{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.643 visninger | Oprettet:

Flygtninge i DK {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg lige er startet på Frederiksværk gymnasium. I klassen har vi en dreng der hedder Almedin, han kom til Danmark for snart 4 år siden. Han og hans familie er lige blevet afvist, og skal væk fra Danmark inden den 1. oktober. Han kan flydende dansk, er rigtig dygtig i skolen og er en stor del af vores klasse.
Vi, i hans klasse, har nu oprettet en facebook side og en underskrift indsamling, for at skabe opmærksomhed. I dag kom der en artikel ud i Frederiksborg Amts Avis og en mand fra TV2 Lorry har snakket med nogle af os fra klassen. Siden i går har vi allerede fået samlet over 2000 underskrifter.
Så jeg tænker bare, kan det virkelig være rigtigt, at en så integreret familie bliver smidt ud?

Hvad synes I om det danske system vi har lige nu ift. flygtninge og opholdstilladelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flygtninge i DK
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   5. sep 2015 kan kan ikke helt finde rundt i reglerne og lovgivningen omkring flygtninhe/indvandre.

men jeg syntes at det er vigtigt at skælde mellem indvandre og flygtninge.

er drengen fra din klasse flygtning, så er de kommet her op som "gæst", indtil at deres land er sikkert at komme tilbage til - er dette tilfældet, jamen så ser jeg virkelig ingen fejl i at de bliver sendt tilbage.

• #3   5. sep 2015 Tja, det er jo ikke en nem problemstilling, men for mig at se er det jo sådan at kommer man herop som flygtning og ens land så bliver sikkert at være i igen, skal man da rejse hjem eller leve op til de samme regler som alle andre indvandrere (indvandrer og flygtning er nemlig ikke det samme).

Som indvandrer er der nogen krav man skal opfylde for at kunne bo og arbejde i DK. Og opfylder familien disse, kan de osse få lov at blive.

Som flygtning er der andre krav, og når man ikke længere opfylder disse, skal man rejse hjem. Det er vel i og for sig fair nok. Hvis de gerne vil blive her, står det dem jo frit for, at komme hertil igen som indvandrere

• #4   5. sep 2015 Hvad hedder jeres facebook side og hvor kan man skrive under?

• #5   5. sep 2015 Vi lever desværre i et meget fremmed fjendsk land.

Jeg skammer mig ofte over danskernes holdning til flygtninge. Jeg håber ikke vi en dag selv står i den situation at måtte flygte for ikke at dø og andre lande så bare vender os ryggen.

• #6   5. sep 2015 Enig Jo! Kan simpelthen ikke forstå argumentet om at vi i Danmark har så store problemer at vi ikke kan hjælpe vores del af flygtningene smiley
    Hvilke problemer har vi der er så store, at det er helt ok at overlade mennesker til voldtægt, drab og daglige ydmygelser og konstant livsfare og sult!? I don't get it, det er egoistisk og selvoptaget at tro vi på nogle måder kan "konkurrere" med de lidelser de bliver udsat for smiley

• #8   5. sep 2015 Så må man jo spare andre steder, fx på ministrenes pensioner og løn.
    Der er massere af fine steder at spare, men vi har en regering som bare går op i noget andet.

• #10   5. sep 2015 Selvfølgelig handler det om økonomi......og indstilling. Vi kunne sagtens finde penge til at hjælpe vores andel af flygtningene, og at vi ikke gør det er ren egoisme! Drop kirkeskatten, og lav en "medmenneskelighedsskat", lad være med at bruge 600.000 på at lave vandposterne i København (+den årlige vedligeholdelse), drop bureaukratiet adskillige stedet (f.eks Skat). Der er tusind måder vi kunne hjælpe på, men nej, for vi danskere har det så hårdt at det er bedre andre er nødt til at se deres børn blive voldtaget, for vi får ikke altid varm mad hver dag. Egoistisk!!!!

• #11   5. sep 2015 Camilla -self skal vi hjælpe flygtninge. Men når deres eget land er sikkert igen, er de jo altså ikke flygtninge længere... Og de må for min skyld gerne blive her, jeg er sgutte fremmedfjendsk! Men skal de blive her, så skal de jo søge opholdstilladelse som indvandrere ikke som flygtninge -og dermed skal de jo så self leve op til de samme krav som vi stiller til andre indvandrere.

Kundun -avler førtidspensionister? Hvordan dælen skal den forstås. Det har aldrig været så svært som det er pt, at få tilkendt førtidspension.

• #12   5. sep 2015 Hvor der er vilje er der vej, hvis vores regering virkelig ville hjælpe, så kunne vi også sagtens. men nu har vi en regering som fx består af DF som andet største parti og det jo ingen hemmelighed at de ikke på nogen måde ønsker at tage imod flygtninge.

• #13   5. sep 2015 Men hallo -det handler jo ikke om økonomi til flygtninge det her. De HAR jo fået tilkendt asyl og opholdstilladelse da de kom hertil som flygtninge. De er ikke flygtninge længere og har dermed ikke ret til at blive her som flygtninge -for at være flygtning skal man jo være personligt forfulgt, der skal være borgerkrig/krig i ens hjemland e.l.
    Det er åbenbart ikke længere tilfældet for den familie, hvorfor de ikke længere kan få opholdstilladelse på baggrund af at være flygtninge.

De KAN få opholdstilladelse hvis de overholder de krav der er for indvandrere...

• #15   5. sep 2015
    Tja, ministrene kunne jo starte med at spare på deres egen løn og pension når nu alle andre evig og altid skal skære ned og lave besparelser ;o).

Men udover det, så husker jeg en ældre dame udtale i et program på et tidspunkt at vi der ikke har oplevet krig, ikke ved hvordan det er. De ældre der har oplevet 2 verdenskrig - og evt. andre, har en helt anden indstilling til flygtninge og er mere åbne for dem, fordi de ved bare lidt hvad de står i.

Vi andre har bare lidt glemt, at vi selv har stået i krig og fået hjælp for år tilbage... Den del danskere røg jo udenbys fordi de ikke var populære ved tyskerne - men ey, det skulle Sverige og andre lande da bare have sat en fod for døren fordi " vi har ikke råd ".

• #16   5. sep 2015 Nu er det jo sådan at der ofte ikke er fred i de lande de bliver sent hjem til, for ikke så længe siden var der en sag med to unge drenge fra Afghanistan, som blev sent hjem. ingen af dem kunne snakke afghansk, de havde ingen familie dernede, det jo fuldstændigt vanvittigt..

• #17   5. sep 2015
    Michelle W - det er nu flere gange set, at folk er blevet sendt retur til et land hvor deres hus er bombet synder og sammen ( og med få penge på lommen, hvad skal man så med et hus i ruiner? ) og det stadig ikke er sikkert og være.
    Så bare fordi de bliver sendt hjem, betyder det ikke at der er ok der hjemme :o).

• #18   5. sep 2015 Krikken -ved nu ikke om det er få penge på lommen... de får jo da en pose penge med fra DK smiley

Ang. at sende dem retur til uroligheder -jeg vil ikke hævde at systemet er fejlfrit, og nej, det er det helt sikkert ikke.

Men omvendt skal man måske osse overveje om de ikke selv skal være med til at bygge landet op igen? Hvis ikke de, hvem skal så?

Hvis det vurderes sikkert nok til at sende dem retur, så har de stadig muligheden for at blive indvandrere. Men det stiller nogen krav til dem, og problemet er jo nok at de krav lever de ikke op til...

Jeg har absolut ondt af mennesker der rammes af reglerne, og jeg forundres over at man kan sende en velintegreret familie med job, uddannelse osv ud af landet, mens man lader en kriminel familie på offentlig forsørgelse blive. Jeg er altså ikke helt ufølsom.

Men er ER forskel på at være flygtning og at være indvandrer. Og en af disse forskelle, er at flygtninge forventes at rejse hjem igen, når de ikke længere er flygtninge. Og det synes jeg faktisk er fair nok.

• #19   5. sep 2015 Kundun -men hvad dælen har det med TS's klassekammerat at gøre, at sygeplejersker bliver syge af for hårdt arbejde?

I øvrigt er jeg ikke helt sikker på den holder -ikke fordi de ikke løber hurtigere end tidligere, men mere fordi mit indtryk faktisk ikke er at personalet i sundhedssektoren oftere er på FP ind personalet indenfor andre faggrupper.

• #20   5. sep 2015
    Ja, det er foreskel - men det er bare alt, alt, alt for mange fejl hvor folk bliver sendt tilbage som ikke har noget tilknytningsforhold til landet, ikke har noget og komme tilbage til, hvor det ikke er sikkert og hvor de ikke bør tilbage.

Fx mente DK også at folk fra Eritrea fiiiiint kunne vende hjem, selvom sandheden var at de ville blive forfulgt, slået ihjel eller fængslet hvis de vendte hjem.

For at tage et helt andet eksempel, så får alt for mange folks også afslag på flexjob eller førtidspension selvom de er berettigede - der er oprettet støttegrupper og andet rundt omkring. I Svendborg kommune kan du ikke få førtidspension selvom du er kræftsyg og terminal?!

Desværre, så tager de øverste magter så evigt og tit fejl.

• #21   5. sep 2015 Kundun: du læser ikke hvad jeg skriver. Ja, jeg vil fjerne KIRKEskatten på 1%, og lad os i samme omgang lade være med at betale for at uddanne folk i voodoo (præster) på statens regning, så er der flere penge til at hjælpe folk der har brug for det. Og ja, når folk ikke længere er flygtninge, og det er sikkert for dem at vende hjem, kan jeg sagtens gå med til at vi lader dem vælge om de vil hjem, men de flygtninge jeg taler om er de 100.000. På flugt lige nu som vi nægter at hjælpe.

• #22   5. sep 2015 Enig med Krikken, Det skal ALT for ofte at folk bliver sent "hjem" til et land hvor de ikke forstår sproget, ingen familie har og hvor risikoen for at blive mishandlet og/eller slået ihjel er alt alt for stor.

De vi os skal huske på at største delen af os faktisk stammer fra andre lande af, ingen har mere ret til danmark end andre.

• #23   5. sep 2015 Krikken -men FP-systemet er altså en noget anden problemstilling end flygtningeproblemerne.

Jeg er ikke imod at vi hjælper, tværtimod. Jeg er faktisk temmeligt stor fortaler for at vi hjælper hvor vi kan.

Men jeg forholder mig til TS's problemstilling -en familie der ikke længere betragtes som flygtninge. Og i så fald skal de jo enten dokumentere at de faktisk stadig ER flygtninge, eller de skal søge ophold som indvandrere.

Jeg kender såmænd osse til sager hvor jeg er noget uforstående overfor afgørelsen om at sende folk hjem... Og jeg ville ønske at det osse talte med i vurderingen hvor godt de har integreret sig -for en velintegreret flygtningefamilie kunne jo ende med at være et godt bidrag til samfundet, og hvorfor så sende dem hjem?

Men jeg mener altså samtidig at vi har behov for at have regler der adskiller flygtninge fra indvandrere.

• #24   5. sep 2015 Meget strammere regler, tak.

• #25   5. sep 2015 Strammere regler ? synes ellers de er stramme nok smiley

• #26   6. sep 2015 Kommer man som flygtning, er planen jo fra start man skal retur når der er roligt. Kan godt forstå folk der ikke ønsker at skulle retur når de først har boet her i landet men vi kan altså ikke huse alverdens flygtning. Vi har kvoter der tages imod og disse er hvis i kikker lidt tv nyheder ved at sprænges over alt i eu. Problem, hvordan skældnes mellem flytninge og immigranter folk der jagter et bedre liv? De fleste der når herop, er som jeg ser og høre det ikke de fattige flytninge disse ender i lejre i nærområderne og jo flere vi lukker ind her og skal skaffe bolig integere osv jo færre penge er der til at hjælpe de her mennesker i nær områderne som reelt ikke kan hverken få mad eller en madras at sove på. Plus når der blir "roligt" i deres område eller deres sager efter års behandling viser de reelt ikke er flygtninge så det et kæmpe problem at sende dem retur også, for hvad har de at rejse hjem til! Det nemt at sige næste kærlighed, og vi kan alle hjælpe mere. Men jeg holder af danmark som det, og vil gerne mit/mine børn kan vokse op her. Som jeg har gjort. Og det føler jeg mig meget udfordret og truet på, når jeg ser læser om mængden af immigranter flytninge og andet godtfolk vælter ind over grænserne til EU. Vores lille Oase her er dybt udforderet. Vi har skat der sender milliarder ud, vi har eu regler der sender børne penge til polske familier hvis manden arbejder her i landet, vi har forlænget den tid, vi alle skal arbejde, højere pensions alder og den skal nok blive rykket igen. Vi kan ikke plugge håret af en skaldet. Ja vi har det godt i dk, og jeg nyder det. Vi har overskud endnu og skal hjælpe naturligvis. Men realist vil jeg være måske også egoist og sige nej vi kan ikke og skal altså ikke hjælpe alle. Men som forældre tror jeg man blir meget bevidst om dette, da det er ens barn man vil have de tryggeste rammer for. Og rent statestik taler det for luk grænserne, og hjælp i nærområderne. en vel integreret ven klassekamerat, der skal sendes til væk til en uvis skæbne. Av kan sagtens fælde en tåre for den skæbne, men er det så måden vi tager flytninge ind på der skal ændres? For planen er flygter du får du asyl og når det muligt skal du hjem. Så undres over hvor mange det kommer som et chok for, at det er midlertidigt ophold. Jeg er derfor langt mere tilhænger af hjælp og penge til nærområder.

• #27   6. sep 2015 Men hvorfor er det at dine børn ikke kan vokse op sammen med børn fra andre lande, hvad sker der ved det?

Jeg synes ikke at nogen har mere ret til et land end andre. Du er jo i bund og grund bare heldig at være været født i et land hvor der ikke er krig. Andre er ikke og dem skal vi altså hjælpe. Det handler jo igen bare om at være bange for fremmede.

• #28   6. sep 2015 Camilla bare lige en lille detalje jeg betaler ikke kirkeskat da jeg ikke er meldt ind i folkekirken altså betaler jeg ikke til præster da jeg ikke er troende på den måde. Og det står alle frit for at melde sig ud og ikke betaler til kirkens præster. Dog betaler staten til vedelighold af kirker som så mange andre bygninger i det her land. Bare lige for at adskille præstelønninger er noget man selv vælger. Og kan fravælge at betale til det. Uden at betale til præster kan man så dog ikke blive gift og begravet i kirken med en præst smiley men rådhuset vier fint folk, og der masser kapeller til når man skal herfra. Så det står altså folk frit for at betalde den. Ca 1 procent eller ej.

• #29   6. sep 2015 Der er såmænd intet i vejen med at mine (fiktive) børn skal vokse op med børn af andre nationaliteter.
    Men fakta er altså at vi ikke er gode nok til at integrere de flygtninge der kommer her til/at de ikke er gode nok til at integrere sig -personligt tror jeg det er et mix af begge, for jeg er absolut ikke i tvivl om at den måde vi i DK har valgt at gøre det på, ikke er god nok.

Dertil kommer at vi kaster temmeligt mange penge efter flygtninge når de kommer hertil (huslejer der er fuldstændigt vanvittige, fuld møblering, mobiler, ipads mm -ting som vi andre altså selv skal betale for hvis vi vil have -og indtil nu har de jo modtaget samme ydelser som alle andre på KH).
    De har fortrinsret på boliger, så det er vel osse forståeligt når folk der har boet og arbejdet i DK hele livet, ikke kan få tag over hovedet, bliver noget stramme i masken, når en flygtningefamilie kommer først i køen og sågar får en god del af huslejen betalt fordi der er et loft over hvor stor deres husleje må være osv.

De placeres i integrationsforløb som for mig at se ikke har meget med integration at gøre -i hvert fald ikke som det fungerer i min kommune. Istedet for at fokusere på at skabe et netværk blandt danske borgere, gøre dem klar til et job i DK osv. isoleres de fra danskerne på kompetencecenteret, og jo de får ganske vidst danskundervisning, men når man efter over et år stadig ikke har lært nok til at kunne føre en samtale selv på børnehaveniveau, så er undervisningen altså ikke god nok -og de "tvinges" (eller opmuntres) jo heller ikke til at tale dansk, når de udelukkende er sammen med andre flygtninge.

Der er mange ting i det forløb der ikke fungerer, og langt fra det hele er flygtningenes skyld.
    Men det betyder altså at de er en enormt udgift at få hertil og de penge skal findes andre steder. JEG kan komme på mange steder at tage penge fra uden at det går udover velfærden (som nævnt i en tråd på hundegallere -i min kommune har man brugt en formue på noget så tåbeligt som Otto Frello-motiver på hele Vardes kloakdæksler for nogen få år siden), men det kan politikerne åbenbart ikke.

Jeg mener helt bestemt at vi skal hjælpe -vi kan da ikke bare lade stå til, og slet ikke når vi osse selv står klar til at sende folk ind i den krig de er flygtet fra.
    Men vi er altså osse nødt til at tage hensyn til de borgere der bor her i forvejen, og det indebærer altså at vi ikke kan tage alverdens hensyn til flygtninge og sende egne borgere bagest i køen.

Yderligere må flygtninge osse være indforstået med at det altså ikke er en permanent situation at de er her -når det er muligt, skal de hjem igen. Eller de må bruge tiden her, til at kunne søge opholdstilladelse som indvandrere (hvilket bl.a. indebærer økonomiske krav, at de har et job mm.)

• #30   6. sep 2015 Tina -det er ikke kun kirkeskatten der går til det religiøse/kirkelige område, så selvom du har meldt dig ud af folkekirken (det har jeg osse) slipper man ikke for at betale.
    Du kommer jo osse til at betale ekstra for dit gravsted mm.

Så dine penge kommer altså til at gå til kirken uanset hvad du gør smiley

• #31   6. sep 2015 Tja bange eller realist. Flere generationer har kæmpet og arbejdet for at bygge dette land, og de grundsten værdier som vi nu har, vi har ikke altid haft det så godt som nu. Rejser du rundt udenfor EU er der nogle andre værdier. Normsæt osv og så kan du sige bange for fremmede, nu kan jeg ikke huske de præcise tal, men chancerne for lad os sige voldtægt og finder det på nettet, viser det jo tydeligt at vi er ikke ens, hvis du snakker etnisk danskere nordmænd og svenskere, er det procent vis lavt snakker vi indvandre flygtninge så sker der pludselig noget . Der forskel på om du bor i et kvarter med danskere eller invandre af forskellige generationer. Surprise var i legelnd i dag gæt engang, jeg så en dreng spytte på en anden og vise fuck finger hvad har han været 7-9 år og ja mørk i huden. Børn er børn og masser andre mørkglødet børn der opførte sig fint, skal dog lige nævnes. Jeg har set grupper af unge invandre råber grimme ting efter en lyshåret stakkels pige. men du velkommen til at sige jeg bare er bange for at åbne op eller hvad du vil kalde det, jeg ser det som at være realist, jeg har ondt af de danskere som bor tæt op af disse mennesker, og vil som sagt stemme og gøre mit til dk ikke drukner i dem hvis jeg kan. Og er man. I tvivl så snak med en svensker, for de har åbnet op taget imod hvad 4-5 gange flere flytninge/immigranter end os. Og damn der krig internt i sverige smiley metal detektorer til diskoteker bomber der springer, folk der stikkes ned. Deres nyheder har fra hvad der siges fået pålagt ikke at skrive farve på gerningsmænd, da det jo er racistisk. De ændre i gamle bøger (pippi) for ikke at træde nogle over tæerne. Det ønsker jeg ikke sker, og jeg ønsker ikke at svin tages ud af menuen fordi folk har en religiøs opfattelse af de ikke må spise svinekød. Som sagt vi er et rigt land vi skal hjælpe. Men jeg ønsker ikke et land med åbne grænser.

• #32   6. sep 2015 Ja, man ku jo starte med, at losse alle de kriminelle hjem igen, og så lade dem blive, som rent faktisk vil samfundet og ik bare snyde det.
    Så sku man lægge lidt større pres, på dem der ikke gider integrere sig, må ha mindre at leve for, så de blir presset til at komme ud.
    Tror det er ca 50% af indvandrende, der er på overførselsindkomst, og en go del har aldrig været ude i det danske samfund, bla. fordi de ik behersker sproget.
    Og de har på mystisk vis, nemmere ved at få førtidspension, end os andre.

Så dem der vil samfundet, ska blive fx som ham i ts klasse.
    En go % del af dem der ik vil, ska videre, hva enten det er ud i samfundet, eller tilbage.
    Så ville der osse være flere penge, til at hjælpe dem, der rent faktisk har brug for hjælp.

Vi har jo ikke ubegrænset midler, til at ta imod alle.
    Vi betaler ret meget i skat, og alligevel er der ik penge nok til de gamle, børn og behandlinger på sygehuse.

Og, der må jo være en grund til, at DF fik så mange stemmer sidst....?
    Og hvorfor er man racist, fordi man stemmer DF?

• #33   6. sep 2015 Michelle så længe det ikke er præste lønninger så fint med mig smiley jeg nyder kirkerne i landskabet når jeg kommer rundt. Syntes det nogle flotte bygninger der er værd historisk at bevare. Og tænker brændes og ukendtes når jeg skal herfra, så hvad det end kommer til at koste går det nok. Jeg tror på vi lever vidre gennem de gerninger og mennesker vi efterlader. Ikke fra hvor vores aske knogler ligger. Men ja som med alt andet er folk jo forskellige og meninger mange.

• #34   6. sep 2015 Jeg vil så kalde det at være bange..

Ja men vi skal os huske på at mange af dem som har været med til at lave vores land er folk fra andre lande. Mine forfædre kommer fra Italien, Tyskland og Østrig fx .

• #35   6. sep 2015 Det eneste jeg ka være bange for, er at Danmark om 50 år, er et muslimsk land.
    For det er pt i den retning det går.
    Og det er begrænset hvor mange pizzariaer der er behov for smiley
    Mogens G fik alligevel ret.

• #36   6. sep 2015 Optimalt syntes jeg også folk skal have lov at rejse og bo og gifte sig med hvem de vil og lyster. Men verden er ikke optimal. Og ja vi er heldige at være født i dette land, frem for f.eks i en fattig by i afrika. Men så kan man vælge derfra at sige skal vi sænke vores standart og hæve Afrika, andre fattige lande eller blive hvor vi er og arbejde os vidre op, og sende den hjælp vi kan, uden vi selv sænkes.

Vores udvikling er gået meget stærkt i dk. Alle folk skal have hus bil tlf ipod børn hest hund, er der ikke råd lånes der. Og som vi ser dette forventer folk der kommer hertil også internet tv masser kanaler. Jeg er 32 da jeg var barn havde vi anna lotte og det var hvad vi havde og disneysjov fredag, vi boede 6 personer i en to værelses i kbh, og jeg mindes ikke vi havde det dårligt. Jeg tror desværre at alt vores vældfærd en dag rammer os rigtigt hårdt, for hvordan skal skolerne pludselig kunne indkøbe og udlevere ipads til alle elever... Vi betalte selv for linialer i min tid! Der noget der ikke hænger sammen. Så ja når vi kikker rundt ser det pænt ud, vores land køre på skinner, men er det lånte skinner?

Igen folk immigere hertil, drømme om et bedre liv, mulighed for læge og uddannelse, og forventer faktisk tag over hoved tlf og internet. Men det altså ret nyt i det her land. Trods alle snart har det og ikke tænker over det. Ja jeg frygter for den fart vi har, og jeg frygter for at vi, fordi vi føler os overskuds aktige påtager os mere end vi har råd til, og magter. Igen vores børn som kommer til at betale i fremtiden. Hvis der altså går så længe inden virkningen rammer os.

Jeg har det godt, men når jeg kommer lidt rundt og ud omkring, høre jeg og taler jeg med folk, hvor jeg tænker what. Er vi i dk, kan det passe. Og derfor igen vil jeg nødig virke fremmedfjensk osv. Men realist vi har virkelig mange problemer rundt om i vores land, vi har alt for lidt politi til at løse kriminalitet. Vi har seriøse bande problemer, og psykisk syge mennesker som pt ikke blir løst.
    Og når vi tager flytninge ind, betragtes disse som de svagste. Måske de er, men dette siges ud fra en lov, ikke en vurdering. Så nej pt syntes jeg ikke reglerne er ok som de er.

• #37   6. sep 2015 Tina C: betaler skam ikke kirkeskat, da jeg aldrig er meldt ind.....men det gør ca 3/4 af Danmarks befolkning, og det er rigtig mange penge (omkring 6,5 milliarder årligt), og selv uden kirkeskat betaler jeg - og alle andre - til kirken alligevel, da kun 75% af kirkens budget er kirkeskat, resten er offentligt tilskud. Har vi råd til det for at subsidiere kirken, så har vi også 6,5 milliarder til at hjælpe mennesker i livsfare.
    Derudover; hjælp i nærområdet giver også mening, men så nytter det jo ikke noget at skære i u-landshjælpen smiley

• #38   6. sep 2015 Den optimale løsning ville være, at sortere i flygtningene og indvandrerne. Hvis vi fik sorteret i økonomiske flygtninge og det jeg betragter som reelle flygtninge, så ville vi have mere plads til de reelle flygtninge.

De folk der på længere sigt så gerne vil blive i landet, skal der igen sorteres i. På den måde kan vi sikre os kun at beholde de, som er oprigtigt interesseret i at leve i vores land, lære vores sprog, uddanne sig, og på alle måder bidrage positivt til vores samfund.

Derfor mener jeg også at en sag som den TS bringer, er rigtig trist. For hvorfor i alverden sender man en dreng ud af landet, når det umiddelbart lyder til at han er godt på vej til at være integreret. Han bidrager til samfundet, han er under uddannelse. Hvorfor skal sådan en dreng ud af landet, mens vi har kriminelle indvandrer til at sidde i fængslerne eller hjemme i deres lejligheder hvor de nægter at løfte en lillefinger, ud over når de hver den 1 skal ind og tjekke om deres ydelser er gået ind på kontoen.

Med alt det her sagt, og selvom jeg synes vi skal tage imod de reelle flygtninge, så er der også grænser for hvad vi kan gøre. Vi skal ikke drukne landet i flygtninge, så konsekvenserne i sidste ende risikere at ødelægge vores land.

• #39   6. sep 2015 Og hvad med de som er kristne og gerne vil beholde kirkeskatten? Hvorfor skal vi gøre noget ekstra for at hjælpe en flok, og servicere dem i hoved og røv når minimum 50% udnytter og bare nasser? Når man er meldt ud af folkekirken, så betaler man hellere ikke kirkeskat, så der kunne du jo selv fjerne den ene procent hvis du gerne vil. Det betyder så også at du ikke har ret til at gå i kirke, blive gift i kirke eller døbe dine børn.

Jeg er ikke racist, og jeg synes helt sikkert vi skal hjælpe de flygtninger, som gerne vil takke tilbage med arbejde, samt indvandrere når de arbejder, integrerer sig med sprog og forstår at Danmark er kristen og vi har vores traditioner, at spise svinekød er en del af vores hverdag og at de forstår det og at de bare må medbringe noget til deres barn i skolen, uden svinekød og hellere ej halalslagtet.

Jeg er rimelig stram med indvandrere og flygtninge af den grund at min mor har boet i udlandet i 7 år - har INTET brugt af det danske system, dermed hellere ikke betalt skat, men kommer til dk igen, arbejder stadigvæk med flere uddannelser, får en diskoprolaps som gør at hun går igennem arbejdsprøve i 3 år med smerter for at få frataget 6 procent af sin førtidspension... Hmm - nej tak! Jeg hjælper hellere vores egne end andre.

Og da vi flygtede til Sverige og Norge i vores tid (som i 1900tallet) så har Norge og svedige altså ikke haft et system der udbetaler penge til alle borgere. Man arbejdede for at få sine penge, mens her bliver de som sagt serviceret i hoved og røv selv efter 5 år uden integrering. Det samme gælder for min far i Norge med de syv år. Han får 8,500kr om måneden mens indvandrere der endnu ikke arbejder på tredje år får 16.000kr udbetalt pr voksne person! Dvs en husstand med mor og far får altså 32.000kr, + børnestøtte. Forfærdeligt og ækelt

• #40   6. sep 2015 Vi betaler alle til kirkerne, uanset om vi er medlem eller ej -kirkeskatten er valgfri, men det er ikke valgfrit at der bruges skattepenge fra andre skatter, til vedligehold mm.

Og din udregning holder altså ikke -hverken efter de ny eller de gamle regler. Men med de nye regler starter en flygtning på samme niveau som KH for en dansker under 30 dvs. et sted omkring 5500 mener jeg. De kan så "rykke et trin op" når de har lært dansk eller andre af de mål man har sat (4 i alt). Hvis de opnår alle 4 mål, kan de få samme beløb som en almindelig KH-modtager over 30 (dvs. ca 10.500 før skat for en ikke-forsørger + tillæg hvis de har børn -helt som danskere osse kan få det)

• #41   6. sep 2015 Nu nævnte jeg kun det norske beløb. En flygtning/indvandrer i Norge får udbetalt 16000kr

• #42   6. sep 2015 Jeg synes ikke det er okay at en indvandrer/flygtning får højere ydelse for at sidde og klø sig i røven end jeg gør for at uddanne mig OG passe mit barn (ja sådan nogle koster også penge).. Ja som enlig mor kan jeg søge en masse tilskud, men udlændinge får satme så mange penge af og til at jeg kunne leve i luksus for de penge.

• #43   6. sep 2015 Er bare SÅ træt af at etniske danskere er blevet 2. prioritet i deres eget land smiley

• #44   6. sep 2015 Jeg er den første til at sige at flygtninge self ikke skal have ekstra blot fordi de er flygtninge -men det får de altså heller ikke i DK.

• #45   6. sep 2015 Showjumping: Er vi da det? Som jeg ser det, overlader vi folk til at dø af sult og vold fordi de ikke er danskere, så jeg synes pænt meget vi er 1. (Og 2. Og 3. Og 4.) Prioritet smiley

• #46   6. sep 2015 Camilla - Tja men Saudi Arabien, Kina og USA har bedre økonomi og usa har rigeligt med plads, hvorfor skal DE ikke tage deres del af ansvaret?

Flere kommer herop, får i hoved og røv, røre ikke en finger og så brokker de sig i et væk.. FØJ!

• #47   6. sep 2015 Camilla T - Ja, det er vi faktisk.

• #48   6. sep 2015 Jeg frygter virkelig at de kommer for at blive og at inden jeg dør, er DK muslimsk og ikke multikulturelt. Der er mere kriminalitet, kvinderne er igen undertrykte og mine kommende børnebørn og oldebørn vil aldrig smage svinekød..

Vi er desværre allerede godt på vej, jeg synes vi tager ALT for meget hensyn.

• #49   6. sep 2015 Så problemet er at de er muslimer eller ?

• #50   6. sep 2015 Camilla: alle burde tage ansvar, men hvorfor skal vi vente på at alke andre gør noget før vi gør det?
    Oplever nu en del danskere på overførselsindkomster der brokker sig og ikke rører en finger. Skal vi også lade dem dø?

• #51   6. sep 2015 Jo - man læser vel det man vil læse.. men hvis der ikke er plads til os ikke troende eller kristne eller jøder mm. p.g.a. deres lidt for heftige religion, så JA så er et satme et problem for mig at de er muslimer.
    Jeg nægter at gå tildækket som en skraldesæk, jeg er født i et frit land og sådan ønsker jeg det skal forblive smiley

• #52   6. sep 2015 Risikoen for at det ville ske er så godt som minimal. Vi snakker om nogle få mennesker som ønsker islamisk stat osv. Der er idioter inden for alle religioner. Bare fordi man er muslim betyder det jo ikke at man er kriminel eller går ind for kvinde undertrykkelse eller islamisk stat. Alle kristne er jo heller ikke nazister smiley

• #53   6. sep 2015 The Munk in Spain: som skrevet har jeg aldrig betalt kirkeskat i mit liv, så det drejet sig ikke om det, men om princippet. Jeg vil ikke betale til religion- hverken den katolske, muslimske eller protestantiske. Derimod vil jeg rigtig gerne betale til mennesker i nød. Lige nu gør jeg det frivilligt, men det burde være organiseret så alle bidrog til livsvigtig hjælp. Og ærligt; at din mor får 6% mindre i førtidspension giver helt sikkert nogle økonomiske udfordringer, men verdens flygtninge har det stadig væsentligt værre end danskernne.

• #54   6. sep 2015 Men derfor er det stadig ikke okay, og får at danskerne ikke skal kæmpe med økonomi, så går min støtte altså bare ikke særlig meget til andet end ældre og syge i vores land. På trods af at min mor er førtidspension måtte hun i Danmark stadig arbejde for at sælge ting så hun kunne leve. Hun måtte bo ude af byen, fordi ellers får hun slem hovedpine pga larm der giver uro i kroppen. Varme om vinteren er et must, fordi ellers påvirker det hendes led i ryggen og hun får nogle tider hvor hun er lam i hendes ene ben. En bil er et must, fordi hun ike kan tage bussen for at købe ind - fordi hun ikke må bære særlig meget, da hendes skulder er ødelagt efter diskoprolaps operation og overbelastnimg. Derved så hendes økonomi bare rigtig dårlig ud hvis hun ikke arbejdede ved siden - fordi hun skulle spise 28 piller om dagen, af både billige men også dyre piller, så i gennemsnit gav hun 1000kr med tilskud om måneden - og de 2 måneder uden tilskud noget mere! Så er jeg ligeglad med om hun har mad og drikke hver dag, men når hun skal spise pasta for tredje dag i træk og havregryn hver morgen fordi det er det billigste, så synes jeg den er gal!!!
    Nu bor hun så i Spanien, fordi alt er noget billigere hernede, så hun faktisk kan leve og ikke skulle arbejde.

• #55   6. sep 2015 Gir showjumping ret.
    Her i Århus, er de ved at bygge studieboliger, men wupti, så blev det til flygtninge istedet.
    Er det ik 2. prioritet.
    Mor med barn ka ikke få en lejlighed, for der er ikke flere, dem har flygtningene fået.

Men Camilla T, der er ingen der forhindre dig i, at ta ansvaret, du må gerne få en 10-20 stks til dit hjem.
    Bare husk, de forventer varmt vand, internet, mobiltelefoner og masser af plads.

Jo & Waikato: Problemet KAN blive, at de er muslimer.
    For hvis der er mange nok, flytter det vel bare krigen, IS osv hen hvor muslimerne er flygtet hen.
    Og synes da nu nok, at jeg ka se andre problemer med muslimer, for allerede nu ska vi indrette os efter hva de må og ikke må.
    Skoler og andre steder må ik servere svinekød, nogen blir nærmest fornærmet, hvis der ik blir rettet ind.
    Så trækker de racist kortet - sker ret ofte, og så snart det ik lige går efter deres hoved.

Danmarks nationalret/spise, er stegt flæsk og bacon, det ku bruges til en danskprøve....

• #57   6. sep 2015 Jeg har perker venner, folk der tager sig en uddannelse, lad dem endelig blive.. men sataner der kun kommer for at nasse burde have et hårdt spark bagi og så møde den skæbne de selv har valgt.
    og jeg kunne brække mig over "RACIST" kastes ud i forum, må man ikke have en holdning uden at man skal stemples og dømmes.. ved ikke hvor DK er på vej hen, men jeg bryder mig ikke om det.
    EL gå hjem og vug!

• #58   6. sep 2015 Perker venner, charmerende ordvalg .... smiley

• #59   6. sep 2015 Karmen: Og hvad er det så lige du bunder det i??

• #61   6. sep 2015 Selfølgelig vil jeg hjælpe din ven og hans familie ts! Har du et link til underskriftsindsamlingen?

Har kun læst de første kommentarer.

Kundun - vi vil ALDRIG nå til den konklusion at nu er vi klar til at modtage flygtninge. Vi vil aldrig blive tilfredse og det er derfor den dårligste undskyldning i mine øjne, ikke at ville hjælpe medmennesker bare fordi vi har problemer nok i forvejen!

vi har ikke problemer der når til sokkeholderne af flygtninges liv!

• #62   6. sep 2015 Jeg synes det er utrolig trist hvor mange, som er bange for fremmede, jeg har oprindeligt utrolig ondt af jer. I går i den grad glip af mange fantastiske mennesker og oplevelser.

• #63   6. sep 2015 Karmen - så når folk kalder spaniere spaniolere, er de så røvhuller? For jeg bor selv i Spanien, opvokset og hverken de spanske eller jeg bryder os om ordet spanioler, men det er nu sådan det engang er, og vi ved at størstetallet ikke har en ond mening i brug af ordet. Det samme med perkere. Nogle bryder sig ikke om det - en del andre ved at der ingen ond mening er i det - det er et nutidsors for folk fra Mellemøsten. smiley

• #64   6. sep 2015 Jo & Waikato:
    Det ska du ik ha, jeg lever personligt, fint som det er nu.
    Og har det det fint med de oplevelser jeg får.

• #65   6. sep 2015 its the munk in spain.

Arg det jo så ikke helt rigtigt, om man vil det eller ej er ordet persker blevet brugt som skældsord i mange mange år. så det i den grad noget fis. det jo som at sige at ordet nigga, er nutidens ord for negerer...

• #66   6. sep 2015 Sorte sniger, trist du ikke er et mere åbent menneske..

• #67   6. sep 2015 Fordi at nigga er nutidens ord for negere. Sådan er det, folk må bære over med det. Så længe perkerne og almen pæredanskere kalder mig og mine venner for spanioler, så går det den samme vej rundt.

• #68   6. sep 2015 Its the munk in spain.

Dejlig holdning at have.. suk..

• #69   6. sep 2015 Og nu har jeg på ingen måde interesse i den islamiske kultur, og vil derfor ikke høre eller inddrages i den. Lige så vel som at den kristne religion ikke har min interesse. Jeg tror ikke på Gud, og jeg skal ikke hjernevaskes for det og blive fortalt det er det eneste rigtige.

• #70   6. sep 2015 Fordi alle muslimer, kristne osv ønsker jo at hjernevaske dem der ikke tror på det. smiley

• #71   6. sep 2015 så er mine perker venner racister, det vil jeg fortælle dem imorgen.. for de både kalder sig selv og hinanden perkere..
    så klap lige hesten børnlille..

• #72   6. sep 2015 Jo & Waikato: Jeg er tilpas åben til mit behov.
    Og har ikke behov for at rumme hele verden, fint der er nogen der har.
    Men du ska hverken være trist, eller ha ondt af mig, jeg klare mig som jeg hele tiden har gjort.
    Bare fordi jeg ik står med flag og kage ved grænsen??

• #73   6. sep 2015 Karmen og man er SGU da mindre begavet når man staver sgu med q smiley
    i hvert fald i samme grad som jeg er racist

• #74   6. sep 2015 Ja Camilla, du ska kalde dem person af anden etnisk herkomst end dansk, ellers er du racist smiley smiley
    Det der med at ha en jergon, det må man ik smiley

• #75   6. sep 2015 Kan man egentlig overhovedet tillade sig at kalde sig for flygtning når man har passeret mindst 10 lande hvor man ikke længere var i fare? men ydelserne er bedre længere nord på..
    Jeg mister sgu respekten når man ikke kan tage til takke med gæstfrihed og SIKKERHED, men man higer efter dem der udbetaler de højeste ydelser.

that's the evil truth

• #76   6. sep 2015 Hvis du rent faktisk tror det er derfor de kommer herop, så er du da ikke særlig godt informeret.

Man skal ikke tro på alt det sludder DF lukker ud .. smiley

• #77   6. sep 2015 Camilla: Nej, osse min tanke, så er man mere bekvemlighedsflygtning.

• #78   6. sep 2015 Nu så jeg en video fra flygtninge som var i polen v toget, hvor politiet kom med vand og mad for at give dem - hvad fanden gør DE idioter ikke? Kaster vandet i hovedet på dem, ned på skinnerne - en flok røvhuller, mens de som rent faktisk ville have noget måtte gå tilbage et andet sted til politiet for at få noget uden det blev smidt væk.

• #79   6. sep 2015 Hold nu kæft hvor skulle i skamme jer! vi snakker om folk der flygter så de ikke bliver mishandlet og slået ihjel. Største delen af dem drukner eller dør på andre måder, for at få deres familier i sikkerhed og så sidder i, som i den grad har det godt heroppe i lille trygge danmark og hyler og kalder det bekvemlighedsflygtning. Jeg er i den grad rystet.

• #80   6. sep 2015 Er det sådanne flygtninge vi skal have ind i landet? NEJ - ikke engang for ét sekund. De som takkede for mad og drikke JA - men sku ikke dem som ikke kan være betænksomme.

• #81   6. sep 2015 Its the munk in spain,

Det godt spanien var mere gæstfrie da din familie valgte at flytte dertil, end du er.

• #82   6. sep 2015 Nu bor jeg i Spanien du. Kommer der flygtning her til? NOPE. Hvorfor? Fordi at Spanien ikke yder noget for de som ikke arbejder. Arbejder du ikke - selv ved siden af studiet, så får du ikke sygesikring, arbejder du ikke, så kan du ikke få lov til at få permanent NIE nummer, som skal bruges til at få bankkonto, leje hus, betale husleje, leje eller købe bil. Så hvad viser det? At de smutter til Danmark, Norge, Sverige og Tyskland hvor de kan servicere dem i hove og røv. Jeg har intet i mod med at stå med kage og hoppe for de som kommer bevidst ind i landet, og vil integrere sig fra første dag - også med vores traditioner. Ikke at de skal deltage, men de skal have forståelse for det, og ikke blande sig.

• #83   6. sep 2015 Ryst det af dig.. faktum er at inden de rammer dk har de været i sikkerhed i ugevis.. og hvis de er velkomne og i sikkerhed fra krig i tyrkiet og Tyskland hvorfor så søge længere nord på?
    mere vil have mere.. man rækker en lillefinger og vupti er armen væk.

• #84   6. sep 2015 Spanien gæstfrie?! De er så lidt gæstfrie når det gælder samfund som muligt. Som skrevet så får du INTET, og der skal en hel del til før du kan få adgang til mange ting. Pt fordi jeg kun er studerende og ikke arbejdende har jeg kun 3 måneders nie nummer af gangen som gør at jeg kan hjælpe med at betale husleje, samt have en bankkonto. Jeg kan hverken leje hus selv, leje eller købe bil, tage kørekort eller noget. smiley

• #85   6. sep 2015 Melder mig ud,. I rummer tydeligvis ikke særlig meget empati for andre mennesker.

• #86   6. sep 2015 rummer heller ikke så godt imbecile mennesker

• #87   6. sep 2015 Jo & Waikato.
    Skamme sig, hvorfor?
    Fordi din holdning er rigtig, og min er forkert?

"Største delen drunker, eller dør på anden måde, for at få deres familier i sikkerhed"
    Er det noget du har noget statistik på?
    For i august var der redet 188000 på havet under deres flugt, og kun ca 2000 var druknet.
    Hvor er alle de andre døde henne? Send gerne link.
    Der er døde i krigen ja, men nu snakker vi jo under flygten.
    Og ellers lad vær med at gøre det værre end det er.

• #88   6. sep 2015 Ej at glemme, at vi maa ikke kalde dem perkere eller andet, men de maa godt kalde os racister, hvide svin, dansker svin etc, WTF? De er sgu mere racistiske end alle andre! Og vi maa jo snart INTET i vores eget land, for det stoeder dem!! smiley Men de skal have lov til at udleve deres religion og kultur. Det holder sgu ikke i laengden. Forstaar udmaerket godt, at der kommer mere og mere had imod dem

• #90   7. sep 2015 Fordi vi ikke har nok at dele af i mellem vores egne.

• #91   7. sep 2015 Det der har gjort mig kynisk er at opleve hvordan vores samfund giver ud af alle de goder vi har, uden at få særlig meget - hvis overhovedet noget tilbage.

Jeg vil hjertens gerne tage imod alle dem som mens de er her, ønsker at bidrage positivt til vores samfund. De som er ydmyge overfor det vi giver dem, og ikke blot kræver mere.

Jeg kan tilføje, at jeg er vokset op et sted hvor rigtig rigtig mange er indvandrere. Jeg har gået i en folkeskole med nok 40% indvandrere. Jeg har intet problem med dem, og har nydt at vokse op et sted med så blandede mennesker. Faktisk ønsker jeg ikke at flytte herfra, selv efter jeg er blevet voksen. Men det ændre ikke på at jeg synes, at de skal bidrage til vores samfund.

• #94   7. sep 2015 Det her er fuldstændig som tiden op til anden verdens krig. Med had kommer intet godt. Håber Danmark aldrig kommer i krig og man må flygte for at beholde livet og andre lande så vender os ryggen fordi folk som jer ikke ville hjælpe da de havde brug for det.

• #95   7. sep 2015 Jo
    du kan være 100 på at du ikke er velkommen til at nasse og te dig som du vil i mellemøsten smiley

• #96   7. sep 2015 For det gør alle flygtninge jo... -.- hold nu op du er da enormt generaliserende.

• #97   7. sep 2015 hvor mange % kommer og arbejder fra dag 1?

• #98   7. sep 2015 Er du seriøs? De folk som kommer har være i gennem så grumme ting, set deres familie og venner blive mishandlet og slået ihjel, været ude på en lang og hård flugt og så forventer du de skal i arbejde dagen efter de har søgt asyl. Du jo ikke rigtig klog.

• #99   7. sep 2015 Jo så tag du en håndfuld hjem og forsørg dem..
    men hvis jeg bliver voldtaget forventes det stadig at jeg passer min uddannelse ellers fratages min su.
    Ja de kommer fra grumme ting men det betyder ikke at der skal gå 6 mdr til 30 år før de rører en finger.
    man skal yde for at kunne nyde

• #100   7. sep 2015 Jeg gør bestemt hvad jeg kan for at hjælpe dem der har brug for det, hjælper gerne flygtninge, psykisk syge, ældre osv.
    Jeg er heldigvis opdraget til at se det individuelle menneske og ikke dømme folk for deres hudfarve eller religion.

• #101   7. sep 2015 Hvad har voldtægt med flygtninge at gøre?

• #102   7. sep 2015 under deres mishandling hører også voldtægt..
    men tag du dem hjem så.. pas dem og opvart dem.

En brokker sig over koldt vand i trygge omgivelser, en anden over internet og de bliver ved

• #103   7. sep 2015 Nu skal du ikke tro på alt hvad du læser, har du selv været ude og snakke med nogle flygtninge siden du ved at de bare brokker sig?

Det gør jeg os hellere end gerne, det skal du slet ikke være i tvivl om smiley

• #105   7. sep 2015 Når jeg læser denne tråd, væmmes jeg. Jeg væmmes over dét modbydelige menneskesyn, som hovedparten af bidragydere i denne tråd gør sig til repræsentanter for. Og over dén mistænkeliggørelse, uvidenhed og respektløshed, som hele denne debat bærer præg af.

Vi befinder os i den største flygtningekrise siden Anden Verdenskrig. Desperate mennesker tvinges til at forlade deres hjem, familier og alt, hvad de kender, for at begive sig af sted på livsfarlige rejser i håb om et værdigt liv og en fremtid for deres børn. I håb om sikkerhed, tryghed og fred. Undervejs dør mange af dem, og endnu flere bliver splittet fra deres familier og bekendte. Én af kommentarerne i denne tråd er, at "der jo kun druknede 2000 mennesker på flugt i august måned, og at vi derfor ikke skal gøre det værre end det er." Må jeg spørge jer, der snakker om, at vi "først og fremmest skal prioritere at bruge vores penge på danskerne", hvor mange flygtninge der skal drukne i Middelhavet, før vi bør skride til handling? Og hvor alvorlige I egentlig synes, at vores problemer herhjemme virker, set i forhold til dette? Hvor mange biler skal en gennemsnitlig dansk familie have råd til, før vi kan begynde at bruge penge på at redde - udenlandske - menneskeliv?

Så er der selvfølgelig også jer, der siger, at flygtninge "får penge for at sidde og klø sig i røven", og brokker jer over, at de ikke arbejder fra første dag. Jeg frygter, at I er ualmindelig usympatiske mennesker, men beder til, at I bare er uvidende og ubetænksomme. Prøv nu at tænke tanken til ende: forventer I virkelig, at traumatiserede mennesker, der er flygtet fra død og ødelæggelse, og kommer hertil med en fortid vi end ikke kan forestille os, med det samme er i stand til at tilegne sig sprogfærdigheder og tage job? Mange af dem er analfabeter, og kan ikke engang læse og skrive deres eget modersmål, fordi de aldrig har haft den adgang til uddannelse, som vi i de vestlige lande bare tager for givet.

Og hvis I, der stempler flygtninge som værende grådige og pengegriske, skulle være interesserede i lidt reel viden om emnet, kan jeg fortælle jer, at forskningen i begrundelserne for flygtninges valg af destination peger på, at det først og fremmest er vores relativt korte sagsbehandlingstider, muligheden for familiesammenføring, vores håndhævelse af menneskerettighederne og vores sociale sikkerhedsnet (heriblandt sociale ydelser, men lige så meget velfærdsydelser som fx gratis adgang til læge og uddannelse), der er årsagerne til, at flygtninge søger til Danmark.

Afslutningsvis vil jeg spørge jer alle sammen, om I virkelig ikke mener, at vi som nation har et medansvar for de mange flygtningestrømme? Og dermed selvfølgelig et globalt, humanitært ansvar? Vi har trods alt haft tropper udsendt i både Irak og Afghanistan.

• #106   7. sep 2015 Johanne - Du fik lige skrevet alt det jeg tænker, men ikke kunne få ned på skrift!

• #107   7. sep 2015 Jeg kommer aldrig til at føle mig som et dårligt og uempatisk menneske fordi jeg er af den mening jeg er.

Jeg tænker lidt længere fremad. Jeg ved godt at det er meget, og sikkert også for meget at forlange, at flygtninge som ofte er traumatiseret psykisk skal arbejde og lære vores sprog når de kommer til landet. Jeg kender mere end rigeligt til psykisk sygdom til at vide, at det pres ikke vil hjælpe dem.

Problemet er bare, at når de ikke lærer de ting så har de ikke mulighed for at bidrage til vores samfund. Når de ikke har mulighed for at bidrage til vores samfund, så er de udelukkende udgifter for samfundet. Dette skal ikke kun forstås negativt, for vi har også danskere der er udgifter for samfundet. Det er ikke mennesker der nødvendigvis ikke VIL bidrage.

Men ved at tage så mange mennesker ind der ikke kan bidrage til samfundet og hjælpe med at tjene til det de koster landet, så ender vi på et tidspunkt med et stort underskud. Når vi ender med det underskud, så frygter jeg, at der opstår langt mere had og bebrejdelse mellem de forskellige befolkningsgrupper i samfundet. Når vi ikke længere har et Danmark der fungere økonomisk, så vil der sidde rigtig mange og føle, at det skyldes de flygtninge vi tog ind, som vi vitterligt ikke havde råd til.

Det er jo allerede begyndt at vise sig, både herhjemme og i Tyskland hvor asylcentre bliver angrebet. Jeg føler at det er nødvendigt at tænke lidt længere frem, end lige nu hvor vi rigtig nok i Europa står i en rigtig forfærdelig situation, med en masse mennesker som er på flugt. Vi bliver nød til at tænke over hvilke konsekvenser det får fremover, og ikke kun nu og her.

• #108   7. sep 2015 Jo -jeg er så lidt træt af at få skudt i skoene at jeg er racist og/eller bange for udlændinge, blot fordi jeg ikke mener vi kan eller skal hjælpe alle.

Der ER problemer, når markant forskellige kulturer skal integreres i det danske samfund -et samfund der åbenbart ikke har formået at løfte integrationsopgaven godt nok, og som ikke har redskaber nok til at handle når man render i de "u-integrer-bare" -vi kan ikke losse dem ud af landet, fordi de så påberåber sig at være forfulgte osv. eller fordi der stadig er krig i deres land, med det resultat at vi altså er nødt til at tage alle slags ikke kun "de gode" flygtninge... og vi kan ikke komme af med dem igen, hvis de viser sig at være dybt kriminelle og/eller fundamentalistiske.

Jeg har i forbindelse med at jeg gik arbejdsløs, været 3 mdr på et kompetencecenter hvor flygtningene jo osse kommer for at modtage danskundervisning, mentorordning mm.
    Dels har de færreste lært dansk, selv efter over et år i DK (som i INTET dansk overhovedet, ikke engang det mest basale) hvilket fortæller mig at undervisningen er for ringe, eller kravene der stilles for lave. Og dels var der et problem med at de unge knægte fulgte efter os til bilerne, ikke på en "jeg vil bare gerne snakke og være venlig" måde, men på en måde og med en adfærd der gjorde mig temmeligt utryg, og som betød at jeg altid parkerede helt tæt på indgang/rygeområde, fordi jeg simpelthen ikke var tryg ved at gå helt alene ned til bilen ellers.

Jeg gentager gerne endnu engang, at jeg self mener vi skal hjælpe -men der skal altså drastiske ændringer til i måden vi gør det på, og det skal fra dag 1 indskærpes hvordan man opfører sig i DK. Det skal være muligt at losse folk ud hvis ikke de kan finde ud af det (men DET sker så ikke så længe EU har noget at skulle have sagt)

• #109   7. sep 2015 Michelle: Jeg har aldrig nogensinde sagt, at der ikke er problemer i forbindelse med integration og flygtninge i Danmark. Men hvordan kan du dog forvente, at vi i Danmark skal forblive upåvirkede, når verden er i brand? Mange lande med langt dårligere økonomi end Danmark er tvunget til at tage betydeligt flere flygtninge, end vi indtil nu har gjort. Krig fører enorme problemer med sig, både i de lande hvor det foregår, men også på et globalt plan og for os alle som mennesker. Dét er nu engang et vilkår.

• #110   7. sep 2015 Desuden kan jeg godt forstå, at nogle af jer er kede af at blive stemplet racister, når I udtrykker jeres holdninger til flygtninge, men faktum er bare, at flere kommentarer i denne tråd vitterligt ER racistiske - i ordets korrekte betydning! Det er racisme at fordømme folk på grund af deres race/etniske herkomst, hvilket flere af jer gør, når I snakker om hele folkefærd som værende utaknemmelige/griske/ikke værd at hjælpe etc., udelukkende baseret på deres geografiske oprindelse. Så i stedet for at sige "jeg er ikke racist", burde nogen af jer i stedet sige "jeg ser ikke noget galt i at være racist" - jeg synes som sagt det er frygteligt, men det ville være mere dækkende ift. jeres holdninger/menneskesyn smiley Hvis jer, der har disse holdninger og ikke vil kaldes racister, er uenige i dette indlæg, så bliver I for mig at se nødt til at definere, hvad I forstår ved begrebet racisme - for så deler I altså ikke den gængse opfattelse af, hvad det egentlig betyder smiley

• #111   7. sep 2015 Johanne -jeg forventer skam ikke at vi skal læne os tilbage og gøre ingenting. Det har jeg faktisk skrevet rigtigt mange gange.

Men det vi gør nu, virker altså ikke -vi har gjort det samme og det samme de sidste ret mange år -jovist med enkle variationer, men i det store hele det samme. Og tag et kig på flygtninge og deres efterkommere... en del af dem har altså ikke formået at integrere sig.
    Statistikkerne viser at ikke bare flygtningene (hvor man jo trods alt må forvente nogen krigstraumer mm) langt oftere ender på offentlig forsørgelse af den ene eller anden art. Vi har ghettoer hvor selv brandbiler og ambulancer dårligt kan komme ind. Vi har fundamentalister der får statsborgerskab osv.
    Vi er altså nødt til at gøre noget -vi kan ikke bare tage imod tonsvis at nye flygtninge og så gøre det samme med dem som vi har gjort med deres forgængere, for det har jo åbenlyst ikke virket for en del af dem.

Hvis vi fortsætter som nu, så kan vi ganske enkelt ikke tage imod det store antal flygtninge og forvente at det går godt.

Og myten om at syriske flygtninge er højtuddannede mm og derfor vil være en helt anden historie lever jo i bedste velgående -men de er altså lige så forskellige som resten af menneskeheden. Nogle er læger og advokater, andre er uuddannede fra dårlige kår.

• #112   7. sep 2015 øøøh johanne -jeg har altså ikke stemplet hele folkefærd.. i så fald må du sgu henvise til hvor.

Jeg har faktisk enormt mange gange skrevet ord som "nogle", "en del" eller sågar specifikke antal.

Men hvis man ser problemer med flygtninge, så er man jo åbenbart racist.... og jeg opfatter mig altså som et temmeligt meget ikke-racistisk menneske.

• #113   7. sep 2015 Vi er alle sammen enige om at ISIS er klodens største røvhuller, som skaber krig, bare for at skabe krig og føle magt, og tage magt over andre folk ikke?

Så her er et spørgsmål - bare til jer alle sammen: Hvis en rigtig stor del af menneskerne i Syrien (og nærliggende lande vel), på skift, dør under flygtningen, eller rejser til Europa, specielt nordeuropa. Lad os sige, at vi ikke bare rummer nogle 100.000 flygtninger - men istedet millioner. En "mindre" del forbliver i Syrien, underlagt ISIS.

Hvad vil ISIS gøre, når de mennesker de ønsker magt over - alle sammen befinder sig i europa? Hvad får jer til at tro, at ISIS ikke har nosserne til at komme til EU, og tage en større magt, ikke kun over de flygtninger, men også over os europæere?

ISIS er kun ude efter krig og magt - og det er sørgeligt det skal gå ud over uskyldige mennesker, men derfor stopper det dem ikke fra at rejse til EU, og tage kampen her.

Så - er det forståeligt at sige, at det er selfølgelig en forfærdelig tanke, for de som gerne vil ofre en masse for at være i sikkerhed og integreres, men at jeg gerne vil sætte MIG og min FAMILIE først - og have OS i sikkerhed, hvilket betyder, at det kun er en mindre del flygtninge vi kan modtage?

• #114   7. sep 2015 The Munk: hvorfor inkluderer "os" Ikke flygtninge? Hvad er det ved det rødbedefarvede pas der gør at man er mere værd end andre?

• #115   7. sep 2015 Fordi jeg selfølgelig altid vil sætte min helt egen familie - som i mor og far, og bror - ikke som dansker, først. Det vil der aldrig være nogle spørgsmål om. Min familie vil altid være mere værd end enhver flygtning - amerikaner, rumvæsener.

• #116   8. sep 2015 Fair nok, at vi der ytrer os her saa er racister. Men problemerne med stroemmen er FACT, sgu ikke noget vi “onde, umedmenneskelige, racister“ herinde finder paa. Og ja, krigen er godt og grundigt paa vej, for den tager de nemlig med her til. Og som nogle rigtigt siger, ISIS stopper IKKE ved europas graenser! Krigen ER startet. Og tak fordi vi, endnu gang, er onde, hvide mennesker fordi vi taenker paa os selv, vores land og VORES medborgere foer alle de andre. De skal sgu ikke suge alle recourserne ud af os og vi skal IKKE have daarlig samvittighed over at vende dem ryggen. Hvorfor skal deres problem altid goeres til vores problem? Man er jo snart et ondt menneske saa snart man er hvid! Nej, jeg ville ikke hjaelpe, hverken med penge eller andet, og ja graenserne skal lukkes.
    Til jer der nu vil stikke mig verbale lussinger for min mening, kom bare. Tvaertimod er I hamrende naive, at tro I er bedre bare fordi I tager imod dem med kyshaand. Krigen kommer! Vaer ikke i tvivl om det. Saa er vi andre - ikke naive - forberedt. Raek dem en finger og de tager hele armen. Europa gaar under som foelge, baade oekonomisk, politisk og paa alle recourser. Naar det sker, tror I virkelig “kaerligheden virker den anden vej“? De vil da skide os et stykke. De snylter, demonstrerer, laver ballade og saetter fuldstaendig urimelige krav! Hvorfor skal de forresten foerst i boligkoen? De bliver jo ALDRIG tilfredse!!! Laes nyheder, laes statistikker, se videoer, det er altsammen FACT. Er sgu traet af at hoere om det hver evigt eneste gang jeg taender radio, tv og whatnut! De har da overhovedet ikke krav paa nofet. De skal fandengaleme vaere LYKKELIGE for det de faar. Nej, det er og skal fandeme aldrig nogensinde vaere mit problem, og jeg skal heller aldrig foele skyld over ikke at hjaelpe bare fordi det naermest bliver forlangt fordi vi er hvjde og har reccurser. Hvid er nemlig det samme som meget slemt menneske. Tja, vi er bare nogle der ikke vil loebes over ende og udnyttes paa nogen maade. Kvalmende at se paa hvor mange milliarder der bliver sendt til dem, men gamle Bente, som i oecrigt har knoklet paa det danske arbejdsmarked i 60 aar, ikke maa faa skiftet ble og komme i bad. SKAM JER, DK, for at goere etniske danskere andenrangsborgere i deres eget land. FOEJ!!!

• #117   8. sep 2015 Nu er det ikke fordi at flygtningene, tager krigen med - bare for at få det på plads for de som vil skyde efter dette. Det er ganske enkelt ISIS, som er røvhuller og ville have fulgt med til selv Mars hvis de flygtede derhen. Det er sørgeligt, men det er sådan det er.

• #118   8. sep 2015 Showjumpingdk

Du ikke et hak bedre end nazisterne, isis osv.
    Hvis der er nogen som er skyld i Krig er det folk som dig, men jeres umenneskelige holdninger, som mener i er bedre end andre.
    Ufattelig trist du er så dybt begravet i dit had til andre folkefærd at du ikke kan selv kan se det.

Jeg væmmes over folk som dig, som ødelægger Danmark og resten af verdenen.

• #119   8. sep 2015 Mage til et så skamfuldt menneske som dig der kan sammenligne hende med værre en Hitler og ISIS. Jøsses.

• #120   8. sep 2015 Ja det mig der er noget galt med, det flot!

• #121   8. sep 2015 Its the Munk in Spain.

Du må da meget gerne komme med forskellen så?

Nazisterne mente de var bedre og mere værd end jøderne, hun mener jo tydeligvis at hun er bedre og mere værd end muslimerne, som jo bare kommer for at ødelægge Danmark ? Der er nu ikke så stor forskel igen. Men sandheden gør ondt.

Det er Rasisme på samme plan som med jøderne, negerne osv.

• #122   8. sep 2015 Gu er det røv og nu tager du dig sammen. Hvis du læser lidt på psykologi - så forstår du at vi alle indebærer et jeg, som vi elsker. forfanden i helvede, hvorfor fanden skal jeg eller andre samles med nogle massemordere og røvhuller blot fordi vi simpelthen vægter os og vores egen familie mere. Du får det stadig ikke banket ind i dit hovedet, at jeg skrev at jeg vægter mig og min familie højere end ALLE andre - om det er f.... Danskere - eller rumvæsener, når det gælder alvorlige situationer. Det betyder ikke at jeg til hverdag render og "hey vi er mere værd, smut" - NEJ. Men du er så blind af at tro vi er massemordere... Ak smiley

• #123   8. sep 2015 Hold tonen søster lystig.

Det ER rasisme, om du vil det eller ej.

• #124   8. sep 2015 Prøv at vend den om og det var din familie der måtte flygte så du ikke blev voldtaget, din mor ikke blev slået ihjel og Din far ikke blev mishandlet og resten af verdenen så vente ryggen til og sagde ja det da os sørgelig men vi vil ikke hjælpe jer, i kommer bare og ødelægger vores land....

• #125   8. sep 2015 Showjumping: Nazist, det var sgu noget af en beskyldning!!!

Jo & Waikato, ved du overhovedet hva de lavede??
    De fangede folk og slog dem ihjel, mener du seriøst, at det er det showjumping gør?
    Mangler stadig en statisk på alle dine døde flygtninge...?

Husk bare, at den dag du sidder og skider i din ble på 5. døgn, ska du ik regne med de kommer og skifter dig.
    De er nok over alle bjerge, når hjælpen ska gengældes.

• #126   8. sep 2015 Jeg har aldrig forstået at dem som integrerer sig og bidrager til det danske samfund skal sendes hjem, hvorimod dem som ikke gør en dyt og knap nok kan snakke dansk - de må gerne blive.

Men når det er sagt, så tror jeg desværre ikke at en underskrift indsamling hjælper. Det har jo heller ikke hjulpet før hen smiley

• #127   8. sep 2015 Og selvom Jeg vil være skide desperat - så vil jeg godt kunne følge at jeg tager med krigen - specielt hvis jeg er muslim. Men jeg mener at liv er mere værd en religion - og det er der desværre mange der ikke mener...

ISIS er efter at være "Allah" - dvs, de skal have magten ocer en masse muslimer.

• #128   8. sep 2015 Jo og Waikato

hvor ville jeg ønske at jeg kunne brøle dig ind i hovedet at du er et naivt lille fjols og må det bide dig bagi!

De trækker deres krig herop, og millioner af syrere er ikke bare en BRØKDEL så meget værd som min datter og resterende familie. Jeg er ikke fremmedhadsk.. du er bare en lille blåøjet satan der ynder at smide klamme hadfulde gloser efter folk der ikke stryger dig med hårene - FØJ..
    Er sgu næsten flov over at dele kærlighed til samme hesterace som dig!

Tag du og gå en lille tur på Motalavej i Korsør en mørk aften.. good luck girl smiley
    det er den slags deres unge mænd anser som værende integration.

• #129   8. sep 2015 De som bidrager OG KAN BEGÅ SIG er mere end velkomne, men de der ikke bidrager eller ikke kan begå sig skal bare sparkes ud i en jolle med et kort og så aldrig vende tilbage.

jeg som dansker ønsker at kunne gå fredeligt på gaden uden chikane. ville ønske at man kunne rende med et stempel og hvis sådan en lort kalder dig luder på gaden så fyre det stempel i panden på ham og sende ham af h til..
    giv os trygheden tilbage!

og denne generation lige nu er SLEM til dårlig opførsel (fra 16 op til 35)

• #130   8. sep 2015 Camilla og hafferne: Og der er du vist ikke bedre selv. En ting er at man er uenig, og hvis en person begynder at skrive grimt - jamen så lad dem gøre det. Det sidste man skal gøre er at synke ned på deres niveau.
    Desuden laver mange asyl ansøgere ballade fordi de ikke har andet at tage sig til, lige på det punkt er unge utilpassede danske drenge bestemt ikke bedre. Lader man dem sejle i deres egen sø, ja så sker der en masse kriminalitet, men tager man i mod dem og hjælper med at integrerer dem - ja så går det den anden vej. Sjovt nok viser samtlige undersøgelser at de stedet hvor asylansøgerne bliver tilbudt en dansk familie som besøgsfamilie, at der er kriminaliteten begået af asylansøgere faldet.

• #131   8. sep 2015 Jo & Waitko - jamen tak for titlen da. Hvem er det lige der er doemmende nu? Jeg skammer mig over folk som DIG! Du er saa ufattelig naiv, og du er ikke et hak bedre med de udtaleleser du kommer med. Saa vil jeg vaelge at kalde dig forraederen. Der er intet dansk og patriotisk i dig. Foej hvor er du en skamplet for Danmark med dine holdninger og u-danske indstilling. Maaske skulle du flytte ned til dem dernede.

• #132   8. sep 2015 Midt i den her heftige debat er det måske værd at huske på, at man ikke nødvendigvis er enten det ene eller det andet. Man kan faktisk godt ligge et sted midt imellem de mere ekstreme meninger i den her debat. Jeg vil ihvertfald ikke kaldes hverken racist, umenneskelige eller lignende på baggrund af mine udtalelser.

Jeg ser også udtalelser herinde, som egentlig lægger sig op ad min egen mening, men kommer til udtryk på en måde som jeg slet ikke kan stå inde for.

Mest vigtigt er det, at vi husker lige at snakke ordenligt til hinanden. Det der mudderkast hvor man kalder hinanden grimme ting og snakker ned til hinanden, det hører da ingen steder hjemme. Dét er i sandhed noget at være pinlig over.

• #133   8. sep 2015 Jeg tror også bare den er bedst at slutte - for vi kommer kun mere op at diskutere. Du har din mening, jeg har min, men jeg vil ikke stemples som samme person som hitler, breivik eller lignende.

• #134   8. sep 2015 Synes I burde stoppe den her, det ender i en ordenlig gang mudderkastning lige nu, hvilket ikke er rart for nogle af jer. Så stop den hellere og gå hver til sit, inden I får sagt grimme ting I bare fortryder smiley

• #135   8. sep 2015 Selvfølgelig skal vi da hjælpe vores del af folk i nød og livsfare. Ingen tvivl om det.
    Men hjælpen i DK er kammet helt over og vi har ved at forkæle dem frataget dem ethvert initiativ til at klare sig selv eller tage hjem når det er muligt.
    Folk som virkelig er i nød og livsfare vil være fint tilfredse med fred og frihed uden forfølgelse, en varm bolig og seng at sove i, tøj på kroppen (og det kan sagtens være genbrug), at kunne spise sig mæt hver dag, få medicin og behandlinger, samt undervisning så de kan begå sig og lære at klare sig selv i det land som har modtaget dem.
    Vi snakker altså om NØDhjælp, ikke ukritisk forsørgelse. Alt det kan udmærket klares i et flygtningecenter, hvor de selv bidrager til den daglige drift. Hvis de begår kriminalitet er det UD af landet. Selv ved det mindste rapseri. De skal ikke have lov til at optage plads i vores fængsler. Vil de være her og modtage hjælp, så har de at opføre sig ordentligt.
    Vil de have egen bolig, luksus og kontanter, så må de ud og arbejde. De kan til at starte med, beholde lidt lommepenge for at bevare motivationen, dernæst skal de selv betale for deres eget og familiens ophold, og først derefter kan de beholde det overskydende til egen disposition.
    Der er intet til hinder for at forskellige velgørenhedsorganisationer kan bidrage til at forsøde deres ophold, men der er det er normalt også folk med overskud der bidrager. Og det er ikke alle danskere der har det!
    Sådan en nødhjælp, vil jeg mene, kunne motivere dem til at blive selvforsørgende eller rejse hjem så snart det bliver muligt. Og det vil gøre Danmark i stand til at tage deres del af flygtningene og samtidig give mere økonomi til at hjælpe vores egne svage.

• #136   8. sep 2015 Jeg er selv rigtig gode venner med Almedin som desværre skal forlade danmark inden oktober.. Vi er rigtig mange der er kede over dette, da Almedin fylder rigtig meget i vores hjerter.

- Jeg har selv samfundsag på A. Og jeg er simpelhen blevet så forvirret når det kommer til udlændinge politik... Mere har jeg ikke at sige.
    - Men er der nogle der fortjener at blive her i DK så er det Almedin !....

• #137   8. sep 2015 Gitte: Det er osse sån jeg tænker, men nogen her mener det er racistisk tankegang.

• #138   8. sep 2015 Hold da op, det endte da heftigt smiley
    Almedin og vores klasse er kommet i Frederiksborg Amts avis 2 gange og vi var i Lorry i lørdags. I dag kom TV Nordsjælland også og interviewede min veninde og jeg. Lige nu er vi på omkring 12.000 underskrifter, så vi har jo fået vækket en del opsigt. Selvfølgelig er der jo stor chance for at han stadig bliver sendt væk, men i det mindste har vi prøvet, og fået sat fokus på det her. I kan tjekke Tv2 Lorry hjemmeside ud, hvis I er interesserede i flere informationer. smiley

• #139   8. sep 2015 Problemet med udlændinge er, at størstedelen af den danske befolkning er bange for dem. De er bange for terror, og de er bange for at vi alle skal blive omvendt til muslimer - fordi de forbinder islam med terror.
    Befolkningen frygter indvandrere (specielt muslimer), og specielt efter 9/11 skete for flere år tilbage.

De glemmer så bare lige, at Tyskland invaderede landet (og en stor del af andre lande) og terroriserede.
    De glemmer, at England bombarderede København i 1807.
    Er den danske befolkning bange for britter og tyskere? Nej. Hvorfor er vi så, så bange for flygtninge og invandrere? Er det fordi de har en anden tro?

Folk glemmer, at vi i DK oprindeligt ikke var kristne, men at kristendommen blev tvunget over befolkningen.

Kristendommen og Islam er ikke så forskellige fra hinanden, som folk går og tror. Folk skal tage sig sammen, og lade være med at være bange for andre mennesker, bare fordi de har en anden hudfarve og/eller anden tro, traditioner osv.
    Folk skal tage sig sammen og se længere end deres egen næsetip.

"Der er så mange der bare nasser på samfundet," måske, men ved de mennesker, der bruger dette argument, hvor mange PÆREDANSKE INDBYGGERE der nasser? Mange, mange flere.

Jeg håber inderligt, at Almedin og hans familie får lov at blive. Folk brokker sig over, at ingen integrerer sig - Almedin er et skide godt eksempel på en udlænding, der gør sit absolut bedste for at integrere sig og indfinde sig i den danske kultur. Det er svinsk, at familier som hans, skal smides for døren.
    Min lillesøster går i Almedins overklasse, og jeg har kun hørt positivt om ham. Han fortjener bestemt, at få lov at blive og få hans drøm om at læse medicin opfyldt.

• #140   8. sep 2015 Inden i roser flygtningene for meget. Har i set det svineri de har efterladt på og langs motorveje i Ungarn og i busserne? Ikke engang en børnehave klasse kan svine så meget i en bus.

• #141   8. sep 2015 Har du set, hvor meget danskere sviner over det hele? Dårligt argument.

• #142   8. sep 2015 Liva - ikke engang danskerne sviner så meget. Find artiklen under denkorteavis.dk og fortæl mig ikke at de fortjener at komme hertil.

• #143   8. sep 2015 Jeg har ikke set nogen artikel om noget rod i nogen busser, eller i Ungarn. Jeg ved, at argumentet med at rode/svine er hamrende dårligt, for danskere er skisme også dårlige til at holde deres affald for sig selv.

Jeg er fuldstændig ligeglad, med om du synes de fortjener at være her eller ej.

• #144   8. sep 2015 Før du har læst artiklen og det billederne så synes jeg ikke du skal udtale dig som at danskere sviner lige som dem andet end på festivalsområder.

• #145   8. sep 2015 Jeg har ikke behov for at se en artikel, skrevet af racistiske fjolser, om hvor meget flygtningene sviner. Jeg ved, at der her i DK bliver smidt skrald til højre og venstre. Jeg siger at argumentet er dårligt. Resten er noget du selv har læst dig til.
    Jeg udtaler mig om lige præcis det jeg føler for.

• #146   8. sep 2015 Jeg har set billederne, og tænkte faktisk, at man burde nok starte med, at rydde op efter sig.
    For ja, det ligner faktisk Roskilde Festivalen mandagen efter.
    Og det er nok heller ik smart, at stjæle hotellernes håndklæder.
    Intet gir dem ret til, at svine sån.

• #147   9. sep 2015 Sorte Sniger:

Der er slet ikke nævnt racer eller religion i mit indlæg, så hvordan nogen måske kunne opfatte det som racistisk er da en gåde.

Bøgegårdens Liva:
    Der er sket en stor udvikling siden de hændelser du trækker frem. Det er jo 70-200 år siden! Vor herre bevares, vores forfædre var vikinger og frygtet i det meste af verden. Skal vi fortsætte i den rille???
    Nej, men se på flygtningestrømmen vi modtog under Vietnamkrigen i 70erne. Mange af disse bådflygtninge opholder sig stadig i DK. De har integreret sig, klarer sig selv og sætter en ære i ikke at ligge vores land til last. De er taknemmelige for at vi modtog dem dengang, og de opdrager deres børn i samme ånd. Derfor er det yderst sjældent at vi ser kriminalitet begået på deres initiativ. Jeg har aldrig mødt nogen som har noget imod at de, eller andre Asiater, er her. Og det på trods af at de også har en anden hudfarve, religion og nogle andre traditioner. Men de stiller sig ikke op og forlanger at vi danskere skal opføre templer ol. til dem. De betaler selv!!! og forventer ikke andet. De vil heller ikke tilpasse vores samfund efter deres overbevisning. De respekterer os og det er gensidigt.
    Så dit racismekort kan du godt putte i lommen igen. Det hele handler om de nye flygtninges opførsel og belastning af vores lille land.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#149   9. sep 2015

profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#150   9. sep 2015

profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#151   9. sep 2015

profilbillede
  • #152   9. sep 2015 AMT: har du et direkte link til opslaget på facebook? Kunne rigtig godt tænke mig at se og eventuelt dele det smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#153   9. sep 2015 Smut: det er skrevet af en renee funder smiley

• #154   9. sep 2015 Okay, tak smiley

• #155   9. sep 2015 Gitte, jeg tror du misforstår hvad jeg skriver. smiley

Hvis jeg læser korrekt, så skriver du, at jeg ikke synes flygtningene integrerer sig. Correct me if I'm wrong.
    Jeg synes det er grotesk, at folk har så meget imod dem, netop fordi de faktisk integrerer sig.
    Jeg trækker racismekortet fordi jeg hver eneste dag ser folk, der sviner dem til, bare fordi de ikke er danskere. Så jeg synes, at jeg har al ret til at udtrykke mit syn på den danske befolkning: en kæmpe stor flok racistiske mennesker.

At jeg trækker eksempler som 1807 og 2. verdenskrig frem er for, at sætte i perspektiv, hvor latterligt det er at folk har så meget imod vores indvandrere, at mange folk faktisk er bange for dem (se fx alle de gange udlændinge har været anholdt fordi folk har troet at de har haft bomber med, når de overhovedet ikke har), når der ikke er nogen der har noget imod fx britterne og tyskerne, selvom det er to lande der faktisk HAR terroriseret landet.

• #156   9. sep 2015 Jeg er meget spillet på det her punkt. På den ene side vil man rigtig gerne hjælpe de mennesker som VIRKELIG har brug for hjælp, men på den anden side, hvordan skelner man så mellem de godsindede og de ondsindede?

Faktum er at Danmark er et meget lille land, med i forvejen et stort antal indvandrere og flygtninge. Der må jo være begrænsninger på hvor mange vi kan tage ind. Når vi i forvejen ikke har boliger til landets studerende og andre uden tag over hovedet, hvordan skal vi så hjælpe andre? Hvad med de ældre som dårligt kan få et bad? Det er trods alt os danskere der har bidraget til den Danske statskasse. Derfor bør første prioteten også ligge hos danskerne. Men igen, selvfølgelig skal vi hjælpe andre i det omfang vi kan!

Jeg ved ikke om jeg er den eneste som er meget skeptisk overfor denne indvandring der foregår lige nu. Selvfølgelig er der mange reelle flygtninge som flytger fra krig, men gør alle nu også det? Eller er IS så kloge at de sender tusindvis af deres egne rundt omkring hele verdenen, for at æde landende op indefra. Jeg tror der ligger mere bag invandringen, end "bare" krig og ødelæggelse.

• #157   9. sep 2015 Bøgegårdens Liva:

OK. Integration er = tilpasning, korrekt?
    Hvem er det der tilpasser sig når der bliver serveret halalkød på de danske hospitaler???!!! Hvad tror der sker hvis en dansker bliver indlagt på et hospital i et muslimsk land og siger at han kun kan spise svinekød???!!!
    Hvorfor må børnehaverne ikke længere servere frikadeller???!!!
    Hvorfor taler mange ikke dansk efter 30år her i landet?
    Hvorfor er der en langt større procentdel kriminelle muslimer end andre i vores land???
    Hvorfor erklærer fremstående muslimer at de vil overtage verdensherredømmet???
    Vil de os noget godt???

Hvor mange svenskere, briter, tyskere og asiater er skyldige i bombeterror?
    Sverige, Tyskland og England har gennem de sidste mange årtier vist at de vil os noget godt. Asiaterne har vi vist aldrig haft noget udestående med... Så jeg ser da absolut ingen grund til at være bange for dem mere.
    Men muslimer er dagligt indbladet i terror, så der vil jeg da hellere være på den sikre side, end jeg vil bombes i stumper og stykker.
    Og til sidst: Hvilke goder tilfører muslimerne os???

• #158   9. sep 2015 Hold da op, hvor lyder du fuld af had. Det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på. Jeg står ved, hvad jeg har skrevet.

Det er ikke flygtningernes skyld, at den danske regering overdriver og siger "ingen svin". De vil ikke have at deres børn spiser svin, de siger ikke at vores ikke må. At folk spiser halalslagtede dyr er valgfrit.

Og så vil jeg gerne tilføje, at jeg har kendt til muslimske familier der har ladet deres børn spise gris, netop for at integrere sig.
    At de fleste ikke vil spise gris er ikke noget problem. Det er jo heller ikke et problem, at nogle slet ikke spiser kød, så hvorfor skal det være et problem at de ikke vil spise gris?

Jeg forlader den her. Du er ikke til at diskutere med, og du har tydeligvis en mening om flygtninge som jeg ikke kan følge. God dag til dig. smiley

• #159   9. sep 2015 Siger de ikke at vores ikke må? Der har da ikke været andet end problemer og i nyheder om hvorvidt de klager osv osv over at der serveres svinekød og andet kød og at alt er ikke halalslagtet kød.....

• #160   9. sep 2015 Bøgegården -for det første er jeg godt nok kun stødt på MEGET få der tror vi alle bliver muslimer eller som tror at muslimer nødvendigvis vil betyde terror. Så nej, jeg tror altså ikke det er der forklaringen skal findes.

For det andet så holder den ikke helt vand den der med "kristendom og islam er ikke så forskellig" -du har ganske ret hvis vi kun forholder os til hvad der står i hhv. biblen og koranen.
    Men i praksis ER der KÆMPE forskel på de to -nemlig at vi i vores del af verden ikke lever efter biblen og selv de der er kristne, lever, med meget meget få undtagelser, med et ret afslappet forhold til biblen. Vi tager den ikke ret bogstavelig -faktisk fortolker vi så meget på den, at vi kan få biblen til at passe på vores liv og ikke omvendt.
    Den slags findes naturligvis osse blandt muslimer, men sådan helt generelt set, så er troende muslimer altså noget mere "lydige" overfor deres tro end vi danskere er overfor vores -og blandt flygtningene er der en hel del flere troende muslimer, end du vil kunne opstøve troende kristne.
    Og her taler vi slet ikke fundamentalister hverken blandt kristne eller muslimer.

Hvis osse disse skal tælles med, så er forskellen endnu større -fundamentalisme er, omend ikke normen, stadig noget mere udbredt blandt muslimer end blandt kristne i vores del af verden.

Jeg er ikke bange for flygtninge. Jeg er heller ikke bange for islam eller terror (omend terror jo er en del af den verden vi lever i -jeg går bare ikke rundt og frygter at det sker for mig i morgen e.l.).
    Jeg forholder mig udelukkende til deres adfærd/opførsel. Og jeg bilder mig da heldigvis stadig ind at flertallet er søde og venlige mennesker der gerne vil bidrage tild et danske samfund (det er i hvert fald det jeg oplever når jeg snakker med dem).
    Men man kan altså heller ikke lukke øjnene for at der bl.a. flygtninge og deres efterkommere er en overrepræsentation af folk på offentlig forsørgelse, kriminalitet mm.

Så der er altså et problem med at få de flygtninge der kommer herop integreret.Istedet for at bidrage til samfundet, bliver de en byrde... og DET er hvad de fleste "modstandere" (omend jeg altså ikke rigtigt møder modstandere af at hjælpe krigsofre -blot modstandere af at vi skal hjælpe dem allesammen her) reagerer på -ikke en eller anden irrationel frygt for død og ødelæggelse.

Noget en del osse reagerer på, er hvordan vi i DK skal tilpasse vores skikke til muslimske forhold -halalslagtning, ingen svinekød på sygehuse/i børnehaver osv. Altså småting hver især, men ting der igen go igen kræves at vi danskere "ofrer" for tilflyttere... og vil vi ikke, anklages vi for racisme.

• #161   9. sep 2015 Og ang muslimer vs kristne, så ville jeg have nøjagtigt de samme forbehold hvis flygtningene ikke var syrere men istedet amerikanske fundamentalister -de amerikanske evangelister er jo absolut lige så fundamentalistiske som de mest fundamentalistiske muslimer.

• #162   9. sep 2015 Så har du været heldigere end mig. Jeg er stødt ind i rigtig mange, som mener at de kun er her for at nasse og omvende os alle sammen, så jeg undskylder da hvis du føler dig stødt over det syn jeg har fået af hvordan folk ser tilflytterne.

Jeg har endnu ikke set nogen muslimer gøre krav på, at der ikke må serveres svin på sygehuse og børnehaver, men blot at deres børn ikke skal spise det. At danskere så har valgt at gå helt væk fra det pga nedskæringer er noget andet.
    Hvis du kan linke mig til direkte udtalelser fra muslimer, hvor de kræver at der slet ikke serveres gris, så gør det endelig - indtil da står jeg ved min holdning.

Og så melder jeg mig igen ud, for jeg kan vitterligt ikke holde ud at se folk være så negativt indstillet overfor andre mennesker fordi de er anderledes.

• #163   9. sep 2015 Nu fik jeg læst resten af din kommentar, og vil sige at jeg er glad for at du tror på at størstedelen er villige til at hjælpe samfundet - min teori om frygt er bygget på folk der tror de ALLE nasser, så det håber jeg da ikke du føler dig truffet af. Og så undskylder jeg, hvis ovenstående kommentar virker myntet på dig mht til folk der er negativt indstillede. Den er også mere generel. smiley

• #164   9. sep 2015 Liva -nej jeg kan ikke linke til udtalelser... dels fordi jeg altså ikke pr automatik tager en artikel fra EB eller den korte avis for gode varer, og dels fordi udtalelser altså oftere er nogen jeg har hørt i den virkelige verden fremfor læst på nettet smiley

Og du har da ganske ret, det er de færreste muslimer der ligefrem siger at der ikke må serveres svinekød f.eks. i en børnehave.
    Men i praksis bliver det jo resultatet, når muslimske forældre skaber sig over at de evt selv skal tage madpakke med den ugedag hvor der serveres frikadeller e.l.
    Og jo, den slags forældre findes -jeg har arbejdet i vuggestue og har taget mangen diskussion om retfærdigheden i at de skal have en madpakke med hvis de ikke vil have at deres børn får det mad der serveres, enten fordi det var svin eller fordi vi ikke kunne garantere at det var halalslagtet.
    Resultatet er blevet at den vuggestue i dag ikke længere serverer svinekød for ungerne og at kød nu er halalslagtet (eller fisk, men det tæller jo ikke rigtigt som kød).
    Dvs at nu er det så de ikke-muslimske forældre der må sende madpakker med, hvis ikke de vil støtte halalslagtning.
    Og det er jo det valg der tages langt de fleste steder, fordi det ikke er økonomisk eller praktisk muligt at tilbyde flere retter hver dag.

• #165   9. sep 2015 men vil lige indskyde ar madordning i min verden kun er en lille del af problemet -jeg lægger en hel del mere i at så stor en anddel af flygtninge ikke kommer i job. Det er ikke noget jeg nødvendigvis tilskriver dem alene eller tilskriver en "nasse-mentalitet", men integrationen er altså fejlet både fra vores og deres side, så skal vi tage så stort antal flygtninge, skal der altså stilles større krav til dem, og vi skal finde andre måder at hjælpe dem med at leve op til de krav.

Jeg har som tidl nævnt været på kompetencecenter knapt 3 mdr. hvor jeg som aktivering, skulle indrette lejligheder for flygtninge -de får altså temmeligt meget for at sige det pænt. Og selv de der INTET dansk kan, har som minimum lært ordet "kommune" og det bruges flittigt når der er ting de vil have men ikke har fået -ligefra husleje betalt til en hækkesaks eller en computer.
    Og de er jo næppe kommet hertil i den tro at de ligefrem får ALT betalt og udleveret.... men det har de altså hurtigt lært. Så det er både dem og os der fejler.

• #166   9. sep 2015 Bøgegårdens Liva:

Jeg er ikke fuld af had.
    Jeg stiller dig en række konkrete spørgsmål på eksempler hvor indvandrer/flygtninge adskiller sig fra etniske danskere.
    I stedet for at svare på dem, bliver du bare tøsefornærmet og prøver at angribe personligt. Den bider jeg ikke på.
    Det handler heller ikke kun om madvaner. For min skyld kan de spise lige hvad de vil, men de skal ikke bestemme hvad jeg og mine børn spiser.
    Når du nu er så glad for dem, så kan du jo oplyse os andre uvidende om hvad goder de tilfører landet?
    Er de taknemmelige for den gode tilværelse de har fået i DK?
    Hvordan viser de det?
    Kommer de her med fred og kærlighed?
    Arbejder de hårdt for at skabe sig en tilværelse og for at være noget for os andre?
    Skaber de arbejdspladser for etniske danskere i erhvervslivet (udover sagsbehandlere og andre offentligt ansatte som tager sig af deres sager)?
    Hvordan bidrager de til vores allesammens Danmark?

• #167   9. sep 2015 Gitte: Det er man her, hvis man er kritisk overfor flygtninge, det er sån det hænger sammen smiley
    Til din #166, en række meget fine spørgsmål, som jeg egentlig osse gerne vil ha svar på.
    For har stadig ik fundet svaret, jeg vil jo forvente, at en 70-80% sku bidrage positivet til samfundet her.

• #168   9. sep 2015 Gitte -ja en god del af dem er taknemmelige (det betyder dog ikke at de allesammen bidrager med noget til samfundet)
    Ja en god del af dem er ganske fredelige -og i øvrigt osse ganske gæstfri, skulle du finde på at banke på deres dør en dag, for måske at få en anden oplevelse af en flygtning, end den du får ved at gå gennem vollsmose e.l.
    Ja nogen af dem arbejder hårdt. Jeg arbejder nu på kontoret i et vikarbureau, og nogen af vores bedste (som i: siger ja til hvad som helst, når som helst) vikarer, har navne som Mohamed, Ali o.l. Desværre viser statistikkerne jo at afsindigt mange af dem aldrig kommer i job.

Så der er altså ikke et simpelt svar på dit spørgsmål -det afhænger jo fuldstændigt af hvilken gruppe flygtninge man ser på. De er forskellige ligesom danskere er det. Nogen bidrager, andre gør ikke, nogen er taknemmelige, andre er ikke.

Men ser vi på det generelle billede, så er det for få af dem der bidrager økonomisk til vores samfund, på det punkt tror jeg ikke vi er uenige.

• #169   9. sep 2015 Tror mange af jer som mener at flygtninge udelukkende er ude på at begå kriminalitet og ikke er taknemmelig over at være her i DK, burde melde jer frivilligt som besøgsven på det nærmeste asylcenter.
    Så burde mange af jeres fordomme forsvinde smiley For de fleste vil gerne integrere sig, problemet er at de jo ikke rigtigt kan komme ud i det danske samfund, de kender ikke vores kultur - så hvor skulle de lære det fra? Jo ved at en dansker lærer dem det smiley

• #170   9. sep 2015 Gitte, jeg er sgu ikke tøsefornærmet. Jeg er oprigtigt forarget og ked af, at nogle mennesker kan have så meget imod andre uden at kende dem og sætte sig i deres sted, og jeg gider simpelthen ikke diskutere med nogen som jeg ikke får noget ud af, at diskutere med.

• #171   9. sep 2015 Team Grafik -men de kommer ud i det danske samfund, når de forlader asylcenteret (og de har jo garanti på permanent bolig indenfor 3 mdr e.l., så de KOMMER ud fra asylcenteret hvis ellers de får asyl).
    Og de er altså ikke vanvittigt gode til at integrere sig (en grov generalisering -for nogen af dem er rigtig gode til det). Og det hjælper ikke når der er rigtigt mange af dem, for de er jo ligesom de fleste af os andre -mennesker har det med at finde sammen i grupper som de har noget tilfælles med. Kristne finder sammen med andre kristne, hestetøser finder fællesskab med andre hestetøser osv. Og det gælder self osse flygtninge. Derfor er det osse meget meget nemmere at integrere 1 udlænding end det er at integrere 1000. Den ene må jo nødvendigvis integrere sig eller blive frygteligt ensom. De 1000 har fællesskab i hinanden.

I et af de små samfund vi var ude at flytte en flygtning ind, havde præsten og menighedsrådet gjort det til deres opgave at hjælpe med integrationen. Der er ikke brugs i byen, så de var forbi allerede første dag og tage manden med ud at handle, og har så ellers prøvet så godt de kunne at få ham introduceret for jævnaldrende -han havde 3 børn, så på den måde fik de hurtigt legekammerater i området osv.

Jeg tror den slags er rigtig gavnligt -men han var osse godt hjulpet af at kunne godt engelsk.
    opgaven er meget nemmere når man placerer sådan en familie i et lille samfund, end hvis han placeres med 1000 andre ikke-danskere.

omvendt var skuffelsen så stor da vi senere på ugen vendte tilbage med de sidste møbler og for at sætte persienner op mm -og manden så ikke var mødt op til danskundervisning. Og i øvrigt var sur over ikke at være blevet placeret i en større by (=varde eller esbjerg for hans vedkommende).

Så viljen skal altså være der -ikke kun blandt danskerne, men osse blandt flygtningene. Det er den hos nogen -men langt fra alle, han er ikke et enestående tilfælde.

• #172   9. sep 2015 Jeg synes at fejl nr. 1 i flygtningedebatten er, at den kun handler om politik og økonomi. Det er to meget vigtige ting, men i krisesituationer kan de virke meget virkelighedsfjerne.
    For mig handler flygtningedebatten om, at der er mange tusinde mennesker, som er kriseramte. Jeg bor i et af verdens rigeste lande. Jeg bader i SU-penge, SU-lån og materielle goder og det kan jeg godt dele ud af, når verden står på den anden ende, som den gør lige nu. Jeg har samlet tøj, tasker, sko og andet sammen, som jeg godt kan undvære og det bliver kørt til et asylcenter engang i næste uge.
    Vi vil så gerne være en del af den store globaliserede verden, men den består ikke kun af rigdomme. Den globale verden er også fattig og lige nu også voldsomt kriseramt... Når man siger A må man også sige B.

Kort sagt: det her handler ikke om økonomi eller politik - det her handler om mennesker!

Som afslutning kan I lige få et stykke fantastisk dansk kultur med på vejen. Skrevet af Benny Andersen:

Barndommens land.
    Tidens mælketand.
    Verden er ny for dit øje.
    Folk er to-tre meter høje
    så de må bøje sig
    ned til dig.

Fluen er blå.
    Kilder på min tå.
    Og et par myrer du kender
    hygger sig på dine hænder.
    Skrubtudsen tisser en tår
    før den går.

Solen er varm.
    Stikker på din arm
    ligesom hvepse og bier.
    De er så gale. De svier.
    Regnormen føles så blød.
    Den er sød.

Slog du dit ben
    på en kampesten?
    Kom - lad mig puste på skrammen.
    Vi skal ha lappet dig sammen.
    Du må vist hellere få
    plaster på.

Verden er stor.
    Kaldes 'Moder Jord'.
    Der findes børn der må flygte,
    men du har intet at frygte.
    Ingen skal mishandle dig ¬-
    håber jeg
    .

Græsset er højt
    som et fuglefløjt.
    Solen er ude af syne.
    Putter sig under sin dyne.
    Gaber måske - lissom du -
    sover nu.

Barndommens land.
    Nu er jeg en mand.
    Tit har jeg lyst til at love
    solskin og dejlige skove.
    Men der er lang vej igen.
    Sov, min ven.

• #173   9. sep 2015 Michelle: At sætte dem i en bolig er ikke ens betydende med at være ude i det danske samfund smiley og jeg siger ikke at samtlige ønsker at integrerer sig, for nej det ønsker samtlige ikke, men størstedelen vil gerne vis vi danskere gad at hjælpe også.

• #174   9. sep 2015 Grafik -Men man er altså osse selv nødt til at gøre noget når så man er i den bolig. Vi kan ikke gøre det for dem -vi kan give dem et sted at bo ude i det danske samfund. De er selv nødt til at tage det næste skridt.

Jeg flyttede til Tyskland da jeg var 16 -der kom altså ikke naboer og hjalp mig, jeg måtte da selv tage kontakt. Og det er jo sådan verden fungerer. Om de er flygtninge eller blot havde været indvandrere, så er de selv nødt til osse at række hånden ud mod samfundet.
    Og det starter jo med at møde op til danskundervisningen (som de i øvrigt skal -og det burde have konsekvenser at lade være uden en god undskyldning).

Men ham jeg omtaler var på ingen måde enestående. På 3 mdr nåede vi at komme i rigtigt mange hjem.
    Og en god del var særdeles gæstfri, og selvom de ikke snakkede et ord dansk, fandt vi alligevel udaf at kommunikere med kropssprog, pegen på det ene og andet osv. Og de flygtninge tror jeg vil blive integreret. En god del af dem var allerede på "talefode" med naboerne og var ivrige efter at få lært sproget og lære danske skikke at kende.

Men en stor del (vil gætte på omkring halvdelen) var altså ikke sådan -du drømmer ikke om hvor mange skideballer jeg har fået fordi de ikke kunne få ekstra af det ene og ekstra af det andet, fordi de skulle vente 2 dage på persienner, fordi de kun sendte kvinder ud (vi kørte praktisk talt altid med mindst en mand, men det kunne jo glippe en dag pga sygdom e.l. -dette i øvrigt i ligeså høj grad pga ubehagelige oplevelser når vi kun var hunkøn afsted) osv.
    En lang række "jeg vil have... og helst i går...", samtidig med at kvinden gik hjemme (mødte ikke op til undervisning/integrationsforløb) og de med det samme havde lært at kontakte sagsbehandler for flere ting de ville have.

Og når ikke der siges stop og det ikke får konsekvenser, så er det sgu lidt op af bakke.

Jeg er ikke fremmedfjendsk, og jeg tror på at mange af flygtningene vil kunne bidrage positivt til vores samfund -men vi har alt for få muligheder for at gøre noget ved dem der ikke kan/vil (eller osse gøres der ikke brug af de muligheder der er).

Jeg synes de fleste i lokalsamfundene har taget positivt imod flygtningene -et sted blev de flyttet ind i nogen ældreboliger der stod tomme, og de ældre hjalp dem med flytning, lavede aftensmad til den ene som boede alene til hans familie kom herop osv.
    Som nævnt havde menighedsrådet påtaget sig rollen som "guide til Danmark" et andet sted.
    I det hele taget har mange småbyer taget rigtigt godt imod de flygtninge der er flyttet ind.

Men det er langt fra altid gengældt....

Og kan man efter over et år, stadig ikke helt basale danske gloser, så har man altså ikke været villig til at prøve for alvor -og vil tro at det galdt for 80% af dem på kompetencecenteret... det er ret trist... Kun MEGET få af dem talte dansk i noget som helst omfang. De nye er undskyldt -de der har været her længe er ikke.

Undervisningen må være for ringe -men efter over et år, ville man jo, hvis man prøvede, have lært i hvert fald en smule, slet og ret ved at prøve når man f.eks. handler ind eller tager bussen

• #176   10. sep 2015 At påstå at religion eller troende folk er skyld i krig i dag, er en udbredt misforståelse - især i vores danske land, hvor religion helst er noget der skal holdes inde for husets fire vægge.
    Historisk set har udbredelsen af kristendommen været meget blodig med diverse korsriddertogter og ja, der er også blevet erklæret hellig krig inden for de sidste 10 år, men jeg tror ikke det er fordi folk er religiøse, det må de gerne være - de skal også bare være noget andet.

Krig i dag skyldes (b.la.) at mange mennesker er ressourcesvage. Ressourcesvage i den forstand at de er fattige og måske lever i et land hvor der er stor forskel på rig og fattig og ressourcesvag forstået på den måde, at de er uoplyste. Religion er ikke fordummende - min veninde som er mormon, er et meget intelligent menneske. At man ikke har lært at reflektere er fordummende!

Religion er langt fra roden til alt ondt. Næstekærlighed kan jeg for eksempel ikke se kan være en ond ting.
    Der er mange ting ved religiøse livsstile, som os vestlige verdensborgere ikke forstår (og derfor har nogen af os b. la. været så absurde at tilslutte sig New Age, hvor man koge sin egen suppe på forskellige religioner), men at påstå at religion er roden til alt ondt? Av min arm! Det er helt klart en påstand jeg vil tage med ud og drøfte med mine elever i religionstimerne.

• #178   10. sep 2015 tja -jeg er nu ret enig i at religion er roden til meget (dog ikke alt) ondt... og i øvrigt osse fordummende... Dermed ikke sagt at man nødvendigvis er uintelligent fordi man er religiøs -men man er da i hvert fald nødt til at slå hjernen fra mens man dyrker sin religion. Reflekterer man ret meget over religionslæren (nærmest uanset hvilken religion) så vil man da hurtigt bliver ikke-troende... den bedste kur med kristendom, er at læse biblen, og mon ikke det samme gælder for de fleste religioner med deres respektive bøger (og da næsten især hvis man er mormon -come on, opfundet af en svindler, baseret på en dokumenteret falsk oversættelse af en tekst, magisk undertøj og hvad har vi).

ser vi på evangelske/fundamentalistiske kristne, så er visse områder i USA jo et godt sted at begynde. Der er top-politikere der ikke tror på evolution, skolebestyrelser der forsøger at få kreationisme i undervisningsbøgerne istedet for reel videnskab og hvad har vi.
    De rejser ud og missionerer og er medvirkende til at afrikanske lande indfører hårde fængselsstraffe til homoseksuelle (ja det er da self bedre end dødsstraf som var det første forslag) osv.

I fundamentalistiske muslimske styrer hugger man hånden af tyve, stener kvinder ihjel hvis de bliver voldtaget og hvad har vi.

Altsammen fordi biblen/koranen eller what ever siger det... man kan godt lege troende uden at gøre alle disse ting, og det er da osse hvad de fleste troende gør.... Men så skal man altså se bort fra en meget stor del af den bog man påstår at følge. Bøger der i øvrigt er selvmodsigende og alt andet end bare næstekærlige, selvom de OSSE indeholder næstekærlighed... de indeholder altså osse OK til slaveri, ja til stening af ulydige børn, nedslagtning af hele folkeslag mm...

Intet under religioner og forskellige tolkninger af dem er årsag til mange uroligheder i verden... og har været det op gennem hele den nyere historie.

Religion alene gør det ikke nej -ingen tvivl om at krige kæmpes, ikke bare på baggrund af religion, men osse på baggrund af kamp om ressourcer. Men selv uden at tælle krig med, gør religion altså ganske meget skidt for verden....

Jeg behøver ikke tilslutte mig new age noget som helst, fordi jeg ikke forstår religion -og jeg tvivler på manglende forståelse af eksisterende religioner, er årsag til nye religioners opståen.... Folk har velsagtens bare ikke fundet det de ønskede i en eksisterende religion, og tilslutter sig så gladeligt svindlere og charmører som har opfundet nye og lover svar på alverdens spørgsmål...

• #179   11. sep 2015 Bøgegårdens Liva:

Hvordan ved du at jeg ikke kender noget til dem?
    Eller kan sætte mig i deres sted?
    Til din oplysning, har jeg indenfor de sidste 8 år arbejdet med behandling af mennesker på to af de 4 nærmeste klinikker til en af DK's største ghettoer. Og iblandt mine patienter har også været indvandrere og flygtninge som jeg har snakket med face to face. Så jeg mener at have en ide om hvordan deres holdninger er.

• #180   11. sep 2015 Jeg har intet imod at hjælpe flygtninge, så længe der er uro i deres land.
    Men jeg vil ikke acceptere at skulle lave om på mit og mit`s lands kultur og værdier, bare fordi vi er venlige og hjælpe folk i nød.
    Jeg vil ikke tildække min bryster, ved stranden fordi det ikke er velset i deres kultur.
    Jeg vil ikke have at menuen på offentlige steder skal tilpasses andres ikke danskers kultur.
    Jeg vil ikke acceptere at de har krav på bede pause.
    Jeg vil ikke have at skoleundervisningen skal tilpasses deres tro/værdier.
    Jeg vil ikke acceptere at de skal lov til at være tildækket ansigter i det offentlige rum ( for de kan være nemt anden end de udgiver sig for, hvem ved ? de er jo ens ) feks. ved indbrud, tog kort, kørekort ec ec. Sådan er vores kultur ikke.

Flygtning er meget velkommen, men hvis de vælger Danmark må de indordne sig efter de livs regler/normer/værdier vi har. hvis de ikke ønsker dette, er dem frit for at forsætte deres rejse. for vi skal ikke tvinge nogle til noget de ikke vi.
    Det kan sku ikke være meningen at vi skal indordne og tilpasse os, efter hvad vores GÆSTER vil have...

Hvis jeg tog til de muslimske lande for at slå mig ned, og vade langs stranden med bare bryster, eller tog ud og handle i lårkort !!! Tro mig der ville blive lavet ballade. og Hvad hvis jeg så tog ud og spiste på restaurant, og begynde at skabe mig over at jeg ikke kunne få serveret flæskesteg til jul, for det gør man i mit land. vil de bede mig om at spise hvad der var på kortet eller smut. eller for den sags skyld, hvad vil der ikke ske hvis jeg, begynde at amme mit barn et offentligt sted.. smiley
    NÆ NEJ, hvis jeg vælger at bosætte mig i et andet land, med andre kulture må jeg indordne mig under dette. Men det tager jeg som en selvfølgelighed.

Jeg finder mig ikke i at jeg skal tilpasse mig i mit eget land til hvordan vores "gæsterne" ønsker det skal være. på det punkt er jeg sku flov over at være dansker, for det er sku tegn på at vi et vattetde folk der ikke engang kan levet op til vores egne livs værdier, men straks falder på knæ og indordner vores gæsternes forventning..

Jeg kan blive ved.:: De indsat i fængslet for flere penge en pensionist
    vi har ikke råd til at få vores sygehuse til at fungere, vi har ikke personale til at betjene de kræft behandlings maskiner vi har, så flere end nødvendige dør.
    ec ec ec ec ec men pyt, vi har hallal slagtet kød, mosker, bederum flere offentlige steder, afskaffet kristendoms undervisningen, afskaffet at hvis der står svømning på skoleskemaet, så glæder det ikke alle. Vi forventer at skolen planlægger angement ud fra hvornår der er ramadan, og andre helligedage. og så er samtlige offenlige spisesteder + skoler pålagt at skulle lave Hallal mad ( nogle retter skal laves særskilte steder) til elever. og rødepølser er bandlyst til børnefødselsdage....

Er det noget vi er stolte af........................

Ps den der kommer til DK, er der kun en få procent der er flygtninge, resten er indvandre/medløber fordi der er beder levevilkår i norden de har offeret mellem 60.000.- til 120.000.- på at komme frem !!( hvorfor har de ikke købt en flybillet, det forstår jeg ikke ).
    De rigtige flygtningen er stadig ved grænsen og kan ikke komme vider. De har brug for vores hjælp...

• #181   11. sep 2015 HN -en flybillet får man kun hvis man har visum/papirerne i orden. Så det er såmænd derfor flygtninge ikke bare snupper et fly som jo er temmeligt meget billigere end menneskesmuglere.

• #182   11. sep 2015 Jeg så faktisk godt jeres side, hvor man kunne skrive under. smiley
    Min holdning er sådan, at hvis han virkelig gerne vil Danmark som det jo lyder til, hvorfor så forlade landet? hvis han alligevel nærmest kun kender Danmark, vil det jo være det samme som at sende et dansk barn til udlandet.

• #183   11. sep 2015 Fordi han er flygtning - og reglerne skal overholdes uanset hvor meget man ønsker at blive. Og det er at man sendes tilbage. Tilgengæld kan han jo søge permanent opholdstilladelse, og blive indvandrer - hvilket jeg håber han gør smiley

• #184   11. sep 2015 Jasse -det er jo ikke ham selv der vælger at forlade landet. Han er ikke dansk statsborger og han er kommet hertil som flygtning. Og så siger reglerne altså at han skal sendes hjem, hvis hans eget land på et tidspunkt vurderes sikkert nok at sende ham hjem til (og hvis der er en modtage-aftale med landet).

Så det er på den baggrund at han skal sendes hjem -uanset om man så finder det retfærdigt eller ej.

Men hvis ellers han har opført sig fornuftigt her (altså ingen kriminalitet osv), så har han jo mulighed for at søge hertil som indvandrer igen. Der er dog andre regler end for flygtninge. Bl.a. er der nogen økonomiske krav (så man ikke bliver en byrde for samfundet)

• #185   11. sep 2015 Michelle.
    Jeg ved godt hvad reglerne er, jeg fortæller bare at jeg synes det er uretfærdigt, og det har jeg lov til.
    På den anden side kan jeg godt forstå dig, for de har jo hele tiden vidst det ville blive sådan, at man så er blevet for glad for landet er jo egentlig bare super ærgerligt for dem.

• #186   11. sep 2015 Øhh Jasse -jeg har ikke skrevet hvad du skal synes om det. Men du skrev "hvis han virkelig gerne vil Danmark som det jo lyder til, hvorfor så forlade landet?" og til det skriver jeg så blot at det jo ikke er noget han selv har valgt. For det lød altså som om du mente han havde et valg...

• #187   11. sep 2015 Øhh Michelle.
    Jeg mente bare at jeg synes det er latterligt at loven er som den er. Det var ikke omkring hans valg.

Kommentér på:
Flygtninge i DK

Annonce