8. aug 2005 Følger: 150 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 375 Svar: 1.482
Uuh, jeg slår hende ihjel !! {{forumTopicSubject}}
http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=107823
^ Prøv at læse mit tidligere indlæg,
der blev jeg opfortret til at snakke med min mor ..
Det gjorde jeg og jeg sagde at jeg godt kunne tænke mig at bytte puma pigen ..
( Laver lige en samtale med M=mor & I=Iza )
I : Jeg kunne godt tænke mig at bytte Puma fordi i stiller for høje krav til mig, og jeg føler ikke jeg er rutineret nok til det !!
M : Bla bla... Jamen nu er i jo kommet så godt ud af det ?! ( kan ikke helt husk hvad hun sagde )
I : Ja, men mor jeg vil ikke ride puma mer' ! *I* stiller for høje krav til hvad jeg kan ! Den gang hvor vi skulle findee en hest, *SKULLE DU BESTEMME* hvad jeg måtte få, jeg kan ikke li' at ride hende ! Og du tog slet ikke hensynd til hvad jeg gerne ville have !
M : JA, men Iza hvis du vil op og ride de høje klasser skal du ikke ha' dig en harflinger ! De kan jo ikke ! , så kan du købe dig en harflinger når du har fået dig et job og når du er 18 år !
I : Hvad ved du om det ?!?! Du ved ikke en SKID om heste !
Og der skred jeg så !
ÅH , slår hende fanme i hjel !
Måtte altså lige ud med min vrede ..
sep 2006
Følger: 33 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 1.668
Så synes jeg du skal gå i strejke
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.688
aug 2005
Følger: 150 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 375 Svar: 1.482
Michelle- Team Fun Jump -Chafa -
- Skal ride i aften, og der fortæller jeg det til min ridelærer ! (; '
Nalle piin
- Ja, jeg har også lige grædt
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.688
sep 2006
aug 2005
- Jeg tør ikke slå min mor, men tør godt at svare hende igen . Hvis jeg slår hende , slår hun bare igen ..
Nalle piin
- Tro mig, det har jeg prøvet ;s '
Michelle- Team Fun Jump -Chafa -
- Takker
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
aug 2005
-Nææh s: '
Er ikke det store konkurencemenneske :s '
Blogger
Du skal jo også have en hest der passer til dine mål.
Hvis du gerne vil have en hest du kan stole 100% selvom du kravler rundt på ryggen af den, og som ikke hopper til side for hver enkelt lille ting.
Så er en haflinger nok bedere end en pony med araber blod i sig.
Blogger
Det er ulovligt at presse sine børn ud til konkurencer, og der er tilfælde hvor børn er blevet taget fra for ambiøse forældre.
sep 2006
Nu har hun jo prøvet lidt af hvert, og da hun fik lov til at få hest, vill hun gerne ha haft en haflingre, men moderen ville have hun skulle have en nervøs araber fordi de kan gå højere klasser end en haflinger, mener hun, og ja selvfølgelig skal man snakke pænt til sin mor, men man skal også sørge for at TALE sammen, der er dårlig komunikation her, det er det der mangler,
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.325
da jeg i sin tid som 10 årig fik hest at ride syntes jeg også min underviser pressede mig mere end jeg selv ønskede... jeg græd også til tider fordi jeg ikke psykisk var klar til det pres..
en overgang var jeg ved at stoppe fordi at en anden underviser, jeg senere havde, ikke gad at forklare hvad hun mente.. ..ond cirkel der virkelig tappede på lysten da jeg ikke kunne få hesten til at gå pænt... han var tændt og urolig.. jeg magtede det bare ikke..
løsningen var en anden underviser der forstod mig og jeg ham.. det gav en sødere hest som forstod signalerne og jeg fik blod på tanden
undervisning kan være rigtig hårdt, men det er et spørgsmål om at gøre op med sig selv hvad man vil og hvad man ønsker at yde for at nå dertil
en underviser og en mor der presser på er ikke nødvendigvis et angreb på dig, men et pres for at yde det der kan føre dig til et mål..
- vil du selv gerne blive bedre?
- er du opsat på at gøre en indsats med sved og tårer?
indstillingen til tingene kan gøre at du i stedet for at miste modet og græder vil se det som en opfordring til at blive bedre..
at se det som at du ikke er håbløs netop fordi du kan blive bedre, hvis du gør en indsats og prøver igen og igen og igen...
du skal passe på ikke at sætte dig fast på hvad race du vil have... ja en haffer er dejlig og kan komme langt... men måske er du bedre rustet med puma?
måske skal i bare have tid til at finde hinandens rytmer?..
der skal altid være plads til dage hvor "slapper lidt af" og evt gør lidt mindre ud af ridningen..men det er også vigtigt at hvis man ønsker en hest der kommer langt.. at hesten får noget rutine i hverdagen og nogle faste rammer så dens muskler bliver vedligeholdt og så den ved at når der forlanges arbejdes, så arbejdes der seriøst.. på den måde kommer man længst...
men igen den skal have dage den kan slappe lidt mere af... og du har vel lige så meget brug for det?..
det må din mor også forstå...
måske din mor har tænkt på hvad du gerne vil med ridningen og derfor ment at puma var den bedste pt for at udvikle dig..
umiddelbart synes jeg det bedste vil være at du finder ud af selv hvad DU ønsker med din ridning nu og i fremtiden... først der kan du sætte dig ned med din mor og snakke... det skal være ..
roligt
gennemtænkt
forstående for begge parter
imødekommende...
så der opnåes en ikke nødvendigvis "din løsning", men en i BEGGE kan holde ud
ja det er svært, men en ting er da sikkert...
jeg er overbevist om din mor ikke vil dig noget ondt med det... og hvis det virkelig er noget du er ked af og ikke ønsker.. så er der en løsning på det også...
men igen.. dine mål skal svare til hvad du yder, ellers når du ingen vejne
en træner i mine øjne skal presse lidt for at man opnår noget og får flyttet lidt grænser ;)... men det nytter jo ikke noget hvis man ikke selv er indstillet på at forsøge at efterleve kravet der bliver givet... så bliver man jo bare som dig ked :S... og det er slet ikke en god ting...
ja det blev lidt langt.. måske lidt kringlet.. men jeg forsøgte lige nogenlunde at skrive mine tanker og erfaringer
aug 2005
- Jeg taler pænt til hende, men hvis hun begynder at råbe ad mig , råber jeg tilbage ! .
Ved godt hun betaler penge osv, men er sikker på hun ikke gør det for at se mig glad .. Når jeg tit græder i undervisningen kan hun vel se at jeg ikke er glad ? .
Tror bare hun vil ha' at jeg er den bedste til alt ..
- Ja det var der dig hjalp !
aug 2005
- Prøvede jeg også i starten , men *nej* jeg skulle ha' mig en fin araber osv,
Blogger
Det er en god ide med en lære, for så er det sikkert, at der også bliver følget op på det.
lærer har også lidt mere indblik i børns psyke, og ved hvor meget man kan presse dem.
Mange ridelærer og forældre mener virkelig den: blod, sved og TÅRER!
aug 2005
Nikita <
- Gider slet ikke min mor mer' , alt hvad jeg gør lige for tiden er bare forkert
Jeg vil gerne blive bedre, men ikke under så hårdt et pres
aug 2005
- Ja , det blev meget langt, og jeg ved godt at jeg sikkert vil komme meget længere på Puma, men det er jo ikke det jeg vil ? . Vil gerne bare hygge ride, starte stævner på min pony og hygge ..
Her for ikke så længe siden styrtede jeg med Puma, og siden den dag har jeg været bange for at det vil ske igen, bange for at alt vil gå under..
aug 2005
- Vil helt klart snakke med min lærer om det, for min mor lytter også til hende.. Mig er hun nærmest bare ligeglad med s: '
aug 2005
[ Team HHN ] Mette&Filur <333 .
- Ja, sådan har jeg det også ..
aug 2005
- Åbenbart ikke efter min mors mening
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
Mit motto (:
Det gælder både for hest og rytter
Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig ned og få en ordenlig snak med din mor, lyt til hende, men forlang også at hun lytter til dig. Hvis du ikke kommer med bemærkning under hendes forklaring til hvorfor du skal, har hun heller ikk ret til at komme med bemærkninger mens du forklare hvorfor du vil som du vil.
Sørg for at hun snakker først, bare sid og lyt. Når det så er din tur, skal du sige ALT hvad du har på hjertet, hvis hun afbryder, så sig stille til hende, <i>sagde jeg noget mens du snakkede?</i> så går det nok op hende at du faktisk var stille under hele hendes 'fordrag' og vil sikkert også lytte til din forklaring
Ved hvor svært det er ikke at råbe af dem, men af erfaring har jeg også lært at hvis du har dit på det tører kan du komme længere
jan 2004
ligesom nikita siger så skal man ved diskussioner huske at råb og anden hidsig opførsel er tegn på mangel af ord og afmagt...
holder man tonelejet i rolig og lav stemmeleje så er der ingen grund tilæ at føle sig truet og overrumplet...
ikke altid det virker første gang, men i længden er det absolut den bedste måde at få sin mening frem...
begge har meningen som man hver i sær synes er de eneste rigtige.. det giver ikke en løsning
først når man er åben for hvad den anden har at sige.. og lader personenen snakke ud! kan man få lov til selv at fremsætte sit foreslag..
nogen gange finder man ud af at det man ville ikke er så langt fra den andens mening og man derfor kan gå på kompromis eller mødes halvvejs
råb= afmagt, man er lille, hidsig, ikke en man giver ret
rolig, se fra begge sider= man er stor/overlejen, kan have ret, en man kan have lang fornuftig snak med
jan 2006
Ja hendes mor bestemmer over hende til hun er 18 .. Men ikke hvad Iza føler.. Moren kan da ikke styrer Izas følelser, hvad hun har lyst til og hvad hun skal ride..
Moren kan bestemme hvornår Iza skal hjem fra fest og om hun må ring i navlen.. Men <b>ikke</b> hvad Iza føler trang til at ride .. (:
jan 2006
aug 2005
- Hun sover lige nu, og når hun står op skal jeg op til hesten .. Men vil prøve det
Nikita <
- Jeg ved nu snart ikke, det er sjældent at jeg råber af hende, begynder somrel bare at græder ..
ligesom nu :'/ .
Snakker med min ridelærer om det i aften .. Høre hvad hun siger .
aug 2005
- Jeg råber næsten aldrig ad min mor ..
Bliver bare så knust inden i når det hele bare er noget lort .. Noget jeg slet ikke kan tag det er når min mor begynder at give mig ros når jeg har gjort noget forkert, når hun gør det ved jeg godt at hun ikke mener det .. men gør det bare for at gi mig ros fordi hun glemmer det når jeg har gjort noget godt ..
jan 2006
Ja jeg har læst det, men du skriver som om at moren har ret til at bestemme alt hvad Iza må og skal indenfor ridning, indtil hun fylder 18 ...
Det kan være jeg har misforstået det . (:
jan 2006
aug 2005
- Har bare slet ikke lyst til at snakke med hende lige nu ..
Hun er bare spoleret det hele .. Er monster ked, ville gerne ha' haft min far lige nu, han forstod mig.. Han havde aldrig råbt ad mig ..
jan 2006
Ja hun betaler mange penge for at Iza har en fornuftig sport !
Og fordi Iza er hendes barn !
<b>Hvorfor bruger du penge på din hest når du kunne bruge dem på dig selv ?</b>
jan 2006
Hvor er din far ?
aug 2005
aug 2005
En ulykke ude ved Pindstrup ( tror jeg nok ) .
jan 2004
forældre skal støtte.. men det er da også vigtigt at rosen kommer fra underviseren. det er vel ham/hende der kan se om det godt eller skidt det du laver
på dage hvor min hesten er meget vågen og hyppen får vi da alligevel afvide hvad der var godt i timen og hvad der skal arbejdes på... og det er selvom det kun var få gode øvelser/skridt
det er aldrig sjov at tage ved et problem, men for i begge kan få det godt sammen så skal i have snakket... om det så ender i gråd og laang snak.. så længe du ihvertfald snakker pænt og roligt og får sagt hvad du føler... ærligt..
jeg personligt hader hvis min mor står på sidelinien og "underviser".. aldrig brudt mig om.. især når jeg ikke føler hun kender hesten og ved hvad man gør forskellige situationer...
det ved hun også godt så hun nøjes med til tider at kigge på en sjælden gang..
jeg stoler på min underviser (hvilket man skal kunne.. ellers bør man nok finde en anden).. så det er ham og kun ham jeg lytter til træningsmæssigt..
han ved hvad hesten måske kan og ved hvad jeg vil.. og så arbejdes der langsomt hen imod det i et tempo vi begge kan følge med til..
okt 2004
Følger: 112 Følgere: 105 Heste: 12 Emner: 575 Svar: 3.829
hvis der overhoved var nogen der sagde det til mig vil jeg gå amok..!
husk det er ikke kun dig det går udover men også din hest, min fik stress af at blive redet for hurtigt op..!
jan 2006
ja det er flot at du kan danse, men nu snakker vi om heste og ridning ?
Men det er det samme spørgsmål man stiller, du behandler sikkert din hest som var han dit barn..
<b>Iza</b>
Ej det er jeg virkelig ked af at hører
jan 2006
Så livet handler om at gøre andre tilfredse ???
aug 2005
Har det ikke så godt, og er ret ked ' men takker endnu en gang , og vil prøve at snakke med min mor om det ..
okt 2004
Følger: 112 Følgere: 105 Heste: 12 Emner: 575 Svar: 3.829
men vil sige haflingere godt kan..!
min veninden gamle pony blev nr. 2 til EM for haflingere sidste år!
jan 2006
aug 2005
- Alle racer kan gå høje klasser ! (; '
Bare de har kapiciteten til det .
maj 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.710
Et trøste kram herfra
dec 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.406
dersuden kan du siger til izar eller hvad hun hedder at haffelfar og fjordhest osv. altså godt kan gå godt. har altså set haffelfar i LA5-6 og fjordheste i La 1 og op.
held og lykke.
dec 2006
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.838
og sådan som du siger det lyder det som om historien er længere end bare det...?
Uuh, jeg slår hende ihjel !!