{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Macbook til skole?
  • #1   12. jun 2015 Jeg synes at den er for langsom og for tung. Har selv en her i gymnasiet smiley

• #2   12. jun 2015 Den jeg kigger på vejer kun 2,5 kg smiley men jeg ved ikke hvor hurtig den er. Hvilken har du og har du problemer med ting i bruger i gymnasiet? smiley

• #4   12. jun 2015 Dem der har den i min klasse har TIT IT-problemer, og der er mange af skolens programmer de enten ikke kan få, har problemer med at installere, eller som de ikke kan få lige så meget hjælp til som os med Windows, da lærerne ikke har helt styr på Macbooks smiley

• #5   12. jun 2015 Min kan (næsten) ikke køre word, den kan SLET ikke køre Excel og powerpoint. Diverse matematik og fysikprogrammer holder også hårdt. Jeg aner ikke, hvorfor den har så svært ved det, jeg tror ikke at det er normalt smiley

• #7   12. jun 2015 Min har virket helt perfekt for mig smiley

• #8   12. jun 2015 Okay bruger du den i gymnasiet? Er nemlig bange for det bliver et problem smiley

• #9   12. jun 2015 Ville måske anbefale en normal computer med Windows.
    Jeg har ikke testet det på Windows program. Men jeg ved at på MacBooks, hvis du skulle være så uheldig at få den stjålet tager det 2 sek for tyven at nulstille den. Selvom man har kode på.
    Desuden syntes jeg de er meget dyre, min storesøsters MacBook Pro har kørt i 2 år nu og den er begyndt at blive rigtig (rigtig) langsom.
    Får du en anden ukendt søgemaskine ind på din MacBook skal du nulstille alt imens du på en normal Windows bare kan nøjes med at nulstille browseren.
    Folk har hver sin smag men må sige at jeg ikke er den helt store fan af MacBooks. Nå det så er sagt er de nemme at komme til på og fungerer fint når man sidder midt i timen og har brug for at skrive noget ned. For så står den klar smiley

• #10   12. jun 2015 Okay det kan jeg godt se smiley altså den jeg har kig på er en ældre model, som ud fra anmeldelserne er ret god, selvom den er ældre, men er ret i tvivl smiley

• #11   12. jun 2015 Min venindes moster har en MacBook, og den har holdt i 10 år nu smiley

• #12   12. jun 2015 Har selv en såkaldt ThinkPad der har fungeret fint i 4-5 år nu smiley
    Dsv kan de i modsætning til appels computere have rigtig nemt ved at suge virus til sig.
    Den ældre model du kiggede på kører på samme program som alle andre smiley men har ingen idé om hvor lang tid den holder. Hvis det er den samme model som min venindes, så er den ok. Dem holder sig ihvertfald godt. Selvom de bliver lidt langsommere med tiden. smiley -men altså hvilken computer bliver ikke det? smiley

• #13   12. jun 2015 Det er selvfølgelig rigtigt. Har din veninde problemer med den i skolen eller gymnasiet? En thinkpad er det med Windows? smiley

• #14   12. jun 2015 Har selv købt en MacBook air, som jeg har haft 2. år på HHX og der er har ikke været nogen problemer i forhold til diverse programmer og så videre smiley
    Ingen af dem jeg kender, hverken på STX eller HHX har nogensinde haft problemer med at have Mac smiley

Så jeg ville til hver en tid vælge Mac igen, og det er det eneste jeg skal have i fremtiden smiley

• #15   12. jun 2015
    Nogle skoler har programmer og forstand til Macbook, andre har ikke også er det bare surrøv at skulle hen og finde nogle kopier selv, hvor læreren så ikke kender programmet ( fx i matematik ) og man så selv skal hen og finde ud af det og ev.t betale for det :o)

• #16   12. jun 2015 En thinkpad er med Windows ja smiley

Altså hun har ikke haft sådanne problemer med den men hun har før været ude for at den er slukket midt i det hele eller gået i hak. ;(

• #17   12. jun 2015 Perfekt til skolebrug

• #19   12. jun 2015 Jeg har en macbook air. Den fungerer super fint, er rigtig glad for den. Og jeg går i 1.g på STX. - Har ingen problemer haft indtil videre. Jeg vil kun anbefale den. Størstedelen i min klasse har Mac's, det er de færreste, der har windows. smiley

Jeg har hverken oplevet pladsproblemer, langsomhed eller lign. Sørger dog, for ikke at have for mange ting på den - så bliver den netop langsom. Har dog ikke haft problemer med for mange skoledokumenter og lign.
    - Hvis du er typen, som har mange billeder og videoer mm på din computer, så kunne en ekstern harddisk løse det problem. smiley

Har ingen problemer med word, powerpoint og andre programmer som dem.

(Den er omkring 3 år gammel.)

• #20   12. jun 2015 Det kommer an på hvor computer fiks du er smiley

Som nogen af de andre nævner kan der godt være en del problemer med de programmer skolerne udbyder og lærerne an ofte ikke hjælpe hvis de ikke er "Mac-mennesker" smiley

Jeg har selv både en Mac og en Windows som jeg har brugt i forbindelse med min uddannelse til finansøkonom. Jeg bruger min Mac mest. Den starter hurtigt op, larmer ikke, skal ikke opdatere hver anden dag, går ikke ned, samler ikke virus osv. Den er generelt meget stabil smiley Dog er der en del funktioner i Excel og de andre Microsoft programmer som er svære at finde eller slet ikke eksistere. Jeg er heller ikke helt venner med den når det kommer til at flytte rundt på mine filer (billeder hovedsageligt)

Min Windows computer er noget mere sløv, suger virus, larmer og er varm efter 5 min. Tilgengæld er den let at finde rundt i smiley

• #21   12. jun 2015 Jeg elsker min Macbook! For mig er den virkelig god til skolebrug også. Helt klart pengene værd. Jeg ville vælge en nyere model hvis jeg var dig smiley

• #22   13. jun 2015 Jeg bruger min Macbook i gymnasiet (1. g'er), og jeg er godt tilfreds! Den er hurtig, holder godt på batteri og kan masse ting, som andre pc'er ikke kan. Jeg er fuldt tilfreds og fortryder på ingen måde valget smiley

• #23   13. jun 2015 Min virker fint smiley det er dog en Pro Retina men den kan køre alle programmerne word powerpoint osv. Og snakker helt fint sammen med en Windows computer smiley

• #24   13. jun 2015 Jeg har en macbook air, primært købt til skolebrug. Den er 1 år gammel, og jeg har ikke nødvendigvis været så sød ved min smiley Min kører stadigvæk som den gjorde, da jeg købte den smiley

Vil dog anbefale at købe microsoft office pakken, da apples egne skriveprogrammer er ringere smiley

• #25   13. jun 2015 Jeg synes macbook er en fremragende computer til skolebrug! Min er 7 år gammel og kører stadig godt. Jeg har ikke hverken IT-problemer eller problemer skolens programmer. Siden jeg startede i 1.g er der over 10 i min klasse, der har udskiftet deres pc med en macbook, og de er alle meget glade for det. De gange jeg har haft pc har den altid kørt dårligt, blevet varm hurtig, haft virus hele tiden osv. De problemer har jeg ikke med min mac.

Husk forresten af humac giver omkring 6% studierabat.

Kommentér på:
Macbook til skole?

Annonce