{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Matematiklærer - Kan ikke mere! {{forumTopicSubject}}

Det er sådan, at jeg går i 1g og har matematik på C. Jeg har ikke haft gode år i folkeskolen, hvilket gør at jeg har rigtig svært ved det.
Problemet er min lærer.. Jeg knokler min røv ud af bukserne i afleveringerne, spørger, prøver at finde hjælp og gør virkelig ALT for at prøve, at løse opgaverne.
Min lærer gennemgår ikke de opgaver/emner som er i afleveringen inden vi får den, så vi er mange der ikke aner, hvad vi skal.
Det der så irritere mig, er at han benægter det. Han mener at det er vores skyld og vi skal følge bedre med, fordi han har sagt det masser af gange, men det har han ikke!
Jeg bliver så frustreret, sur og ked af det, når jeg føler at alt mit hårde arbejde går spildt, fordi han mener det er vores skyld.
Jeg får utrolig lave karakter i afleveringerne, men der mener han også at det er min skyld, fordi jeg ikke spørger nok, selvom jeg måske har skrevet til ham 10 gange uden et ordenligt svar.

Jeg skal have ham et halvt år mere og det kan jeg bare ikke. Vi lære ikke noget og vi får ingen hjælp til opgaverne. Hvis vi skulle op til eksamen lige nu, ville jeg 100% få -3. Det er virkelig skod og jeg ved bare ikke hvad jeg gør.

Jeg har kontaktet rektor og skal til samtale, fordi jeg finder mig ikke i, at han skyder skylden på os, når vi gør vores bedste.

- Hvad ville i gøre og har i oplevet noget af det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Matematiklærer - Kan ikke mere!
  • #1   17. dec 2014 Gå til lederen af gymnasiet og tag en snak med ham/hende om det smiley

  • #2   17. dec 2014 Det vil hjælpe dig meget hvis i er flere der har det på den måde, så du ikke er alene om det.
    Når du skal snakke med rektor.


  • #3   17. dec 2014 God ide at smutte højere op i hierakiet, hav gerne flere i klassen som bakker dig op omkring det! Jeg har også snakket med vores vicerektor omkring noget med vores ene lærer men nu må vi se om der sker noget ellers må man jo gå dem på klingen igen.

    En god idé til at få lidt hjælp er at søge lektiehjælp hos nogle af de højere årgange(som har afsluttet faget eller har det på højere niveau) da man ofte har været igennem de emner og derfor hurtigt kan hjælpe med metoden til en opgave. smiley


  • #4   17. dec 2014 Sabrine - Jeg går også i lektiecafe 1 (nogengange 2) om ugen, det er to forskellige lærere, så de har også forskellige svar på opgaverne. Ham i lektiecafe er super god! Han hjælper mig rigtig meget og er super sød, men min lærer er ikke enig i de resultater jeg får og får derfor de fleste forkert, når jeg har været i lektiecafe. smiley

    Vi er mange i klassen, som har det sådan, så er ikke alene om det. smiley


  • #5   17. dec 2014 Det er ganske enkelt, gå til rektor og fortæl om det smiley

  • #6   17. dec 2014 ved ikke lige hvor gammel du er, men er du under 18 og hjemmeboende, synes jeg at du skal tage dine forældre med til samtalen, således at de kan være med til at få det hele sagt. Derudover er der flere og flere lærere, der tilbyder privat lektiehjælp osv. du kan måske have brug for en privat tutor, der kan hjælpe/vejlede dig i at få matematikken ned på et plan hvor det hører til. Du kan hjælpe dig selv ved at sige: keep it simple! Du skal muligvis have hjælp til at gøre dine spørgsmål meget specifikke, således at svaret også bliver det.
    Held og lykke med det hele - husk, et halvt år er ikke så lang tid når det drejer sig om resten af dit uddannelsesliv.


  • #7   17. dec 2014 Hvad med at prøve og snuse elever op som har haft læreren tidligere, måske de har nogle fif?

  • #8   17. dec 2014 Det eneste du kan gøre er at gå til lederen. Det hjælper ikke at snakke med din lærer om det. Så gå til lederen og hør evt. inden om de andre elever vil bakke sig op i at du går til lederen.

  • #10   17. dec 2014 Jeg havde en fysik lærer i gymnasiet som var rigtigt flink og klog, men opførte sig lidt som din matematik lærer. Derudover "glemte" han tit at sige man kun måtte være 1 om afleveringerne, så når man spurgte om man måtte lave dem med andre sagde han Ja, og så fik man -3 i karakter fordi man åbenbart ikke måtte lave det med andre. Det endte med vi sammen med en forældre fra klassen, skrev et brev omkring problemer, smed vores underskrifter på, og fik sendt det til rektor. Så fik vi en ny lærer smiley så det betaler sig at gå lidt op i hierarkiet - tag evt. Som foreslået en af dine forældre med, hvis de gerne vil/har tid og mulighed for det. Gerne opbakning med underskrifter fra klassen.

  • #11   17. dec 2014 Nu siger du, at du skal snakke med rektor - jeg synes også en god idé er at tage en samtale med rektor og læreren samtidig, og så få flere elever til at bakke dig op smiley Du må simpelthen bare stå ved din mening. Jeg har også før været nødt til at gå videre til rektor, det er bare nogle gange den eneste måde, en lærer vil respektere ens argumenter på.

  • #12   17. dec 2014 Eifos: Lyder som min kemilærer fra sidste år smiley

  • #13   17. dec 2014 Hippie: Det værste var her at han jo var rigtigt flink - han havde bare ikke styr på hvad han lavede overhovedet, og han var så klog, at han slet ikke kunne formulerer det på "dansk" smiley At vi så fik en lærer bagefter, der træk os alle ned på de mange -3 og 00 vi havde, det var jeg så også tosset over -.- selv 1½ år efter, nægtede hun at give mig mere end 7 (10 og 12 i alle afleveringer), fordi "den afsluttende karakter skulle afspejle de tidl. år".

  • #14   17. dec 2014 Eifos:
    Halvt om halvt det samme med min lærer. Han var god til sit stof, men kunne ikke finde ud af at undervise og så gad han heller ikke svare på spørgsmål... smiley


  • #15   17. dec 2014 Åh, apropos karakterer og lærere, så har vi næsten lige fået standpunkskarakterer, og min lærer har givet mig 4 i idræt (jeg fik 7 sidste gang). Jeg mener bestemt ikke at jeg er blevet dårligere; jeg gør virkelig en indsats for at bidrage til undervisningen, og selvom jeg ikke altid er 100% præcis til at afstandsbedømme, så gør jeg mit bedste. Jeg møder selvfølgelig altid op i reglementeret påklædning og er forberedt. Min veninde, der gør omtrent den samme indsats som mig, har ikke fået 4.

    Så jeg er næsten overbevist om, at han bærer et nag til mig efter vi for et år siden havde svømmeundervisning og jeg ikke ville deltage. Jeg skrev til ham d. 13. december for at høre, hvilket begrundelse han havde for at give mig 4, og han har ikke svaret endnu.... smiley


  • #16   17. dec 2014 Haha, forsøren, og nu har han så lige svaret smiley

  • #17   17. dec 2014 Hans begrundelse er, at mit "fagfaglige niveau bedst beskrives med karakteren 4", i disciplinerne yoga og volleyball som vi lige har haft. Min veninde og jeg har gjort den samme indsats, men hun har ikke fået 4 - fordi at hendes fagfaglige niveau bedst beskrives med karakteren 7, eller hvad? Jeg synes simpelthen ikke det er en ordentlig forklaring.

    Jeg kan selvfølgelig godt se, at man til dels bliver bedømt på sine evner inden for den gældende sportsgren, men jeg synes også på visse punkter det er unfair. Det er jo nogle, der har spillet volleyball i flere år. Fedt, så får de nemt 10. Hvis jeg smækkede ham op på en hest, ville det så være fair, hvis jeg gav ham 02 uanset hvor hårdt han prøvede at forbedre sig, fordi han aldrig har siddet på en hest før? Hold kæft, jeg bryder mig meget lidt om denne lærer lige nu smiley


  • #18   17. dec 2014 Vores matematiklærer i 1g var virkelig dårlig, og nogen må have klaget, for rektor sad med som censor ved årsprøven i slutningen af året, og vupti, de to sidste år havde vi rektor selv. Hun fik heldigvis rettet op på de fleste ting.

  • #19   17. dec 2014 Fünke: Det skal du ikke tage dig af, jeg fik -03 i idræt sidste år, fordi hun ikke mente at jeg deltog nok. Jeg havde det bare sådan lidt... jeg deltager så meget som jeg kan, jeg har gigt i begge knæ + hofter, fodled, fingre og albueled, hvorfor tror du så, at jeg må springe enkelte ting over?... Var kort sagt pænt sur, for jeg deltog jo så meget som jeg kunne, og det var mere end min læge egentlig anbefalede at ejg deltog.

  • #21   17. dec 2014 Jeg skrev en rimelig kritisk besked tilbage til ham, hvor jeg nævnte de ting, jeg skrev i min forrige besked smiley Måske skulle jeg sige til ham, at jeg er blind på mit ene øje, så det er derfor, jeg har lidt svært ved at afstandsbedømme - eller måske bliver han sur og trækker mig endnu en karakter ned smiley

  • #22   18. dec 2014 Kender det ALT for godt. Jeg var så træt af min lærer at jeg helt opgav at tilfredsstille ham og det endte med jeg forsømte undervisningen så meget at han gav mig 02 i både skriftlig og mundtlig... Gik så op til eksamenen og fik 10 - du skulle have set hans ansigt der smiley haha..
    Men som nævnt, god idé at tage det videre i systemet smiley


  • #23   18. dec 2014 Gadjo & Gypsy: Det minder mig om engelsk i 10'ende, det der smiley
    Havde ikke sagt noget hele året, fordi jeg ikke kan lide at tale i klassen. Det resulterede i, at hun mente, at jeg ikke kunne bestå. Så gik jeg op til eksamen og fik 12 xD


  • #24   18. dec 2014 Haha, sådan! Det er altså en fed følelse smiley

  • #25   18. dec 2014 Havde en matematik lærer som kørte rimelig på os der ikke fik 12 standpunkt eller minimum 7 til prøver... Var til samtaler da han begyndte at stå og sige jeg sagde han lignede en idiot og var en nar fordi han flyttede mig fra min udvekslingskammerat, som jeg sad og oversætte for. Jeg valgte dog at flytte klasse da jeg vidste han ikke ville ændre sig, og selvom han blev en smule bedre efter eg flyttede og han fik en lærer der observerede i et par måneder så er han stadig lort og der er stadig mange som klager over ham i dag smiley det bedste for mig var virkelig bare at flytte klasse og så lade andre tage kampen ... Svagt? Måske, men nu betyder selve uddannelsen til uni mere for mig end at skulle kæmpe kampen. Det kan jeg gøre bagefter .

Kommentér på:
Matematiklærer - Kan ikke mere!

Annonce