{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.519 visninger | Oprettet:

Fotos på sociale medier af kæresten efter breakup {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley
Jeg har gået rundt og spekuleret på på noget, som jeg meget gerne vil høre jeres tanker om.

Nu til dags med vores sociale medier og smartphones er det meget normalt, at lægge billeder ud af sin kæreste på aps som Facebook og Instagram. Jeg følger fx en ung dansk skuespillerinde på Instagram, som konstant lægger billeder ud af hendes kæreste - de har været sammen omkring 3 måneder, vil jeg tro.
Jeg har gået og spekuleret over, hvad hun ville gøre med alle de billeder af ham, hvis de nu gik fra hinanden - ville hun slette dem, eller bare lade dem stå? Der er tale om fotografier som kyssebilleder, billeder fra dates og portrætter af ham.

Jeg har aldrig selv været i et rigtigt forhold, så svært ved at forstille mig det..

Hvis i har været situationen eller bare har en mening om det, så vil jeg meget gerne høre den! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotos på sociale medier af kæresten efter breakup
  • #1   12. maj 2015
    Der ligger da også billeder og statusser min eks er tagget i på min facebook, men jeg kunne virkelig ikke være mere ligeglad ;o). Det er jo en del af mit liv, det er sket - ser ingen grund til at slette det.

• #2   12. maj 2015 Krikken: Heller ikke hvis det er lidt intime billeder, som fotografier af kys? smiley

• #3   12. maj 2015
    Nej. Skal man så også slette billeder af døde dør? Afdøde familiemedlemmer? Andre billeder af ting/personer man ikke har noget og gøre med længere?

Ser ingen grund til at være så pernippen med tingene. Sket er sket, det er en del af ens liv uanset hvordan man vender og drejer det.

• #4   12. maj 2015 Synes ikke rigtigt, at man kan sammenligne det, men okay.
    Kan bare godt forstille mig, at nogle ville have svært ved at have billederne stående smiley

• #5   12. maj 2015 Jeg kunne ikke være mere ligeglad. smiley
    Jeg er 99% sikker på, at jeg har kysse billeder og alt muligt andet liggende på face, og ja, hvad så?. smiley
    Som Krikken siger, de har været en del af mit liv, om jeg vil være ved det eller ej. smiley
    Jeg har også stadig billeder af en gammel veninde, som jeg idag nok ville give en high-five i ansigtet, hvis jeg så hende igen. xD

Jeg forstår virkelig ikke den der, 'du er ikke en del af mit liv mere, så nu sletter jeg alt om det'-mentalitet... o_O

• #6   12. maj 2015 JEg har også stadig ting fra min ex på min væg på facebook. Det ville jo tage en evighed hvis jeg skulle gå 2 år tilbage og slette det hele. smiley

• #7   12. maj 2015 Jeg har gamle vægopslag fra en gammel flirt fra 2012 stående på min facebook - også selvom jeg har en ny kæreste i dag, som jeg har været sammen med i snart halvandet år..
    Ham har jeg desuden også billeder af på min facebook. Ingen kyssebilleder - sådan nogle har vi ikke lige taget - men jeg kunne nu ikke drømme om at slette noget af det, for som Krikken skriver, så er det en del af mit liv. smiley Det er sjovt at kigge tilbage på min facebook engang i mellem, men jeg er fuldstændig ligeglad med om det har noget at gøre med gamle kærester/flirter eller for den sags skyld gamle venner. smiley

• #8   12. maj 2015 Hvorfor overhovedet lægge "intime billeder" på facebook? Man kan jo bare lade være, så slipper man også for problemet smiley

Folk skal selvfølgelig have lov til det, hvis de gerne vil - personligt er det mig bare en gåde, at man har lyst til at lægge kyssebilleder og lange offentlige kærlighedserklæringer ud på daglig basis, som jeg ser nogen gøre. Hvorfor ikke bare nyde hinanden, uden at hele verden skal indvies i det? smiley

• #9   12. maj 2015 Ved ikke hvorfor. Men for mig er det stort turn off, hvis der ligger billeder af en fyr og hans x på hans Fb. Jeg ser det lidt som at han måske ikke er kommet videre. Derfor sletter jeg selv billederne efterfølgende af mig og tidligere kærester.
    Men ja, der er mange der lader billederne ligge.

• #10   12. maj 2015 Jeg har da også stadig billeder af min eks på facebook..
    Han var en del af mit liv, så hvorfor skulle han dog slettes? smiley

• #11   12. maj 2015 Hmm vil syntes det er lidt akavet at ex er med på billeder inde på nettet

men reder den lidt ved at sige Hey personen har valgt mig fremfor den anden

• #12   12. maj 2015 Jeg har stadig små statusser på facebook da jeg var sammen med min eks og de får lov at blive der.. Har ingen billeder med min eks på min facebook, men jeg har så heller ingen af min kæreste og jeg på nettet.. Vi tager ikke ret mange billeder sammen og det har jeg heller ikke gjort med nogle af mine eks kærester..

Hvis jeg skulle støde på billeder af mig sammen med en eks, så ville jeg nok ikke tænke videre over det. Vi var glade for hinanden en gang og der er en grund til at vi ikke er kærester længere. No big deal. Har ikke følelser i klemme for nogle af dem, så det giver ikke en følelse af noget som helst at se et billede af dem, hvilket sker engang imellem, da jeg er venner med 2 af dem på facebook..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #13   12. maj 2015 nu har min kæreste og jeg ingen billeder af hinanden på nettet, men vi er så også ekstremt ufotogene og hader begge at få taget billeder, så det er da nok derfor..

er det i bund og grund ikke totalt irrelevant for andre hvad man smider på nettet? personen der poster de forskellige billeder har med sikkerhed en forbindelse til de billeder f.eks. via dens følelser..

hvis man går fra personen så enten sletter man vel bare billederne, og ellers lader man dem bare være?

ens nye kæreste burde jo sådan set acceptere ens fortid med andre partnere..

• #14   12. maj 2015 Jeg har så ikke rigtig nogle 'intime' billeder af/med min kæreste på de sociale medier. Men de billeder osv. jeg har, tror jeg da bestemt ikke, at jeg ville slette.

Jeg synes slet ikke man kan sætte det sådan op, at hvis man har billederne stående, må det være fordi man ikke er kommet videre, og jeg tror ikke jeg selv ville tænke sådan, hvis en kæreste havde billeder af sin eks på facebook. Jeg har da også billeder af veninder, jeg ikke har noget at gøre med mere, men det betyder ikke, at jeg ikke er kommet videre.

Nogle gange synes jeg det er rart at gå tilbage i mine billeder, og mindes det som var engang. Om det så er afdøde dyr, gamle (evt. ødelagte) venskaber, ekskærester, eller hvad det er, er egentlig underordnet. Det betyder ikke, at jeg ikke er kommet videre. Jeg synes det ville være underligt at slette billeder osv., bare fordi jeg ikke har noget med personen at gøre mere.

• #15   12. maj 2015 jeg har billeder og video klip liggende af både mig og min kæreste, og endda ret så intime billeder (mere end kys), disse billeder ligger ikke på facebook, men på en hjemme side netop til den slags. de billeder vil blive slettet såfremt vi går fra hinanden, af den simple årsag at de ligger på en parprofil.
    hvad der ligger på facebook får lov at blive liggende, jeg kunne aldrig drømme om at lægge noget der (eller andre steder), som jeg ikke kan stå inde for senere i mit liv.
    hvad der er af opdateringer omkring min kæreste, eller andet fra min fortid, er en del af mig, og med til at gøre mig til den jeg er i dag.

Dog mener jeg at unge bør tænke sig rigtig godt om inden de poster ting og sager på sociale medier

• #16   12. maj 2015 Jeg synes på en måde også, det er en 'krænkelse' af et andet menneske - i dette tilfælde ekskæresten - at slette billeder, statusser osv. af ham, fordi det for mig er det samme som at sige, at man ikke vil mindes/kendes ved eller har været glad, for det forhold man havde. Man havde det vel godt sammen engang, var glade for hinanden, og lagde billederne på nettet af en grund. Alt det går jo ikke væk, bare fordi man er gået fra hinanden.

• #17   13. maj 2015 Nu ligger jeg så ikke kysse billeder ud, men kan ikke se hvorfor man skal slette den del af sit lov blot fordi man er slået op? Jeg har måske også statusser stående hvor min eks kæreste er tagget, og skulle jeg ende med at gå fra min nuværende kæreste (hvilket jeg da ikke håber) nægter jeg altså at gennem gå 4 års facebooks aktivitet.

• #18   13. maj 2015 der er også lidt forskel på om det er et forhold gennem et par år eller om det er et par måneder hvis det er et par måneder så vil jeg tro der ikke er så mange opdateringer

• #19   13. maj 2015 Der er ingen forskel for mig, kan ikke se hvorfor jeg skulle slette en del af mit liv? Mener ikke man skal ligge ting ud på de sociale medier, som man ikke kan stå ved i den sidste ende.

• #20   13. maj 2015 team grafik mener heller ikke at man ikke skal smide noget ud på nettet man ikke vil stå ved

men andre kan tænke at det er noget mærkeligt noget at have billeder af ex kæresten på sin sociale bruger (som jeg gør)

men hvis man har været sammen i flere år og måske har fået børn sammen eller været gift eller boet sammen med hund eller kat rotte eller i den stil så syntes jeg det er okay at der er billeder af hinanden

for det var noget seriøst og ikke bare de der "skole" "kærester"

• #22   13. maj 2015 Jeg har slettet ALT jeg havde delt med min eks, ser bestemt ingen grund til at have billeder og statusser af/om sin eks, når man slår op og ikke er venner på facebook, ser jeg det som et endt kapitel, og sys bestemt ikke det er indbydende for en evt, ny kæreste at se billeder fra eksen osv.
    Hvorfor gemme noget, der kan gnave i såret.
    Jeg følte ikke at jeg ville kunne komme videre, hvis jeg hver dag kunne se gamle minder.
    Ja det er en del af mit liv, men som sagt et endt kapitel og minderne kan få lov at leve som minder i hovedet.

Jeg vil ikke mene nan er kommet videre hvis man gemmer billeder fra sin eks, så sys jeg det er et signal til at man stadig savner personen og ikke rigtig kan komme videre, men derimod sletter man det, kommer du videre og bliver ikke konstant mindet om det.

• #23   13. maj 2015 mab kan jo også gemme billeder mm på ens pc så har man det stadig men giver ikke et "dårligt" signal til nye kærester

måske bare lige undgå at fotoalbummet med ex kæresten ligger øverst i ens mappe

• #24   13. maj 2015 Jeg tror det kommer an på hvordan man gik fra hinanden - altså som venner eller ej. Mig og min eks var dødeligt uvenner da han skred, til fordel for en anden trunte. Jeg satte mig ned og slettede ALT hvad der havde med ham at gøre og hjalp virkelig at få det væk. Med min nuværende kæreste har jeg ikke ret meget stående om. Et par enkelte billeder smiley

• #25   13. maj 2015 Jeg kunne godt finde på at slette hvis det drejer sig om meget intime kys ude offentligt - men sådan noget ville jeg aldrig dele sååå smiley jeg ser ingen grund til at slette det, ihvertfald ikke de normale potrætbilleder og slet ikke billederne man har privat. Ens eks kæreste blier ikke mindre del af ens liv bare fordi man vælger at slette alle billeder mm. smiley

• #26   13. maj 2015 Man skal huske på at man trodsalt tog billederne da man var lykkelig - hvorfor fjerne dele af ens liv hvor man var lykkelig?

• #27   13. maj 2015 Hvorfor skulle man undre sig over gamle billeder? Altså jeg går ikke folks gamle statusser eller billeder igennem på Facebook. Følger jo kun med i det nyeste af det nye smiley Altså nu tror jeg ikke at jeg har nogen billeder af min eks og mig på facebook, for brugte det faktisk ikke særligt meget dengang jeg var sammen med ham. Men skulle der ligge en status eller to, so what? Min kæreste ved godt at det er et overstået kapitlet i mit liv, og at jeg ikke skænker min eks en eneste tanke.
    Og sådan vil det også være hvis mig og min kæreste skulle ende med at gå fra hinanden, og jeg fandt en ny. Kan virkelig ikke se hvorfor alt skal slettes, og skulle en evt ny kæreste kræve dette - ja så er det ud af vagten. For gider ikke alt det der jalousi trip smiley

• #28   13. maj 2015 Jeg ville så aldrig nogensinde overveje at blive kærester med en, der ikke vil have, at jeg har billeder, statusser osv. med en ekskæreste. Så går man simpelthen i for små sko, hvis det kan irritere en. En ekskæreste er en del af mit liv, det er en jeg har været glad for en gang, og haft det godt sammen med. At jeg lader det stå, betyder IKKE, at jeg ikke er kommet videre. Hvis en fremtidig kæreste påstod det modsatte, ville jeg ikke gide spilde mere tid på vedkommende. :o)

Når jeg ser nogen, der sletter alt med deres ekskæreste, når de går fra hinanden, kan jeg ikke lade være med at tænke, at man ikke er særlig moden. Hvis man ikke kan komme over sin ekskæreste, uden at skulle slette alt om ham, så tror jeg man har lidt problemer. Og jeg ville også tænke, om der mon stadig er lidt følelser i klemme, siden man er nødt til at slette alt for at kunne komme videre - fordi man ellers måske ville 'falde i igen'. Og dét synes jeg er mere bekymrende.

• #29   19. maj 2015 Idet man lægger disse billeder på nettet, så VED man jo, at de vil være der hvis man engang slår op. Går man i helt frenzy og vil slette alle spor af kæresten så skulle man nok ikke have lagt det hele op - men det er jo egentlig mig uvedkommende. Synes bare det er lidt skørt.

Er helt på linje med Krikken; man sletter jo heller ikke billeder hvis ens bedstefar dør eller hvis man kommer op at skændes med veninden. Jeg synes simpelthen det er for barnligt at ville slette hele lortet. Det har jo været en del af ens liv, og det bør man da bare acceptere smiley

• #30   19. maj 2015 Ej, jeg ser lige, at det er et lidt gammelt emne - sorry, hehe smiley

• #31   19. maj 2015 Da min ekskæreste og jeg slog op i september sidste år, fjernede jeg alle billeder jeg var tagget på og som jeg havde lagt op. Det var en reaktion fra min side for at "komme videre". Ved godt, nogle vil undre sig, men jeg havde bare ikke lyst til at hver gang jeg kiggede på min facebook at der skulle hældes mere salt i såret. Jeg tror også det havde noget at gøre med den måde han slog op med mig på. Han gjorde det forbi over et Skype og vi havde altså været sammen i 2 år... Jeg blev så gal på ham, så det eneste der er tilbage er bare vores "venskab" på facebook. Og det er egentlig synd at kalde det et venskab efterhånden... Jeg er faktisk glad for at jeg fjernede alle de billeder, og i dag har jeg en ny og vidunderlig kæreste, som jeg har det så rart sammen med. smiley

Kommentér på:
Fotos på sociale medier af kæresten efter breakup

Annonce