Gode "stå" sko? {{forumTopicSubject}}
Jeg starter sæsonarbejde op i næste weekend for andet år. Jeg husker at jeg på nogen af de lange stille stående vagter fik meget ondt i fødderne og derfor begynder at aflaste min krop forkert og derfor får ondt i både ben og ryg. Ryggen er i forvejen meget sart for mig, jeg har en skæv ryg og spænder forkert op i forvejen så dårlige sko er ikke godt.
Kravene til skoene er at de SKAL være HELT sorte, altså ingen hvide logoer eller såler eller snørebånd eller sådan noget. Sko som et par sneakers eller sådan i modellen. Og så skal de være gode at både gå og stå i da jeg kan have vagter hvor jeg ikke sidder mere end 45 min på over 8 timer og det gør avs i ryggen
Hvad kan i anbefale?
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Har aldrig fundet nogen der kunne gøre det udholdeligt og stå op i mange timer, eneste jeg har fundet ud af duer er det job jeg har nu som SOSU hjælper. Der står jeg meget op - men jeg går også rundt en del istedet for at stå stille som jeg fx gjorde da jeg stod i blomsterbutik ved kassen.
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 1 Svar: 49
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Jeg har sjældent ond i fødderne
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
Så går du til en statsautoriseret fodterapeut og får lavet indlæg efter aftryk af din fod. Hun er uddannet til at forebygge, og tage højde for alle aspekter, inkl. dematologiske forandringer, fejlstillinger, gangfunktion og dine rygproblemer.
Du har givetvis nogle fejlstillinger som kan rettes og dermed lindre dine rygproblemer. Det er lidt dyrere end færdigkøbte såler, men alle pengene værd - og så giver sygesikringen Danmark tilskud
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.013
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
Men det er jo ikke mere end hvad et par gode sko koster
Danmark giver 500 kr.. i tilskud derefter, også for patienter i gr. 5
Gode "stå" sko?