{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Glutenallergi, bo sammen? {{forumTopicSubject}}

Da jeg flytter i lejlighed på fredag sammen med min kæreste, der desværre har cøliaki/gluten allergi, har jeg tænkt over hvordan andre gør, der bor alene med en med cøliaki.

Laver i hver jeres mad, altså f.eks. pasta, og andet med gluten i? Eller spiser i kun uden gluten?
Hvor køber i glutenfri produkter henne, til rimelige priser?
Kan man få det billigere i tyskland, i så fald hvor?
Hvilke ting laver I selv? (Smid meget gerne opskrifter med!)

Hjemme hos hans forældre laver de kun mad uden gluten til ham, men der er de jo også en del flere end bare ham og jeg. Kan det betale sig at lave noget kun til ham, eller bare begge spise uden gluten?

Og er der andre ting jeg måske lige skulle tænke over? smiley Det er nok mig der kommer til at stå for mad, da han er vant til mors madgryde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glutenallergi, bo sammen?
  • #1   28. jan 2015 jeg har gluten allergi.
    Der findes heldigvis butikker såsom bilka, føtex og kvickly som har et bredt udvalg ellers bestiller jeg på nettet. THANK GOD FOR ØKONOMISK STØTTE for det er fandme dyrt.
    Men der er mange forholdsregler man skal tage hensyn til og vil gerne uddybe hvis du skriver privat. jeg bor også med min kæreste


  • #2   28. jan 2015 Jeg har selv Cøliaki.
    Det kommer meget an på hvad der er til aftensmad. men som udgangs punkt er det kun mig der spise glutenfrit. Hvis der er lavet lasange, eller en pasta ret er der en ret til mig og en ret til alle andre.
    Men hvis det f.eks. er en sovs, eller et eller andet paneret, får alle det samme.
    - Ved ikke om det hjalp >-<

    Jeg køber meget af mit mad i Rema 1000 eller løvbjerg.
    - Det er aldrig billigt, men sørg for at din kæreste får tilskud fra kommunen! Ved ikke lige hvordan man kan gøre det smartest økonomisk. Måske skal de glutenfrie produkter betales fra din kærestes egen konto?

    Jeg ved ikke om det er billigere i Tyskland. Jeg har dog erfaret at det jeg køber med hjem, får jeg slet ikke spist. >_<

    Jeg eller min mor bager boller og kager selv.
    vi køber rugbrød (fra odense) selvom jeg bor i Århus.
    Pasta, kiks osv, køber jeg i rema eller løvbjerg.

    Jeg er rigtig glad for de opskrifter der er på glutenfriefristelser.dk smiley


  • #4   28. jan 2015 Glutenfrit er dyrt og der er derfor tilskud at hente. I Real og andre store forretninger i Tyskland er der en del penge at spare

Kommentér på:
Glutenallergi, bo sammen?

Annonce