{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Ride dressur i springsadel? {{forumTopicSubject}}

Hej hestehoveder!

Er jeg den eneste som bedre kan lide at ride i min springsadel? I starten brød jeg mig ikke om det, fordi jeg var vant til min dressursadel, men helt ærligt, jeg sidder SÅ meget bedre i springsadlen og hesten løsner langt mere op. Måske fordi jeg ikke er så låst, som i min dressursadel. Min hest er under tilridning (sent i fasen) og, som sagt, så går han bare så meget bedre med springsadlen, selv når vi rider dressur.

Jeg kan da ikke være den eneste? smiley

Skal dog vænne mig selv til at ride noget mere med dressursadlen igen. Jeg gider bare næsten ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride dressur i springsadel?
  • #2   2. sep 2015 Jeg er også sådan. Begge sadler er tilpasset og det hele, men hvis jeg skal slappe af og få Diamond til at arbejde godt, er det nemmest i springsadlen

  • #4   2. sep 2015 Jeg synes faktisk det er langt nemmere at ride dressur i min springsadel, fordi jeg kan "fjedre" langt bedre af i mine hofter og knæ (som jeg ellers har lidt problemer med pga løse led), pga de kortere bøjler og de høje knæstøtter smiley så sent som i går prøvede jeg at lave små galopvolter med ham, men det duede slet ikke med dressursadlen - jeg kunne slet ikke få ham nok frem! Men i dag med springsadlen virkede det i første forsøg! Hæh smiley

  • #6   2. sep 2015 Ja, den med "ned om hesten" kan jeg godt savne lidt ind imellem. Men jeg får bare så ondt i mine knæ og hofter hvis jeg rider længe i min dressur smiley men ja, det ser bedre ud og man kan, hvis man har muligheden, få hesten langt bedre ned og lave sværere øvelser i en dressursadel! Måske jeg skulle gå i krig igen med dressursadlen, når jeg får mig nogle bøjler med affjedring smiley

  • #7   2. sep 2015 Jeg rider helst i springsadlen, fordi den ikke giver mig ondt i ryggen, som dressursadlen gør det.

  • #10   2. sep 2015 Jeg rider også dressur i min springsaddel smiley

  • #11   2. sep 2015 jeg red dressur i en springsadel, da dressursadlen blev lavet om til en anden af ejers heste. Jeg red i den et års tid, og startede også stævner i den. Jeg sad også meget bedre i den. Dog var dressursadlen også tilpasset en bette dame, og jeg ikke nogen lille dame, så det var nok også derfor smiley

    Dog foretrækker jeg altid at ride dressur i en dressur sadlen frem for en springsadel, hvis den er tilpasset mig smiley


  • #12   2. sep 2015 Jeg elsker mine dressursadler, og synes springsadlen er mystisk at sidde i, og ofte giver mig irritation ved de sener der løber på indvendig side af mine knæ - det er vist godt jeg elsker dressur smiley

    Ungheste går dog oftest bedst, hvis rytteren rider med et let og lidt åbent sæde - og her kan dressursadler give problemer med at låse rytteren, især hvis de har store knæstøtter og dybt sæde.
    Så på den måde er det helt naturligt, at hesten går bedre og mere løsgjort, hvis du som rytter sidder bedst og mest åbent i din springsadel ifht din dressursadel.

    Så vent med dressursadlen til hesten er stærk nok til at skulle begynde at bære dig i nedsidning, det kan snildt tage et års tid.

    Mvh Charlotte


  • #13   2. sep 2015
    Flertallet af de jeg har set ride dressur i en springsadel, får stolesæde af det - inkl. mig selv ;o). Så jeg foretrækker klar en dressursadel, hvis man skal ride dressur mere end bare til husbehov - altså have mere end LC niveau.


  • #14   2. sep 2015 Jeg har ingen planer om at starte stævner på ham endnu. Det har hverken jeg eller han godt af - ingen af os er så gode til stress smiley men ja, jeg tror også at jeg holder mig til springsadlen lidt endnu. I dressursadlen kommer han hurtigt til at gå som en giraf! I springsadlen søger han naturligt ned og frem, uden problemer smiley dog rider jeg med lidt længere bøjler (1-2 huller, husker det ikke lige helt) når vi rider dressur i springsadlen. Det hjælper lidt på "stole-stillingen" smiley

  • #15   2. sep 2015 Jeg rider i min dressur sadel når jeg rider dressur, og i min springsadle på tur og i spring. smiley

Kommentér på:
Ride dressur i springsadel?

Annonce