{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.445 visninger | Oprettet:

Feriepenge udbetalt uden at holde ferie? {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved om man som afløser gerne må få udbetalt sine feriepenge, selvom man ikke holder ferie? Jeg har 21 dages ferie, men har ikke lige 21 sammenhængende dages fri før mindst september ( da der ikke er slået vagter op der endnu ) men har fem her sidst på måneden.

Jeg vil dog helst bare have pengene udbetalt. Må/kan jeg få det selvom jeg har vagter under den periode feriepengene står til udbetaling?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Feriepenge udbetalt uden at holde ferie?
  • #1   17. jul 2015 Du behøver ikke holde 21 dage i streg, du må gerne have 21 enkeltstående dag....

• #2   17. jul 2015
    Så jeg kan godt få dem udbetalt, selvom jeg kun har 5 fri dag i første omgang ( og sagtens kan få vagter på de datoer hvis de mangler pludselig ) ?

Der står kun en start dato for ferien, det er via. feriekonto og man skal ikke angive slutdato for ferien.

• #3   17. jul 2015 ja du kan godt holde feks en fri weekend som ferie. men du får kun udbetalt for de dage du holder ferie. dvs du får ikke udbetalt penge for 21 dage hvis du kun holder 5.
    men du kan godt holde 5 dage i næste uge, og igen uge 42 eller hvornår det nu passer dig......

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   17. jul 2015 man må ikke, men rigtig mange gør det smiley

• #5   17. jul 2015
    Den udbetaler det hele på en gang, eftersom jeg ikke kan angive enkeltvis dage :o). Kun startdato. Og jeg vil også gerne have det hele udbetalt på en gang.

Det eneste der står er:
    " Du må ikke få feriepenge og visse typer af offentlige forsørgelsesydelser samtidig.

Hvis du får ydelser fra din a-kasse, skal du først aftale ferien med dit jobcenter. Hvis du får forsørgelsesydelser fra din kommune, fx kontanthjælp, skal du først aftale ferien med din kommune.

Bemærk, at Feriepengeinfo videregiver oplysninger til a-kasser og kommuner, så de kan kontrollere, om du har modtaget ydelser og feriepenge samtidig, hvilket er i strid med loven.

Du må gerne få SU og feriepenge samtidig, men hvis du har et studiejob, skal du holde ferie. "

Der står ikke noget om, at jeg ikke må arbejde imens.

• #6   17. jul 2015
    Har lige læst nærmere om det og man må teknisk set ikke. Men en veninde har undersøgt det nærmere også. Og feriepengene stammer fra da vi var elever og her siger FOA så, at man har ret til at få udbetalt pengene hvis man har 1 stop imellem elevperioden og nyansættelse samme sted - vi blev bare færdige i april og der var pengene jo ikke til udbetaling endnu.
    Samt det jo ikke duer og have feriepenge til god hvis fx ens vikariat stopper - da man så skal bruge dem først før dagpenge eller kontanthjælp - også har jeg altid brugt mine feriepenge, på andre tidspunkter end ferien - kan ikke finde ud af at gemme på dem.

Nå, jeg går til min leder og spørger :o)

• #7   17. jul 2015 har du mere end et job

• #8   18. jul 2015 Altså jeg gjorde det engang, da jeg så skulle på dagpenge efterfølgende spurgte de om jeg havde holdt ferie hvor jeg så bare sagde at jeg havde holdt lidt tilbage i maj men havde fået alle feriepengene udbetalt på en gang således at de bare stod på min konto så der ikke skulle flere udbetalinger til. der hvor problemet kan opstå er jo hvis du f.eks er på su eller offentlig ydelse og du så gerne vil holde ferie eller har tvungen ferie fra skolen, så får du ingen penge i den periode. så vidt jeg ved er de egentlig ligeglad med hvornår du får dem udbetalt så længe du ikke forventer at få løn/penge når du så rent faktisk holder ferie smiley

• #9   18. jul 2015 Må du gerne, men så har du bare ikke flere feriepenge til at holde ferie senere. Så til den tid skal du så selv betale din ferie smiley

• #10   18. jul 2015
    Det er jeg klar over :o)

Kommentér på:
Feriepenge udbetalt uden at holde ferie?

Annonce