{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårs løjer :)
  • #1   30. dec 2014 Hvis det skal gå ud over andre - så lad være... selv de mindste tricks kan gå galt.
    Jeg prøvede engang den der usynlig-reb-leg, hvor man trækker et usynligt reb på vejen - også kørte der 2 biler ind i hinanden... pågrund af mig og mine venner!

Det var eddermandme ikke smart.. så det er nok noget man skal tænke over, når man bare leger de mest uskyldige lege og gør de mest ligegyldige ting, så kan det gå galt! smiley

• #2   30. dec 2014 Lyder ikke så sjovt med bilerne.. Men det er jo bare de små drillerier smiley

• #3   30. dec 2014 Det var det her også og det endte galt... og selvfølgelig må I det og det skal I bare gøre, bare husk det altid kan gå galt på den ene eller anden måde smiley

• #4   30. dec 2014 vi plejede at smide vores juletræ indtil en af naboerne, hvis de ikke er hjemme, kan man evt. hejse det op i flagstengen hvis ikke de er hjemme, ikke nødvendigvis helt op, bare lige lidt smiley

• #5   30. dec 2014 Plejer at smøre noget under håndtagene, hvikle toiletpapor rundt i træerne, og sprøjte barberskum på vinduerne smiley

• #6   30. dec 2014 Hahhaa Tine, det lyder sjovt! smiley

• #7   30. dec 2014 Lyder som nogle geniale løjer, Ida smiley

• #8   30. dec 2014 *toiletpapir;-)
    Tine plejer vi også. Så er man væk med det:-D

• #9   30. dec 2014 altså vi har aldrig lavet særlig meget, men alle sådan nogle småting, som eks. tandpasta under dørhåndtaget, syntes jeg er helt fint.
    Dog syntes jeg at sådan en som "unsynlig" snor som er beskrevet ovenover er ret grov, jeg syntes i hvert fald ikke det er en lille nytårsløjer smiley

• #10   30. dec 2014 Putte tandpasta på postkasser, og på vejen smiley
    Næste dag hvor det lå på vejen, var alle bare over og kigge, og sagde "ej hvad er det dog?" eller "Er det maling?" en var endda ved at smage på det smiley smiley
    Det var ret svært at holde masken smiley smiley smiley

• #11   30. dec 2014 Haaha, tak Mathilde! smiley

• #13   30. dec 2014 Equus, det mega sjovt xD
    og ja hvis det bare er små drillerier så det jo ikke overdrevet, men sådan noget som at smide kanon slag i postkasser og sådan noget er for meget! Der var en 10-årig dreng sidste år der fik sprunget hånden af fordi han var ved at putte et kanon slag i postkassen og så kom damen der ejede huset og så af ren refleks gemmer han den bag ryggen...men den var jo tændt...

• #14   30. dec 2014 Vita wrap hen over toilettet ha ha ha ha smiley

Det mest brugte er vidst at smørre diverse ting på andre folks vinduer..

Bare pas på med hvis i smørre ting på vinduer hos sådan nogen som min kæreste og jeg smiley

De gange vi har boet steder hvor børn/unge (som vi kender) har ment det var sjovt at komme og putte ting og sager på vores hus, har vi fanget dem og givet dem en smagsprøve på deres egne løjer (gerne i håret!!)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #15   30. dec 2014 Jeg syntes det er noget pjat.. Og det er sjældent at dem det går ud over faktisk syntes at det er lige så sjovt som dem der udføre løjerne..

Hvorfor smøre folks vinduer ind i en masse stads? Det gør at de er tvungen til at vaske vinduer, og det sgu træls..

Lad hver, lad hver, lad hver... Stil en kurv med slik, blomster, vin eller andet i stedet..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   30. dec 2014 Maria: og hvad så?? Det da stadig super træls at komme hjem til beskidte vinduer, toilet papir i træerne, tandpasta på håndtagene, eller lign.

Hvorfor ikke gøre noget sødt i stedet, noget folk faktisk ville blive glade for..

• #20   30. dec 2014 Pille snoren af flagstangen!

Det ødelægger ikke noget, men er bare super træls dagen efter! smiley

• #21   30. dec 2014 Tine
    Det sås som nytårsløjer og bare "forsjovt" generelt... det var bare sjovt dengang og der var mange der gjorde det, både i DK og andre lande, men selv de mindste kan gå galt og det er ikke særlig fedt.. jeg var godt nok blevet irriteret hvis der var ketchup i mine ting og jeg låser ikke min stald men tager et søm i nøglehullet, og hvis alle mine ting lå og flød var jeg godt nok blevet sur også...!!

• #23   30. dec 2014 Håber da så sandeligt ikke du bor i mit område - og håber I bliver fanget og selv bedt om at vaske vinduer, rydde op og gøre rent efter jer i frostvejr!

Det er virkeligt ikke sjovt for andre end jer. Jeg ville blive så gal hvis jeg skulle bruge min fridag på at rydde op og gøre rent efter andres løjer på min grund i deres mangel på bedre at lave.

Og den med at folk beder om det hvis de lader skure så ulåst og lignende er da godt nok langt ude. Man går ikke bare ind på folks ejendom og tømmer deres skur "bare fordi skuret ikke var låst". Må jeg så også godt begå indbrud i folks huse fordi de har glemt at lukke badeværelsesvinduet? Nej, og de har slet ikke selv "bedt om det".

Find på noget bedre at lave!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#24   30. dec 2014 Hende med pony: du siger det selv.. "Pænt træls at komme hjem til".

Hvorfor så gøre det??

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#25   30. dec 2014 Og som Katrine siger: jeg håber i for lov til at rydde det hele op i frostvejr!

• #26   30. dec 2014 Jeg ville synes at tandpasta på dørhåndtagene og mærkelige ting på vinduerne var træls... Boede I i mit område, så havde jeg taget fat i kraven på jer og bedt jer om at rydde op. Det kan godt være, at I synes at småløjer er sjovt, men det er der mange der ikke synes smiley

Jeg er typen der ville gå i panik over at få noget på hænderne, som jeg ikke vidste hvad var (har det skidt med bakterier) eller at jeg pludselig ikke kunne låse døren op, fordi nogen havde tapet nøglehullet til. Det er altså bare ikke de fedeste at stå og rode med tape i frostgrader smiley

Der er også nogen unger - som så ikke kan være unger ret meget længere - som siden vi flyttede ind har synes det var sjovt at sprænge vores postkasse i stykker. Det kan jo ikke være rigtigt, at man ikke kan have sådan en hængene, bare fordi det er nytårs aften. Og ja vi har haft den inde i nogle år af gangen, men hver gang den så er kommet ud, så er den blevet sprængt i smadder. Det samme med vores skraldespande...

• #27   30. dec 2014 Jeg håber da at i rydder op efter jer selv dagen efter og lige gir en undskyldning så.. For jeg ville edderbugme blive en smule bitter, hvis jeg skulle stå på en fridag og rydde op efter nogle andre, som synes de skulle smører tandpaster eller andre ulækre ting på mine vinduer, døre osv.

• #29   30. dec 2014 Hold jer fra baberskum i låse. For 5 år siden fik mine forældre det i alle låsene på deres bil og de kunne ikke låse den op... Nej, de kom ikke hjem og sove den nat og de måtte betale mange penge for nyt låsesystem.
    De har også fået det i låsen på deres hoveddør og i kælderdøren sidste år... De kom godt nok ind og sove, men kun fordi min mor valgte at smadre en rude og det var heller ikke nogen billig fornøjelse - ikke for mine forældre i hvert fald smiley

• #30   30. dec 2014 Ej sådan noget med at smøre ting steder osv er ikke sjovt...men det med nøgle hullet syntes jeg er ret så sjovt, men altså kan godt se det ikke ville være sjovt at pille af i frostvejr

• #31   30. dec 2014 Plejer at rulle biller ind i toiletpapir smiley

• #32   30. dec 2014 Cecilie - det os super fedt, hvis man fx skal op på arbejde dagen efter kl. 7 og så lige skal stå og pille en masse toilet papir af bilen først og så fx kommer for sent.

Derudover så det simpelthen spild af papir, spild af træer som bliver fældet og miljø svineri, da der sikkert er nogen som piller det af og smider det på jorden, eller det flyver væk.

• #33   31. dec 2014 rolig rolig...... du behøver ikke blive sur.....

• #34   31. dec 2014 Er skam ikke sur, det er bare yderst sjælendt at det er sjovt for personen det går udover. Så måske man skulle finde på noget andet at bruge sin nytårs aften på, i stedet for at gøre 1 nytårs dag sur for andre mennesker (:

• #35   31. dec 2014 Hvorfor gøre folk sure på nytårsaften? Det er jo en fest - så måske giv dem en gave, en blomst, et eller andet hvor de kan komme hjem og tænke det er en god start på det nye år, istedet for at de kommer hjem og får en sur start... hvorfor vil man være skyld i andres ulykke? smiley

• #36   31. dec 2014 Ok men nu er det jo sådan at det kommer lidt an på hvem man gør det ved.... vi gjorde det ved vores nabo og de gav os så igen og det fik vi en sjov aften ud af, så med minder at folk ikke kan tåle det bør de gemme deres ting væk. smiley

• #37   31. dec 2014 Cecilie - Så hvis man ikke vil have sin bil rullet ind i toilet papir, så må man flytte den? Hold da op, det var en underlig holdning at have.

• #38   31. dec 2014 Det var bare et forslag til hvad man kunne ok.... så lad være med at angribe mig, bare fordi du ikke kunne lide den.

• #39   31. dec 2014 Jeg vil også sige at det er over stegen at gøre ting ved andres ting, biler osv. Vi plejer at lave hyggelige løjer med vores familie medlemmer. Altså ikke noget med at sætte tandpasta osv. i biler eller noget.

Man bør altså ikke rode rundt med andres ting. Det er bare ikke okay.

• #40   31. dec 2014 Jeg angriber dig overhoved ikke, du skrev selv at hvis folk ikke kunne tåle det, måtte de flytte deres ting, og det mener jeg altså er en underlig holdning at have.

• #41   31. dec 2014 Det må du også gerne syntes. Men du kan ikke regne med at folk ikke udnytter sig af muligheden. og kan folk ikke gider have det, må de jo sige det på en eller anden måde, for hvordan ellers skulle andre folk så vide det. og desuden, da det skete for os og da vi gjorde det mod andre grinede begge parter af det.

• #42   31. dec 2014 Fie, jeg tænker jo bare at binder man en snor ud, så må det da være med bagtanke på at nogle skal falde/snuble, det kunne jo lige så godt ha været oda på 94 som var skvattet og brækkede hoften, eller som det nu skete, to biler der kørte sammen.
    Det kan da godt være det er mig der over reagerer, men det er bare min tanke med sådanne snore smiley

• #43   31. dec 2014 Jo man kan godt tillade sig at forvente at andre ikke vandaliserer ens ting bare fordi det er nytår. Det kan ikke være rigtig at man nu skal fortælle andre folk at man ikke ønsker at få smurt diverse ting på vinduerne eller billet rullet ind i papir.

At i synes det er sjovt er da dejligt, men det er langt fra alle der synes det.

Det er da yderst respektløst at være ligeglade med andres ting, bare fordi man selv synes det er sjovt.

• #44   31. dec 2014 det sku da en mega underlig holdning at have? folk skal sku da kunne have deres ting i fred, nøj hvor ville jeg selv blive sur hvis jeg vågnede op til et vindue dækket af tandpasta! men kan jeg gemme mine vinduer? nej vel. desuden er det privat eje, så rør du en anden persons bil på den måde går det under hærværk, og hærværk er strafbart. såååå super dum ide. og det har intet med du bliver angrebet afgøre, men det er i orden at tænke selv ik

• #45   31. dec 2014 Kan slet ikke sætte mig ind i, at nogen kan syntes det er sjovt at gøre en fest dag sur for andre. Forestil jer dame komme hjem med favnen fuld a indkøb, og eftermiddagens planer er at pynte hele huset op og bage kransekage, hvor nedern er det så ikke lige at skulle stå og vaske vinduer fordi nogen dumme unger skulle havde det sjovt på andres bekostning?
    Strengt!

• #46   31. dec 2014
    Det er noget andet med en søster, mor eller lignende hvor man er til stede og kender deres reaktion på forskellige ting og hvor grænsen til sådan en 'prank' går for dem.
    Og man derefter kan ryde det op, nu hvor det er i eget hjem. smiley

• #47   31. dec 2014 Kan lige love for hvis nogen lavede de der 'små åh så sjove' løjer hos mig, blev de meldt for hærværk omgående, samt fik jeg fat i dem mistede de en arm.

Respektløst.

• #48   31. dec 2014 Ja, var der nogen der lavede "små nytårs løjer" som gik udover nogle af mine eller familiens ting, så var de os blevet meldt!

Heldigvis bor jeg da et sted hvor folk har respekt for andres ejendomme,- Vi og alle naboerne vil meget hellere ønske hinanden godt nytår i stedet for at ødelægge hinandens ting smiley

• #49   31. dec 2014 vi havde en nabo en gang som vi ikke kunne så godt med.
    han soveværelses vindue vender mod mine forældres have. Da naboen gik i seng, gik vi over og satte en tegnestift i vinduesrammen, i den satte vi en sytråd, med en møtrik, fra møtrikken bandt vi endnu en sytråd, og trak den over hækken og her lå vi så og bankede roligt på naboen vindue. når han så ud var der intet at se, når han slukkede lyset bankede vi igen. han kom ud af huset for at undersøge, og så hev vi bare til i tråden så faldt tegnestiften ud og han fandt intet. Sådan blev vi ved længe.
    Det ødelagde intet andet end naboens nattesøvn

• #50   31. dec 2014 Synes det der med at sætte tape hen over nøgler hullerne, er en meget bedre ídet end at sætte alt mulligt klamt på dørhåndtagene og vinduerne! smiley

Vi prøvede at sætte et kanonslag i vores egen postkasse sidste år! Men desværre var det en fuser, tænk vis den ligepludselig bare havde sprunget en hel normal dag, hvor der kom nogen forbi? Så havde vi fandme været på spanden! (vi havde fået en ny, så vi skulle ikke bruge den mere)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#51   31. dec 2014 Juliane: hvorfor f*nden vil man springe sin egen postkasse Istykker?

• #52   31. dec 2014 Vi havde fået en ny, så istedet for at lade det gå ud over andre mennesker, så sprang vi vores gamle af smiley

• #53   31. dec 2014 Jeg ville passe vældig meget på med noget, der har med nøglehuller at gøre. Mange drikker sig ret stive til nytår og det er koldt udenfor. Så det er på ingen måde smart at forhindre fulde folk i at komme ind i varmen.

• #54   31. dec 2014 Jeg er enig med de fleste om at det er respektløst og underligt at man synes det er ok at genere nogle andre for at have det sjovt smiley
    Hvis det er nogen man ved er med på spøgen, så er det noget andet smiley
    Hvis i vil lave løjer, så lav nogle der overrasker folk, men ikke er ubehagelige. Vi lavede små snemænd et år (ca en halv meter høje, og så stillede vi dem foran døren hos nogen, ringede på og løb væk og gemte os. Man kunne også hænge en seddel på døren eller i postkassen med en fjollet besked "lyserøde flodheste invaderer Polen", eller noget andet. Jeg er tilhænger af de løjer der overrasker folk, men er mere ....finurlige, for nu at bruge et gammelt ord smiley
    Min pointe er; nytårsløjer må gerne overraske og forvirre folk, men må ikke skabe dårlig stemning for nogen - det er almindelig medmenneskelig respekt smiley

Rigtig godt nytår til alle smiley

• #55   31. dec 2014 Enig med Camilla.

• #56   31. dec 2014 Godmorgen!
    Tak til alle dem der har svaret i denne tråd, med ideér, holdninger osv. Fedt at der er så mange der skriver. MEN skal vi ikke lige prøve at holde den pæne tone? Det ville gøre det meget federe at være her i tråden smiley

Og ja, jeg ved godt at mange mener at det er forkert at lave nytårsløjer. Jeg mener også selv at der er en grænse. Men jeg synes da ikke at det gør noget at sprøjte lidt konfetti i hækken, eller fylde postkassen med toiletpapir. Det er da bare sjovt, og det skader jo ingen.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#57   31. dec 2014 B-alert: hvor gammel er du?

• #58   31. dec 2014 AMT: Hun er vidst 14 eller sådan noget i den stil.

• #59   31. dec 2014 AMT: Jeg er 14 smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#60   31. dec 2014 B-alert: hvor gammel er du?

• #61   31. dec 2014 Tak fordi at du svarede Hippie, jeg er 14.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#62   31. dec 2014 B-alert: det derfor du ikke kan se det irriterende i det.. Fordi det ikke er dig der står med bøvlet bagefter smiley

• #63   31. dec 2014 AMT: Det er måske lige lidt groft at skrive... smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#64   31. dec 2014 B-alert: hvorfor?

Det jo sandt. Det altid forældrene der ender med at skulle ryde op dagen efter..

Jeg syntes Da også sådanne ting var sjove da jeg var barn, men når man står som forældre, har haft en lang nat, skal tidligt op til børn dagen efter så gider man ikke skulle ryde op efter nogle teenager der har lavet "sjov"...

• #66   31. dec 2014 AMT:
    Trist at du har den opfattelse, og at du ikke kan tage en lille spøg.

Jeg kan sagtens se det fra de voksnes side, men det sker trods alt kun én gang om året. Og det er jo ikke noget vildt og voldsomt, det tager jo ikke mere end 2 minutter at rive lidt konfetti ud af hækken.. Jeg synes godtnok at det er trist at der er så mange mennesker der ikke kan tage en LILLE spøg!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#67   31. dec 2014 B-alert: jeg kan sagtens tage en spøg, men der skal ikke være bøvl efter spøgen..

Men ige , det er sikkert ikke dig der skal ryde op bagefter, så det nok også svært at sætte sig ind i..

Ja, det er kun nytår en gang om året, så gør dog noget sødt istedet for noget træls..

De 10 kr. En dåse konfetti koster, brug dem på en plade chokolade til naboen i stedet

• #68   31. dec 2014 AMT: Det er en fin holdning du har, desværre deler vi bare ikke den holdning.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#69   31. dec 2014 Nej desværre..

Men der er tydeligt en rød tråd i dette emne. Nemlig at det kun er børn der syntes det er sjovt - igen, fordi det er dem der laver rodet og ikke selv står med oprydningen dagen efter...

Det nemt nok at lave "sjov" med folk når det ikke går ud over en selv..

• #70   31. dec 2014 Men helt seriøst toiletpapir i postkassen eller på bilen ødelægger jo ikke noget. Vi står jo ikke sprøjter barberskum på bilen, som fjerner lakken. Og vi fylder jo ikke postkassen med antændt krudt..... Vi flytter vores postkasse, cykler og vires andre ting ind i skuret og låser. Men vi bliver ikke sure hvis folk kommer og skriver med fløde skum på muren, for det kan fjernes. Toiletpapir kan fjernes, et juletræ kan fjernes, knaldperler under måtten kan fjernes. Det er jo heller ikke være. Hvis man skriver med noget som ikke går af muren eller hvis man sprænger andres postkasser er det at gå over stregen, for så er det ikke længer sjov, så er det hærværk og ødelæggelse af andres ting. Men at putte toiletpapir omkring ens bil ødelægger jo ikke noget......

• #71   31. dec 2014 Cecilie:
    Prøv du selv at stå op kl 6 om morgenen og skulle fjerne ting for at kunne komme på arbejde. Ikke fedt vel?... Men fint nok. Så kommer jeg i aften og smør dine vinduer ind i sennep og ketchup - for du ber' jo selv om det, når du ikke har fjernet dem -, og ser hvor sjovt du synes det er...

• #72   31. dec 2014 For min skyld må du gerne. Jeg er enligt pænt ligeglad, hvis det gør din aften beder og sjover. det påvirker ikke min. Det er jo for fan!en ikke så svært at tage sin hån og lige køre den hen over bilen og så hive det af. Det tager kun 1 minut hvis ikke minder. Og efter at du har taget det putter du det i skraldespanden. Ligsom at jeg i morgen tidligt skal op og vaske og pille ting væk fra busken og muren og vinduerne osv.....

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#73   31. dec 2014 Hippie: Cecilie er nok ligeglad, for det er jo hendes forældres hus, så hun skal desværre ikke gøre det rent selv smiley

Det kun derfor de gør det - fordi de ikke selv står med lorten dagen efter..

Du kan evt. Smører hendes sadel ind i et eller andet, så kan man se hvor træls det er

• #74   31. dec 2014 Når jo den del havde jeg glemt AMT. Du har ret, så går jeg ud og smør det på hendes sadel i stedet for og vinkler WC papir om hendes trense, det synes hun nok er hylende morsomt smiley

• #75   31. dec 2014 Hold nu kæf!.... I skulle forstille og være voksne smiley det må være en dårlig joke smiley
    Der er tros alt folk her i verden der ikke er dovne og som godt kan finde ud af og hjælpe. Og efter min mor er blevt så syg som hun er, har jeg også et ansvar for at der bliver gjort rent bagefter. Desuden i kender mig ikke, i ved ikke hvem jeg og hvordan jeg er. Så i bør måske i udtale jer om ting i ikke ved noget om. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#76   31. dec 2014 Cecilie: jeg har ikke sagt at jeg er voksen, men er ihvertfald ikke et barn mere smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#77   31. dec 2014 Og Cecilie: det jo bare små løjer.. Det kan du jo sagtens tage smiley

• #78   31. dec 2014 Vi plejer at bytte rundt på naboernes ting smiley Som fx. en krukke smiley

• #79   31. dec 2014 Som AMT siger, er det jo bare småting. Det burde du kunne tag. Ellers er det i hvert fald dobbeltmoral så det basker. Det er fint nok, når det går ud over andre, men når det rammer dig er det så ikke fedt mere. Jeg må le smiley

• #81   31. dec 2014 Igen Anne... du er et barn og du skal ikke rydde op efter dem. Ergo har du et helt andet syn på det smiley

• #82   31. dec 2014 Med mider i ikke kan læse, skrev jeg at folk gerne må lave nytårsløjer hos os. de ting vi ikke ønske folk skal kunne komme til, gemmer vi væk. smiley men hvis folk laver hærvær er det t gå over stregen smiley

• #85   31. dec 2014 Regner jeg ikke med, når du har den holdning smiley
    Men gå I bare ud og ødelæg folks aften og dagen imorgen, men kommer i forbi mit hus, så sender jeg hunden efter jer...

• #87   31. dec 2014 Det er en gang om året det sker..... Hvad et der gået galt..... Før hen syntes folk ikke det var noget hvis man puttede papir på en bil.... Omg nu må i stoppe..... Ønsker i at vi skal fine at vi rydder op eller hvad.... Det er så ulækkert at folk dømmer en så hurtigt.... Jeg brækket mig over det..... At i virkelig tror at i kan bilde jer ind at dømme andre, føj siger jeg bare. I kan tro på at jeg er sådan, men jeg ved hvordan jeg selv er. Måske hjalp i ikke da i 15, men det gør jeg. Så hvis i lige gider prøve at styre jer med at dømme.... Men heldig mig at jeg bor et sted hvor folk kan tage en spøg som en spøg og ikke mere.

• #88   31. dec 2014 Anne: jeg kan godt lide den Holding smiley

• #90   31. dec 2014 Haha nu truer du også smiley WTF......

• #91   31. dec 2014 Jeg mener det helt samme som Anne. Hvorfor ikke bare tage de positive briller på og få en sjov aften. At bruge 5 minutter imorgen, på at ryde op, skader ingen.

Og Hippie så vidt jeg læste her den ene dag, er din hund bange for fyrværkeri, så det er nok ikke så heldig hvis du sender den ud smiley

• #93   31. dec 2014 Hvordan tør i? o.O jeg ville aldrig turde af frygt for at gøre nogle irreteret/sure/kede af det osv?

• #94   31. dec 2014 Det handler om at have respekt for andres ting, hvilket i tydeligvis ikke har..

• #95   31. dec 2014 Men i hvert fald, fyr den løs med at hygge dig TS smiley så længe det bare ikke ødelægger andres ting (så put ikke barber skum på bilen smiley ) men pas på, for folk sender gerne ders dyr ud for at jage dig væk smiley (sorry kunne ikke lade være) og det ødelægger ikke ens bil at putte toiletpapir på smiley

• #97   31. dec 2014 JoWinkler: Er det manglende respekt at fyre lidt konfetti i naboens hæk? Eller skrive 'godt nytår' på deres fortov? Eller fylde postkassen med papir?

Det mener jeg godt nok ikke er manglende respekt.. Vi fyrer jo ikke ligefrem deres postkasse af!

• #99   31. dec 2014 Kailie

Hvis folk bliver sur over at man putter toiletpapir på bilen eller sætter tape foran nøgle hulet eller smider juletræet ind i ders have, tror jeg de bør overveje om det er det vær at blive sur over smiley eller om de ikke bare skulle tage og trække på smilet og tænke sikke nogle møg unger smiley og sp smile af det smiley

• #100   31. dec 2014 Så længe det går ud over andres ting, så ja så synes jeg det mangel på respekt, at du synes det er sjovt, gør ikke automatisk at alle andre ser det sjove i det.
    Jeg synes fx ikke det er særlig fedt at bruge min sidste fridag på at rydde op efter andre.

• #101   31. dec 2014 JoWinkler: Det er da kun 5 min du bruger på at rydde op, ikke hele dagen.

• #103   31. dec 2014 Nej men du kan jo prøve at være glade for at der så er nogle der har haft en sjov aften, med at lave harmløse nytårs løjer. Det er jo for fan!en ikke verdens undergang vel..... smiley det er jo bare en lille time vi taler om smiley det skader ikke smiley

• #104   31. dec 2014 Hvis det kun tager 5 min, så synes jeg du selv skulle tage og fjerne alt det du smider ind i folks haver osv. Og ikke lade andre stå med den sure tjans, fordi du ikke har bedre ting at tage dig til, nytårs aften.

• #105   31. dec 2014 Cecilie: Jeg ved ikke hvordan det er at få de milderen løjer for vi bor og har altid boet langt væk fra alt og alle så det du nævner så ved ikke hvad jeg skal svare til det.

Men kan ihvertfald sige en sprunget postkasse er nederen... Især når det er venner (hvilket det formegenligt har været begge gange)

• #106   31. dec 2014 Kailie

Hvis folk sprænger postkasser er det ikke længer løjer, så er det hærværk smiley og nej det er IKKE i orden smiley

• #107   31. dec 2014 Altså nu er min tid med nytårsløjer ligesom ved at værer slut, men jeg syntes da stadig det ville være sjovt, tror jeg. Og så længe det er ting som tandpasta på dørhåndtaget, et juletræ ind i have, og sådanne nogle småting, så ville jeg altså ikke have noget i mod at rydde det op, og det ville mine forældre heller ikke, og mine voksne naboer heller ikke.

Måske er det fordi jeg bor på landet og løjerne derfor er begrænset, men herude er der altså ikke nogle som bliver sure over en gang tandpasta, eller syntes at børn har være respektløse fordi de har puttet toiletpapir på hækken.

• #108   31. dec 2014 Cecilie: Her hvor jeg bor er det løjer... dsv.

• #109   31. dec 2014 TS

Kommer du så selv og ryder op efter din 'lille spøj'?

Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan du kan finde hærværk ok.

• #110   31. dec 2014 Jeg ville blive rigtig sur, hvis mit et af mine vinduer var smurt ind i et eller andet. Mine forældre brød sig heller ikke om, at der lå fyrværkeri pinde i vores have. De ville også blive pænt sure, hvis vil kom hjem til en "toiletbil", som vil skulle "befri" næste dag. Og toiletpapiret kan vel godt sætte sig en smule fast, hvis det sidder bestemte steder. Bemærk jeg er 12. Ja, det lyder da sjovt, men det er sku' irriterende at skulle rydde op igen!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#111   31. dec 2014 Caroline: fornuftig 12-årig!! smiley

• #112   31. dec 2014 Tak AMT. Har da også fået af vide, at jeg er mere moden end min alder. Min fætter troede jeg blev 14 i år...

• #113   31. dec 2014 Tine
    Hehe bare rolig ik en rigtig snor, man skulle lege man holdte en snor, og trak i den på hver side af vejen ... der var slet ikke nogen snor men meningen med det var at bilerne skulle stoppe og se om der var en snor (som der jo ik var) men der var en billist som kiggede så meget og bare kørte videre at han kørte direkte ind i en bil ved et kryds...

• #114   31. dec 2014 Altså folk må have lov til at lave de løjer de vil, fx hvis jeg putter toilet papir steder osv så det jo en god mening så folk tænker hehe eller noget, men jeg kunne dog ikke finde på at gøre noget som forsinker folk, altså at putte toiletpapir i postkassen kan altid ryddes op senere men det med bilen er nok lidt træls hvis man skal på arbejde smiley

• #116   31. dec 2014 Bare I kommer og rydder op efter jeg selv igen - og giver et nyt vindue, hvis det er blevet smadret af at være smurt ind i alt mulig mærkeligt - så kom glad og lav "løjer"...

• Carolina
    Carolina Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 12
    #117   31. dec 2014 Jeg skal selv lave nytårsløjer med mine venner. Men nytårsløjer med barberskum er slet ikke sjovt eller smart! Specielt ikke på vinduer, biler etc. da det kan blive ødelagt at det. Pas på med hvad I gør! smiley Barberskum skal man ikke lave nytårsløjer med ret mange steder

• #118   31. dec 2014 DD: Dette er en definiton på hærværk: "forsætlig ødelæggelse eller beskadigelse af én eller flere (større) genstande der tilhører andre" ordnet.dk. Det vi laver er på ingen måde hærværk!

Synes godt nok at det er nogle strenge kommentarer i skriver. Hvis en af jeg kunne vise mig hvor jeg f.eks havde skrevet at jeg ville smøre vinduer ind i noget. Eller rulle toiletpapir ind i en bil, ville jeg blive meget glad..

• #119   31. dec 2014 Så er dette års nytårsløjer overstået! Håber ikke at ejeren af bilen bliver sur.
    Undskyld hvis jeg fornærmer nogen med dette billede smiley

profilbillede
  • #120   31. dec 2014 Jeg håber du stikker ejeren en undskyldning og selv rydder det op i morgen.

• #121   31. dec 2014 I dette tilfælde kan det ikke flytte bjerge.. (man siger jo at håb kan flytte bjerge)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#122   31. dec 2014 Du godt nok provokerende smiley

• #123   31. dec 2014 Jeg mener overhovedet ikke at jeg er provokerende... Jeg siger bare min mening!

• #124   31. dec 2014 Der røg lige en regnskov på, at du skulle "have det sjovt"...

• #125   31. dec 2014 Hippie: Jeg tror desværre ikke at det er en jeg regnskov der røg.. Du ved da ikke om ejeren genbruger papiret..

• #127   31. dec 2014 Jeg er Cathrine, bor i Sønderjylland, ejeren af bilen er min far.
    Du skal være velkommen til at melde mig til politiet..

• #129   31. dec 2014 Toiletpapir på biler, tror jeg sgu ikke lige skader nogle... Det tager ca.30 sek at pille af.. smiley

• #130   31. dec 2014 Hold nu op, hvor er du provokerende ts.

• #132   31. dec 2014 Hvad er det for noget skum?? smiley smiley smiley

• #133   31. dec 2014 CLAV: Tag lige en slapper.. Det er konfetti, og der sker intet ved lakken pga det! Det ER min fars bil, og desuden skal den snart skrottet, så det behøver SU ikke at bekymre dig om. Og NEJ mine lommepenge bliver ikke brugt på en skrotklar bil, desværre!

• #134   31. dec 2014 Mathilde: Det er konfettiskum- kan købes for en 20'er i netto smiley

• #135   31. dec 2014 Har i tjekket om det ødelægger lakken, eller om det farver, for det er der noget af det som gør.

• #136   31. dec 2014 Argh okay. Har aldrig hørt om det smiley :P smiley :D smiley smiley smiley

• #138   31. dec 2014 JoWinkler: Det ødelægger ikke lakken, om det farven smitter af kan jeg ikke sige. Dette er også ligemeget da bilen jo somsagt er skrotklar.

• #139   31. dec 2014 CLAV: Nej den står i indkørslen. Unger som MIG?? Jeg har sgu da kun sprayet på min fars egen bil, som alligevel skal på lossepladsen, den bliver ikke lakeret før den skal på lossepladsen.

• #140   31. dec 2014 Det jo hendes fars bil?! Er det ikke ligemeget med lakken hvis den skal skrottes, nu har hun fået kritik nok af alle jer her inde, forstår hvis hun sprang bomber osv, og den skov var jo allerede røget? ryger der så en ny skov hver gang man tørre sig bagi...

• #141   31. dec 2014 Ts

Fint. Så ville jeg melde dig for chikane. Same same

• #142   31. dec 2014 DD: melde mig for at pynte min EGEN fars bil! Længe siden jeg har hørt noget så idiotisk!

• #143   31. dec 2014 Det er forhelvede hendes far's bil?? Hvis jeg havde gjort det på min far's bil, havde han sgu bare grinet, og så var det et overstået kapitel.
    At i begynder at skrive i ville melde hende, er sgu lige lovligt.. Kunne forstå hvis det var en bil til 1m at man ville blive lidt nedtrykt!
    I kender hverken hende, eller hendes far? Måske synes hendes far bare det er sjovt? Hvem ved?

• #144   31. dec 2014 Tak Mathilde!:) Min far er ligeglad og synes at det er sjovt smiley

• #145   31. dec 2014 Mathilde prøv lige at slappe lidt af, ts skriver først nu at det er hendes fars bil, og dejligt for hende at hendes far er ligeglad, men det er langt fra alle der er det, og derfor bør man ikke lave nytårs "løjer" som går ud over andre.

Kunne det måske tænkes at DD nok om at hvis det var HENDES bil ville hun melde ts.

• #146   31. dec 2014 Helt ærligt...
    Skal i sidde og kritisere hende, nu har i vist nok angrebet nok, det hendes fars skrotbil...Og istedet for at skrive...du skulle have røvfuld osv så skriv det dog pænt, forstår da godt i ikke vil have jeres bil fyldt med toilet papir, men så skriv det dog pænt.

• #147   31. dec 2014 JoWinkler: Først nu? Jeg skrev det næsten ligeefter jeg lagde billedet ind...!!

• #149   31. dec 2014 Så glemte du vist at læse din egen status smiley

Og så mente jeg desuden hvis du gjorde det ved MIN bil.

• #150   31. dec 2014 Men hvorfor burde hun det?

• #151   31. dec 2014 CLAV: Hvorfor burde jeg få en røvfuld?

• #152   31. dec 2014 Fordi du, tilsyneladende, trænger til en smiley

• #153   31. dec 2014 Altså da jeg var mindre gik vi da - med vores forældre - over til naboen og sprøjtede deres udendørs juletræ ind i sådan noget konfettiskum.
    Det var skide sjovt, og SPECIELT fordi naboerne nemlig var med på det, og havde sagt ja til at vi skulle gøre det smiley De synes det var sjovt, og så gik det lidt ud over forældrene bagefter, der skulle stå model til lidt konfettiskum smiley

Så man kan nemt have det sjovt med nogle løjer, hvis man nu bare ved at folk er med på det smiley

• #154   31. dec 2014 Jeg trænger til en røvfuld, fordi at jeg pyntede min fars bil, med hans tilladelse?

• #155   31. dec 2014 Hippie det bør du vist også smiley

• #156   31. dec 2014 Ja og jeg kommenterede på billedet hvilket du jo nok os godt ved.

• #157   31. dec 2014 Nytårsløjer er så respektløst!! Hvis man vælger at lave nytårsløjer på andres grunde skal der ikke meget til før det kan politianmeldes.
    Det er ikke helt lovligt at gå ind på andres grunde, hvis man ikke har tilladelse. Privat ejendom er privat ejendom. Og bestemmer man sig for at lave nytårsløjer på grunden, uden tilladelse - ja... så håber jeg man bliver fanget.
    Selvom det er lavet i spøg, så skal der kun få ting til, så er det strafbart.

Hav respekt for folks ting! Sprøjt jeres egne ting til i stedet. Alt andet er barnligt.

• #158   31. dec 2014 Nytårsaften, en undskyldning for, at lave hærværk og chikanere andre mennesker?
    Gør det på jeres egne/forældres huse, så finder nok ud af hvor dårlig en ide det var.
    Self er der nogle ting der er uskadelige, men barberskum og tandpasta underlige steder, er hærværk, da det ødelægger.
    Snoren ned fra flagstangen, så er man fanme for imbecil - det ka være ret omstændigt, at ska ha lagt stangen ned.
    Bind den længere op, så man bare ska ha en stige, det er ik slemt.

Vend den om, hvad ville du selv ku acceptere af "løjer" hvis det var dig selv....!

• #159   31. dec 2014 Jeg synes godt nok at det er langt ude, at i bliver ved med at skrive hvor respektløst det er!! Jeg har jo ikke gjort noget.. Så synes ærlig talt i alle sammen er utroligt dumme at høre på. Slap nu af altså!

• #161   1. jan 2015 B-Alert lad os sige, at vil aftaler med dine forældre næste år, at alle os der har svaret her kommer ned og bruger ALLE forslagene fra tråden. Dagen efter skal DU så rydde op! God ide ikke?

• #166   1. jan 2015 Søde "Karla", det var noget af en påstand, at folk ikke har noget liv. Det er faktisk noget, du ikke ved, og ikke kan udtale dig om - og det har ikke noget at gøre med, "at det er din mening". Ens udtalelse er ikke mere rigtig eller okay at ytre, bare fordi man afslutter sin sætning med "det er bare min mening".

Desuden, så er det svært at blive provokeret af en 13 årig, der spiller verdens helt indenfor retfærdighed. Jeg kan ikke andet end smile af din kommentar, og slutte mig til AM (tror jeg det var), som pointerede, at dem i denne tråd, der synes nytårsløjer er okay, er børn, som nok ikke selv skal rydde op eller måske står med et økonomisk tab for andres "sjov" på deres ejendom.
    Afslutningsvist til dig (og flere), må jeg bede dig om at læse folks kommentarer igennem; Jeg mindes ikke at nogen overhovedet kommenterer på, at det var hendes fars bil, der skulle skrottes, som det gik udover. Kan tale for mig selv, og jeg er fløjtende ligeglad med, hvad hun (og andre) gør imod deres egen familie og bekendte, så længe de ikke forsætligt gør fremmedes dag træls med oprydning.

Men det kan være du kan forstå, når du bliver lidt ældre, og kan se ud over sin egen næse og derved forstå, hvor træls det er at pudse vinduer og ect. For jo, vi har også et liv, hvor vi har bedre at tage os til, end at gøre rent og rydde op. "Håber ikke jeg provokerede dig, for det er bare min mening".

• #167   1. jan 2015 Karla så kan jeg sige, at jeg teknisk set ikke har noget socialt liv i skolen! Jeg har været så langt nede pga. mobning at kun musikken har været der for mig! Flere gange kom jeg grædende hjem fra skole. Og ja det var kun musikken. Nogle gange mine nærmeste venner, men ellers ingen. Der er en grund til, at jeg ALTID har headset og mobil med i skole. Bandet Queen er dem der har holdt mig oppe!

• #168   1. jan 2015 Det er jeg ked af Caroline. Og i må undskylde det med "ikke noget liv," det kom forkert ud. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#169   1. jan 2015 Karla: tænk dig om næste gang du skriver.. Det kunne være du skrev noget der faktisk ramte en hårdt...

• #170   1. jan 2015 Jeg ved det godt, og det er jeg virkelig ked af.

• #171   1. jan 2015 AMT sådan noget som Karla skrev kan faktisk ramme mig hårdt. ??

• #172   1. jan 2015 Caroline S: Jo det skal du være velkommen til.. Vil du havde deres tlf nr?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#173   1. jan 2015 Caroline: netop.. Og det er desværre en sætning som mange her inde bare slynger ud i provokation..

• #174   1. jan 2015 Undskyld Caroline. Jeg fortryder virkelig at jeg skrev det, undskyld 1000 gange. smiley
    Det var slet ikke min mening.

• #175   1. jan 2015 Nu har jeg helt ondt i maven :i
    Somt AMT siger, var det bare noget der røg ud, og det kan du jo selvfølgelig være skide ligeglad med.. men det er jeg SÅ ked af.

• #176   1. jan 2015 Jeg tror det hele handler om hvordan man tager det, og hvem det er.
    Hvis det er en fremmede, er det ikke fedt, og jeg ville selv kunne sætte det ind for kategorien hærværk, da man ikke ved om personen, bare har gjort det for at lave løjer. Hvis det derimod, var en man kendte, er jeg ret sikker på at man ved, at personen der har gjort det, mener det på en kærlig og venlig måde, og bare et ekstra lille "håber du kommer godt ind i det nye år.

Hvis jeg selv skulle ud og lave "løjer", ville jeg gøre det til dem, jeg ville ønske godt nytår til, og ikke nogen fremmede, som jeg ikke ved hvordan reagerer. Og hvis personen, selv kan grine ad det, og også ønske mig godt nytår, vil jeg gerne selv fjerne det.

• #177   1. jan 2015 Efter min mening så er det meget respektløs af rode ved andres ting, bare fordi at man selv syntes at det er sjovt. Jeg var blevet ret vred hvis der var nogen der havde bare så meget som gået ind i min have, for at lave 'sjov'.
    Man skal holde sig fra andres ting, med mindre at man har fået lov. Jeg tvivler på at der er nogen voksne mennesker der ville stå og smile, af at deres bil var fyldt med toilet papir, vinduerne var smurt ind i noget klistret stads, eller at deres skur var blevet tømt.
    Specielt den sidste! Bare det at vide, at der er nogen der kunne finde på at bryde ind på andres private grund, er da klamt.
    Bare fordi at i syntes at det er sjovt, så er det langt fra sikkert at ofrene syntes det.
    Lad andres ting være, det er ikke sjovt lige meget hvordan man vender og drejer det.

• #178   1. jan 2015 Jeg synes at det er latterligt at I bliver ved med at skrive hvor klamt det er! Vi fik ikke lavet nogle nytårsløjer alligvel, så jeg synes godt nok at der er tarveligt det hvad I skriver.

• #179   1. jan 2015 B-alert, tråden køre videre om du vil det eller ej. Folk kommentere dit indlæg, hvis det er træls så slemt emnet smiley

• #180   1. jan 2015 Og jeg syntes det er latterligt du overhovedet syntes den slags respektløsheder er ok.

• #181   1. jan 2015 DD: Hvilke slags respektheder synes jeg er ok?

• #182   1. jan 2015 respektLØSheder**

• #183   1. jan 2015 Slap lige af DD, tror du jeg skrev respektheder med vilje?? Det var nok en fejl skal du se!

Hvilke respektLØSheder har jeg givet udtryk for er iorden?

• #184   1. jan 2015 Læs dit emne igennem.

• #185   1. jan 2015 Havde nogen puttet tape over nøglehullet til min hoveddør eller puttet alt muligt mærkeligt i eller på min postkasse, var jeg også blevet sindssygt irriteret. Det er ikke sjovt. Overhovedet.

Jeg ville blive SÅ sur og ked af det, hvis jeg skulle stå i mørket og pille tape af min dør, så jeg kunne komme ind i MIT EGET HJEM, eller hvis jeg skulle rydde op og rengøre min postkasse og bruge tid på det, fordi nogle mennesker åbenbart ikke kunne finde ud af at opdrage deres unger ordenligt og lære dem om almindelig respekt for andre mennesker og deres ting.

Én ting er, at tage pis på folk man kender, noget andet er at genere fremmede mennesker, som IKKE synes det er sjovt.

• #186   1. jan 2015 DD: Det har jeg nok gjort, skal du se. Jeg har da ikke givet udtryk for hvilke RESPEKTLØSE nytårsløjer jeg mener er ok.

• #187   1. jan 2015 Planen var IKKE at rende rundt og gøre det ved fremmede mennesker, det var nu bare ment ved naboen.

• #188   1. jan 2015 Sjovt at tænke på, at løjer som at putte skum på en bil osv normalt er hærværk. Borset fra nytår..

• #189   1. jan 2015 Karla jeg er bare glad for du sagde undskyld ?

B-Alert nope jeg mente at vi skulle forestille os det ellers ville det da være sjovt! Men man spørger jo ikke om folks tlf.nr. på nettet!

• #190   1. jan 2015 Spørgsmålstegnene skulle have været smileys

• #191   1. jan 2015 Igen spørgsmål tegnet skulle have været en smiley...

I dag hjalp jeg på rideskolen med at fjerne nytårs halløj fra foldene, og der fandt jeg en dåse barberskum på den ene fold! Noget af skummet lå på jorden ikke særligt meget, men lidt. Tror alle ved, at der går HESTE på den fold! Altså i den by.

• #192   1. jan 2015 M.J.H

Spørger af ren nysgerrighed.
    Ville du også blive sur, hvis dem der gik ind på din grund, var nogen du kendte, og nogen som faktisk ønskede dig godt nytår? smiley

• #193   1. jan 2015 Hvis en flok børn/unge havde rullet min bil ind i toiletpapir, smidt det i postkassen eller andet harmløst, så ville jeg altså bare grine. Så længe det ikke ødelægger noget, så ser jeg virkelig ikke det store problem. Jeg dør ikke af, at bruge 5 - 10 min på oprydning smiley barberskum og andet klisterstads er jeg ikke så glad for, men knaldperler under måtten synes jeg bare er sjovt nok. Børnene er velkomne til at have lidt harmløst sjov ved mig, det gjorde de i år, og det var hurtigt ryddet op.

• #194   1. jan 2015 så længe det går ud over folk man kender og folk som kan fjerne det igen og at det ikke ødelægger noget så er det okay

fx det at smide lidt toilet papir (extra blødt) rundt som sidespejlende på bilen som ens ven med bække arme lige har købt er okay

men at sprøjte skum på en fremmed bil hvor ejeren lige har mistet den ene arm og sider i kørestol med brækket hofte og ikke kan løfte den anden arm op i den højde hvor skummet er dette er ikke okay

jeg så idag en bil som var pakket ind i ''politi'' bånd og det syntes jeg er okay hvis personerne kender ejeren af bilen og har passet på da de kom det på bilen så den ikke blev ridset og at ejeren self ikke er kommet til skade så h*n ikke kan fjerne det

og nu ved man at den 31/1 januar der sker disse ting og hvis 5 minutter det tager at fjerne toilet papir fra side spejlene er verdens undergang den 31/1 januar

så skulle man måske overveje at stå 10 minutter tideligere op alle de andre dage for der kan det være en person vælter på cyklen og det skal man tage sig tid til at hjælpe op igen og hvis man ikke har de 5 minutter det lige tager

såe håber jeg at når jeg vælter på min cykel at der kommer en som har tiden lige som jeg har eller hvis posten taber alt posten ud på gaden så vil jeg også have tid til at hjælpe med dette

MEN hvis dette sker fx den 23 april så er dette ikke okay for det er ikke en speciel dag (med mindre man har fødselsdag) og der regner folk ikke med dette og derfor er det ikke fair

så opsumering
    hvis det ikke ødelægger noget
    og hvis folk nemt og hurtigt kan fjerne det igen inden for ca 5-10 minutter
    og man holder sig fra fremmede huse
    og man holder sig fra ''handicappede'' folk
    så er det okay at gøre det den 31/1 januar

• #195   2. jan 2015 Mathilde S.
    Er ikke helt sikker på hvad du mener..
    Men hvis der var nogen der gik ind på min grund, og lavede rod/pillede ved mine ting, ville jeg blive vred ligemeget hvad. Det gælder for både folk jeg kender og ikke gør. Jeg ville ikke opfatte det som sjovt, eller en måde at sige godt nytår på.

• #196   2. jan 2015 Hvis man endelig skal lave nytårsløjer, så gør det ved ens egen familie, eller ved folk, hvor man har fået tilladelse.

Men den der med, at det er ok at gøre, fordi det bare tage et par minutter at rydde op, holder jo ikke. Konfetti/papir i postkassen, hækken, træerne, haven og bilerne, ting smurt på ruderne og væggene, tape på nøglehuller, ting der er byttet rundt på, juletræ/andre ting i haven eller i flagstangen, snoren til flagstanken taget af eller bundet op, håndtag smurt ind i tandpasta o.lign. og hvad der nu ellers nævnes her i tråden - er man uheldig, og får det hele, tager det altså meget mere, end 5 minutter at rydde væk. Det kan der sagtens gå flere timer med.

Måske tænker man, at de små løjer man laver, kun lige tager et par minutter at fjerne, men hvis der kommer 5 eller 10 andre, udover en selv, der tænker det samme - så tager det pludselig lang tid.

Det er fint nok, så længe man kun gør det ved sit eget hus, og ved folk man har fået tilladelse fra - men ellers skal der altså ikke ret meget til, før det bliver strafbart, enten pga. hærværk, chikane eller ulovlig indtrængen på privatgrund. Det kan give bøde og i nogle tilfælde fængselsstraf.

Men uanset hvad, hvorfor skal det så gå udover andre, at I vil have det sjovt? Hvorfor skal andre lide under det, og rydde op efter det? Det er egentlig ligemeget, hvor lang tid det tager at rydde op, pointen er, at det generer andre, og det er ikke ok. At I synes det er sjovt, giver det jer så ret til, at irritere andre? Nej, ikke rigtig.

Selvom I synes, det er små uskyldige løjer, der kun tager et par minutter at rydde op, og det er noget man burde smile af, så ændrer det ikke på, at det er respektløst overfor andres ting, grund og ikke mindst tid.

• #198   2. jan 2015 Anne
    Hvorfor po.... skulle vi melde dig til politiet for at lægge et billede op?
    Hold nu op med at være hellig.

• #199   2. jan 2015 M.J.H
    Nej okay, det var bare det. Fordi jeg er helt enig med dig, men jeg ville bare ikke blive sur, hvis det var nogen jeg kendte, der lavede lidt fis. smiley

• #200   2. jan 2015 Hvis det var min bil, du havde gjort sådan dér ved, så var jeg fandme blevet både sur og ked af det. Ét er at smøre lidt tandpasta på håndtaget, men at gøre sådan på en bil, det ville jeg fandme synes var træls.

Især fordi det er mig der bøder for, at nogle børn synes det kunne være pisseskægt. Det kunne jo hænde, at man skulle bruge bilen 1. januar. Det er sgu ikke pissesjovt at rydde op efter nogle unger, der synes det kunne være skægt at smatte hele bilen til - men det opdager man måske først, når det går ud over en selv smiley

• #203   2. jan 2015 Er det småløjer at tage alting ud af et skur? Jeg tror ikke helt du forstår, hvor træls det er at skulle rydde op efter det.

• #207   2. jan 2015 Jamen Anne, vi kommenterer på det du skriver. Det er et debatforum smiley

Det tager ikke lang tid at rydde op, nej, men det ér altså ikke sjovt at rydde op efter nytårsløjer. Det er jo sjovt for dem der gør det, for de kan bare have det pisseskægt, tage hjem i seng og så lade andre rydde op efter dem - de tager et valg om at lave den "sjove" del, og det er fedt, men så lader de fremmede mennesker tage den "trælse" del; mennesker, som vel at mærke slet ikke har bedt om hverken den sjove eller trælse del smiley

• #208   2. jan 2015 Man holder sig væk fra andres ting, kan ikke forstå de sjove i det. Hvorfor smøre folks ting ind i fedtede ting? Det ødelægger utroligt meget.. Sidste nytårsaften havde nogle unger, smurt vinduerne på mit arbejde ind, i tandpasta, et eller andet fedtstof og så havde de tegnet med oliekridt. Det er sgu ikke sjovt og fjerne, det tager lang tid. Så gør det ikke, det ødelægger mere end de gavner jeres humør.

• #209   2. jan 2015 Eva - Hvis ikke man synes, der findes nogle harmløse løjer, så er der jo ikke mange forslag at give, andet end, at man skal lade være med at pille ved andres ting, og genere andre. :o)

Jeg synes det er skræmmende, at man pludselig er sippet, bare fordi man opfordrer folk til, at overholde loven. Det burde ikke være sippet, at vise respekt overfor andre mennesker - og loven.

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #210   2. jan 2015 Jeg vil også forbeholde mig ret til at blive vældig irriteret over "morsomheder" jeg ikke har bedt om. Uanset hvad dag på året der er tale om. Gudskelov er det ikke en skik jeg er stødt på, hvor jeg har boet. Håber dem, der synes det er sjovt, vil holde sig til at udsætte indforståede mennesker for det. Løjer er vel kun løjer, hvis modtageren ser det sjove i det.

• #211   2. jan 2015 Jeg synes godt nok nogle af jer ser lidt stramt på dette...

Men jeg har faktisk ALDRIG hørt om nytårsløjer? XD Yay for at leve på landet lol?
    Men ærligt altså, så jeg ville nok ikke dø af at skulle fjerne noget toiletpapir af bilen. Fred være med det! Jeg ville desuden nok dø af grin, hvis nogen havde hejst et juletræ op i flagstangen.

Men overordnet, så synes jeg at disse 'nytårsløjer' skal være forsvarlige. Det skal ikke give 'offeret' problemer i større forstand, men hvis offeret skal bruge et par minutter at rydde op og ingen skade sket, så ser jeg altså intet problem i disse løjer.

Men jeg har aldrig oplevet dem i mit lille samfund, så jeg er faktisk overrasket over at man gør således. Og øv at nogen så ikke kan styre det!

• #212   2. jan 2015 Anne
    Og vi kloger os ikke.

Tag nu ikke din alder i forsvar - sådan er det når man begår sig på nettet, og kommer med sin ærlige mening. Om så man er 11, 22 eller 41 år. Man må stå inde for sine handlinger og ytringer.
    Det er jo lidt sjovt med jer børns alder: i diskussioner vil I gerne tages seriøst uden hensyn til jeres alder (og dermed måske også erfaring), men når I bliver modargumenteret i emner som disse, så skal vi pludselig tage hensyn til jeres alder.. Det er altså lidt svært at finde rundt i - skal I behandles ligestillet med voksne eller som de børn, I nu er?
    Åbent spørgsmål, og ikke kun til dig, Anne, for ved ikke, om du er en af dem, der gerne vil høres i andre (faglige) emner (-:

• #215   3. jan 2015 Selv om det måske er ment som en spøg, så kan selv de små ting være ødelæggende og koste mange penge.

F.eks har vi i år fået mudret vores gavl på huset samt vores store postkasse ind i barberskum.

Det har begge steder efterladt mærker, selvom vi tørrede af da vi så det. Vi var først hjemme d.1.1 om efteremiddagen.

Så nu skal der males hus -og det er ikke gratis skal jeg nævne... Og postkassen må vi leve med ser grim ud, for ellers skal den også skiftes.

Ergo, hvis vi vidste hvem der havde gjort det, ville de modtage en anmeldelse for hærværk.... -og det er bare for "lidt barberskum"

Håber i er kommet godt ind i det nye år, trods hærværk på jeres ting smiley

• #216   4. jan 2015 Jeg kan kun sige en ting:

Jeg sidder og smågriner over nogle folks tone (og meget 'onde' sprog) og voksne som 'nedhakker' de 11 og 14 årige og simpelt hen er ved at springe i luften over en smule toiletpapir i poskassen eller lidt konfetti i hækken!? smiley

Fortsæt, fortsæt det er et sjovt emne (lige som en spændene film)! smiley

• #217   4. jan 2015 Glimmer: hvor ser du at man "nedhakker" 11- og 14-årige?
    Jeg ser kun, at man tager afstand fra de nytårsløjer, som rent faktisk ikke er sjove (JA - de er da pisseskæge for dem, der laver det, men ikke for de fremmede mennesker, der uden at have bedt om det pludselig står med tandpasta på vinduer og postkasse).

Så må jeg simpelthen blive lidt nedladende og sige, at jeg ikke tror, du forstår det, indtil du selv står på den anden side; indtil det er andre, der synes det er hamrende sjovt, og det er dig, der skal stå for den trælse del når du ikke engang har bedt om noget af det smiley

• #218   4. jan 2015 Håber næste generation opdrager deres avl bedre ang hvad der er 'dit og mit' ....

• #219   4. jan 2015 DD: Så håber jeg eddermanme også at den næste generation opdrager deres børn til at skrive pænt!

• #220   4. jan 2015 Og måske også lærer børn ikke at overtolke og opfinde sine egne versioner af hvad andre skriver smiley

• #221   4. jan 2015 Eva - Jeg kan ikke lade være med at grine over den her sætning:
    "Tolerance og rummelighedstersklen kunne vist trænge til lidt træning"

For ER det egentlig et udtryk for tolerance og rummelighed, at man generer fremmede mennesker, med noget der formegentlig kun er sjovt, for en selv? ER det tolerance og rummelighed, at man ikke kan forstå, at andre ikke skal betale for ens løjer, ved at skulle bruge tid på at rydde op, flytte rundt, smide ud osv., efter nytårsaften?

Jeg synes helt ærligt ikke det er forventeligt, at udvise tolerance eller rummelighed over folk, der finder glæde i at genere andre mennesker. Tværtimod. De eneste her, jeg synes mangler tolerance og rummelighed, er dem, der synes det er sjovt, at genere andre mennesker, og have det sjovt, på andres bekostning.

Det er fint, at du har problemer der er større end lidt nytårsløjer. Det tror jeg da også, alle andre her i forum har. Jeg har ihvertfald. Men det betyder ikke, at jeg synes det er i orden, at folk sviner min grund til, og bagefter blive forargede over, at JEG bliver forarget. Det er jo trods alt MIN grund det er gået ud over, og MIG der skal rydde op efter det.

Det er fint nok, at I bliver ved med at køre rundt i, at det kun er en smule oprydning, og det tager ikke så lang tid. Men hvad hvis man er så uheldig, at man har fået hele bunken med nytårsløjer, og derfor skal fjerne diverse fra hæk, træer, postkasse, have, bil, vinduer, flagstang osv. Det tager meget mere, end et par minutter. Hvor går grænsen? Hvornår er det ok, at man synes det er for meget?

Jeg kan ikke forstå, at det er svært at pille nallerne fra andres ting. Er det ikke det, vi alle lærte som børn, og de vi vil lære vores egne børn? Man skal lade andres ting være, og man skal ikke genere andre mennesker? Hvorfor er det så pludselig ok nytårsaften? Hvis jeg ruller nogens bil ind i toiletpapir en hvilken som helst anden dag, eller smører deres vinduer til, er det så også ok? Mængden af oprydning er vel den samme, som efter nytårsaften.

Men mest af alt, kan jeg ikke forstå, at man kan blive forarget over, at man ikke vil have, at andre piller ved ens ting, og smider ting i ens have. Er det også ok, hvis jeg smider min skraldepose ind til naboen? Det tager heller ikke mange minutter - eller sekunder - at samle den op igen, så det kan jeg vel bare gøre, ikke?

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #222   4. jan 2015 CTS - absolut enig. At man ikke synes fremmede har noget at gøre på éns private grund betyder hverken manglende rummelighed eller tolerance ELLER at man kun oplever medvind. For mig handler det om respekt for privat område samt andres ejendom. Men kan godt se, at man så ses som en mavesur type med et problemfrit liv....sådan ser jeg nu ikke mig selv. Og tror heller ikke andre ville betegne mig sådan. Men men....det er vel charmen ved debatter. Meningerne er vidt forskellige.

• #223   4. jan 2015 Glimmer, du er 12 år. Det siger vidst det hele.

Men du har ret, vi bør slet ikke "hakke ned" på de yngre i tråden (ikke fordi jeg synes, der er nogen her der som sådan gør det). De/I kan faktisk slet ikke gøre for, at I har den holdning, fordi jeres hjerne ikke er færdigudviklet. Det gør blandt andet, at man ikke altid er klar over, hvordan man skal opføre sig, eller hvordan man virker på andre mennesker - man er ikke god til at reflektere over det man gør, hvilket indebærer at se og forstå konsekvenserne, af det man gør.
    Den del af hjernen bliver først færdigudviklet i starten af 20'erne.

Så I er faktisk undskyldt, I kan ikke gøre for, at I tænker som I gør.

• #224   4. jan 2015 godt jeg kun er 20, så kan min hjerne nå det endnu smiley

• #225   4. jan 2015 "Jeg vil påstå at alle der gider spilde deres krudt på at blive gale i skralden over noget oprydning har et dejligt og priviligeret liv. Jeg har da heldigvis prøvet at have problemer der faktisk var værd at hidse sig op over og være ked af."

Jeg var også lige nødt til at kommentere på den dér "hvis man bliver sur over xxx har i aldrig haft det så svært som mig"-holdning.
    At man bliver irriteret over nytårsløjer bunder jo ikke i, at man dermed må have et "dejligt og priviligeret liv". Og det tror jeg altså også godt, at du er klar over. Det er lidt ligesom den dér tankegang med, at man ikke må brokke sig over sine problemer, fordi mennesker i andre lande har det dårligere.

At man bliver irriteret over nytårsløjer udelukker ikke, at man kan have større problemer. Jeg synes ærlig talt at det er lidt af en højrøvet holdning at have, når man lige skal læse så meget ind i indlæggene, at man kan få det vendt til en kommentar om at have "rigtige" problemer smiley

Så jeg kan jo egentlig passende slutte min kommentar i stil med: jeg har da prøvet at have problemer der var værd at hidse sig op over, samtidig med at jeg også blev irriteret over andre ting - sådan foregår det nemlig ofte smiley

• #226   4. jan 2015 Tine - At den del af din hjerne bliver færdigudviklet, behøver ikke betyde, at du ændrer mening. Det handler fx også om ens opdragelse, værdier og erfaringer.

De fleste kriminelles hjerner, er jo også færdigudviklede, så de er formegentlig i stand til at se og forstå konsekvenserne af det de gør. Af en eller anden grund gør de det så alligevel, hvilket nok ikke er hjernens skyld, men noget andet. :o)

• #227   4. jan 2015 korrekt, det var nu også mere bare ment som en spøj smiley
    Jeg tager bare ikke sådan noget så højtideligt, så længe tingene ikke bliver ødelagt smiley

• #228   4. jan 2015 Tine - Sådan må man jo også gerne have det, hvis man vil. :o)

Man skal bare ikke blive forarget over, at andre mennesker ikke bryder sig om det. :o)

• #229   4. jan 2015 smiley

• #230   4. jan 2015 Kan denne tråd blive ved smiley smiley

• #231   5. jan 2015 Jeg kan faktisk godt give mange ret i at det er ireterrende at skulle rydde op efter en masse nytårs løjer (Tro mig jeg forstår det for jeg står i den situation HVERT år!) smiley

Men jeg kan heller ikke se en mening i at sidde og brokke sig over en smule toiletpapir i postkassen som tager højest 1 min. at fjerne? smiley

f.eks. var der 'nedhakning' på TS? Hun er jo kun 13 og der er blevet skrevet alt muligt om at 'hun skal have en røvfuld' og mange ret strenge ord/sætinger...

Nutidens HG altså... smiley

• #233   6. jan 2015 B ) du har da intet at undskylde mht. stavning. Stor respekt for at være ordblind og stadig kunne stave så godt smiley

• #234   6. jan 2015 smiley

Du staver bedre end mig, og jeg er ikke ordblind. Så respekt! smiley

• #235   7. jan 2015 Glimmer - Men hvordan kan du vide, om det kun er lidt toiletpapir?
    Hvad hvis de næste 10 tænker det samme - at det kun tager et par minutter, at rydde op efter deres nytårsløjer?

For mig handler det slet ikke om hvor lang tid jeg skal bruge på det. Det er mere princippet i, at man synes det er sjovt at genere andre og at man tilmed kan blive forarget over, at andre ikke synes det er ok.

Siden hvornår er det blevet ok at genere andre? Siden hvornår er det blevet ok at have det sjovt, på andres bekostning?

Mine hunde er fx meget oppe på mærkerne nytårsaften, især når der går nogen udenfor i grusset, hvilket er nødvendigt her, for at lave nytårsløjer. Den yngste kan blive decideret bange. Er det også sjovt, at skræmme dyrene? I ved jo ikke, hvem der er i huset, eller hvordan de vil tage det.

Jeg synes det er direkte ækelt, at finde morskab i at genere andre. Og jeg kan slet ikke sætte mig ind i tankegangen om, at det er OS der er forkert på den, fordi vi ikke synes det er sjovt.

Jeg må dog rette dig - det er ikke nutidens HG. Sådan har HG altid været. :o) Måske en smule værre.

• #236   7. jan 2015 CTS, jeg bliver bestemt heller ikke forarvet, jeg kan bare ikke sætte mig ind i, at det skal gøres til sådan et problem. Men det er jo bare sådan jeg har det, det betyder jo ikke nødvendigvis at andre ikke må have det anderledes smiley

• #238   7. jan 2015 Tine - Det siger jeg heller ikke, at du bliver. Det var mere sådan generelt ment. :o)

Jeg synes helt klart det er et problem, at nogle synes det er ok - og direkte sjovt - at genere andre. Men der hvor jeg egentlig synes, at det største problem ligger, er når disse folk ikke kan forstå, at andre ikke synes det. Derfor synes jeg, at det er vigtigt at tage op til diskussion. Det burde virkelig ikke være ok, at genere andre mennesker. Uanset hvor lidt eller hvor meget.

• #239   12. jan 2015 CTS-
    du har self. ret i at det handler om personen synes det er sjovt onen synes at nogen har laveg nytårs løjer smiley Men man skal da ikke op kl. 6for at fjerne nytårsløjer hvis det kun tager 1-5min. som nogle synes smiley

beklager stavefejl men jeg sidder i bussen på min mobil da PC har en eller anden virus eller lign. så den gider ikke at virke smiley

• #241   12. jan 2015 Glimmer - Hvis man skal på arbejde dagen efter, eller skal noget andet, så kan det da godt være, at man skal det. Du ved vel ikke, om folk skal noget? :o)

Og igen - du ved heller ikke, om det kun tager 1-5 minutter. Hvis der kommer 10 forbi, der alle tænker, at det kun tager 5 minutter at rydde op, så tager det pludselig lang tid. Man kan også have en funktionsnedsættelse der gør, at tingene tager lang tid, eller at man måske skal have andre ud, for at fjerne det.

Pointen er bare, at man da skal lade andre folks ting være. Det burde virkelig ikke forarge nogen, at man har den holdning. Så er det egentlig ligegyldigt hvor lang tid det tager at rydde op, eller om det bare var for sjov. Med mindre man har fået lov, så piller man nallerne fra andres ting, og lader være med at genere andre.

Anne - Du kan da bare slå notifikationer fra, hvis det generer dig. :o)

• #243   12. jan 2015 Det er vel irrelevant hvornår det var nytårsaften. :o)
    Det er stadig et interessant emne. :o)

• #245   12. jan 2015 Vil gerne have jeres adresse hvor i flytter hen når i engang bor selv. Altså jer der syntes det er helt ok.

Og så skal jeg nok give jer nogle fede nytårs løjer smiley

• #246   12. jan 2015 DD: Du må gerne få min adresse, du er glædeligt velkommen nytårsaften smiley

• #247   17. jan 2015 CTS -
    Ja okay tænkte ikke på at (som du siger) der er 10 der tænker at det tager 5 min. så bliver meget! smiley

Ja okay jeg ved self. ikke noget om folks planer næste dag smiley

Kommentér på:
Nytårs løjer :)

Annonce