2.579 visninger
|
Oprettet:
Hjemmelavet pandebånd {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg kunne vældig godt tænke mig at prøve at lave mine egen pandebånd m.m, også evt sælge dem herefter
Så er det så bare lige (til jer der har prøvet det før/gør det) :
Hvilket lim holder bedst/hvad bruger i
Praktiske ting at vide?
Hvor køber i stenene/hvilke er bedst.
Hvad er hotifix (tror jeg det hedder)
Hvor køber i de tomme pandebånd henne?
Hvad skal man i det heletaget bruge til at lave pandebånd?
Håber at der er nogen der vil hjælpe!!:)
aug 2014
Følger: 72 Følgere: 62 Emner: 2 Svar: 221
sep 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
Ingen gider at ride med rhinsten, så det skal enten være swarovski (mest populær) eller preciosa.
Det kræver en del træning i at lave dem
Så du skal øve dig inden du skal sælge dem, da det ellers ikke ville kunne betale sig, du vil jo heller ikke købe et Skævt til 300 når du kan få et perfekt lavet for 350
Pandebåndene koster 95 det fleste steder..
sep 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
Det er dig meget dårligt på læder.
Men en go Superlim af et godt mærke
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
Jeg ville til enhver tid bruge de ægte swarovski sten og pynte med, for det kan godt være der fåes billigere som er pæne, men på sigt holder de sig ikke pæne!!
Brug en lim der kan give sig/ikke bliver hård.
Forvent ikke og tjene guld på det, der er så mange der allerede sælger på bestilling.
Jeg stoppede pga der var ganske få kr tjent, men glæder mig da over mine heste i hvert fald ikke mangler noget, og Muligheden for og lave nyt som Ingen andre har.
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Jeg har købt hos WM Galleri og Dog-Butterfly.
Swarovski sten er klart de flotteste, men man kan bestemt også få nogle rhinsten af god kvalitet!
Hotfix er, hvor der allerede er lim på stenene. Disse skal varmes op med et Hotfix jern (eller strygejern, hvis det fx er et logo i sten der skal på et underlag) - disse bruger jeg, super nemt!
Pandebånd kan købes flere steder, WM Galleri, Dog-Butterfly, AB Rideudstyr osv.
Man kan også bruge "gamle" pandebånd, enten hvor man skærer en rille i, eller piller det gamle pynt ud.
Det er faktisk ganske få ting man behøver.
Pandebånd
Sten
Hotfix jern/lim
En lille hobbykniv, til at skære riller med
En pincet kan også være en god ting at have
Og så kan du klare langt det meste.
Dette billed, er et pandebånd, der fulgte med en trense jeg købte engang, jeg pillede det gamle pynt ud, og satte disse swarovski sten i.
mar 2012
Følger: 115 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 101 Svar: 1.025
Hvlrdan bruger man et hotifix jern?
sep 2009
http://www.dog-butterfly.dk/shop/da/bling-bling-swarovski/514-new-hotfix.html
sep 2009
mar 2014
Følger: 41 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 108 Svar: 500
(Altså ved godt at det her lyder som noget et barn kan lave men det blev faktisk meget meget flot og det sad godt på hesten..)
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
Man skal bare huske at varme stenene ordentlig op og lige give læderet en chance for at suge lidt (ikke for meget, heller). Det skal bruges på den ru side af læder som endnu ikke er smurt ind i fedt el. olie.
Hotfixjern købes billigst her: http://elite-creations.dk/tilbehoer-38/hotfixjern-ergonomisk-prisfald-p1166
Skal du bruge større mængder Swarovski (over 50 stk), er de også klart billigst her: http://elite-creations.dk/swarovski-sten-21
Men jeg kan også anbefale deres nye Elite-DMC som er sindsygt flotte af rhinsten at være, og meget billigere end Swarovski: http://elite-creations.dk/elite-dmc-65
Jeg ved at der er endnu flere størrelser og farver lige på trapperne
jul 2013
Følger: 93 Følgere: 174 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 150
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
Så som med alt mulig andet, så får man oftest hvad man betaler for.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
Crystalrhinsten/glasrhinsten ændrer sig ikke væsentligt, men vist kan man se forskel på dem og Swarovski. Der findes også blandt rhinsten mange forskellige kvaliteter og der er altså nogle som bare er fine og holdbare!
Swarovski (som jo også er rhinsten!!!) har da flere facetter og en super fin legering, men mange vil ikke ofre det de koster, og gider heller ikke ride med det samme udstyr i 10 år, og så kan man jo bruge fine rhinsten i stedet for.
De pandebånd min datter har lavet, holder sig fint skinnende selv efter flere års daglig brug uden særlige hensyn. Men det er da en forudsætning at stenene er rene, uanset hvad type sten man har brugt.
Hjemmelavet pandebånd