{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.157 visninger | Oprettet:

Veterinær medicin kvote 2 interview {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Jeg er så heldig at jeg skal til interview her d 3 som en del af min kvote 2 ansøgning til veterinær medicin, men har ingen ide om hvad de spørger om, og det kunne da være rart at være lidt forberedt smiley
Såååå er der nogen af jeg som har været igennem det, som ved hvad det kan finde på at spørge om?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veterinær medicin kvote 2 interview
  • #1   20. maj 2015 Jeg prøvede det sidste år - blev spurgt om hvad min holdning til forsøgsdyr er, og så stillede de lidt forskellige spørgsmål til dyreværnsloven. Vi snakkede lidt om en masse forskellige ting, og fordi jeg var så nervøs står selve interviewet faktisk ikke specielt klart for mig. smiley
    Held og lykke! smiley

• #3   20. maj 2015 Åh ja, og så spurgte de også hvad jeg ville stille op hvis jeg fik 100 siders læsning for til en dag eller to efter. Mit geniale svar var "jeg ville nok lave mig en STOR kande kaffe og så gå i gang!" Det grinede de noget af. smiley

• #4   21. maj 2015 Har de noget de mener er mere ret end andet når det gælder dyreforsøg mm?

• #6   21. maj 2015 Er det mom sådan over hele Europa?

• #7   21. maj 2015 Mit hovedspørgamål. Er studiet hårdt, fagligt, eller er det nemt nok, men bare meget læsning og arbejde?

• #8   21. maj 2015 Jeg vil sige, at det kommer an på, hvor dine styrker ligger, og hvor god din forståelse for naturlige og biologiske processer og strukturer er. En god forståelse for kemi og cellebiologi er også en fordel. Der er generelt meget at læse og lidt tid til det, da man er i skole praktisk talt hver dag. Og jeg er kun på bachelor. Det er ikke min opfattelse, at det bliver bedre på kandidaten. Du skal elske det, for det bliver din hverdag og dit liv. Jeg synes det er det bedste, der er sket i mit liv, og det er inklusiv læsningen og al stressen fra eksamener hver 2. måned smiley

• #9   21. maj 2015 Men generelt tror jeg ikke at der er nogen, der kommer igennem studiet uden at støde på noget, som de synes er svært.

• #10   21. maj 2015 Der bliver som sagt altid spurgt om ting der relevante lige nu, altså det der er oppe og vende i medierne især smiley Så sørg for at have en holdning til den slags, forsøgsdyr samt landbrug + evt. hundeloven.
    Derudover så vær realistisk - og ærlig smiley De vil tit spørge hvordan du vil tackle byrden, og her handler det ikke om at smigre, men er at være ærlig. Jeg er selv ikke kvote 2, men kvote 1, men flere i min anatomi gruppe er kvote 2 og fik samme spørgsmål som Rynke. Det handler ikke om at sige "jamen det læser jeg lige!" men måske mere at være realistisk, og anerkende at så må du jo sorterer i relevansen af de 100 sider osv. smiley

Ikke desto mindre - ja jeg syntes studiet er super hårdt smiley Der er mange ting man skal lære og kunne huske udenad, og man skal virkelig elske det. Det bliver vitterligt hele ens hverdag, og jeg har flere dage om ugen hvor jeg er på studiet fra 8 til 16, nogen dage helt til kl. 19 smiley Når jeg kommer hjem kører det stadig i mit hoved, og så er der en masse der skal læses - men det er jo alt sammen super spændende! smiley

- held og lykke med samtalen!

• #11   21. maj 2015 Hvor meget af det fysik man lærer i skolen bruger man faktisk?

• #12   22. maj 2015 Under anatomi og fysiologi 1, har man også biofysik. Der bruger man selvfølgelig sin generelle forståelse af fysik (jeg havde fysik B), kendskab til div. formler og udtryk, hvilket hjælper en meget i starten - følte jeg smiley Men det er meget nye ting, såsom tryk i kapillærnet, kraft i muskler, røngten osv. altså ting der er relevante for det veterinære felt smiley Derudover har forelæseren på KU selv skrevet bogen man bruger, hvilket bare er super dejligt, da den er på dansk og forelæsningerne passer præcis til bogen.

• #13   22. maj 2015 Okay - det er jo rart at vide smiley jeg er nemlig god nok til kemi, dog endnu bedre hvis jeg får det blandet med biologi, og min fysik er desværre knap så god. Jeg kæmper lidt i det - men tror helt klart det hjælper mig og gør mig mere interesseret hvis det er blandet med biologi, som kemi.

Jeg kommer så til at læse på uni her i Spanien så jeg håber det er det samme nogenlunde

• #14   22. maj 2015 Uddannelsen er i hvert fald akkrediteret til hele europa (som jeg har forstået det), så mon ikke det er lidt det samme smiley

• #15   22. maj 2015 Jeg håber, så at det sværeste for mig blot bliver at jeg i løbet af det næste ord skal kunne alle de spanske biologiske begreber og ord, og fysik/kemi delens navne ofså smiley

• #16   22. maj 2015 Jeg er spade til fysik (4 i gym) men biofysik fik bare så meget fysik til at give mening for mig! Jeg havde også en pissefed lærer (ved ikke om du har været heldig at have Lars også Eifos??) - han gjorde det levende og spændende for en som mig, der nok mest er en spade af manglende interesse.
    Blandt andet fik vi lov at regne på hvor mange marsbarer man forbrændte på at trække en stædig cockerspaniel en kilometer hjem.. Desværre ikke så mange som håbet dog.. smiley

• #17   22. maj 2015 Lars underviser også biofysik for veterinærmedicin pt, han er super smiley

• #18   22. maj 2015 Jo dejlige Lars smiley ! Meget dygtig, og jordnær.

• #19   22. maj 2015 Jeg er glad for at i har nået at have ham også. Han er simpelthen sådan en fed underviser. smiley

• #20   18. jul 2015 Hvordan gik interviewet? Jeg har også søgt ind i år smiley Jeg er bare så spændt på at starte

Kommentér på:
Veterinær medicin kvote 2 interview

Annonce