448 visninger
|
Oprettet:
Fødselsdagskage? {{forumTopicSubject}}
I anledningen af jeg fylder HELE 28 år (pyha er ved at være gammel!
), skal vi have gæster næste weekend til boller og kage.
Men her er så mit spørgsmål til alle kage elskerene her på HG.
Ville du foretække at spise hjemmelavet lagkage, eller kagedame/mand fra et bageri?
Sidste år bestilte jeg en kagedame lavet af brunsviger med silk og marcipan på. Hælder lidt til det igen, da jeg er VIRKELIG dårligt til at få en lagkage til at se flot ud....
Så hvad ville DU helst komme og spise?
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Kan du finde ud af at lave en superlækker kage, ja så ville jeg foretrække sådan en, en rigtig god hjemmelavet lagkage med massere af smag!
Kan du derimod ikke liiiiige helt finde ud af at bage, ja så ville jeg nok foretrække en fra et bageri
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 296
Nu der jo ikke så meget bagning over lagkage (med mindre man selv laver bunden, hvilket jeg IKKE har tænkt mig). Er som sagt bare mega dårligt til at lave en "smuk" lagkage. Men det plejer nu at smage ok, hvis jeg selv skal sige det
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Men nej, der er ikke ret meget bagning over en lagkage hvis man bruger færdigkøbte bunde
Du kan jo også lave en islagkage, det gjorde jeg et år, gæsterne var helt vilde med den, og sådan en er bare lækker
Lavede en Toblerone-is på en form for nøddebund, men det er jo bare at google lidt opskrifter
Sådan en er også nem at få til at se pæn ud, da den jo skal i en høj rund form, så den holder sig selv knivskarp når den først er frossen
jan 2010
jan 2010
Tak for opskrift! Lyder som noget jeg lige kan overkomme
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 92
Meeen man kan altid spise brunsviger, sådan en er så lækker.. Og især hvis den er købt ved en bager, så den er dejen er blød. Og fyldet ovenpå ikke er hårdt. Ja, brunsviger er bare lækkert.
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.669
jan 2010
Fødselsdagskage?