{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

kom op på hesten igen (Mod) {{forumTopicSubject}}

Hej mit navn er Malthe
jeg er i gang med at lave en avis i skolen, og tænke om du gad svarer på nogle spørgsmål, angående mod, og om at komme op på hesten igen efter at man er faldt af.
det bliver brugt i en avis med skolen, hvis du ikke har lyst så er det i orden. smiley

Hvad var det der skete? -hvornår?
Skete der noget med dig eller hesten? – hvis ja, hvad?
Hvor langt tid tog det for dig at komme op igen?
Følte du dig modig? –Hvorfor?
Fik du hjælp til at komme op igen fra f.eks. en ven/underviser?
Har du oplevet andre ting inden for heste sporten hvor du følte dig modig?
hvis du har et godt råd, om at komme op igen, efter at faldet af hesten?
Har du andet at tilføje?

hvis du har lyst, så kunne jeg godt tænke mig, (valgfrit)
dit fulde navn?
hvad din hest hedder?
hvor gamle er du?
og hvis du har nogle billeder som jeg må bruge i min avis.

PS hvis i gider sende den over privat besked smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kom op på hesten igen (Mod)
  • #1   5. nov 2014 Må man sende privat besked??

• #2   5. nov 2014 ja selvfølgelig smiley du sender bare

• #3   5. nov 2014 Sendt smiley

• #4   5. nov 2014 Du må gerne bruge dette billede til min besvarelse smiley

profilbillede
  • #5   5. nov 2014 Mange tak smiley

• #6   5. nov 2014 Hvilken skole hvis jeg må spørge? (; Vil gerne hvis jeg ikke kender nogen på skolen (;

• #7   5. nov 2014 Højboskolen den ligger i en lille by ved navn Hørning smiley

• #8   5. nov 2014 Den har jeg aldrig hørt om!? smiley Så vil jeg gerne svare; skriver lige pb(:

• #9   5. nov 2014 det er i orden smiley

• #10   5. nov 2014 Har allerede svaret på det der til en anden herinde?(:

• #11   5. nov 2014 Håber mit kunne bruges smiley

• #12   5. nov 2014 Har lavet et album med billeder til det(:

• #14   5. nov 2014 Hvad var det der skete? -hvornår?
    Vi skridtede ned af en bakke for lange tøjler, han så en løve og jeg var uopmærksom smiley for 2 måneders tid siden.
    Skete der noget med dig eller hesten? – hvis ja, hvad?
    ikke andet end at jeg slog mit gamle skrog.
    Hvor langt tid tog det for dig at komme op igen?
    fra jeg faldt af til jeg kom op, gik der vel nogle minutter, jeg skulle jo lige fange den lille fyr først.
    Følte du dig modig? –Hvorfor?
    ikke synderligt, nej.
    Fik du hjælp til at komme op igen fra f.eks. en ven/underviser?
    næh
    næh, jeg føler mig ofte dumdristig, men modig føler jeg mig ikke.

"op på hesten igen" som man jo så fint siger, gerne med det samme.

dit fulde navn - Tine Nielsen
    hvad din hest hedder - Herkules
    hvor gamle er du - 19

profilbillede
  • #16   6. nov 2014 jeg har læst den smiley

• #17   6. nov 2014 jeg vil gerne svare smiley mit svar kan godt være lidt anderledes, fordi det mere handler om angsten for at ride tur.. men du må jo se om du kan bruge det smiley

1) Hvad var det der skete? -hvornår?

for 2 år siden, altså i 2012, der skulle vi ud og skridte tur, jeg red på min part, en Fjordhest ved navn Sebastian.
    vi var 4 afsted. vi red på en sti, og kommer så til et hus hvis have vender ud til stien, og de har 2 hunde. Hundene gør altid af hestene der kommer forbi, og ejerne har i god mening sat plastik op på hegnet, fordi de mente det var bedre så hestene ikke kunne se hundene. Men det resultere i at hundene hopper op ad plastikken og den ene stikker hovedet igennem mellem rummet ved de 2 stykker plastik. Der er ret mange fra vores rideskole der er faldet af der.
    vi var 2 med rimelige rolige heste (alle heste var fjordheste, dog var den ene halv oldenborg)som red forrest, jeg red nr. 2 i rækken på 4, da jeg også var ret sikke på at min ikke ville blive bange.
    MEN pludselig vender den bagerste hest om og løber, så vender min om, jeg falder af! hænger fast i stigbøjlen, jeg landede på ryggen og vender med benene væk fra den retning min hest skal til at løbe, så da den løber bliver jeg revet rund da min fod jo sidder fast, den falder heldigvis ud efter ca 2 meter. jeg "slap" med Chokket.
    den 3. hest vente også rundt og rytteren faldt af. den sidste der red forrest var slet ik bange smiley den hest der red bagerst og løb med rytteren på ryggen, faldt ned af en bakke, hesten fik et sår på benet, rytteren var heldig og kom ikke til skade.

og selv om det ikke lyder som den mest alvorlige ulykke for mig, ramte det alligevel hårdt, da jeg fik et kæmpe chok. smiley

2) Skete der noget med dig eller hesten? – hvis ja, hvad?

hverken mig heller hesten kom til skade. Men psykisk ramte det mig! jeg er faldet af før, også på tur, men alligevel skete der noget den dag, jeg stolede meget på den hest, og pludselig fandt jeg ud af at jeg ikke kunne stole så meget på ham som jeg troede. jeg har altid været bange for at falde at og er altid blevet lidt rystet hver gang, og lige denne dag var jeg så sikker på han ikke ville gøre noget, og sagde til de andre de bare skulle ride tæt på mig, da han helst sikkert ik blev bange.. men jeg tog fejl smiley

3) Hvor langt tid tog det for dig at komme op igen?

lige den dag troede jeg ikke at det havde ramt mig så hårdt, og havde ingen tanker om at det ville blive starten på en kæmpe angst for tur.
    vi var ikke kommet så langt væk fra stalden, så vi fandt hestene, som jo var løbet, og gik hjem til ridehuset hvor jeg steg op igen og red lidt rundt i alle gangarter.

men når det efterfølgene drejede sig om tur, fandt jeg altid en undskyldning for at jeg ik ville med. og efter lang tid begyndte det at genere mig rigtig meget! og andre spurgte altid hvorfor jeg ik red tur, men jeg havde ik lyst til at snakke om det. der gik over 1 år før jeg begyndte at erkende min angst, og kunne sige til folk jeg var bange for at ride tur, ja jeg var faktisk bange for at ride ude i det hele taget... jeg red dog på udendørsbane en gang imellem, Men var ikke ret glad for det, og den normale skridt tur alle plejer at tage ned ad stigen langs folden, lod jeg mig en sjælden gang i mellem overtale til at skridte ned ad, men hver gang når det var "overstået" og var steget af igen, rystede jeg og følte adrenalinen køre igennem min krop. jeg var virkelig ANGST. det var ikke bare en lille frygt jeg bare kunne se bort fra.

Men så for en måned siden (1/10-2014) fik jeg en ny hest på 13 år, også en fjordhest, ved navn Lynges Fjølner. han ser ud til at blive min redning smiley nu er jeg så småt begyndt at ride ture igen, men det startet i det små, indtil videre har vi "kun" taget små skridt ture og i skoven og hjem, dvs det er også inkl. at ride forbi hvor hundene bor! med de har trods alt fjernet plastikken, og spæret med en slags dæmning af træ i stedet smiley mit mål er at jeg inden så længe (inden det bliver vinter) skal ride en tur til vandet, og der skal man igennem skoven og over en mark.
    den anden dag mødte vi en Scooter, som hesten blev lidt bange for, uden at løbe, spjættede kun, men jeg forblev rolig og havde det fint da den var kørt.. og det er Kæmpe fremskridt! tidligere ville jeg ha været totalt rystet og nok steget af.

i starten red vi kun op og ned af stien og så red vi længere og længere, og nu er jeg godt på vej for at fjerne min angst smiley

4) Følte du dig modig? –Hvorfor?
    en smule, mærkeligt nok smiley på ulykkes dagen, var det mig selv der ville være en af de forreste, da jeg faldt af rejste jeg mig hurtigt igen, og løb straks afsted for at se om der var sket noget med den rytter, hvis hest stak af med hende på ryggen, hun var kun 10 eller 11 år... og de var mig der sagde vi lige skulle gå ind i ride huset og sige op igen og ride lid rundt, syns altid man bør hoppe op igen hvis man kan. men inderst inde viste det sig alligevel at jeg var blevet mest skræmt.

5) Fik du hjælp til at komme op igen fra f.eks. en ven/underviser?

Nej ikke da jeg var faldet af.
    men min veninde hjælper mig med at opbygge mit mod tid at ride tur, vi skrider altid sammen ud efter vi har redet, eller sider på tur sammen. hun kender mig godt ved hvornår jeg bliver bange. så hun får mig til at slappe af smiley

jeg har jordet på stup mark, og for mange er det ik noget særligt, men jeg følte mig meget modig smiley også selvom det ikke lige er noget jeg såå vild med at gøre..

hvis man er blevet bange, så skal man erkende det, det hjælper intet at gå skjule det, eller lyve for sig selv. snak med nogen om det, så kan du få hjælp til at komme igang igen, Alle ryttere kan blive bange! og alle kan falde af. men man må ikke lade frygte overtage, husk på al den glæde du får ved ridning smiley

Har du andet at tilføje?

der er ikke noget bedre end at flytte sine grænser, og gøre ting man troede man ik turde. jeg er blevet Meget gladere efter jeg er begyndt at komme på tur igen. og jeg skal ikke gå med den dårlige samvittighed over min hest ikke kom ud på tur, og kun blev redet i ridehus, nu rider jeg med god samvittighed smiley og glæder mig faktisk til senere hvor jeg skal ud at ride tur! smiley

håber du kunne bruge det! det jo en lidt anderledes ting ind "bare at falde af" men jeg skulle bekæmpe en decideret Angst..
    hvis du vil ha noget uddybet er du velkommen til at skrive i PB, jeg svare gerne smiley
    og du kan bare kigge på min profil om der er et billede du vil bruge smiley

• #18   6. nov 2014 Glemte noget smiley

Mit navn er Christina pedersen
    Jeg er 23 år
    Min hest hedder lynges fjølner
    Den hest jeg faldt af hedder Sebastian

Kommentér på:
kom op på hesten igen (Mod)

Annonce