Fotos på sociale medier af kæresten efter breakup {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Jeg har gået rundt og spekuleret på på noget, som jeg meget gerne vil høre jeres tanker om.
Nu til dags med vores sociale medier og smartphones er det meget normalt, at lægge billeder ud af sin kæreste på aps som Facebook og Instagram. Jeg følger fx en ung dansk skuespillerinde på Instagram, som konstant lægger billeder ud af hendes kæreste - de har været sammen omkring 3 måneder, vil jeg tro.
Jeg har gået og spekuleret over, hvad hun ville gøre med alle de billeder af ham, hvis de nu gik fra hinanden - ville hun slette dem, eller bare lade dem stå? Der er tale om fotografier som kyssebilleder, billeder fra dates og portrætter af ham.
Jeg har aldrig selv været i et rigtigt forhold, så svært ved at forstille mig det..
Hvis i har været situationen eller bare har en mening om det, så vil jeg meget gerne høre den!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Der ligger da også billeder og statusser min eks er tagget i på min facebook, men jeg kunne virkelig ikke være mere ligeglad ;o). Det er jo en del af mit liv, det er sket - ser ingen grund til at slette det.
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.257
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Nej. Skal man så også slette billeder af døde dør? Afdøde familiemedlemmer? Andre billeder af ting/personer man ikke har noget og gøre med længere?
Ser ingen grund til at være så pernippen med tingene. Sket er sket, det er en del af ens liv uanset hvordan man vender og drejer det.
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.257
Kan bare godt forstille mig, at nogle ville have svært ved at have billederne stående
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Jeg er 99% sikker på, at jeg har kysse billeder og alt muligt andet liggende på face, og ja, hvad så?.
Som Krikken siger, de har været en del af mit liv, om jeg vil være ved det eller ej.
Jeg har også stadig billeder af en gammel veninde, som jeg idag nok ville give en high-five i ansigtet, hvis jeg så hende igen. xD
Jeg forstår virkelig ikke den der, 'du er ikke en del af mit liv mere, så nu sletter jeg alt om det'-mentalitet... o_O
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 678
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Ham har jeg desuden også billeder af på min facebook. Ingen kyssebilleder - sådan nogle har vi ikke lige taget - men jeg kunne nu ikke drømme om at slette noget af det, for som Krikken skriver, så er det en del af mit liv.
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
Folk skal selvfølgelig have lov til det, hvis de gerne vil - personligt er det mig bare en gåde, at man har lyst til at lægge kyssebilleder og lange offentlige kærlighedserklæringer ud på daglig basis, som jeg ser nogen gøre. Hvorfor ikke bare nyde hinanden, uden at hele verden skal indvies i det?
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 23
Men ja, der er mange der lader billederne ligge.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Han var en del af mit liv, så hvorfor skulle han dog slettes?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
men reder den lidt ved at sige Hey personen har valgt mig fremfor den anden
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Hvis jeg skulle støde på billeder af mig sammen med en eks, så ville jeg nok ikke tænke videre over det. Vi var glade for hinanden en gang og der er en grund til at vi ikke er kærester længere. No big deal. Har ikke følelser i klemme for nogle af dem, så det giver ikke en følelse af noget som helst at se et billede af dem, hvilket sker engang imellem, da jeg er venner med 2 af dem på facebook..
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
er det i bund og grund ikke totalt irrelevant for andre hvad man smider på nettet? personen der poster de forskellige billeder har med sikkerhed en forbindelse til de billeder f.eks. via dens følelser..
hvis man går fra personen så enten sletter man vel bare billederne, og ellers lader man dem bare være?
ens nye kæreste burde jo sådan set acceptere ens fortid med andre partnere..
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Jeg synes slet ikke man kan sætte det sådan op, at hvis man har billederne stående, må det være fordi man ikke er kommet videre, og jeg tror ikke jeg selv ville tænke sådan, hvis en kæreste havde billeder af sin eks på facebook. Jeg har da også billeder af veninder, jeg ikke har noget at gøre med mere, men det betyder ikke, at jeg ikke er kommet videre.
Nogle gange synes jeg det er rart at gå tilbage i mine billeder, og mindes det som var engang. Om det så er afdøde dyr, gamle (evt. ødelagte) venskaber, ekskærester, eller hvad det er, er egentlig underordnet. Det betyder ikke, at jeg ikke er kommet videre. Jeg synes det ville være underligt at slette billeder osv., bare fordi jeg ikke har noget med personen at gøre mere.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
hvad der ligger på facebook får lov at blive liggende, jeg kunne aldrig drømme om at lægge noget der (eller andre steder), som jeg ikke kan stå inde for senere i mit liv.
hvad der er af opdateringer omkring min kæreste, eller andet fra min fortid, er en del af mig, og med til at gøre mig til den jeg er i dag.
Dog mener jeg at unge bør tænke sig rigtig godt om inden de poster ting og sager på sociale medier
okt 2004
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
apr 2008
okt 2004
apr 2008
men andre kan tænke at det er noget mærkeligt noget at have billeder af ex kæresten på sin sociale bruger (som jeg gør)
men hvis man har været sammen i flere år og måske har fået børn sammen eller været gift eller boet sammen med hund eller kat rotte eller i den stil så syntes jeg det er okay at der er billeder af hinanden
for det var noget seriøst og ikke bare de der "skole" "kærester"
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1367 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.476
Hvorfor gemme noget, der kan gnave i såret.
Jeg følte ikke at jeg ville kunne komme videre, hvis jeg hver dag kunne se gamle minder.
Ja det er en del af mit liv, men som sagt et endt kapitel og minderne kan få lov at leve som minder i hovedet.
Jeg vil ikke mene nan er kommet videre hvis man gemmer billeder fra sin eks, så sys jeg det er et signal til at man stadig savner personen og ikke rigtig kan komme videre, men derimod sletter man det, kommer du videre og bliver ikke konstant mindet om det.
apr 2008
måske bare lige undgå at fotoalbummet med ex kæresten ligger øverst i ens mappe
maj 2007
Følger: 38 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 387
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
okt 2004
Og sådan vil det også være hvis mig og min kæreste skulle ende med at gå fra hinanden, og jeg fandt en ny. Kan virkelig ikke se hvorfor alt skal slettes, og skulle en evt ny kæreste kræve dette - ja så er det ud af vagten. For gider ikke alt det der jalousi trip
okt 2004
Når jeg ser nogen, der sletter alt med deres ekskæreste, når de går fra hinanden, kan jeg ikke lade være med at tænke, at man ikke er særlig moden. Hvis man ikke kan komme over sin ekskæreste, uden at skulle slette alt om ham, så tror jeg man har lidt problemer. Og jeg ville også tænke, om der mon stadig er lidt følelser i klemme, siden man er nødt til at slette alt for at kunne komme videre - fordi man ellers måske ville 'falde i igen'. Og dét synes jeg er mere bekymrende.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
Er helt på linje med Krikken; man sletter jo heller ikke billeder hvis ens bedstefar dør eller hvis man kommer op at skændes med veninden. Jeg synes simpelthen det er for barnligt at ville slette hele lortet. Det har jo været en del af ens liv, og det bør man da bare acceptere
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 388
Fotos på sociale medier af kæresten efter breakup