{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Arbejde med sig selv {{forumTopicSubject}}

Som overskriftet hentyder til, hvordan "arbejder" i så med jer selv, hvis i er nervøs ved noget?

Det er sådan, at når jeg rider på min dejlige pony, jeg har haft i snart 4 måneder, at når vi rider på tur sammen med veninde eller hende vi står opstaldet ved, så er der bare ingenting, og jeg nyder turen hele vejen!
Men så snart jeg skal ud alene (har jeg kun været 3 gange, min pony er 5 år) så bliver jeg nervøs. Jeg er ikke glad for at indrømme det, men det bliver jeg altså..
Jeg har redet på rideskole, og haft parter på privat heste, men har faktisk aldrig været alene med hesten de steder, det er først efter at have fået min egen, og så kan jeg bare mærke, at jeg bliver lidt nervøs, da jeg mangler en form for tryghed, ved der er en anden person.
Det er nok bare noget jeg skal vænne mig til måske?
Og jeg har fået lidt mere styr på min nervøsitet nu, men den er der alligevel stadig, og min pony kan mærke det..

Når min veninde er der, og jeg vil træne fra jorden på banen, så er han mega sød og en engel, men hvis jeg træner uden der er andre til stede, så begynder han at nappe, og vil slet ikke høre efter.. Kan han mærke jeg bliver lidt nervøs, og så gør sådan? Han er forresten en meget dominerende pony, der prøver at få sin vilje hele tiden..

Men hvordan skal jeg få styr på det? Hvordan gjorde/gør i, hvis i også havde/har det sådan?

Hak nu ikke ned på mig, det er svært for mig at indrømme i forvejen, men må jo se det i øjnene...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejde med sig selv
  • #1   20. okt 2014 Angående ridningen alene tror jeg bare du skal kaste dig ud i det og få nogle succes-oplevelser alene, så du finder ud af at der ikke sker noget, og lærer at stole både på dig selv og Cadeaux smiley
    ´
    Og med jordtræningen.. Da jeg for alvor begyndte med jordtræning med min araber, vidste jeg intet om det - han var, og er stadig, virkelig dominerende og hvor gik det galt mange gange. Men jeg har lært utroligt meget af det.
    Vær konsekvent, og vær det hvér gang. Hvis du sætter en regel eller en begrænsning for ham, skal du sørge for også at sætte den regel næste gang han gør noget du ikke vil have.. Og du skal ikke acceptere at han napper, så må du gerne blive sur på ham - jeg mener slet ikke at du skal slå ham eller lignende, men vær sur på ham i dit kropssprog. Kun kort, idet han vil nappe. Det ville jeg i hvertfald gøre xD

Får du hjælp af Sarah til jordtræningen, eller er hun bare til stede? Måske føler du dig bare usikker alene, for hvad nu hvis du gør noget forkert, eller hvad ved jeg.. Igen, succesoplevelser i massevis skal nok hjælpe på det smiley Kast dig ud i det, og stol på både Cadeaux og dig selv smiley

- Bare min vinkel på tingene

• #2   20. okt 2014 Jeg har været nervøs siden et voldsomt fald jeg fik af min gamle part på tur.. Dog ikke når en anden ride med (:

Er igang med at kaste mig ud i det, men har en ved min side (:
    Jeg ved inderst inde godt, at Cadeaux er en virkelig sej 5'års som ikke bliver bange, udover han vil udenom sten og træstammer..xD

Når Sarah endelig er hjemme i weekenderne, så kigger vi bare på ved hinanden, tager billeder eller skridter en lang tur sammen, uden der er noget (:

Har du hørt om os siden du vidste det var Sarah jeg talte om?xD

• #3   20. okt 2014 Han har forresten smidt mig af to gange på tur, det har dog ikke sat sit præg (:

Men da jeg fik ham var jeg nok for sød mod ham, så efter mit nummer to fald blev jeg mere konsekvent, og kan nu trave uden problemer, både på bane og tur, uden han prøver at smide mig af (:

• #4   20. okt 2014 Så lyder det som om du er på rette vej! :DD

Kender jer begge sådan lidt, især fra NH.. xD Har også skrevet en smule med Sarah engang fordi jeg ville hørelidt om Amina og hendes stamtavle og sådan. eh.. Er lidt freaky med de polske arabers stamtavle.

• #5   20. okt 2014 Men ved bare ikke hvad jeg skal gøre, for vil jo gerne på laaange ture med ham smiley

Åh xD
    Hvem er du på NH?:p

• #6   20. okt 2014 Tror bare du langsomt skal bygge længde på, eller også stå af og trække lidt hvis han bliver tvær, og så sætte dig op og ride videre lidt efter smiley

Den originale på Alvarez xD Har dog skiftet navn nogle gange

• #7   20. okt 2014 Problemet er bare at han skridter så sødt og langsomt når vi selv er på tur, men alligevel sidder jeg og bliver nervøs :s

Ved godt hvem du er så (8

• #8   20. okt 2014 Noget af det bedste min træner har lært mig, er at stoppe mens legen er god. Det er sjældent givtigt på sigt, at presse sig selv ud hvor man bliver nervøs.

For nogle år siden blev jeg nervøs for at trække med min hest, da han kunne finde på at flippe ud, når han så andre heste.
    Her sagde min træner til mig, at jeg skulle starte med at gå meget korte ture, og sørge for at vende om før min hest eller jeg blev utrygge. Så i starten gik jeg bare 500 meter og så øgede jeg langsomt turen som jeg blev mere og mere tryg ved det. Og så skamrose sig selv og hesten fordi man er så dygtig at man tog en tur på 500 meter uden at være nervøs smiley
    Så for os var vejen frem små skridt og derved små sejre og at sørge for at undgå at komme derud, hvor nervøsiteten satte ind. Og nu er jeg på ingen måde nervøs mere og går jævnligt lange ture med min hest, som om han var min hundehvalp smiley

• #9   20. okt 2014 Det er også kun små ture indtil videre, men mangler den der tryghed, da min hjerne tænker på alt det der kan ske, i stedet for alt det gode der faktisk sker..

• #10   20. okt 2014 Hmm.. Prøv nogle gange bare at stoppe op, tage en dyb indånding og tænk at det jo går godt, og hvorfor skulle der ske noget? Bare stop og nyd situationen smiley

Good 8)

• #11   20. okt 2014 Gør mit bedste smiley

• #13   20. okt 2014 Tak Bettemus!
    Det var dig genialt at skrive numrene i hjelmen, det havde jeg slet ikke tænkt på, men har altid min mobil med (:

Men ved ikke engang hvad der gør mig nervøs.. Er ikke bange for at falde af, det er alligevel sket så mange gange, tror mere det er hvis han løber væk, altså så jeg ikke kan finde ham bagefter, det frygter jeg nemlig rigtig meget, men har hørt at heste plejer at løbe hjem hvis det er sådan noget skulle ske (:

• #15   20. okt 2014 Indtil videre når jeg har redet ud alene har det været på samme vej som han er opstaldet på, så det er ikke meget, men stadig en lille tur. (:

Der er både en hovedvej og togbane derude, på hver sin side.. Dog rider vi ikke over skinnerne, men har været over hovedvejen sammen med de andre.

Syntes bare det er skræmmende at tænke på, hvis han skulle løbe væk.. Dog har han stoppet hver gang jeg er faldet af og bare spist græs xD

Og din historie var lidt skræmmende smiley
    Men ja, er glad for i fik hende fanget igen!
    Men heste plejer da ikke løbe væk når der er andre heste med?

• #17   20. okt 2014 Jeg har ikke andre at ride med en de to andre derude (:
    Men bare de løber hjem, uden at blive ramt af en bil (:

• #19   21. okt 2014 Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, men den allerbedste måde at begynde at arbejde med sig selv på er ved at trække vejret dybt ned i maven. Det er absolut første skridt.

Næste skridt er at blive opmærksom på dine egne tanker. Lyt til de ting du rent faktisk siger til dig selv i situationen. Og vend dem så om til noget positivt, sig fx til dig selv "Jeg kan godt" eller "Vi kan godt" eller "Vi gjorde det sidst så vi kan også igen" - og forsæt med at trække vejret dybt ned i maven.

Prøv også at have fokus på "rare" ting i dine omgivelser, fx noget du synes er smukt, så "glem" lidt du er på hesten og bare kig på hvad du end kan finde omkring dig som du egentligt synes er rart.

De tre ting sammenlagt vil 100% sikkert ændre på hvordan du har det inden i.

Meeeeen, det sker ikke over natten, det kræver helt bevidst træning - ligesom alt andet træning - og det kræver du gør det igen og igen og igen.

Og hvis du glemmer alt andet, så husk at trække vejret dybt - det er i hvert fald en stor hjælp til at starte med smiley

Pøj pøj!

Kommentér på:
Arbejde med sig selv

Annonce