{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Engelsk mundtlig - at huske {{forumTopicSubject}}

Hey alle smiley Så er der jo fuldt gang i afgangsprøverne - ikke mindst for mig smiley
Jeg skal op i engelsk mundtlig her på mandag, men jeg synes bare ikke, uanset hvor meget jeg forsøger, at jeg kan huske, hvad jeg skal sige smiley

Så hvis i har nogle god tips og tricks eller øvelser til at huske, må i meget gerne smide dem ind smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelsk mundtlig - at huske
  • #1   30. maj 2015 Jeg gjorde det, at inddele hvert afsnit i en bestemt farve og derefter læse tingende igennem mange gange (teksten var farvet). Da jeg skulle op havde jeg lavet streger på min hånd i den rigtige ordre og derved kunne jeg huske at eks. rød=generelt om dyrevelfærd, grøn=grisetransport osv. smiley
    Held og lykke :)!

• #2   30. maj 2015 Jeg skal op i tysk og taler bare ud fra min dispotion, altså jeg gør mit bedste. Du skal jo netop ikke skrive en tekst og huske det, du har jo det du skal tale om liggende foran dig. smiley

• #3   30. maj 2015 Problemet er bare at man jo kun har 5 min.. Ville sagtens bare kunne tale - men så ville jeg med garanti ikke nå det hele smiley Jeg har overvurderet min tid lidt så nu er jeg på den smiley

Men tak for tippet Cle smiley

• #4   30. maj 2015 Det er måske lidt sent at tage op nu, men ruteplaner er rigtig gode til at huske ting. Du lader som om du går en tur fx ned af gågaden, rundt i dit hus, en tur i parken eller lign. Det skal være steder du kan huske.
    Så indlægger du ting. Det må meget gerne være fjollede ting, så du ikke glemmer det, men vigtigst af alt, så skal tingene være noget du associerer ordet med. Nu ved jeg ikke hvad du skal huske i engelsk, men jeg har fx brugt det meget på mit studie(dyrlæge) m en masse udenadslære. Jeg kan bedst lide at lave små historier, mens andre har det fint m "stilbilleder. Jeg kan give dig et eksempel

Ned af gågaden i Roskilde har jeg antibiotikaer og hvilke bakterier de virker imod, hvordan de virker, hvilke bivirkninger de kan have osv.
    Sidst på gågaden v Matas er der sæbebobler (= antibiotikaen sulfanomid + TMP). Voldemort (= bakterien moraxella, lyder som morsmordre, hans forbandelse) har inviteret min veninde (= histophilius bakterie, veninden læser historie på uni) ud at spise og de sætter sig foran matas ved et bord (= bordatella bakterie). En collie (= E coli bakterien) serverer pasta m laks for dem. Rundt om dem er en lille vandgrav, hvor krebs (=klebsiella bakterien) svømmer.

Tal kan associeres m ting også, fx 1 = flagstand, 2 = svane, 3 = trefork, 4 = skib osv

• #5   30. maj 2015 ..... Haha, sorry, nu brugte jeg for lang tid på at skrive. Du kan nok ikke bruge mit. Men måske lær/husk ideen det til en anden god gang smiley

• #6   30. maj 2015 Det jo genialt Silverflake smiley Jeg tror desværre det er for sent - men jeg vil helt klart huske det til senere smiley

• #7   30. maj 2015 Så lidt smiley Jeg har selv haft megen glæde af det og det er sjovt at lave de små historier smiley
    ... og når man er inde i systemet, så kan man hurtigt lave ruteplaner m nye ting.

Hvis du vil læse mere om det, så kan du købe eller låne bogen "Memo". Den beskriver det smukkere end jeg gør. Jeg fandt den i en genbrugs til 20 kr smiley
    Den har også lidt andre metoder afhængig af hvad man har brug for at huske. Det er bare ruteplaner, som har givet mest mening for mig smiley

• #8   30. maj 2015 Jeg skrev ordret det ned jeg ville sige, og så terpede jeg ellers bare en milliard gange, først med papiret hvor det stod ordret - og da jeg efterhånden kunne det udenad brugte jeg dispositionen smiley Det tog ikke lang tid og lære - du skal nok klare den.

• #9   30. maj 2015 Haha tak smiley Jeg håber - lige nu synes det bare umuligt smiley

• #10   30. maj 2015 Jeg lære altid teksten uden ad! bare læs den igennem så mange gange som muligt, højt for dig selv. Skal op i engelsk på tirsdag xD!

• #11   31. maj 2015 Haha lige nu er det også min foretrukne metode smiley Synes det går overraskende godt i dag - men nu må jeg jo se smiley

Held og lykke til dig smiley

Kommentér på:
Engelsk mundtlig - at huske

Annonce