{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.047 visninger | Oprettet:

Hanhund tisser indenfor - what to do?? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg simpelthen ved at være godt træt af det!
Min kæreste og jeg har 2 hunde, en han og en tæve. De har gået sammen hele deres liv. Hanhunden (Diablo) er 3½ år gammel, tæven (Bella) er 3 år. Indenfor det seneste år, har Diablo tisset op af bordbenet i køkkenet HVER dag når vi kommer hjem. For et år siden, var det kun engang imellem, typisk hvis Bella var i løbetid, hvis vi havde hvalpe eller der havde været nogen på besøg, som havde en hund hjemme, altså så der havde været andre dufte i huset. Men nu gør han der hver dag. Og der er simpelthen SKIDE irriterende, for bordbenet på bordet er blevet helt rusten af alt det pis..

Nogen som har nogen gode råd, der måske kan hjælpe mig?? Har hørt at jeg skulle smøre tabasco på, men er bange for at Bella bare slikker det af, da hun er ALTædende. What to do??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanhund tisser indenfor - what to do??
  • #1   10. apr 2015 I skal i en dyrehandel og have en spray som fjerner lugten af urin. Så længde det lugter af hans urin, så vil han blive ved med at tisse der.

Noget andet, er han kastreret? For ellers ville jeg gøre dette, da dette også kan hjælpe på markerings-trangen.

• #2   10. apr 2015 Han er ikke kastreret, af den grund at de engang imellem får hvalpe smiley Så han skal ikke kastreres før om et år i hvert fald.

Må prøve den spray, synes bare det er mærkeligt, for for et år siden, gjorde han det kun engang imellem måske en gang hver/hveranden uge, og nu er det pludselig hver dag..

• #3   10. apr 2015 Altså jeg vil råde jer til at kontakte en hundetherupot, eller adfærdskonsulent. Der vil i sikkert få bedre råd til hvordan adfærden kan fjernes.

Men en sådan adfærd burde jo aldrig have været accepteret, så i og med den aldrig er blevet "rettet" er det blevet værre og værre. Der er sikkert en bestemt årsag, men jeg kan ikke finde en årsag over nettet, dertil skal man se og arbejde med hunden.

• #4   10. apr 2015 Jeg vil så lige påpege, at adfærden aldrig har været accepteret, og der er bestemt blevet rettet på det! Han er ellers komplet renlig, men ved ikke hvorfor han er begyndt på dette. Jeg mistænker lidt grunden til at være, at han nu har fået to kuld hvalpe, selvom det lyder underligt. Men han gjorde det ikke før det.

• #5   10. apr 2015 Prøv og undersøge pheromoner
    Min mors hanhund fik samme adfærd , og det blev ændret da hun satte en dims i stikkontakten der udgav nogle beroligende dufte . Mener det var dyrlægen der anbefalede den . Han var som voksen ( ca. 3-4 år ) blevet nervøs og havde behov for af afmærke territorie mente hun

• #6   10. apr 2015 Blærebetændelse?

• #7   10. apr 2015 Vores hanhund havde også i den alder tendens til at vælge ét sted og tisse og så gjorde han det ellers hver dag.
    Vi gjorde sådan at vi stillede hans mad hen hvor han tissede, eller lagde en godbid der hver gang vi gik. Så holdt han op, det trick brugte vi altid og det har altid virket :))

• #8   10. apr 2015 God ide med maden! Skulle være man skulle prøve det smiley
    JGR: Tror ikke det er blærebetændelse. For det er ikke meget, han strinter bare lige.

• #9   10. apr 2015 Han kan heller ikke komme med til dyrelægen uden at tisse mindst 4 gange..

• #10   10. apr 2015 Hvad vasker du af med når han har tisset? Ajax o.l. rengøringsmidler er no go, da de indeholder amoniak, og derfor i en hundenæse, ikke fjerner lugten af urin.
    Brug rodalon, det tager lugten, osse for hunden.

Hvad gør i når i tager hunden på fersk gerning (altså hos dyrlægen e.l. hvor i ser når den gør det) ?
    -min hanhund havde for vane at strinte inde da jeg fik ham. Han fik et rungende NEJ, og blev smidt udenfor. Det kan man self kun gøre når man ser den gøre det, det nytter ikke noget når hunden har været alene hjemme. Men 2 gange gjorde jeg det ved Reiki, og han har ikke gjort det siden.

Det er noget sværere at ændre på hvad hunden gør når den er alene -jeg tænker umiddelbart at jeg ville vaske med rodalon og prøve at fjerne fristelserne så vidt det er muligt (kan han f.eks. lukkes i et rum hvor han ikke plejer at strinte?)
    Og evt en periode smide et tissebælte på ham, så han ikke får held til at afsætte nye markeringer.

Kastration hjælper nogengange, men det er altså ikke en garanti når først det er blevet vane... den slags er nemmest at stoppe når hunden stadig er helt ung, og det derfor ikek er blevet en indgroet vane endnu

• #11   10. apr 2015 min hanhund stoppede med det samme han blev kastreret. Han begyndte pludeslig at pisse indenfor selvom han var stueren før. Intet andet en kastration hjalp og vi prøvede mange ting! Men det er selvfølgelig et problem hvis han skal avle..

• #12   10. apr 2015 Normalt er det almindelige rengøringsmidler, men rodalon er også benyttet smiley Ved dyrlægen bliver han selvfølgelig ikke smidt ud, det kan jeg jo ikke. Men han får også et rungende nej, og jeg tager fat i ham (nu ikke misforstå mig). Kastration er ikke en mulighed indenfor det næste år smiley Men jeg vil forsøge mig med mad og rodalon.

• #13   10. apr 2015 Er hvalpe virkelig så vigtige? Jeg ville få kastereret ham med det samme, netop fordi det jo heller ikke er rart for ham at få skæld ud.

• #14   10. apr 2015 Dorthe; Nu synes jeg at du overser lidt hvad det er vi skriver. Hvis det var et problem for hunden, så var han da også blevet kastreret. Men det er det jo ikke, det er et problem for os, da det har ødelagt vores køkkenbord. Hvis din hund tissede hos dyrlægen, ville du så ikke også skælde den ud? Der er SÅ mange hunde der tisser, når de kommer hos dyrlægen, netop pga. dufte. Men når han tisser derhjemme, går jeg jo ikke og skælder ham ud konstant, netop fordi han gør det, når vi ikke er hjemme. Hvis vi er hjemme en helt weekend, så gør han det netop ikke, for han ved godt at han ikke må.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal bruge din kommentar til. Han skal ikke kastreres, og det er ikke kun på grund af hvalpene, for det er i princippet ikke mine hunde, men min kærestes, og han har ikke problemer med andet. Okay han gør lidt, men det gør tæven for pokker også. Så hvis jeg kan forhindre hans lille instinkt, ved at spraye noget på benet, sætte hans mad der eller andet - så vil jeg da langt hellere det, end kappe hans kugler, jeg ser ikke nogen grund til det, hvis det kan forhindres med andet.

• #15   10. apr 2015 Hvis problemet ikke kan løses uden kastration så er der da noget galt smiley
    Jeg tænkte at det godt kunne være at han havde haft blærebetændelse for noget tid siden uden det blev opdaget og derfor har han måske fået et problem med at holde sig.. Fysisk eller psykisk..
    Måske markerer han bare, og så er det jo at afprøve nogle af de forslag der er kommet f.eks med madskålen, og se om han kan vænnes af med det på den måde..
    Nogle hunde kan også godt gøre det fordi de ikke får nogen straf for det, men det lyder jo til at i skælder ham ud..
    Måske et opkald til en adfærdsterapeut ville hjælpe - hun behøver jo ikke nødvendigvis at komme ud til jer, men et godt råd via tlf er gratis smiley

En kastration ville muligvis hjælpe (alt efter hvad det egentlige problem er) men hvis det ikke er det i ønsker så er der helt sikkert en anden vej - måske tager det tid, men sådan er det jo med de kære dyr smiley
    Det ville da også være træls at kastrere ham og så det ikke hjalp..
    Men folk er jo bedrevidende, ved du nok.. Gør du ikke som de ville have gjort, så er du en dårlig ejer smiley

• #16   10. apr 2015 Det hjælper jo ikke vare at sætte maden der, så vil hunden bare finde et nyt sted at tisse. Der er en grund til den tisser, og derfor mener jeg I skal have en adfærdsterapeut ud så i kan finde årsagen til den tisser og få fjernet denne, istedet for blot symptom behandle.

Noget siger mig at din hund er meget nervøs og derfor overbeskytter sit territorium ved at markere det. Jeg har haft med hund hele livet og aldrig haft en som tisser inden for (efter den er blevet renlig) og heller ikke tisset hos dyrlægen.

• #17   10. apr 2015 Sidst jeg var hos dyrlægen, sagde hun, at det er halvdelen af hundene der kommer der som tisser. Selvfølgelig kan en adfærdsterapeut sikkert hjælpe. Men jeg forstår ikke, at det er symptombehandling, det har jo hjulpet Picanda. Hvis det kan hjælpe på at han stopper med at tisse der, så er det jo forsøget værd. Det kan også være at han bare skal nøjedes med at gå i gangen, i stedet for både gang og køkken. Det er bare der de altid har gået, maden står i køkkenet, kurvene i gangen. Det kan være at det hele skal ud i gangen, også skal han bare være der.

Jeg har også haft hund hele livet, dog tæve. Men jeg har veninder med kenneler, som selv har oplevet det på deres hanhunde, også der jeg hørte det med tabasco tingen, synes måske bare ikke det var så godt, når Bella spiser alt. Det vil jo højst sandsynligt give hende dårlig mave.

• #18   10. apr 2015 Hvis det er noget psykisk (som det lyder til ud fra hvad du skriver) vil hunden jo bare finde et andet sted.
    Og må indrømme at jeg ikke har oplevet særlig mange hunde tisse hos dyrlægen, hvor jeg arbejde. Oplever det heller ikke særlig tit hos mit nuværende arbejde i en dyrehandel. Her er det primært hvalpe som laver små uheld på gulvet, eller hunde som bliver så glade at de lige får tisset. Men igen det er yderst få hunde som gør det.

• #19   10. apr 2015 At sætte maden hjalp for os.
    Så fandt han måske et nyt sted et par mrd efter og så gjorde vi det samme.
    Til sidst holdt han helt op smiley

• #20   10. apr 2015 Team Grafik -det er faktisk slet ikke usædvanligt for hanhunde at forsøge sig med den slags når de er unge. Jeg har kendt en del (absolut ikke usikre eller nervøse) hanhunde der gjorde det. Ligesom om de liiige skulle finde ud af hvor det er ok at markere, og hvor det IKKE er.
    -men det er blevet stoppet meget hurtigt, mens de endnu blot var i "forsøgsstadiet". Er det først blevet en indgroet vane, kan det være virkeligt hårdt arbejde at pille af dem.

Mine forældres hanhund er netop sådan en hvor det var blevet vane -han er omplaceringshund og havde boet et par år i en stald da de fik ham, så han vidste jo ikke bedre end at det var helt ok at lette ben, uanset hvor man var.
    Han blev kastreret (af andre årsager), men det ændrede ikke det mindste på strinteriet. Det krævede benhårdt arbejde og nærmest konstant overvågning at vænne ham af med det. Og det hænder altså stadig at det smutter, omend det nu er ret sjældent, og primært når han er ophidset over noget (f.eks. hvis han ser min hanhund som han ikke bryder sig om).

Min hanhund gjorde det som sagt da han var unghund -da jeg overtog ham var det med besked om at han lettede ben inde. Han gjorde det kun et par gange hos mig, så var den ged barberet. Og det skyldtes bestemt ikke nervøsitet. Der var jo bare ikke nogen der havde fortalt ham så han kunne forstå det, at den slags er absolut no go indenfor.

• #21   10. apr 2015 Ja, men så er forsøget jo også gjort tænker jeg smiley

Kommentér på:
Hanhund tisser indenfor - what to do??

Annonce