{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Kan det ikke forståes? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har skrevet en argumenterende tekst om tilridning, men min lærerinde siger, at hun ikke forstår "begrebet" at tilride med omtanke? Jeg spurgte så nogle af mine ikkeheste-venner, og de kunne sagtens forstå det. Kan det passe at en dansklærer ikke kan forstå det når mine venner kan? Hun beder mig desuden at forklare det. Kender hun ikke ordet omtanke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det ikke forståes?
  • #1   20. nov 2014
    Det er meget svært for hestefolk at hive vores interesse ind i undervisningen og opgaver, fordi der tit er en masse indforståede ting som folk ude fra ikke kan sætte sig ind i.

• #2   20. nov 2014 At du tager hensyn eller er opmærksom på f.eks. hesten har en svag overlinie (ryggen er ikke stærk nok) og tager derfor hensyn til dette under tilridning via bla bla bla smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   20. nov 2014 Er det ikke bare lidt ala "tilridning med puds din glorie" agtig?

Ud over det, så kan du altså ikke forvente at en ikke-hestemenneske skal forstå div. Hjemmelavede begreber, og ord fra hesteverdenen

• #4   20. nov 2014 Jeg tror det handler om, at dine venner forstår sætningen - men din lærer vil have dig til at forklare dybere hvad du mener og ikke bare slynge sætningen ud.. For jo jeg tror bestemt hun godt kender ordet omtanke??

• Christina M
    Christina M Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #5   20. nov 2014 Det burde da kunne forstås!

• #6   20. nov 2014 Som Betina siger, så tror jeg ikke, du skal tage det så bogstaveligt. Hun forstår nok godt meningen med sætningen "tilridning med omtanke", men mangler en forklaring på det - det er jo sindssygt bredt. Det, du mener, er tilridning med omtanke, er nok ikke det samme, som jeg mener - eller andre mener - og når det gælder en skoleopgave, skal du være meget specifik i den indgangsvinkel, du vil bruge. Er det omtanke på hesten ve og vel? Omtanke på dens fysik? Omtanke på dens foldtid? dens opdragelse? Overbelastning? smiley

Kommentér på:
Kan det ikke forståes?

Annonce