{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Når man brokker sig for meget- Langt {{forumTopicSubject}}

OBS!! LANGT.

Har virkelig et problem(syntes jeg selv)

Har været på min arbejdsplads i snart to år(landbrugsmedhjælper), og er virkelig glad for det. men på de to år har vi haft 4 forskellige fodermestre, Den første gik alt bare super godt med. Nummer to var alt kaos, vi kunne slet ikke snakke sammen eller arbejde sammen så vi blev "skilt" ad, så han var selv om morgen og jeg var selv om aftenen. Da de endelig efter næsten et år fandt ud af det ikke kunne funger stoppede han, Så fik vi vikar på i 2 mdr. det gik super godt, jeg fik en masse ansvar og vidste at det var mig det stod med det hele ud over malkningen om morgen. Så fik vi den nye som nu har været her i 3 mdr, Vi kan sagtens snakke sammen og arbejde sammen, men han kan ikke finde ud af det, Enten glemmer han en masse ting nogen gange det ene og andre gange det andet. Har prøvet at sige det til ham at han skal huske de forskellige ting og skrive det op til ham, men det hjælper ikke. Så går jeg til chefen og det gik også fint den første måned. MEN så tog jeg på ferie i en uge, hvor fodermester stod selv med det hele, og hold da op en gang rod jeg kom tilbage til. Da jeg så efter en uge hvor jeg stadigvæk fandt ting der ikke var gjort ordentligt den uge jeg var på ferie sagde jeg det igen til chefen og så fik jeg ellers et møg fald, at jeg brokkede min konstant og bla bla bla. hvor jeg stod sådan lidt okay. hvad gør jeg så. Så gik jeg i en måned hvor jeg bestemt ikke havde lyst til at være der, fordi jeg stadigvæk fik de her møgfald, så til sidst sagde jeg til chefen at så var det bedst jeg bare fandt noget andet. Så jeg startede med at lede. Men er her stadigvæk og vil faktisk gerne være her. Men på den betingelse af at ham fodermester tager sig sammen.
I dag er jeg kommet tilbage efter en to dages sygemelding og en weekend, og for det første havde han glemt at dreje to vigtige haner i malkestalden som har gjort køerne ikke er blevet malket ordentligt her til morgen. og her til aften finder jeg så ud af at han har malket med et ødelagt malkesæt. Jeg spørg ham så ad hvornår det her malkesæt var gået stykker og det var det allerede i sidste uge lige efter jeg var blevet sygemeldt, og det pisser mig virkelig af, for det er ikke mere end 3 uger siden vi skiftede ALLE malke sæt i malkestalden hvor han så det blev gjort. så forstår ikke hvorfor han ikke kunne finde ud af at skifte denne ene.

Nu står jeg sådan lidt, jeg vil så gerne fortælle min chef hvad der er forgået bag om ryggen på ham i denne uge jeg har været væk( Der er mere end beskrevet ovenover) men på den anden side set så magter jeg bare ikke endnu et møgfald.

Problemet ligger jo nok i, at det ALTID er mig der kommer og fortæller hvis der er noget galt eller hvis han har lavet en fejl, og han siger ALDRIG noget selvom der er noget i stykker eller vi mangler noget.

Jeg ville gerne finde noget andet arbejde, men det er svært og jeg vil ikke lave hvad som helst. og så er jeg bare generalt glad for at være her når tingene endelig køre.

Hvad havde i gjort smiley Undskyld det blev sååå langt, håber på lidt hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man brokker sig for meget- Langt
  • #1   15. sep 2014 Hvis du nu beslutter dig at tage væk så "brok" dig løs, hvem ved måske giver han efter og ser faktisk hvad der er sket... smiley

  • #2   15. sep 2014 Jeg havde holdt min kæften efter sådan et møgfald, din chef finder nok ud af at det slet ikke fungerer når du ikke går og får styr på fejlene. Men jeg ville så bestemt også kigge efter et nyt arbejde

  • #3   15. sep 2014 Jeg ville fortælle det stille og roligt til min chef. Ikke snakke længe om det, men bare nævne det i et neutralt tonefald så det ikke lød som brok, men mere bare som noget du lige nævner tilfældigvis.
    Hvis du så får et møgfald igen synes jeg helt klart du skal sige til din chef at du ikke føler dig retfærdigt behandlet. smiley

    Men alt i alt synes jeg det virker som en rigtig god idé at finde et nyt arbejde. smiley


  • #6   15. sep 2014 dit brok er jo begrundet.. du ønsker jo bare at arbejdspladsen skal fungere.. smiley

    Evt skriv et brev, i stedet for at være direkte.. smiley


  • #7   15. sep 2014 Først må jeg sige at jeg absolut ikke forstår din chef, han mister vel penge når alt ikke kører som det skal . Desuden virker du meget ansvars bevidst, en som får tingende til at køre, kort sagt enhver chefs drøm .

    Er han lidt ligeglad med det hele, eller har han for meget om ørerne ?

    Jeg tror jeg ville foreslå en tavle hvor alle fejl og mangler blev skrevet, så kunne han kigge eller lade være . Mon ikke også din kollega ville skrive på hvis han ikke skulle gå direkte til chefen ?


  • #8   15. sep 2014 jeg sidder lidt og tænker, hvor er chefen henne i alt det her? er han slet ikke i stalden? har aldrig oplevet at chefen ikke har været med i stalden, eller det vil sige jo, har oplevet et sted, men det var kun malking han ikke var til..

    det er da chefens opgave og tjekke op på stalden er i orden, og følge sig op to date, så må chefen gå ind til fodermesteren og spørge hvordan er det gået i dag, osv.

    men lige hvad du skal gøre, ved jeg faktisk ikke helt... måske spurgt chefen om vi ikke kunne tage en slags møde alle sammen, hvor vi snakker igennem om hvad der skal gøres, og hvad der skal gøre anderledes og om der er nogle problemer, så man ikke direkte "angriber" fodermesteren, og så fodermesteren måske kan forklare sig hvorfor han glemmer ting, det kan være hans korttidshukommelse er ødelagt eller sygdom eller sådan noget...

    men kan godt se det er svært, især når man får de møgfald, og man følger at man altid er den der skal brokke sig..
    eller gå til chefen hver gang noget er gået i stykker eller glemt, i stedet for at tage den med fodermesteren, så han er tvunget til at tage det op med fodermesteret


  • #9   15. sep 2014 Chefen er i stalden, men ikke til malkningen, ergo han aner ikke om der er en malke maskine der er i stykker, eller vaske kopper, han ved ikke hvorfor de forskellige køer går i dybstrøelsen og hvad de fejler,
    Han ser kun det man lige kan se når han går en rundte i stalden om aftenen.

    Har prøvet at snakke med dem sammen og så for jeg bare møgfald foran fodermesteren også.
    Det værste ved det hele er at fodermesteren siger til mig at det er rigtig nok det jeg siger, og han forstår godt jeg brokker mig -.-


  • #10   15. sep 2014 Puha, ja den er svær, og der er intet værre end når man rent faktisk bare gerne vil have at chefen "åbner øjnene," men bliver behandlet som skurken. Synes Dolly kom med en god løsning - at holde et møde alle sammen, hvor tingene lige bliver gennemgået. Det kunne måske også være sundt, at alle blev indforstået med, hvad der skal gøres; det lyder i hvert fald ikke til, at du og fodermesteren er af samme overbevisning smiley
    Men ja, ellers er der jo ikke andet for end at chefen må føle det på den hårde måde, desværre.


  • #11   15. sep 2014 så hver gang der er et malkesæt der er i stykker, så må du gå til chefen, og sige det er i stykker, så må han selv tage den med fodermesteren, så mon ikke hans øjne åbner sig til sidst...

  • #12   15. sep 2014 Hov du svarede lige før mit indlæg. Hmm, hvis fodermester godt kan se hvad du brokker dig over, og egentlig godt forstår dig, kan det så ikke tænkes, at han måske bare skal have tid til at falde til? smiley Alle kan lave fejl, uanset om de er helt nye eller er begyndt at komme ind i rytmen. Nu ved jeg selvfølgelig ikke omfanget af de fejl han laver, men det kan jo tænkes, at han egentlig bare skal have tid til at finde rytmen smiley

  • #13   15. sep 2014 Men selve chefen kan du nok ikke gøre meget ved - hvis ikke han gider at "åbne øjnene" og tage den runde det kræver, så må han jo opleve det på den hårde måde, desværre.

  • #14   15. sep 2014 Fodermesteren er 29 år, har været ansat i landbruget siden han var 13, da han startede her for 3 mdr siden kunne han ikke sætte øremærker i, behandle, regne tilbageholdses tider ud, registrer, og sådan noget jeg vil mene en elev faktisk lære. jeg var virkelig målløs, og nej han kan stadigvæk ikke finde ud af det så det gør jeg,

  • #15   15. sep 2014 Du skriver at fodermesteren godt ved at den er gal og godt forstår at du brokker dig - men at chefen skælder dig ud for at gøre det. Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor han skælder dig ud for at fortælle, når noget ikke fungerer.

    Men hvis jeg var dig, ville jeg stoppe med at brokke mig. Hvis nogle af de fejl fodermesteren gør, går ud over dit arbejde, så fortæller du det til fodermesteren eller chefen, men gør ikke mere ved det end det. Du skal ikke begynde at lave fodermesteren arbejde. På et tidspunkt må chefen jo finde ud af, at det ikke fungerer, og så gøre noget ved det.

    Hvis chefen ikke gør noget ved det, må det være fordi han synes det fungerer som det skal. Så må du jo bare passe dit arbejde så godt du kan, og lade fodermesteren passe sit.

    Har du prøvet at spørge fodermesteren hvorfor han glemmer tingene eller gør det forkert? Har du spurgt om han ikke selv kan fortælle det til chefen, så det ikke hænger på dig?


  • #16   15. sep 2014 Hvis nu fodermester glemmer noget så er det om formiddagen og han går senere end mig, jeg kommer igen om eftermiddagen og det gør han ikke, det meste af det han glemmer er noget jeg ikke kan undervære om eftermiddagen og derfor skubber det hele min arbejdsplan, og laver jeg det ikke så for jeg også skæld uud.

    Fodermesteren siger ikke til chefen at han giver mig ret, han forholder sig neutralt.
    Både fodermesteren og chefen mener jo at alt går forrygende. har bare så svært ved at lade tingene ligge når jeg ved det går ud over mælkens kvalitet eller køernes sundhed, da det er noget jeg virkelig går meget op i smiley


  • #17   15. sep 2014 Fodermester mener vel ikke at det går forrygende, hvis han selv kan se, at han laver fejl (eller også mener han at det går forrygende fordi du rydder op efter ham). Får du skæld ud af chefen, hvis ikke du rydder op efter de fejl, fodermester har lavet? Jeg synes altså ærlig talt din chef lyder til ganske enkelt at være - dum smiley han kan vel godt gennemskue, at din arbejdsplan bliver skubbet pga. fodermesters fejl, og der kan jeg ikke forstå, at han vælger at skælde dig ud, når du klager og fodermesters fejl - men også skælder dig ud, når din arbejdsplan bliver skubbet pga. disse fejl? Han virker jo fuldkommen naiv.
    Jeg ville have fundet mig et andet job, hvis muligt smiley


  • #18   15. sep 2014 Hej.
    Er selv landbrugs uddannet og har arbejdet i landbruget i 8 år ca. Så jeg ved det ikke altid fungere i landbruget som på så mange andre arbejdspladser. Mit bedste råd er, enten skal du affinde sig med at det er sådan det er, ellers skal du tilbyde selv at blive fodermester. Du lyder til godt at kunne håndtere det ansvar. For det er tydeligt at din chef ikke har føling med dyrene. Forandringer skal komme oppe fra, og gør de ikke det kan man affinde sig med det, eller man kan skabe dem selv. Sørg for at tage kredit for det du gør, så som at bestille og skifte kopperne, og informer din chef om det. Det skal han nok lægge mærke til med tiden. Landmænd er meget ofte presset (økonomi, familie, ansatte, kommunen), så hvis han ser, høre og fornemmer du har styr på dyrene så kan det godt være han vil genoverveje sin nuværende fodermester. Pak alt det negative væk, og kom med konstateringer i stedet: nu her du gjort og det eller bestilt og lavet det osv. Det skal han nok lægge mærke til, plus han så får en melding om hvad der sker på hans gård. Forstå godt din frustration. Du har prævet at brokke dig, det sker der ikke noget ved, så skift taktik, og hold fast i det... Skriv hvis du har flere spørgsmål.


  • #19   16. sep 2014 Jamen Line, din chef må jo mene, at det fungerer fint som det gør, så det må du bare indordne dig under. På et tidspunkt går det jo op for din chef, at fodermesteren laver så mange fejl, at du ikke kan gøre dit arbejde, og så finder han ud af, at det altså ikke fungerer alligevel.

    Hvis du bliver forhindret i at gøre dit arbejde, og derfor får skæld ud, så fortæller du chefen ærligt, at du ikke er ansat til at gøre fodermesterens arbejde, og at det er det er pga. hans fejl, at du ikke kan udføre dit. Vil han have dig til at udføre dit arbejde bedst muligt, må han også få fodermesteren til at udføre sit. :o)

    Det er jo ikke din opgave, det er ikke det du får løn for. :o)


Kommentér på:
Når man brokker sig for meget- Langt

Annonce