{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Gået fra kæresten - Opsigelse af lejlighed? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Håber nogle kan hjælpe..

Mig og min nu ex er gået fra hinanden.
Vi boede sammen og vi har begge underskrevet lejekontrakten.
Nu er det så jeg er i tvivl hvor vi hver især står i forhold til husleje osv.

Husleje for denne mdr. er betalt, og det har vi begge gjort.

Nu er det så jeg bliver forvirret.
For på kontrakten står der at vi har betalt forudbetalt leje og nederst på kontrakten står der så noget om opsigelse og at man kan "bo op" de sidste 3 mdr. af lejen.

MEN.. hvis man bor der i de 3 mdr. hvad så med den forudbetalte leje? Altså skal man betale noget eller er den forudbetalte leje lig med at bo der i den periode?
Er nemlig også itvivl i forhold til indskuddet, det går vel til udgifter for at ordne lejligheden - gulve og maling osv. ?

Og i tilfælde man ikke vil bo der i de 3 mdr. og det så egentlig er meningen, får man så den forudbetalte leje tilbage eller går den også til vedligholdelse??

Det er første gang jeg opsiger en lejlighed, derfor jeg er lidt usikker på det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gået fra kæresten - Opsigelse af lejlighed?
  • #1   6. okt 2014 Ring til din udlejer. Det er den eneste måde, du kan være sikker på det smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   6. okt 2014 Du har tre måneders opsigelse, så uanset om du vil bo der eller ej, så tager en opsigelse tre måneder..

Indskud går til renovering mm, alt efter hvor mange penge der skal bruges, og hvor meget i selv skal sørge for.

• #3   6. okt 2014 Hej

Det kommer lidt an på, om du har indbetalt både 3 måneders leje samt depositum ved indflytning.

Har du betalt begge dele, så må du I undlade at betale leje fra det øjeblik lejemålet er opsagt.

Har I kun betalt depositum, så skal I betale leje i opsigelsesperioden - når lejemålet er fraflyttet skal der afholdes fraflytningssyn - og en overslag på omkostninger i forbindelse med at bringe lejemålet tilbage i samme stand som da I flyttede ind, skal fremsendes senest 14 dage efter frafralytningssynets afholdelse.

Og udlejer skal forsøge at leje lejemålet ud hurtigere hvis I ønsker det - så kan I håbe på at det bliver lejet ud, men ikke forvente det.

Og så kommer det an på, om I flyttede ind i en nymalet lejlighed, hvor længe har I boet der og så videre - hvordan er standen på lejemålet. Udlejer må tilbageholde den andel af depositum til istandsættelse der fremgår af opgørelse + 10% - resten skal udbetales. Det resterende depositum skal tilbagebetales når istandsættelsen er afsluttet.

VH Kira

• #4   6. okt 2014 Hejsa Normalt er det sådan at man har 3 mdr. opsigelse. at huslejen er forudbetalt betyder bare at man betaler til d. 1 hver måned. altså d. 1 oktober betaler du huslejen for oktober. (hvis det var bagudbetalt betaler man huslejen for oktober d. 30/10 men det er der ikke ret mange der gør)
    For det meste kan man aftale med udlejer at hvis man fx flytter efter 2 mdr. (og ikke bliver boende i de 3 mdr man har opsigelse) at så skal man også kun betale husleje for de 2 mdr. hvor man har boet der.
    Indskuddet skal dække de udgifter som udlejer må have til at male lejligheden og reparere hvis der er ting der skal laves eller skiftes når i flytter. Her kan man også ofte aftale at få om ikke hele indskuddet så noget af det tilbage hvis man fx. selv maler lejligheden efter udflytning.
    Men ring til din udlejer og find ud af hvordan han plejer at gøre. og hør om mulighederne, de plejer som regl at være til at snakke med smiley

• #5   6. okt 2014 Tusind tak for svar.

Kommentér på:
Gået fra kæresten - Opsigelse af lejlighed?

Annonce