{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Hvorfor lige mig?! :'( {{forumTopicSubject}}

Jeg fyldte 18 år d. 4 december sidste år og fik så mit kørekort d. 4 januar i år..
Var glad og lykkelig for endelig at ha det, men så i går skete det værst tænkelige:

Jeg kørte galt! smiley
Jeg kommer kørende med 60 km/t (Det måtte jeg køre der og der var ikke glat!) på en sidevej holder en ældre mand i en bil. han ser ud som om han bliver holdende og det viser han også selv, men nej. da jeg er 5-10 m fra ham træder han på speederen og kører ud foran mig. Jeg når slet ikke at reagere...... BANG!!!
Da jeg kommer til mig selv igen kan jeg se røg fra min moter men han ikke se ud af forruden, kæmper for at komme ud og vælter ud på vejen. Kan slet ikke få luft. Selen har trykket alt luften ud af mig. Jeg ryster over det hele og kan ikke forkusere, jeg græder og skriger bare..

Så heldig som man kan være kommer der i det samme en taxa med to læger i og de kommer til hjælp. den gamel mand og hans kone er intet kommet til, han har fået en lille flænge på ca 3 cm i hovedet og hun er uskadt...

Plduselig giver det et smæld i ryggen og jeg kan ikke stå. det gør bare sindsygt ondt fra hovedet og helt ned i benene. da ambulancen kommer lægger det halskrave på mig og på en båre og jeg kommer i ambulancen. jeg får noget smertestillende og ilt. Jeg ryger med Ba-buh ind på OUH's trauecenter hvor jeg bliver røgtenfotograferet i en time. de er bange for jeg måske har brækket nogle af de øverstre ryghvirvler. men jeg er heldig. Jeg slap med en par trykkede ribben, brandsår fra selen, på hals, hofte og bryst.

Nu mens jeg sidder her og skriver dette banker mit hjerte, hænderne ryster og tårerne triller.. kan se det hele igen og igen.. syns i sku vide det....... smiley

//Natascha


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lige mig?! :'(
  • #2   9. feb 2007 Neeejj...hvor skrækkeligt..
    Godt der ikke er sket dig noget alvorligt.

    Men som mange siger, folk med blød hat, stok og rolator ska man holde stor afstand til, for de tænker ik altid før de handler!

    Men puha et chok du må ha fået...og så når du lige har fået kortet!!

    God bedring


  • #3   9. feb 2007 hmm det var jo en fejl fra det ældre ægtepars side, håber ikke du for et klip i kortet på grund at det

  • #4   9. feb 2007 Ej, hvor ubehaggeligt. H
    For et par år siden kørte jeg, min bror og min far galt, stortset på samme måde.
    Hende der kørte ud foran os var en 84 årig dame, der to måneder forinden var kørt galt og havde fået ny bil. Hun fik lov at aflevere kortet -plus hun fik en hjernerystelse og et kødsår på hånden.
    Der sket ingenting med os, andet end en smule ømhed og et par sår fra selen.


  • #5   9. feb 2007 stakkels dig :,(
    jeg har prøvet at køre fatalt ind i en bil med en bus...
    håber du snart bliver rask smiley


  • #6   9. feb 2007 Mnage tak for støtten allesammen.. det er lidt svært det hele lige nu.. Ser ulykken for mig hele tiden når jeg lukker øjenene..

    KUSK: Nej jeg får ikke klip, for jeg er helt uden skyld.. Det har Politiet selv sagt til mig. jeg har intet gjort galt, da jeg havde sele på, ikke snakkede i mobil og jeg kørte det tilladte..


  • #7   9. feb 2007 Synd for dig.....Men husk nu ikke at få skræk for at køre igen, så snart du kan skal du køre dig en lille tur..Tag evt en af dine forældre med..Der er jo nogen som for angst for at køre efter sådan en tur..God Bedring...

  • #8   9. feb 2007 jeg har også oplevet at køre gal.. dog som passager

    en påvirket kvinde havde i en lille by været inde i en privat indkørsel og nogle havde truet hende med politi hvis hun kørte ud af indkørslen.. det gjorde hun så.. kom over vejbump og direkte ind i os..

    vi var 4 i bilen og en hund.. var hurtig ude da flammer kom frem foran.. dog måtte min mor bakse med at få min lillesøster ud som også sad bagi..
    vi slap egentlig rigtig heldigt kun med trykkede ribben og små rifter og blåmærker...

    et held vi havde sele på!!!!! og kun kørte omklring de 50 fordi det var inden et vejbump

    jeg havde længe efter følelelsen af angst når jeg sad i bilen... der skulle ikke køres meget tæt en bil før jeg "trådte" i bunden for at "bremse"

    sådan havde jeg det faktisk længe men er da gået over med tiden

    som helle også siger så er det vigtigt at du tager ud at køre når du syntes du er klar og tag gerne en med som kan støtte dig hvis du er angst...


  • #9   9. feb 2007 jeg tror jeg ville gå i panik hvis jeg kørte ind i en - men nu har jeg heller ikke kørekort endnu

  • #10   9. feb 2007 ej hvor skrækkeligt.. godt du ikke kom slemt tilskade..
    jeg har også kørt galt sammen med min mor og søster.. eller vi kørte ikke galt.. vi blev påkørt af en dame der ikke havde set vi holdt stille.. vi skulle til venstre (der er sket mange ulykker det sted vi holdte) men hende damen havde ikke set vi holdt stille.. så vores bil fik bare et ordentligt kys i røven.. der kom også ambulancer og hentede os alle tre.. men heldigvis er der ikke sket så meget med os.. min mor fik en hjerne rystelse, men den var ikke slem.. min søster er plaget af hovedepine rigtig tit efter ulykken, og hun har problemer med ryggen nogle gange.. og jeg har ondt i ryggen hver dag..
    så der er ikke sket sådan helt vildt meget.. men ved hvordan du har det.. man ryster bare og kan ikke rigtig komme sig over det.. jeg er kommet mig over det, men det er også 2 år siden de skete..


  • #11   9. feb 2007 Jeg kørte galt en halv time efter jeg fik udleveret mit kørekort... Der var snestorm og rigtig glat.. Jeg kører bag en lastbil som pludeslig bremser hårdt op og jeg går i panik ig træder bremsen i bund.. Og det resultere i at jeg total skader fire biler og får et mindre piskesmæld... Lige præcis et halvt år efter kører jeg gal igen... Og denne gang er jeg på arbejde i postbil.. Jeg drejer ud fra en vej, der kommer en lastbil længere henne af vejen men den er langt væk og kan nemt nå at komme ud og op i fart.. Længere henne skal jeg så dreje en gang mere og holder bom stille da der kommer modkørende biler.. Kiggede i bakspejlet og kunne se at lastbilen bare kom tættere og tættere og at den ikk bremste.. Jeg gik i panik igen og trådte hårdere på bremsen som er det dummeste i sådan en situation... Men man går virkellig i panik.. Nå men til sidst sagde det et kæmpe rabalder og jeg blev ramt af lastilen som kom med 70 kilometer i timen.. Jeg blev skubbet godt 150 meter fremaf på vejen før lastbilen fik holdt på lastbilen.. Jeg blev kørt på sygehuset hvor de troede nakke og ryg var brækket, men slap uskadt med mindre skader.. Døjer nu med varrige mén for livet.. Har et ødelagt knæ og en ødelagt nakke... Jeg fik afvide at jeg skulle kører bil med det samme jeg kunne det var meget vigtigt.. Ellers ville jeg aldrig komme til det igen... Så nu går jeg sygemeldt på 9. måned.. Rigtig øv..

  • #12   9. feb 2007 Du skal være heldig få du ikkr fik et piske smæld. Så havde du ikke kunne ride mere

  • #13   9. feb 2007 høres ikke rart ud! jeg havde køreoplæring i går og der var der en bus der var tæt på at køre ind i mig... m in underviser blev mega irriteret på bussen.. den kørte alt for tæt på mig og den kørte forbi mig selvom jeg gav signal om at jeg skulle køre forbi en hindring.. Jeg fik hældigvis stoppet og vi blev ikke skadet/kørt ind i, men det var tæt på og 100% bussens fejl...
    Tiril R


  • #14   9. feb 2007 Nej men de kan ikke sige om jeg får piskesmæld endnu.. Der går ca en uges tid får der kan komme svar på det.. :S

    Jeg var ude at køre allerede i går aftes igen.. (Det skete i går middag ved 13 tiden), Det fik jeg besked på af min mor og far at jeg skulle.. så min far tog mig med ud at køre.. var lidt nervøs, men ikke så galt igen.. det værste lige nu er brandsåret på halsen og de trykkede ribben(kæft det gør ondt når man nyser!!)..
    Men lever og det priser jeg mig bare lykkelig for.. Man opdager pludselig hvor skrøbeligt livet egentlig er...


  • #15   9. feb 2007 Frygteligt /;
    Godt det ikke var værre med det fysiske s;


  • #16   9. feb 2007 ejj! hvor super trælst ! smiley

    kan godt forstå at du blev bange ! jeg ville blive dte samme !

    trøst herfra,

    - Knus Monique !


Kommentér på:
Hvorfor lige mig?! :'(

Annonce