Samshield Shadowmatt? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have købt en ny ridehjelm, og har kigget lidt på en Samshield Shadowmatt.
Jeg er bare i tvivl om hvorvidt, den bliver ridset af ingenting? Jeg har tidligere haft en helt sort GPA Speed Air, og jeg gætter på at materialet er lidt det samme, og den fik da et par ridser med tiden, men så længe den kun var på hovedet og i en hjelmtaske, og ikke blev lagt på staldgulv og andre steder, så var den i fin stand.
Og et andet meget vigtigt spørgsmål, hvornår ved man om Samshield bliver godkendt ift. de nye regler inden for ridehjelme? For har selvfølgelig ikke tænkt mig at købe en hjelm, som måske ikke er godkendt. Mener nemlig, at jeg har hørt lidt med, at Samshield muligvis ikke kunne blive godkendt.
Og er der nogen der kender en butik i vestsjælland hvor man kan købe dem? Skal naturligvis prøve og se den først. Jeg købte min GPA i horsehouse, og ud fra deres hjemmeside forhandler de også Samshield, men det ville være rart med en butik lidt tættere på
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 294
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
jul 2008
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 73
Jeg mener at have set at de kan fås med "dressurcut", men så skal den nok bestilles hjem.
Jeg har en shadowmat og indtil videre er overfladen stadig som ny
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 271
Horze forhandler Samshield, men ellers er det Ulrik Trolle, som er forhandler af dem i Danmark, og han er til at finde til flere stævner, f.eks. Suså med Riders Cup
Han holder til i Fredensborg godt nok, men hjelmen kan sendes direkte hjem til dig fra ham og han er yderst professionel
jul 2008
Men de hjelme som bliver godkendt under de nye regler, de er vel stadig tilladte så? Altså hvis man har en hjelm fra 2013 fx, som bliver godkendt, skal man så ud og have en ny? Jeg tænker også i forhold til sikkerhedsmærkningen, EN1384, der står i hjelmen, for det vil jo så stadig være de gamle sikkerhedsmærker der står i dem?
Det er selvfølgelig fint, at sikkerhedskravene bliver skærpet, men det er da også surt for dem der rider rundt i dyre ridehjelme, og skal ud og anskaffe sig nye?
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 271
Samshield Shadowmatt?