{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

hest kommet ind ingen hø??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, har lige været nede ved hesten, den var kommet på sommer fold, men da det har regnet hele dagen stod hun og rystede ekstremt da jeg kom der ned, hun står lige nu i en varm stald med en masse halm.
Jeg har desværre ikke mere hø. Kan hun undværre hø bare i nat? Eller skal jeg ud og finde noget hvis det overhovedet er muligt nu.
Håber lidt det går, vil nødig have at hun smadre sin mave, men er det muligt på en nat? Jeg køre muligvis ned med en portion varm roepiller sent i aften.

hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest kommet ind ingen hø???
  • #2   18. maj 2015 Teknisk set ja, så er det muligt - der er en risiko for det. Men det er forskelligt hvor modtagelige heste er for det. Nogle får mavesår bare af en flytning/transport, andre skal der mere til.

Jeg havde nok hvis du har lucerne, så givet hesten en ordentligt spand af det evt. blandet rundt i halm. Det har jeg haft gjort, hvis min ikke gad spise det wrap/hø der har været.

Eller alternativt med roepillerne, en ordentlig portion :o)

• #3   18. maj 2015 Nu er det bare trappet ned i foder, så ville de ikke få ondt i maven hvis jeg laver en god stor portion? smiley

• #4   18. maj 2015 jeg ville nok ,se om der ikke er nogen i nærheden som evt har lidt hø du kan købe , de lover lidt af det samme vejr imorgen igen . Har hesten ikke dækken på ? ellers ville jeg give det et på , så du ikke får en hest der står og ryster igen . Det er kun et foreslag til dig . smiley

• #5   18. maj 2015 Den jeg plejer at købe hø af er selv løbet tør og det er 3 forskellige steder, hvis vejret bliver sådan i morgen også skal jeg nok finde noget hø, det er bare lige i nat smiley

• #6   18. maj 2015 Tror ikke du skal være så bekymret, hvis den har stået ude i det her regnvejr, blæst osv. "sover" den nok det mest af natten smiley

• #7   18. maj 2015 Ja det har du nok ret i smiley

• #8   18. maj 2015 Jeg ville ikke gøre det, mine står i løsdrift med græs men har alligevel hø i løsdriften fordi de ikke altid gider stå ude og spise i regn..
    og så skal jeg sikre mig de for noget at spise..

jeg ville enten skaffe noget hø eller skaffe et regndækken og smide hesten på fold igen

• #9   18. maj 2015 Kan ikke rigtig smide dækken på en hest der voldsomt våd og den anden kan ikke på med dækken, han gå i panik så det gør jeg ihvertfald ikke

• #10   18. maj 2015 så må du ud og skaffe hø..
    at den er våd er ikke en undskyldning, så kunne man tørre den og lade den stå inde ind til den var tør smiley

men det er bar min mening, jeg har en hest med mavesår netop fordi han har stået uden grovfoder, om dine for det pga. en nat kommer helt an på hvor modtagelig hesten er.. jeg ville bar ikke selv tage chancen for at give den bar den mindste smule ondt i maven..

• #12   18. maj 2015 Hvis den har gået på græs hele dagen, skal den nok overleve en enkel nat uden hø/wrap. Du skriver den har halm i boksen, det snupper den nok også lidt af. smiley
    Bare giv den en potion roepiller, som du forslår, for at give noget mæthedsfornemmelse. smiley

• #13   18. maj 2015 Mine heste står på boks om natten, og den ene på fuld græs om dagen, den anden på stribegræs om dagen.
    De tilbydes altid halm på folden, og i boksen har de halm, og så får de 1,5 kg hø til natten. Når vi kommer længere hen på sommeren, og ham som stribegræsses kan få adgang til mere græs, så får de ikke længere hø.
    Men halm får de hele året.

De er glade for at nippe til halmen, selvom de græsser - og det gør, at jeg uden nerver kan lukke dem på boks, hvis vejret er grimt, dyrlæge eller smeden skal komme når jeg ikke er hjemme e.l. Hvis de ikke var vant til halmen hele sommeren, så ville jeg være bekymret for risikoen for kolik.

Mvh Charlotte

• #14   18. maj 2015 Fik skaffet en hø balle og har en portion lun roepiller klar nu smiley så det klare den ??

Sikke en hønemor man bliver ??

Mange tak for jeres hurtige svar smiley

Kommentér på:
hest kommet ind ingen hø???

Annonce