Kat angriber - voldsomt. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Sagen er den at jeg i går fik min kat hjem, efter at have troet den har været død i 3 mdr.. Det er selvfølgelig super dejligt, der var gensynsglæde med miaven, slikkeri og det hele, og nu er han ovre hos mig og lever et kongeliv. Men.
Han er aggressiv. Uprovokeret aggressiv.
I går bed han mig i fingrene - 2 gange - hårdt. Og jeg mener ikke bare sådan nogle kærlighedsnap, men altså virkelig at bide til, for så at flyve tilbage og hvæse.
Den første gang sad jeg og snakkede med ham, han var selv kommet hen til mig og lå på min dyne (Da jeg undgår at tage kontakt med ham, da det er første gang i 3 mdr. han er hjemme og derved kan være stresset) og jeg nussede ham let på ryggen, sådan lige mellem nakken og midten af ryggen. Og bom, så angreb han. Han fløj på min arm og hvæste, hvorefter han så bed mig - der gik heldigvis ikke hul, men det gjorde ondt. Helt forskrækket, skubbede jeg ham væk og rykkede væk fra ham. Så var der intet, heller ikke da han kom og nussede bagefter.
Så om aftenen sidder jeg på Skype. Han ligger sådan en 70-80 centimeter fra mig på min seng. Han ligger og 'sover'. Så ville jeg lige rette på min skærm, han flyver op og angriber - og ja, jeg mener angriber - min hånd, og slipper ikke før jeg flår hånden til mig, hvorefter han bare sidder og stirre på mig og hvæser. Han bed hul, og han bed meget hul. Hele hans hjørnetand var nede i min hånd..
Han er en stor kat, skovkatte blanding på en 9-10 kilo, så det gør utrolig ondt. Inden han stak af gjorde han noget lignende, så jeg måtte over og have en stivkrampe vaccine. Og så forsvandt han derefter.
Hvad kan der være galt? I dag har jeg været meget opmærksom på mit kropssprog, siddet helt passiv, afslappet med skuldrene nede og undgået alle former for øjenkontakt. Han kom hen og ville snakke, ligger sig på min arm, passiv. Jeg rykker mig ikke, sidder passiv med afslappet vejrtrækning og snakker ikke med ham. Og bom, så gjorde han det igen....
Jeg tror ikke han har ondt nogle steder, siden jeg tjekkede ham helt igennem da jeg fik ham tilbage i går - altså nakke, ben, halerod og hale, ryg og mave, ingen reaktion når man 'trykkede' og pillede. Men det ender jo nok med dyrelæge, selvom jeg tvivler på at det er grundet smerter....
Hvad kan der være galt? Jeg vil bare gerne have min baby tilbage. Og han bekymre mig ved at opføre sig sådan.....
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.733
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 146 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 512
Min blev også meget overvågende og forskrækket for pludselige bevægelser, så jeg tror at det er noget fremprovokeret angst måske?
Det er 2 måneder siden og der er intet nu, efter der er kommet ro på.
Når min angreb mig, rejste mig op.
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.549
Jeg vil bare gerne hjælpe ham, han betyder virkelig enormt meget for mig - er der noget jeg kan gøre? Skal han bare have tid, eller en bestemt slags stimulering?
mar 2011
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 146 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 512
apr 2010
mar 2011
Jeg ville nok tage den helt med ro, og måske fortsætte med håndfodringen. Hvis han har haft dårlige oplevelser så kommer der nok til at gå et stykke tid før han bliver helt tryg, men du virker til at være en person som er klar på udfordringen og har en masse tålmodighed hvad det angår
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.181
Min kat var væk i 2 uger og kom hjem helt udsultet - hun brugte de første nætter på at miave - nærmest skrige - i søvne. så som Louise skriver, så giv ham noget tid og ro
apr 2010
En masse tid skal der til ja, regner med at tage ud og købe noget legetøj til ham - Selvom han er 2 år kan det være at han gerne vil afreagere lidt på dem, måske overføre han noget af al den negative energi over på dem, istedet for mig. Så et par bolde og 'brætspil' burde være en mulighed, så har han i hvert fald muligheden..
Tak for alle de gode input!
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.741
Og når det kun er siden igår, så ville jeg give det tid. Prøv med felliway
mar 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 598
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 758
Under alle omstændigheder havde jeg slæbt katten op til dyrlægen og fået ham checket igennem, der er nok noget der ikke er som det skal være.
okt 2011
Følger: 47 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 1.137
Kat angriber - voldsomt.