{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig + god smed
  • #1   12. nov 2014 Der er skrevet så meget om smed. Søg i forum.

  • #2   12. nov 2014 har prøvet der er ikke det jeg vil have svar på.

  • #4   12. nov 2014 Sorry smiley

    Omkring nodsjælland storkøbenhavn området ligger nemlig lige på grænsen smiley


  • #5   12. nov 2014 Lars Adolfsen
    4 hb 312.5 kr
    2 sko + 2 hb 625 kr
    4 sko 875 kr
    Alle priser er incl moms ,der ska betales kontant
    https://www.facebook.com/Labeslagsmedie

    Har haft ham ude en gang og får ham helt sikkert ud igen. Han var super sød ved min hest, klappede og roste, gav gode råd mod sur stråle, havde en bred viden og virkede godt faglært, i forhold til min tidligere smed (til 500 for beskæring) der ikke kunne sige andet en "ja okay, ser vel fint ud, ved ikke" selvom der var tydelig sur stråle og kløft, samt begyndende mug!
    Og jeg har hest i Esrum, og han tager ikke kørselsgebyr smiley


  • #6   12. nov 2014 Fantastisk tusind tak !! smiley

  • #7   12. nov 2014 Generelt vil jeg sige at det også kan blive for billigt....det siger sig selv at jo billigere en smed er, desto flere heste skal han ordne om dagen for at kunne få nok penge at leve for smiley
    Når vedkommende skal nå flere heste får de mere travlt og det kan derfor knibe at være omhyggelig nok med skoning eller beskæring...det gælder jo i alle brancher at har man for travlt laver man flere fejl....
    Tit er det også netop problemet ved smede at de enten ikke kommer til den aftalte tid (igen...de er nød til at have mange heste og kan derfor pludselig ikke nå alle hvis et akut problem opstår et sted) eller også kommer de slet ikke fordi der er så mange forskellige de skal ud til at de glemmer en enkelt smiley
    Jeg siger ikke man nødvendigvis skal betale en formue for smed....blot tænke over at det tit og ofte hænger sammen med kvalitet...ikke nødvendigvis grundet manglende vilje eller faglighed men tid er bare en knap faktor jo flere heste man skal have mellem hænderne hver dag for at tjene til sit levebrød smiley


  • #8   12. nov 2014 Tak for at dele din tanke men det er netop derfor jeg søger at folk har erfaring med personen for at sikre mig det ikke bliver noget rod smiley

  • #9   12. nov 2014 Det er også oftest rigtigt har jeg hørt, mine oplevelser har været stik modsatte! Dem jeg har betalt 500+ for (kun beskæring) har typisk lavet rigtig mange fejl, kunne ikke svare på spørgsmål, havde travlt med at komme videre, var altid mindst en halv time forsinkede, uden nogen form for henvendelse... Her snakker vi 4 forskellige smede i den prisklasse, med stort set samme resultat, og de var faglærte, dækket af forsikring osv osv XD
    Så fandt jeg nogle der var billigere og har prøvet tre forskellige, hvor den ene rigtig nok var en klaphat og altid forsinket, og aflyste den ene tid efter den anden (hvor man blev sat bag i køen og kunne vente to til fire uger ekstra!), dog har de to andre taget sig super god tid, kunne svare faglært (også på trickspørgsmål), været venlige og tålmodige med hesten og gerne taget en sludder bagefter omkring diverse heste emner og spurgt ind til stedet, omgivelserne, hesten osv.
    Så det kan godt være at jeg har været super uheldig med de dyre smede og super heldig med de billige, men jeg holder mig hvor mine og hestens oplevelser har været bedst smiley
    (Skiftede også kun billig smed nummer to ud fordi jeg mistede hans nummer og ikke kunne finde ham igen -.-' )
    Puha, det blev langt smiley


  • #10   12. nov 2014 Helt i orden smiley
    Det også derfor jeg søger erfaring og pris for betaler gerne 100 kr mere hvis smeden er bedre vil bare ikke betale mere en hvad nødvendigt er! smiley


  • #11   12. nov 2014 Valget af smed, afhænger også meget af hesten smiley Det kommer meget an på hvad lige netop den hest man har med at gøre trives bedst med smiley Det kan variere meget, men jeg har jo haft held med de billige smede og det selvom min er ung endnu og indimellem kan have problemer med balance, eller godt kan finde på at være lidt fræk indimellem smiley

  • #12   13. nov 2014 Altså skulle gerne bruge en smed med tålmodighed og jeg kender ikke selv hesten ret godt endnu men hun er en rød araberhoppe og hun keder sig hurtigt når hun står bundet så gerne en med tålmodighed smiley

  • #13   13. nov 2014 Samme med min dreng, det hele bliver meget hurtigt for kedeligt, derfor han godt kan være lidt fræk indimellem smiley Synes LA smede (som jeg har skrevet om) var rimelig tålmodig og flik, samtidig med at han var hurtig med hver enkelt hov og gav pauser imellem, sådan at hesten ikke følte den kedede sig for meget smiley
    Du kan jo også selv arbejde med hesten og gøre hende klar til at få smed og teste hendes tålmodighed, det har jeg gjort meget og det har givet pote når smeden så kommer smiley


  • #14   13. nov 2014 Tror jeg at jeg vil prøve tusind tak!! smiley håber på at overtage hende helt fra den 1. December af smiley

  • #15   13. nov 2014 Du kan også prøve at løfte hovene som smeden gør og banke lidt på dem og sådan.
    Indimellem laver jeg også øvelser med et håndklæde eller en våd klud/svamp så han også kunne lære at få vasket og tørret hovene f.eks. i tilfælde af sur stråle og lign. Jeg laver også mange balance og strækøvelser med hans ben, så han bliver vant til at benene bliver 'hevet' i forskellige retninger og lære at han bare skal stå stille og finde sig i alle de mærkelige ting jeg nu laver med ham smiley


  • #16   13. nov 2014 Super gode øvelser tusind tusind tak vil helt klart tage det med mig smiley

  • #17   14. nov 2014 Glad for at kunne hjælpe smiley Jeg er selv helt vild med at udfordre mig selv og hesten og samtidig elsker min hest også nye udfordringer, så vi finder hele tiden på nye trick og øvelser. De sværeste er dem der indeholder tålmodighed, da både mig og min hest begge er utålmodige smiley

  • #18   14. nov 2014 Haha kender det godt lige pt er vi i gang med at træne hun skal stå stille når hun bliver striglet og sadlet op hun bliver så utålmodig smiley

  • #19   14. nov 2014 Det træner vi stadig med smiley Striglingen tager han pænt, men ved opsadlingen så bliver fræk (har fået et par nap bag i når jeg har været i gang med at spænde gjorden). smiley

  • #21   14. nov 2014 Lyder helt fantastisk men hun går dog med forsko har netop brug for en smed der har tålmodighed og har styr på det smiley

  • #23   24. nov 2014 Jørgen Neumann.

    Fantastisk smed som ikke tøver med sit arbejde og virkelig tålmodig.
    Han sko'er Shaman som virkelig er urolig til tider, men der tager Jørgen det stille og roligt.
    Han sko'er også hestene med varme sko, så hovene kommer i balance.
    Han har rent faktisk reddet Shaman fra at blive aflivet i sin tid, da han har spat i begge bagben.
    Jørgen ved også virkelig hvad han snakker om, lige fra hovstilning til træning af muskler, så hesten bliver opbygget på den mest rigtige måde smiley

    Han kan varmt anbefales! smiley


  • #24   24. nov 2014 Lyder super godt hvad koster han ? for to forsko og pasning af alle 4 smiley

  • #25   24. nov 2014 puha det kan jeg ikke huske med alm sko, da Shaman går med special sko smiley

    Men prøv og kontakte ham smiley


  • #26   25. nov 2014 Det vil jeg gøre smiley

  • #27   25. nov 2014
    Adam Mcshane er super dygtig, men gør sig ikke i jernsko :o)
    Hjælper dog gerne med at gøre hesten barfods hvis det er det man vil, samt har alternativer i overgangsperioden.


Kommentér på:
Billig + god smed

Annonce