307 visninger
|
Oprettet:
Pris kvalitets 1 års? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Bare lige et hurtigt og fuldstændig urelevant spørgsmål
Hvad koster det, hvis man vil købe en virkelig god 1 års dressurhest? Altså en, som virkelig har afstamningen i orden?
På forhånd tak
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
Der kan være mange salgsgrunde som gøre gøre prisen er høj eller lav.
Men er kan du se hvad de nuværende 1 års heste til salg på nettet koster:)
http://everhorse.dk/index.php/dk/search_horse/
maj 2013
Følger: 24 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 3 Svar: 22
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Kender nogen hvis føl der var nogle måneder gammel, blev solgt til 210 000, den var efter Tomahawk, og havde Blue Hors Zack til morfar
Men det kommer som sagt meget an på hvilken stamtavle du tænker, for at den har afstamningen i orden er jo et vidt begreb, nogle mener at det er en masse D-blod, mens andre måske hellere vil have noget helt andet, for at "afstamningen er i orden"
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
En avlshest/hoppeplag, der ville jeg kigge afstamning, og evt overveje noget blod, som ikke er så brugt. Samt forholde mig til hvad hoppestammen har produceret af både kårings- og rideresultater. Og så vil eksteriør betyde rigtig meget.
En ridehest/vallak på sigt der ville jeg kigge en sikker ridelig afstamning, men fokuserer mere på temperament og gode grundgangarter, fremfor store gangarter og elegant eksteriør.
Da det er utroligt svært at forudsige, hvilken plag der bliver især en god ridehest, så har prisen for plagen ikke nødvendigvis det store at sige ifht kvaliteten.
Min billigt indkøbte selskabsplag, som kostede 8000 kr og 1 pakke smøger, som 1 års, er som 8 års B-hest i dressur og trænes i PSG øvelser - han er gammeldags i eksteriør og har kun tre middel gangarter, men han er arbejdsom og super stabil.
Mvh Charlotte
Pris kvalitets 1 års?