{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Køb af bil og trailer {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Sagen er den, at jeg har overvejet meget på det seneste, om jeg skulle investere i bil og trailer engang sidst på året, eller når der lige er sparet sammen til det. Jeg aner ærlig talt ikke om det er dumt (aner ikke noget om hvad det koster osv.)...

Grundene til at jeg gerne kunne tænke mig bil + trailer:
1. Til vinter får jeg problemer med at kunne ride ordenligt, afhængig af hvordan vejret bliver selvfølgelig, og så kunne det være rart, at køre hen til det nærmeste ridehus- ca. 10 km. væk.
2. Er igang med tilridning/gøre styrbar lige nu på min 4-års, og vil gerne starte med noget undervisning i fremtiden, og det skal der køres for.
3. Er umiddelbart ikke stævnerytter mere, men vil gerne opleve lidt med hesten.
4. Der er ikke mange turmuligheder (ingen faktisk) hvor vi står opstaldet, så det ville være rart at kunne køre til en lækker skov/strand engang imellem, også for at se lidt andet.

I vinterperioderne, ville jeg nok køre til ridehus stort set hver dag, men når jeg kan ride på vores bane, ville det kun blive ture til stranden/skoven.

Umiddelbart ville jeg ikke bruge bilen til andet end hest, da jeg bor i byen, og cykler til de fleste ting - arbejde osv. Den vil kun blive brugt til hest, eller hvis jeg skal besøge nogle længere væk, eller til stranden med hunden eller noget i den stil - ikke til hverdagsbrug, små ture ned og handle osv...

Jeg tror, at jeg ville blive enormt glad for at have bil og trailer, men det er selvfølgelig også en udgift man skal tænke på. Med det arbejde jeg har nu, har jeg 3-4000 i måneden til sjov og ballade, og er ikke typen der bruger ret mange penge til tøj og byture osv....

Lyder det som en dum idé, eller ville I gøre det?

Hvad bruger I selv på transport (umiddelbart kun til hest)?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil og trailer
  • #1   11. jul 2015 Nu har jeg kun bil (;
    Og bruger den hverdag - da jeg har langt til skole/ arbejde

    Men kan da lige ridse op hvad jeg bruger af penge på bil om mrd.
    500 kr til forsikring/vægt afgift
    1000-1200 til benzin alt efter brug.
    - og så kan der altid være uforudsete ting, som der måske også burdes ligges tilside til. Nu er min kæreste mekanikker. Så han kan lave det meste.

    Det løber hurtigt op det skidt, især hvis du køber en ældre bil og ikk selv kan lave noget på den, og med trailer og hest køre en stor bil ikk langt på literen og så er forsikringen et spørgsmål for sig om hvor billigt/dyrt den bliver (;

    Udover det; er det skønt at have bil :b hihi


  • #2   11. jul 2015 Tænker at jeg gerne vil have en (helst) nysynet økonimisk bil, der kan trække 1400 kg. +/- som gerne skal ligge under de 20.000 - er det urealistisk, altså at den som udgangspunkt kan holde i hvert fald de 2 år inden den skal synes igen, uden de store skader - hvis man passer på den? smiley ved min mor havde en mazda turbo diesel, næsten nysynet, økonomisk, og kunne sagtens trække, ved ikke hvad hun gav, men i hvert fald under 20k...

    Jeg tænker lidt, om sommeren bliver den jo ikke brugt det store, men om vinteren hvis banen ikke kan bruges vil den jo koste en del...


  • #3   11. jul 2015 Hvor mange km. kører du dagligt? smiley

  • #4   11. jul 2015 Tror slet ik det urealistisk (; det jo lidt det samme som at købe hest første gang, nogengange må man bare springe ud i det (;

    Men kan kun give et godt råd om at undersøge hvad forsikringen koster og hvor du kan få det billigst.

    Hvis jeg ikke havde min bil stående i min mors navn - ville forsikringen alene snildt blive ca. 10000 - 15000 om året. Og det ville jeg sleeeet ikke have råd til.



  • #5   11. jul 2015 Køre omkring 60 km +- om dagen.
    Tanker ca. For mellem 250 til 300 kr om ugen.



  • #6   11. jul 2015 Det første du skal er i hvert fald at undersøge forsikring især hvis du er nybilist. Da jeg købte min første bil ville topdanmark forsikre mig for 20.000 om året. Men var så heldig at hvis jeg købte en spritny bil så havde pågældende bilfirma en aftale med IF som forsikrede for 12.000 (med et loft på antal kørte kilometer). Dette blev så efter noget tid yderligere nedsat da jeg samlede alle mine forsikringer hos dem.
    Nu er jeg nok på omkring 400-500 kr pr måned i forsikring. 300 pr halve år i vægtafgift og 1000 kr om måneden i benzin (det ligger jeg fra så der er ekstra de måneder jeg kører meget med kaninerne til stævner). Og det er en citroen c1 som naturligvis ikke kan trække noget som helst. Alle posterne stiger naturligvis med bilens størrelse og alder. Derudover er der pr 15.000 km eller minumun en gang om året serviceeftetsyn som lyder på alt mellem 1200-5000 kr.


  • #7   11. jul 2015 Okay, tak for svar! smiley

  • #9   11. jul 2015 Tak for svar smiley
    Hvis det endelig er, får jeg min far ind over, til at finde en ordentlig bil - han arbejder med biler dagligt, så ingen tvivl om at han kommer på arbejde for mig. Selvfølgelig er der altid en risiko, man kan jo ikke se hvad fremtiden bringer, derfor synes jeg også det er lidt risikabelt når jeg ikke har flere penge til rådighed som jeg har. Det ville bare være lækkert at have.


Kommentér på:
Køb af bil og trailer

Annonce