9. jul 2007 Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
Micklem Trense - Dressur & Anatomisk korrekt? {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere!
Jeg går og overvejer at investere i en Micklem Competition trense til min ene mule. Jeg kan selvfølgelig læse mig frem til en del, med at den gør ditten og datten for hesten, bla. tiltaler det mig at den ikke ligger og klemmer på nerverne, den er god til følsomme heste (Sam-sam/Michellino go figure) og at den er rimelig enkel at se på - fordi min hest har enormt udtryk og derfor elsker jeg ting er enkle. Men, men, men.... Jeg kan se på flere forumemner herinde, at der er stor forskel på hvad folk mener om denne trense. Jeg kender flere der er mægtig glade for deres og hører kun gode ting om den fra dem. Derudover kan jeg se, at der er nogle stykker der skriver den f.eks. ikke er anatomisk korrekt til deres hest, og nu har jeg jo så en hest med et specielt hoved. Han har et lidt langt, men smalt hoved, med en lille mule. Ville han kunne passe den?
og hvad er jeres holdning til dressurridning på højere plan med denne trense? Nogen der føler sig set ned på eller lign. til dressurstævne pga. trensen? Personligt synes jeg også selv det mest ligner en springtrense (er dog vild med den alligevel!), men jeg vil jo min hest det bedste, så hvis den er bedre til ham, så er det jo sådan det er. Han går pt. med et hannoveransk næsebånd og fungerer bedre på det end på alm. kombineret trenser.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
så om trenden er den ene eller andet er sådan set underordnet - bare det er så lidt i vejen som muligt
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.375
feb 2014
Følger: 1 Svar: 1
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
Micklem Trense - Dressur & Anatomisk korrekt?