329 visninger
|
Oprettet:
Hævelser med væske efter spark {{forumTopicSubject}}
Som nogen ved har jeg tidligere skrevet om Malou som blev brutalt sparket og bidt i, i går pga slåskamp på folden. Nu er situationen den at jeg lige ville høre om nogen ved om de udposninger med væske går i sig selv igen? Eller om man skal "lave hul" på huden? Jeg håber at det er noget som går i sig selv. Det skal lige siges at hævelserne er med væske og IKKE hårde.
Der er tale om buler/bylder med flydende væske. Hun har to på halsen og en kæmpe under maven / mellem hendes to forben.
På forhånd tak til dig, som måske har været udsat for det samme.
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 167
- Men altså, jeg gør som følger: (anvist af dyrelæge)
fylder en spand med lunkent vand, ca 1 liter og kommer så hvad der ca svarer til en halv deciliter klorhexidin i vandet. Så bruger jeg engangs klude (dem til baby numser) og vrider op i vandet og renser forsigtigt, indtil det værste er væk, lader det herefter tørrer godt op. Og gentager så de følgende dage til betændelsen er væk, herefter skal det bare have godt med luft :)!
mar 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 37
Altså renser du de udposninger som er de steder efter spark? Fordeler væsken sig så bare? Har nemlig lidt svært ved at forstille mig hvordan det kan ske
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.161
mar 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 37
Hævelser med væske efter spark