Kanin - tilbagevendende sår? {{forumTopicSubject}}
Min kanin fik nogen meget underlige sår/hårløse pletter den første vinter hun var udendørs (havde været det fra sommer af) sårene var først kun omkring halsen - ligesom en krave om hovedet på hende uden hår hvor der var de her store (1x1 cm bare rund?) toppe agtig, hverken vi eller dyrlægen vidste hvad det var. Hende og min anden kanin kom til dyrlægen og fik begge en sprøjte (den anden fejlede intet synligt - men kom med for selvskabets skyld) den ikke syge kanin lå et par dage død i buret... Vi tror det er sprøjten hun ikke kunne tåle på en måde... Så havde jeg så kun 1 kanin tilbage... Hun stortrives så også med at være alene og er blevet så meget gladere efter at have det hele for hende selv. Og hun fik de sidste sprøjter (4 i alt med en ugen mellemrum) hvilket ikke hjalp overhovedet... Men det gik i sig selv da hun kom indenfor igen, og så regnede vi det som fortid.
Men i slutningen slutningen af sommeren kom det igen - præcis det samme, det startede ved halsen med hårløshed, så kom sårene, sårene kom så omkring bagbenene, dog blev håret på der. Så forsvandt de omkring bagbenene men nu har hun nærmest over det hele på maven og også omkring halsen igen og hårløs nogen steder...
Vi troede det kunne hvad noget at gøre med noget udendørs, men det tyder ikke rigtig på det...
Hun trives fint, hopper rundt og er glad, det ser ikke ud til at gøre ondt på hende, men hun klør sig meget mere, og det må være irriterende...
Eftersom at jeg intet kan finde på nettet, vores dyrlæge er totalt blank både på hvad det kan være og om hun har smerte, overvejer vi at lade hende få fred for eventuelle smerter...
Men fordi jeg virkelig holder af min kanin vil jeg høre jer herinde først om nogen har haft samme oplevelse eller kender noget til det...
Der kommer et billede med og lidt i kommentarerne også. Jeg håber nogen kan hjælpe og har en idé om hvad det kan være, om det gør ondt på hende og om hun kan leve videre med det eller om vi er nødt til at få hende aflivet...
- K...
nov 2012
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 1.996
sep 2005
Følger: 82 Følgere: 89 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 1.607
Har din dyrlæge taget en hudprøve for at tjekke for det?
Vores ene kanin havde det en gang - det er svært at komme af med, men kan behandles
Se her:
http://www.roslevdyreklinik.dk/Pages/vis.asp?id=50
nov 2012
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 104 Svar: 909
Desuden bliver din kanin mere glad af at være alene, da kaniner ikke er flokdyr men kolonidyr.. De finder kun samme under parringen.
nov 2012
Jeg skal lede
Kanin - tilbagevendende sår?