{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.985 visninger | Oprettet:

Betændelse i navle piercing!! {{forumTopicSubject}}

Jeg fik her i sommer en piercing i navlen. Der har ingen problemer været overhovedet, hverken hævelse, ømhed, blødning, væske - intet! Indtil i forgårs, hvor den blev øm og spændt.. Af en eller anden grund tænkte jeg ikke at det var betændelse, da jeg helt ærligt faktisk ikke på det tidpunkt syntes den så hævet ud. Idag kunne jeg så presse det der klamme puds ud af den, og det har jo så selvfølgelig gjordt at den ikke er øm og hævet længere, men nu ved jeg da at det er betændelse..-.-'
Jeg panikker altid totalt når der går betændelse i mine piercinger, men nu har jeg renset den i normalt vand med en bruser, for at få så meget puds ud som muligt, derefter haft et glas saltvand på maven i 10 minutter og smurt noget bakterie dræbende 'salve' jeg fik af min piercer da hun lavede den, på begge ender.

Men hvad kan jeg mere gøre? Er betændelse "farligt" når det er et sted som navlen? Nogen der har prøvet det?

Jeg går selvfølgelig ned til min piercer i morgen, men betændelse gør mig virkelig paranoid smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændelse i navle piercing!!
  • #1   8. dec 2014 Jeg endte med at pille mit navlesmykke ud pga af betændelse - den begyndte simpelthen at rykke sig udad. smiley Rens(men ikke for meget!), gå med løstsiddende tøj, lad være med at pille ved den. Det er de bedste råd jeg kan give smiley

• #2   8. dec 2014 Puh, har du så et ar nu?

• #3   8. dec 2014 Ja, gå med løstsiddende tøj og lad være med at pille for meget i den, da den så kan sætte sig skævt.. Min navlepiercing blev revet skæv, og så gik der betændelse i den, så jeg måtte tage den ud.. smiley
    Jeg har et sådan et grimt lille brunt ar, og en lille bule med arvæv, super irriterende...

• #4   8. dec 2014 Jeg har haft betændelse MANGE gange i min navlepiercing!

Men! hver gang har jeg renset med vand, og så eller ladet den være + har presset det der snask ud.
    Lad den være i fred, det går over igen.
    Du kommer til at få det mange gange, det bedste du kan gøre er at lade den være i fred og rense den én gang dagligt med vand.

• #5   8. dec 2014 okay hør her , vask altid hænder inden du rør den , og kog så en halv liter vand med en teske salt i og vask den to gange dagligt i det i en uge og evt køb noget pentenol slave og smør med mvh malene som er piercer , ps en navle piercing kan være et helt år om at hæle ordenligt så lad være med at skifte smukker for tit og kog dem inden brug.

• #6   8. dec 2014 Jeg har snart 1 år gammel navlepiercing (feb. ik jeg den lavet)
    Tro mig, det samme skete for mig... piercingen var iiih og åååh så fin! Intet betændelse eller noget!!

Så brød helvedet løs med on/off betændelse i 5 måneder. Min veninde sagde den var ved udstøde sig!

Jeg var forvirret, bange og angst over det. især da min veninde sagde det med den ville udstøde sig fra kroppen..

Min utroligt nok er det eneste som er sket er min piercing er blevet lidt skæv smiley

Hør hør søde:

En navlepiercing sidder et SÅ dumt sted at der simpelthen er så stor chance for der går betændelse i lortet..

Jeg prøvede med saltcand, prøvede med sæbespåne kuren min piercer anbefaldte, jeg prøvede med intimsæbe osv. osv. osv.

Til sidst kom der en betændelsesbobbel som var der i 4 måneder...
    Og jeg fik simpelthen stress af den bobbel. jeg var helt 100 på nu at min navle var ødelagt og var grim og jeg fortrød så meget den piercing! (men utroligt har jeg intet ar fra boblen)

Men så prøvede jeg klorhexidin! Jeg turde ikke i starten da alle siger det er farligt og for stærkt at bruge til piercing! Men men men.. Jeg brugte klorhexidin kuren og boblen sprang, så blødte min piercing helt vildt og det så mega farligt ud! Men det hjalp helt vildt og min piercing er simpelthen så fin nu!!

så mit råd!!!!

Klorhexidin-kuren.

Morgen: Rens med vand (brug brusehovedet og skyl) og derefter brug intimsæbe. rens derefter godt efter!

Aften: Gør nøjagtig det samme som du gør om morgenen! MEEEN! efter dette put noget klorhexidin i et glas eller noget og put den på navlen så hele piercingen er dækket af klorhexidin. lad koppen sidde på navlen i 5 minutter og derefter lad klorhexidinen tørre ind, IKKE vask det af!

Dette gør du ind til betændelsen er væk + 2 dage efter smiley

Hvis du er det MINDSTE i tvivl, så kontakt mig! Du skal ikke gå at være bange smiley Mig kan du sagtens dele det med smiley

• #7   8. dec 2014 hmm.. min navlepiercing er snart 3 år gammel, og har kun haft betændelse én gang.

Rens med Klorhexidin.
    Den dræber både gode, og dårlige bakterier, så den er lidt længere tid om at hele, men det er det værd.
    Bare pres alt snasket ud, tag piercingen ud, rens omkring hullet, dyp piercingen i klorhexidinen, og ta den i igen.

det har ihvertfald virket ved mig. også med mine andre smiley

Men ingen grund til panik.

• #8   8. dec 2014 Jeg tør ikke tage den ud endnu - hvis nu den ikke vil i igen.. smiley

• #9   8. dec 2014 hvor lang tid har du haft den? smiley

• #10   8. dec 2014 turde jeg heler ej i starten men der sker intet ved det smiley Godt råd er at tage den ud efter et varmt dampende bad smiley Så er huden så blød den nærmest smutter i igen smiley Ta først piercingen ud når du er klar smiley

Jeg tog den ikke ud før 6 uger smiley

• #11   8. dec 2014 Jeg havde min ude allerede ved anden uge.
    Men det nok mest efter gefühl smiley

• #12   8. dec 2014 gefühl?? smiley Har altid været bange for hullet ville gro sammen foran næsen på mig xD

• #13   8. dec 2014 Ja.. ved ik om det er stavet rigtigt.. haha smiley
    Efter følelse u know.

Første gang jeg prøvede at tage min ud, fik jeg sådan en kvalme at jeg blev nødt til at sætte mig..
    det lignede sådan en lille hvid orm, da jeg havde bioflex i. så var helt i chok, og troede jeg var gået i forrådnelse xD

• #14   8. dec 2014 Haha xD Mit hjerte hamrede simpelthen af angst xD Dog gik der ikke længe før jeg havde vænnet mig til det smiley

• #15   8. dec 2014 gjorde der heldigvis heller ikke ved mig smiley
    Er bare glad for jeg fik den smiley

Nu har jeg bare problemet med min helix -.-
    der er sådan en lille hård, bobbel rundt om hullen bagved. og det gør herre nas, men må prøve mit frem med klorhexidin smiley

• #16   8. dec 2014 åh gud..
    haha stavefejl er gratis smiley

• #17   8. dec 2014 ja betændelse kan være farligt, så se at få det behandlet. Det er en fin ide, at gå til pierceren og få et godt råd, eller også gå til lægen.

Jeg har været ved at miste mit bryst pga betændelse, og har måtte besøge sygehuset hver dag i 2 måneder, alt sammen for "lidt" betændelse i en piercing.

jeg fik voldsomt mange penicillin piller i flere måneder og skulle dagligt vaske med hippo skrub eller medic skrup, 2 gange om dagen og skulle bade brystet i varmt sæbe vand (sæbespåner) 2 gange dagligt. Jeg fik besked på at tage piercingen ud med det samme, og jeg har ikke fået den i igen, selvom jeg savner den. Der er stadig piercing hullerne i brystet, og en misfarvet plet, men jeg bevarede heldigvis mit bryst.

Der er ingen grund til panik, bare se at få lægen til at se på det.

• #18   8. dec 2014 Jeg har faktisk haft den i snart 5 måneder.. Men ej jeg tør simpelthen ikke tage den ud! smiley

• #19   8. dec 2014 5 måneder smiley
    Damn. bare rens den i klorhexidin, men hvis det bliver rigtigt slemt, så vil jeg også anbefale lægen.
    Men så længe det bare er lidt puds der kommer ud, så ville jeg ikke være bekymret smiley

• #20   8. dec 2014 Husk lægen vil altid opfodre dig til at tage den ud, men regel nr 1. ALDRIG NOGENSINDE tage smykket ud af en betændt piercing. det lukker betændelsen inde smiley

• #21   8. dec 2014 tag til lægen og følg deres anvisninger

• #22   8. dec 2014 Lige nu hvor pudset er ude, kan man hverken se eller mærke den er betændt, så jeg tænker det stadig bare er "mild" betændelse.
    Jeg tager den ikke ud for at lade den blive ude, jeg er jo glad for skidtet! Også selvom den er træls lige nu.. smiley

• #23   8. dec 2014 Den holdning havde jeg også, og min piercing gav mig lige netop det jeg håbede, men jeg var nødt til at tage dem begge ud.... Den første fordi den var så syg, og den anden fordi lægen ikke ville behandle hvis det også skulle gå galt for den (ved godt at de skal), da betændelsen begyndte at vandre fra mit ene bryst til det andet, så var det slut med piercinger, jeg savner dem, men vil alligevel hellere have mine bryster.

Kommentér på:
Betændelse i navle piercing!!

Annonce