Betændelse i navle piercing!! {{forumTopicSubject}}
Jeg fik her i sommer en piercing i navlen. Der har ingen problemer været overhovedet, hverken hævelse, ømhed, blødning, væske - intet! Indtil i forgårs, hvor den blev øm og spændt.. Af en eller anden grund tænkte jeg ikke at det var betændelse, da jeg helt ærligt faktisk ikke på det tidpunkt syntes den så hævet ud. Idag kunne jeg så presse det der klamme puds ud af den, og det har jo så selvfølgelig gjordt at den ikke er øm og hævet længere, men nu ved jeg da at det er betændelse..-.-'
Jeg panikker altid totalt når der går betændelse i mine piercinger, men nu har jeg renset den i normalt vand med en bruser, for at få så meget puds ud som muligt, derefter haft et glas saltvand på maven i 10 minutter og smurt noget bakterie dræbende 'salve' jeg fik af min piercer da hun lavede den, på begge ender.
Men hvad kan jeg mere gøre? Er betændelse "farligt" når det er et sted som navlen? Nogen der har prøvet det?
Jeg går selvfølgelig ned til min piercer i morgen, men betændelse gør mig virkelig paranoid
feb 2010
Følger: 26 Følgere: 18 Emner: 21 Svar: 118
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 25 Heste: 5 Emner: 8 Svar: 31
Jeg har et sådan et grimt lille brunt ar, og en lille bule med arvæv, super irriterende...
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 359
Men! hver gang har jeg renset med vand, og så eller ladet den være + har presset det der snask ud.
Lad den være i fred, det går over igen.
Du kommer til at få det mange gange, det bedste du kan gøre er at lade den være i fred og rense den én gang dagligt med vand.
sep 2007
Følger: 128 Følgere: 84 Heste: 8 Emner: 9 Svar: 28
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
Tro mig, det samme skete for mig... piercingen var iiih og åååh så fin! Intet betændelse eller noget!!
Så brød helvedet løs med on/off betændelse i 5 måneder. Min veninde sagde den var ved udstøde sig!
Jeg var forvirret, bange og angst over det. især da min veninde sagde det med den ville udstøde sig fra kroppen..
Min utroligt nok er det eneste som er sket er min piercing er blevet lidt skæv
Hør hør søde:
En navlepiercing sidder et SÅ dumt sted at der simpelthen er så stor chance for der går betændelse i lortet..
Jeg prøvede med saltcand, prøvede med sæbespåne kuren min piercer anbefaldte, jeg prøvede med intimsæbe osv. osv. osv.
Til sidst kom der en betændelsesbobbel som var der i 4 måneder...
Og jeg fik simpelthen stress af den bobbel. jeg var helt 100 på nu at min navle var ødelagt og var grim og jeg fortrød så meget den piercing! (men utroligt har jeg intet ar fra boblen)
Men så prøvede jeg klorhexidin! Jeg turde ikke i starten da alle siger det er farligt og for stærkt at bruge til piercing! Men men men.. Jeg brugte klorhexidin kuren og boblen sprang, så blødte min piercing helt vildt og det så mega farligt ud! Men det hjalp helt vildt og min piercing er simpelthen så fin nu!!
så mit råd!!!!
Klorhexidin-kuren.
Morgen: Rens med vand (brug brusehovedet og skyl) og derefter brug intimsæbe. rens derefter godt efter!
Aften: Gør nøjagtig det samme som du gør om morgenen! MEEEN! efter dette put noget klorhexidin i et glas eller noget og put den på navlen så hele piercingen er dækket af klorhexidin. lad koppen sidde på navlen i 5 minutter og derefter lad klorhexidinen tørre ind, IKKE vask det af!
Dette gør du ind til betændelsen er væk + 2 dage efter
Hvis du er det MINDSTE i tvivl, så kontakt mig! Du skal ikke gå at være bange
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 257
Rens med Klorhexidin.
Den dræber både gode, og dårlige bakterier, så den er lidt længere tid om at hele, men det er det værd.
Bare pres alt snasket ud, tag piercingen ud, rens omkring hullet, dyp piercingen i klorhexidinen, og ta den i igen.
det har ihvertfald virket ved mig. også med mine andre
Men ingen grund til panik.
aug 2013
aug 2010
aug 2011
Jeg tog den ikke ud før 6 uger
aug 2010
Men det nok mest efter gefühl
aug 2011
aug 2010
Efter følelse u know.
Første gang jeg prøvede at tage min ud, fik jeg sådan en kvalme at jeg blev nødt til at sætte mig..
det lignede sådan en lille hvid orm, da jeg havde bioflex i. så var helt i chok, og troede jeg var gået i forrådnelse xD
aug 2011
aug 2010
Er bare glad for jeg fik den
Nu har jeg bare problemet med min helix -.-
der er sådan en lille hård, bobbel rundt om hullen bagved. og det gør herre nas, men må prøve mit frem med klorhexidin
aug 2010
haha stavefejl er gratis
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
Jeg har været ved at miste mit bryst pga betændelse, og har måtte besøge sygehuset hver dag i 2 måneder, alt sammen for "lidt" betændelse i en piercing.
jeg fik voldsomt mange penicillin piller i flere måneder og skulle dagligt vaske med hippo skrub eller medic skrup, 2 gange om dagen og skulle bade brystet i varmt sæbe vand (sæbespåner) 2 gange dagligt. Jeg fik besked på at tage piercingen ud med det samme, og jeg har ikke fået den i igen, selvom jeg savner den. Der er stadig piercing hullerne i brystet, og en misfarvet plet, men jeg bevarede heldigvis mit bryst.
Der er ingen grund til panik, bare se at få lægen til at se på det.
aug 2013
aug 2010
Damn. bare rens den i klorhexidin, men hvis det bliver rigtigt slemt, så vil jeg også anbefale lægen.
Men så længe det bare er lidt puds der kommer ud, så ville jeg ikke være bekymret
aug 2011
aug 2008
aug 2013
Jeg tager den ikke ud for at lade den blive ude, jeg er jo glad for skidtet! Også selvom den er træls lige nu..
aug 2008
Betændelse i navle piercing!!