{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Tilbagelevering af specialsyede støvler {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par super lækre specialsyede De Niro støvler i sort, som jeg bruger primært til stævner, og som jeg bare er SÅ fantastisk glade for.
Jeg har derfor lææænge sparet op, til at kunne få et par til træning også, og disse skulle være i brun!

Op og få taget mål ved butikken og så ellers bestille.
Har nu endelig fået støvlerne efter 9 ugers (!!) ventetid. Havde lidt travlt da jeg skulle hente støvlerne, så prøvede dem på og betalte.
Nu hvor jeg har gået lidt rundt i dem herhjemme, synes jeg desværre bare at øv, de er altså lidt korte. Sammenlignede så med dem jeg har i sort og ja, de brune er 1,5 cm kortere! Det er bare så drønærgerligt, for selvom 1,5 cm ikke lyder af meget, gør det altså en kæmpe synsmæssig forskel. Derudover er de også 1 cm bredere i længden, hvilket gør de ikke passer helt lige så "hånd i handske" som mine sorte.

Hvad gør jeg? Er det bare bad luck, fordi jeg nu har betalt støvlerne, eller kan jeg tillade mig at klage til butikken? (Der tydeligvis ikke har taget korrekte mål, selvom det er de samme, der også tog mål til mine sorte)

Har jo selvfølgelig i min glædesrus allerede pudset støvlerne og gået rundt i dem, for at "gå dem til"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilbagelevering af specialsyede støvler
  • #1   10. jan 2015 prøv at kontakte dem. Som udgangspunkt har du ikke ret til at komme af med dem, det er jo ikke en reklamation, men blot en smagssag. Det er død ærgerligt, når man har brugt mange penge

• #2   10. jan 2015 Skal måske også lige tilføje at jeg pudsede dem i det skocreme der kom med støvlerne. Det var noget mørkere end selve støvlens oprindelige farve, hvilket har resulteret i, at støvlerne nu er blevet mørkere. Derudover var det nærmest umuligt at give støvlen et jævnt lag, også selvom jeg smurte over flere omgange, så støvlen er heller ikke blevet helt ensfarvet.
    Kan man klage over dette? Det var trods alt det skocreme der hørte med til støvlen fra fabrikken af, og derfor også det, de må mene, egner sig bedst til støvlen?

• #3   10. jan 2015 det er jo en mulighed at du ikke har brugt det korrekt, klager du over det, vil de nok fjerne det, såfremt de ikke siger det er din egen fejl.

• #4   10. jan 2015 Jeg fulgte den dertilhørende vejledning, der bare sagde at støvlen skulle være ren og tør (hvilket den var), og at den efter behov skulle have tilført creme.
    Så stod der at cremen skulle trække ind i støvlen et stykke tid (der stod ikke præcist hvor længe) og derefter afpudses/poleres. Jeg lod dem stå i 2 timer, inden jeg pudsede dem af.

Kan man overhovedet smøre creme forkert på?

• #5   10. jan 2015 man kan jo smøre for meget på, vil jeg mene.. normalt ville jeg heller ikke pudse en helt ny støvle, men bare bruge den..
    Men jeg syntes da, at du skal kontakte butikken og spørge dem

• #6   10. jan 2015 § 42. Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Må manglen anses som uvæsentlig, er køberen dog ikke berettiget til at hæve købet, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.
    Stk. 2. Savnede genstanden ved købets afslutning egenskaber, som må anses tilsikrede, eller er manglen efter købets indgåelse forårsaget ved sælgerens forsømmelse, eller har sælgeren handlet svigagtigt, kan køberen kræve skadeserstatning.

§ 47. Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=142961

• #7   10. jan 2015 Hmm, ud fra paragrafferne virker det så ikke til, at jeg kan klage over støvlens forkerte mål.. Men hvad med skocremen?

• #8   10. jan 2015 nej du kan ikke klage over målene, det skulle du have gjort da du prøvede dem.

• #9   10. jan 2015 Selvom du rent lovmæssigt ikke har KRAV på at klage, ville jeg alligevel kontakte butikken for at høre om du har MULIGHED for at klage over det. De SKAL ikke tage støvlerne tilbage men for at yde god kundeservice kan de vælge at gøre det.

Jeg havde kontaktet butikken både mhp mål og skocreme.

• #10   11. jan 2015 jeg havde nok også kontaktet dem smiley

• Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #11   11. jan 2015 Altså jeg har engang klaget over nogle Ariat ridestøvler. Det var den mindste størrelse de var lavet i som jeg fik prøvet -jeg har tynde ankler og lidt op ad.. og de passede perfekt og sad godt til.
    Manden i butikken lovede de ikke ville udvide sig, kun "falde" lidt ned i længden.
    Efter 1½ måned stod jeg med støvler der næsten gled af mit ben og der var en masse "rynker" ved min ankel ... Jeg fik dem byttet til nogle nye de niro støvler i stedet smiley

men jeg vil tage ud i butikken og forklare det med cremen og de forkerte mål.

• #12   11. jan 2015 Ida, nu har Ariat ridestøvler også tendens til at falde ned og rynke mere end andre ridestøvler. smiley

nov 2014

#13   11. jan 2015 Sascha - det er ligemeget, for det har ikke noget med sagen at gøre når butikken lover noget andet smiley

• #14   11. jan 2015 Selvfølgelig ikke - men det burde han vide og burde ikke love sådanne ting. Men derfor kan man godt bruge sin sunde fornuft når man står som kunde.

nov 2014

#15   11. jan 2015 Når man ikke ved noget om ariat og tror de er som alle andre så er det at bruge din sunde fornuft smiley ;) smiley

• #16   11. jan 2015 Alle andre støvler falder jo også ned smiley

nov 2014

#17   11. jan 2015 det har jo ikke noget at gøre med de falder ned? de blev jo udvidet flere cm i omkreds hele vejen ned?..

at de falder lidt ned i længden var intet problem.

• #18   11. jan 2015 Det siger jeg heller ikke det var. Jeg siger bare at man også skal tage en sælgers ord med et gran salt, når han siger de ikke falder ned. Alle støvler vil falde ned med tiden.

nov 2014

#19   11. jan 2015 Igen problemet var ikke de falder ned men udvider sig igennem hele støvlens bredde/omkreds... så nej det skal man bestemt ikke være opmærksom på når inden andre læderstøvler jeg har ejet eller har kendskab til har gjort sådan.

nov 2014

#20   11. jan 2015 og hvis ikke snart du læser hvad jeg skriver kan jeg desværre ikke få dig til at forstå det du siger ikke er korrekt..

IGEN IGEN IGEN.. det er IKKE længden som falder ned eller støvler som falder ned med tiden som var et problem her.. men at omkredsen på støvlen udvidede sig mere flere centimeter hele vejen ned.

det er sku ikke normalt, så vil alle specialsyede støvler jo heller aldrig passe folk hvis alle støvler gjorde det.

• #21   11. jan 2015 Nej, jeg siger jo heller ikke at alle støvler gør det og det er bestemt ikke normalt.
    Jeg tror du skal læse mine indlæg med nogle nye briller.
    Det du skal bide fat i, er ikke at stole blindt på en sælger, når han siger de ikke vil falde ned (i længden). For det gør alle støvler.

nov 2014

#22   11. jan 2015 du snakker stadig om de vil falde ned..... det har sælger jo heller aldrig modsagt? Han fortalte pænt at de vil falde ned men han sagde til mig at de ikke vil give sig i læggen.

• #23   11. jan 2015 Okay, så er det mig der har misforstået og troet han sagde de ikke ville falde ned overhovedet.

nov 2014

#24   11. jan 2015 Endelig smiley

top så er den afklaret smiley

Kommentér på:
Tilbagelevering af specialsyede støvler

Annonce