{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Hvilken macbook til uddannelse? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'ere. smiley

Jeg starter på HF til sommer, efter at have droppet ud fra STX for snart 1½ år siden.
Sagen er så den, at jeg er nødt til at anskaffe mig en ny bærbar til det, da den jeg har nu kan stå af når som helst, ikke kan holde strøm og larmer så meget at man ville kunne høre det de næste 5 lokaler hen.

Jeg er blevet anbefalet at købe en macbook til formålet, men hvilken macbook er bedst og til en fornuftig pris? For min skyld behøver det bestemt ikke at være den absolut nyeste, men den skal fungere godt, kunne holde strøm, ikke puste og stønne, og så skal den være til at betale, da det er begrænset hvor meget jeg kan smide efter en bærbar.

Tak på forhånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken macbook til uddannelse?
  • #1   7. apr 2015 Bruger min MacBook Pro 13" og den fungerer super! Lad være med at vælge en 15" for den bliver alt for stor og klodset at slæbe rundt

• #2   8. apr 2015 Jeg bruger min macbook Air, 13" også.. Ville dog selv have haft en pro, men da jeg ikke lige havde pengene til den, så tog jeg bare en air istedet.
    Som hende over mig også siger, så er 13" en fin størrelse, ville dog selv gerne have haft en i 15", da jeg bedre kan lide de er lidt større i skærmen:)

• #3   8. apr 2015 En Mac er aldrig "til at betale", de er da altid op omkring 6000-10000 kr
    Men jeg vil så faktisk heller ikke anbefale en Mac, da mange af de super smarte hjælpe programmer man bruger ikke virker på Mac. F.eks det geniale program som hedder WordMat (gratis matematik program til word) virker ikke på Mac.

• #4   8. apr 2015 Rettelse.. WordMat virker glimrende på Mac..
    De fleste tilføjelsesprogrammer til Office er efterhånden også klar på at køre på Mac..

Jeg har en MacBook Pro og er rigtig godt tilfreds ..

• #5   8. apr 2015 Jeg har en MacBook Pro 15'', og den er altså ikke slem at slæbe rundt på. Til gengæld synes jeg altså ikke, at en Mac er så hurtig, som jeg havde håbet den var smiley

• #6   8. apr 2015 Har en air 13" til studiet. Den kører fint alle programmer, som vi har brugt.
    Jeg regner med at købe en stor macbook pro, som jeg kan bruge herhjemme til billede og videoredigering.
    En god ekstern harddisc er et must til en air smiley

• #9   8. apr 2015 Jeg har air 13", og det har jeg absolut ikke fortrudt! Den vejer mindre end pro'en, hvilket klart er en fordel! smiley Desuden er den også lige et par tusinde billigere end pro'en.

• #11   8. apr 2015 Medmindre du er mærkedyr eller skal lave meget video/anitamtion/billedebehandling er der ikke rigtig nogen grund til at købe en Mac hvis du vil have noget der er til at betale. Du kan få samme kvalitet og mere "indhold" ved at vælge et andet mærke smiley
    Alt efter dine specifikke krav til compen kan jeg godt komme med et par forslag?

• #12   8. apr 2015 Savalou: Okay, ved bare at for et år siden virkede Wordmat ikke til Mac. Men syntes stadig ikke en Mac er pengene værd efter at man kan få ultrabooks. Har givet 4000kr for min ultrabook som er ligeså god (og hurtig) som en 13" air.

• #13   8. apr 2015 Wordmat på Mac har fungeret helt fint de sidste 2 år ved jeg smiley

Jeg har pt en Asus, en 15" hvilket er fint for mig siden jeg gerne vil redigere billeder, desværre så er dens skærmkvaliteten ikke særlig god, så jeg kan ikke se når mine billeder er redigeret ordentligt. Jeg er stadig glad for den til skolebrug og almen brug, men jeg ønsker mig en Mac i fremtiden, blot fordi jeg trænger bedre skærmkvaliteten. Min kostede 4500 på tilbud mener jeg, ellers er prisen normalt lige knap 6000. Det var min gave til at starte i gym af min far og onkel.

• #14   8. apr 2015 Jeg er blevet anbefalet at købe en macbook, og det vælger jeg at lytte efter, af den helt simple årsag at jeg -på trods af at købe forholdsvis dyre- har haft 3 forskellige windowscomputere af forskellige mærker over de sidste 4 år, og det fungerer altså ikke i længden at være nødt til at skifte hele tiden.

Derfor er jeg ikke interesseret i at blive anbefalet en masse andre mærker lige nu. smiley

• #15   8. apr 2015 Jeg har de seneste mange år haft Macbook Pro 13", men jeg gik grundet arbejde og uddannelse (kommunikation, planlægning, design) over til en den største nye 15" på markedet i december. Jeg kan allerbedst lige at arbejde på denne nu, hvor jeg har den, men jeg har været yderst tilfreds med mine 13" og har brugt den str siden folkeskolen og gennem hele gymnasiet (og første semester på universitetet).

Du skal til enhver tid vælge Pro over Air i uddannelsesøjemed- den har bedre og større ydeevne, mere hukommelse, større processor, RAM mv. :=)

• #16   8. apr 2015 Macbook 13. Ville ikke vælge en mindre da jeg synes den er for lille, og jeg kan næsten ikke se hvad der står på skærmen smiley

Kommentér på:
Hvilken macbook til uddannelse?

Annonce