1.596 visninger
|
Oprettet:
1. nov 2008 Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
Fjernundervisning/selvstudie? {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er, jeg søger råd omkring fjernundervisning/selvstudie da det pt. er noget jeg går og overvejer rigtig meget.
Det er ikke fordi jeg som sådan er kørt træt i skolen, grundet personlige årsager føler jeg bare ikke at jeg kan "holde" til det i længden, og føler derfor det er lettere og rare for mig at tage et selvstudie, dog forstår jeg ikke helt kravene og hvad det helt 100% går ud på.
Så er der en venlig sjæl som evt. selv har gjort det som kunne tænke sig at forklarer det for mig?
På forhånd tak for hjælpen
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 343
apr 2010
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 21
Men det giver en dejlig frihed
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Der er fordele og ulemper ved begge ting synes jeg.
Jeg tror mange undervurdere fjernstudie, og det er en kæmpe fejl. Der hvor jeg går, har man en aflevering i hvert fag, hver uge. Man kan ikke komme ret langt bagud, før man får advarsler eller bliver smidt ud.
Jeg synes generelt at arbejdsbyrden er større på fjernstudie, for alt det som en lærer i en klasse vil fortælle eleverne, det skal man på fjernstudie selv læse og forstå - derefter skal opgaverne laves.
Man skal generelt være meget selvstændig, i stand til selv at søge sin viden og være meget struktureret.
Af mere praktiske ting: Vi har et program der hedder FirstClass, som undervisningen foregår over. Som nævnt har vi ugentlige afleveringer i alle fag, og de ligger inde til os. Bøger får vi tilsendt. Der er ingen undervisning, vi får bare udleveret det materiale vi skal bruge for at kunne lave opgaverne. Man har selvfølgelig en lærer man kan skrive til og spørge om hjælp, men jeg synes ofte det er svært at få styr på alt det, som man er i tvivl om, når det foregår over skrift. Ens opgaver aflevere man også ind over FirstClass.
Det har også været en udfordring for mig; særligt sidste år hvor jeg tog alle fag på fjernstudie. Jeg havde jo 6 afleveringer om ugen, udover de store afleveringer. Men jeg har været glad for det - jeg tænker bare, at folk skal være godt forberedte på, hvordan det er.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
apr 2010
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 21
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 232
Min bror lavede ikke sine ting i 2.g, og de truede ham med at han kunne komme på selvstudie.
Som de andre siger, du klarer alt selv (forklare ikke yderligere da andre har forklaret det).
MEN du skal være i stand til at kunne gå til eksamen i dine fag også.
Min bror skulle lave alle aflevering og til eksamen, men i ALLE fag..
Det er EKSTREM hårdt at have selvstudie i gym, og det er i de færreste tilfælde du får lov
Hvis du siger at du vil selvstudie fordi du er bange for ikke at kunne klare det kan det nok ikke lade sig gøre, da det kræver meget fra skolens side også.
Min bror kom tilbage til 3.g.
Men umiddelbart skal du ikke sigte efter at få lov til det
nov 2008
jan 2008
nov 2008
jan 2008
Fjernundervisning/selvstudie?