{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Fjernundervisning/selvstudie? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er, jeg søger råd omkring fjernundervisning/selvstudie da det pt. er noget jeg går og overvejer rigtig meget.

Det er ikke fordi jeg som sådan er kørt træt i skolen, grundet personlige årsager føler jeg bare ikke at jeg kan "holde" til det i længden, og føler derfor det er lettere og rare for mig at tage et selvstudie, dog forstår jeg ikke helt kravene og hvad det helt 100% går ud på.
Så er der en venlig sjæl som evt. selv har gjort det som kunne tænke sig at forklarer det for mig? smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjernundervisning/selvstudie?
  • #1   14. feb 2015 man melder til det fag man vil tag så ligges der opgaver op som skal afleveres 1 gang om ugen hvis det er 6mdr fag og hver 14 dag hvis det er helårs fag. Der er meget at læse og man skal holde sig selv meget i ørene smiley

• charlotte t
    charlotte t Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 21
    #2   14. feb 2015 Jeg har taget nogle hf-fag på vuc på selvstudie. Du skal være god til at sætte dig ned og lave dine ting. Du får nogle datoer af dine lærere hvor du skal aflevere dine opgaver, det foregår igennem fronter. Du kan sende dine lærere en mail og spørge hvis du er i tvivl om en opgave men ellers skal du klare dig selv. Du skal til eksamen på de skoler hvor dit fag er tilknyttet hvis du har fag på forskellige skoler. Jeg har fag på 3 forskellige skoler.
    Men det giver en dejlig frihed smiley

• #3   14. feb 2015 Ved du om det er muligt at gennemfører 1.g på gymnasie og tage 2. Og 3.g som selvstudie? Da jeg allerede er over halvvejs i min første g tænker jeg at jeg lige så godt kan fuldføre den men tror ikke jeg vil kunne eller overskue at skulle tage både 2. Og 3.g som skole studerende også? smiley

• #4   14. feb 2015 Jeg er ved at tage en HF ved VUC. Mit første år tog jeg udelukkende via fjernstudie, og i år har jeg så halvdelen af mine fag på fjernstudie, og halvdelen i skolen.

Der er fordele og ulemper ved begge ting synes jeg.
    Jeg tror mange undervurdere fjernstudie, og det er en kæmpe fejl. Der hvor jeg går, har man en aflevering i hvert fag, hver uge. Man kan ikke komme ret langt bagud, før man får advarsler eller bliver smidt ud.
    Jeg synes generelt at arbejdsbyrden er større på fjernstudie, for alt det som en lærer i en klasse vil fortælle eleverne, det skal man på fjernstudie selv læse og forstå - derefter skal opgaverne laves.
    Man skal generelt være meget selvstændig, i stand til selv at søge sin viden og være meget struktureret.

Af mere praktiske ting: Vi har et program der hedder FirstClass, som undervisningen foregår over. Som nævnt har vi ugentlige afleveringer i alle fag, og de ligger inde til os. Bøger får vi tilsendt. Der er ingen undervisning, vi får bare udleveret det materiale vi skal bruge for at kunne lave opgaverne. Man har selvfølgelig en lærer man kan skrive til og spørge om hjælp, men jeg synes ofte det er svært at få styr på alt det, som man er i tvivl om, når det foregår over skrift. Ens opgaver aflevere man også ind over FirstClass.

Det har også været en udfordring for mig; særligt sidste år hvor jeg tog alle fag på fjernstudie. Jeg havde jo 6 afleveringer om ugen, udover de store afleveringer. Men jeg har været glad for det - jeg tænker bare, at folk skal være godt forberedte på, hvordan det er.

• #5   14. feb 2015 Jeg afleverede HVER uge i ALLE fag, også dem jeg tog over et helt år.

• charlotte t
    charlotte t Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 21
    #6   14. feb 2015 uha jeg ved ikke med gymnasiet om man kan tage det som selvstuderende.

• #7   14. feb 2015 Hvis du går på et almindeligt gym med 1., 2. og 3.g kan det IKKE tages som selvstudie - så skal du tage HF smiley

• #8   15. feb 2015 Der KAN laves speciel aftale med dit gym om at du gør det.

Min bror lavede ikke sine ting i 2.g, og de truede ham med at han kunne komme på selvstudie.
    Som de andre siger, du klarer alt selv (forklare ikke yderligere da andre har forklaret det).
    MEN du skal være i stand til at kunne gå til eksamen i dine fag også.
    Min bror skulle lave alle aflevering og til eksamen, men i ALLE fag..
    Det er EKSTREM hårdt at have selvstudie i gym, og det er i de færreste tilfælde du får lov smiley

Hvis du siger at du vil selvstudie fordi du er bange for ikke at kunne klare det kan det nok ikke lade sig gøre, da det kræver meget fra skolens side også.

Min bror kom tilbage til 3.g.

Men umiddelbart skal du ikke sigte efter at få lov til det smiley

• #9   15. feb 2015 Josephine, det er ikke på den måde jeg ikke kan klare det, men da jeg har socialfobi og dårlig ryg kan jeg ikke klare at være i et lokale med 20-30 personer 7 timer om dagen, og med min ryg kan jeg heller ikke holde til at skulle sidde det samme sted uden at få lov til at gå rundt i 1 1/2 time, det er det jeg mener med ikke at kunne "holde" til det. smiley

• #10   15. feb 2015 Jeg har ingen erfaringer med at få lov til at få fjernundervisning på almindeligt gym, men jeg ville starte fjernundervisning på HF når 1.g er slut, så. Af ren nysgerrig må jeg lige spørge, hvorfor du tog det "almindelige" gym, hvis du vidste, at du havde det sådan? smiley

• #11   15. feb 2015 Fordi det først er blevet rigtig slemt her de sidste 2-3 måneder smiley Og havde ikke det store problem i folkeskolen men vi var også kun 18 i min klasse der og vi er 29 nu smiley

• #12   15. feb 2015 Ah, okay - jeg har aldrig hørt om at man kan tage fjernstudie på det "almindelige" gym, men der sker jo ikke noget ved at spørge smiley

Kommentér på:
Fjernundervisning/selvstudie?

Annonce