{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.659 visninger | Oprettet:

Tilføje et mellemnavn {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste 3 år gået med tanken om at tilføje Elena til mit navn men har ikke vidst helt om jeg skulle gå all in og skifte helt navn eller hvad jeg skulle.

Så nu har jeg bestemt mig for at det bliver et mellemnavn så jeg hedder Mette Elena Nygaard Pedersen smiley

Mit spørgsmål er så bare hvor bøvlet er det at skifte navn? Der er vel en masse ting der skal rettes nu ikke? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilføje et mellemnavn
  • #1   18. nov 2014 Jeg blev bare omdøbt i kirken og så ordnede de resten smiley

• #2   18. nov 2014 Omdøbt lige frem? smiley
    Kan se det koster 500 kr for ændringen på Borger.dk smiley
    Men man skal vel også betale for nyt pas, sygesikringsbevis osv eller? smiley

• #4   18. nov 2014 Ja er jo kristen. Eller var. Så skulle døbes for ny (:

• #5   18. nov 2014 Tænker det ikke betyder meget når det "bare" er et mellemnavn smiley

Har tænkt over det i godt 3 år nu så har overvejet mange af tingene, al bøvl der er med nye papir osv. men kan bare mærke jeg er kommet dertil nu hvor det gode opvejer det dårlige smiley

Er bare bekymret for jeg skal betale for nyt kørekort, sygesikringsbevis og pas for det er dyrt smiley

DD: Åh okay smiley Det går jeg næsten ud fra kostede penge, må jeg spørge hvor meget? smiley

• #8   18. nov 2014 Okay men rejser okay meget så det er lidt sur røv at skal have nyt pas inden det udløber og kan vel ikke rejse på et pas hvor det ikke "passer"? smiley

• #9   18. nov 2014 Da jeg fik skiftet mellemnavn skulle jeg ikke døbes eller noget som helst, selvom jeg er kristen. smiley

• #10   18. nov 2014 Bare til Info. Du behøver ikke at have dit fulde navn stående i dit pas. Jeg har ikke mit mellemnavn stående i mit pas og det er ikke noget problem, så længe jeg husker ikke at skrive mellemnavnet når jeg bestiller flybilletter. smiley
    Så kan du jo bare vente med at få mellemnavnet i dit pas, til du alligevel skal have nye

• #11   18. nov 2014 Må jeg spørge om noget? Ved godt det ikke rager mig, men hvorfor vil du have Elena ind i dit navn? Jeg elsker personligt korte navne uden for mange mellemnavne, tag det fra en der har to mellemnavne smiley

• #12   18. nov 2014 Åh okay troede jeg bare at man skulle rette når man skiftede navn smiley

Grunden til jeg vil have Elena er fordi jeg rejser meget og snakker derfor med en masse engelsk/spansk/fransktalende folk og det er svært for dem at sige Mette så for at have noget jeg kan bruge istedet så de ikke skal slå knude på tungen smiley
    Udover der skriver jeg også engelske historier og vil gerne gøee noget ud af det så samme princip smiley
    Elena er et navn jeg har hørt on-off de sidste 10 år nok men indenfor de sidste 3 år har jeg seriøst overveje at skifte til det men har ikke følt for at ændre mit fornavn smiley
    Udover det kunne jeg også bare have et alias men det føles bare så kunstigt så hellere tilføje det officielt smiley
    Længden generer mig ikke jeg bruger ikke Pedersen alligevel når jeg er til noget i udlandet og på nettet så det er kun når jeg skal underskrive ting og der skriver jeg alligevel N. Pedersen smiley

• #13   18. nov 2014 Ahaaah det er logisk! smiley
    Gad også godt hedde noget andet, og slette alle mine mellemnavne, mest af alt fordi jeg vitterligt ikke kan lide mit navn og aldrig har kunne det. Samtidig kunne jeg også godt finde på at tage mit ene mellemnavn til fornavn smiley

• #14   18. nov 2014 Hehe ja det er ikke fordi jeg vil have folk til at kalde mig Elena men for at have det på papir og muligheden for at bruge det smiley

Jeg har tænkt længe på at ændre Mette til noget andet men er kommet dertil nu at jeg får det bedre med det ved at have Elena som alternativ smiley
    Mit navn har vitterlig været til gene for min kommunikation med andre og det giver luft når man har mulighed så syntes helt klart du skal springe ud i det hvis du føler for det smiley
    Har en bekendt der skiftede navn fra Frida til Veneda da hun hadede sit navn og hun er så glad idag smiley

• #15   18. nov 2014 Hedder Amanda (som like 100 andre piger på min alder hedder), og jeg har indtil videre gået i klasse eller parallelklasse med 7 Amanda'er i løbet af min folkeskoletid. Kort sagt er jeg godt træt af at være "Amanda J", så noget nyt skal der til. Når jeg bliver 18 her om en måneds tid, så er det Therese i stedet for smiley

• #16   18. nov 2014 Wow ja okay det er mange! smiley
    Therese er også super flot! smiley

• #17   18. nov 2014 Yeah, aaalt for mange og jeg er altså øbo (Bornholmer), så det er faktisk enormt mange på en lille ø der hedder det samme.
    Synes jeg også, og samtidig er det stadigvæk "dansk" og ikke specielt. Gik tidligere og overvejede Estelle, men samtidig gider jeg ikke ud i et specielt navn ^^'

Men tænker lidt det måske skal være Therese Amanda Juhl, for vil have det lidt dårligt med bare at smide mit "fødenavn" væk.

• #18   18. nov 2014 Wow smiley
    Ja så er det vildt smiley

Det lyder også godt! smiley
    Har det på samme måde derfor jeg ikke droppe Mette smiley

Kommentér på:
Tilføje et mellemnavn

Annonce