{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.579 visninger | Oprettet:

Hjemmelavet pandebånd {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg kunne vældig godt tænke mig at prøve at lave mine egen pandebånd m.m, også evt sælge dem herefter smiley
Så er det så bare lige (til jer der har prøvet det før/gør det) :

Hvilket lim holder bedst/hvad bruger i
Praktiske ting at vide?
Hvor køber i stenene/hvilke er bedst.
Hvad er hotifix (tror jeg det hedder)
Hvor køber i de tomme pandebånd henne?
Hvad skal man i det heletaget bruge til at lave pandebånd?
Håber at der er nogen der vil hjælpe!!:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet pandebånd
  • #1   25. jan 2015 Kender desværre intet til det.. smiley kigger lige med her da jeg gerne selv vil have mere information omkring da jeg selv går lidt med ideen om at lave pandebånd! smiley

• Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #2   25. jan 2015 Det billigste er nok fra alhvor eller lign. Du kan evt søge rundt på de forskellige forhandlere.
    Ingen gider at ride med rhinsten, så det skal enten være swarovski (mest populær) eller preciosa.

Det kræver en del træning i at lave dem
    Så du skal øve dig inden du skal sælge dem, da det ellers ikke ville kunne betale sig, du vil jo heller ikke købe et Skævt til 300 når du kan få et perfekt lavet for 350 smiley

Pandebåndene koster 95 det fleste steder..

• Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #3   25. jan 2015 Hotfix er lim der allerede sidder på stenene og skal varmes op med hotfix jern.
    Det er dig meget dårligt på læder.

Men en go Superlim af et godt mærke

• #4   25. jan 2015 AB rideudstyr sælger både pande og næsebånd klar til og udsmykke?
    Jeg ville til enhver tid bruge de ægte swarovski sten og pynte med, for det kan godt være der fåes billigere som er pæne, men på sigt holder de sig ikke pæne!!
    Brug en lim der kan give sig/ikke bliver hård.
    Forvent ikke og tjene guld på det, der er så mange der allerede sælger på bestilling.
    Jeg stoppede pga der var ganske få kr tjent, men glæder mig da over mine heste i hvert fald ikke mangler noget, og Muligheden for og lave nyt som Ingen andre har.

• #5   25. jan 2015 Hvilken lim der er bedst skal jeg ikke kunne svare på, da jeg ikke bruger det. smiley

Jeg har købt hos WM Galleri og Dog-Butterfly.

Swarovski sten er klart de flotteste, men man kan bestemt også få nogle rhinsten af god kvalitet! smiley

Hotfix er, hvor der allerede er lim på stenene. Disse skal varmes op med et Hotfix jern (eller strygejern, hvis det fx er et logo i sten der skal på et underlag) - disse bruger jeg, super nemt! smiley

Pandebånd kan købes flere steder, WM Galleri, Dog-Butterfly, AB Rideudstyr osv. smiley
    Man kan også bruge "gamle" pandebånd, enten hvor man skærer en rille i, eller piller det gamle pynt ud. smiley

Det er faktisk ganske få ting man behøver. smiley
    Pandebånd
    Sten
    Hotfix jern/lim
    En lille hobbykniv, til at skære riller med
    En pincet kan også være en god ting at have

Og så kan du klare langt det meste. smiley

Dette billed, er et pandebånd, der fulgte med en trense jeg købte engang, jeg pillede det gamle pynt ud, og satte disse swarovski sten i. smiley

profilbillede
  • #6   25. jan 2015 Tak for alle svarene! smiley
    Hvlrdan bruger man et hotifix jern? smiley

• #8   25. jan 2015 Du sætter den ganske enkelt bare på stenene (efter du har lagt dem hvor de skal være), til limen er varmet op og tager den af igen. smiley

• #9   25. jan 2015 Min ven hun har engang prøvet at købe det der stof læder og klippet den i en alm tykkelse som et pandebond (til hesten) og så købte hun bare nogle af det flotteste perler hun kunne finde og limede dem på med den der mega stærke lim der allerede er fast efter ca. 5 sek. Og den er vist forbudt for børn så stærk er den smiley jeg ved ikke hvor hun har købt alle tingene henne men linen blev vidst købt i jem og fix, eller stark?? smiley

(Altså ved godt at det her lyder som noget et barn kan lave men det blev faktisk meget meget flot og det sad godt på hesten..) smiley

• #10   26. jan 2015 Hotfix er absolut det som holder bedst.
    Man skal bare huske at varme stenene ordentlig op og lige give læderet en chance for at suge lidt (ikke for meget, heller). Det skal bruges på den ru side af læder som endnu ikke er smurt ind i fedt el. olie.

Hotfixjern købes billigst her: http://elite-creations.dk/tilbehoer-38/hotfixjern-ergonomisk-prisfald-p1166

Skal du bruge større mængder Swarovski (over 50 stk), er de også klart billigst her: http://elite-creations.dk/swarovski-sten-21

Men jeg kan også anbefale deres nye Elite-DMC som er sindsygt flotte af rhinsten at være, og meget billigere end Swarovski: http://elite-creations.dk/elite-dmc-65
    Jeg ved at der er endnu flere størrelser og farver lige på trapperne smiley

• #11   26. jan 2015 F smiley

• #12   26. jan 2015 Ja man kan få rhinsten der er næsten lige så flotte ved KØB som swarovski, hvor det kan være svært og se forskel ud over antal facetter de har, men ser du på dem et år eller to efter, så vil du absolute ikk være i tvivl om hvad der var rhinsten og swarovski. De holder sig ikke lige så pæne på sigt de billige.

Så som med alt mulig andet, så får man oftest hvad man betaler for.

• #13   26. jan 2015 De rhinsten som bliver grimme efter tid, er dem som er lavet af akryl eller epoxy.

Crystalrhinsten/glasrhinsten ændrer sig ikke væsentligt, men vist kan man se forskel på dem og Swarovski. Der findes også blandt rhinsten mange forskellige kvaliteter og der er altså nogle som bare er fine og holdbare!
    Swarovski (som jo også er rhinsten!!!) har da flere facetter og en super fin legering, men mange vil ikke ofre det de koster, og gider heller ikke ride med det samme udstyr i 10 år, og så kan man jo bruge fine rhinsten i stedet for. smiley

De pandebånd min datter har lavet, holder sig fint skinnende selv efter flere års daglig brug uden særlige hensyn. Men det er da en forudsætning at stenene er rene, uanset hvad type sten man har brugt. smiley

Kommentér på:
Hjemmelavet pandebånd

Annonce