{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Prisklasse Oldenborg? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på, hvad er en normal prisklasse for en tilredet Oldenborg? og ja nu tænker i det kommer an på hvad den kan ride mæssigt.
Men altså en Oldenborg der kan ride alle 3 gangarter og nogen schenkelvigninger. Altså grundridningen, og små øvelser? Jeg synes det virker ret blandet men hvad vil være "dumt" at give for en Oldenborg ud fra min beskrivelse og hvad vil være et "godt køb"? smiley
//Jasse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prisklasse Oldenborg?
  • #1   28. sep 2015 jeg gav 22000 for en 2 års, 18000 for en 1 års og 15000 for en på 5 mdr - alle med div papirer mm. afstamingen i pæn klasse - ikke noget helt overfint

så jeg vil sige at 30000 er et godt køb, alt efter afstaming

• #2   28. sep 2015 Okay. Jeg er faktisk fuldstændig ligeglad med papirer.

• #3   28. sep 2015 man kan godt finde oldenborg til under den pris, og flere over
    men det er mere hvad man går efter

jeg valgte at jeg ville have papirer på mine, derfor også en højere pris. de skulle være "ægte".
    der bliver nemlig solgt en del som ikke er ægte oldenborge, men blandinger af noget og oldenborg.

men jeg plejer gerne at sige at man ikke rider på papirerne.
    men jeg faldt bare for racens rolige og nemme gemyt. og den får man kun hvis man vælger en ægte.

• #4   28. sep 2015 Jeg kender nu en del oldenborg blandinger der er rolige i sind. Jeg synes bare den race er total lækker.

• #5   29. sep 2015 Det kommer jo meget an på hvad hesten kan og i hvilken kontekst den vurderes...
    Skal du bare have en flink ridehest og er ligeglad med tavlen så kan du jo finde en blanding til billige penge.
    Går du op i stamtavlen og dens potentiale så kommet du jo til at give en del mere for hesten..

• #6   29. sep 2015 Kris og pigen hvis du læser det jeg skriver med hvad jeg siger den skal kunne så kan du se hvad jeg forlanger af den. Og jeg skriver i en kommentar her inde at jeg er ligeglad med papirer.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #7   29. sep 2015 jasse: hvis du er ligeglad med papir, hvorfor så gå efter en oldenborg?

du vil kunne få lige så meget hest for billigere penge hvis det er en blanding.

og ud fra din beskrivelse, vil hesten koste mellem 0 kr og 500.000 kr. det er virkelig ikke til at sige hvad en god pris er, da det også afhænger af mange andre ting.

• #8   29. sep 2015 min er 62,4 % oldenborg med rødt hestepas og racens bedste hingst som far. og hendes markedspris er på omkring 45-50000 og hun kan skridt, trav og gallop og nix weider??

men min gamle oldenborg gav vi 20000 kr for og han kunne intet?? og han havde vidst også rødt pas, så det er en meget spredt prisklasse??

• #9   29. sep 2015 AMT det er jeg klar over. Men nu skal i jo bare besvare mit spørgsmål og ikke stille spørgsmål til hvorfor jeg stiller et spørgsmål. Der er heller ingen der siger jeg står og skal have en Oldenborg fordi jeg spørger af ren nysgerrighed.

• #10   29. sep 2015 Mellem 12.000 kr og 150.000 kr vil en unghest som er redet i de tre gangarter og som er begyndt på lidt sidebevægelser.

Den billige kunne være en blanding, med halvdårligt eksteriør og halvdårlig gang og måske et lidt svært sind.
    Den rigtig dyre vil være med gode papire, god kåring evt brugskåring, fx gået DRF championater, god gang og let ved øvelser.

Du får generelt rigtig meget kvalitet ved at købe en oldenborg ifht at købe en DV, når der tænkes på pris.

Min oldenborgblanding havde kostet 25-30.000 kr som nytilredet, hvis jeg skulle have haft solgt ham. Efter et år blev jeg budt 50.000 kr, og i dag hvor han går MA dressur snakker vi helt andre priser.
    Så han havde været et rigtig godt køb til 25-30.000 kr.

Mvh charlotte

• #12   29. sep 2015 Lad os lige slå én ting fast: hvis du vil have en Oldenborger, så indbefatter det et bordeaux pas.
    Hvis den ikke har papirer, så er det ikke en Oldenborger - så er det bare en hest smiley

Prisen afhænger ikke kun af, hvad hesten kan lige her og nu - men også dens kapacitet/potentiale, dvs. eksteriør, bevægelser og ridelighed/arbejdsvilje.
    Jo bedre hest, jo højere pris.

• #13   29. sep 2015 Enig med Mimre..
    Vi kan ikke give dig en fast pris! Det kommer an på hesten..

• #14   29. sep 2015 min er af den gammeldags type, 16.500,- og havde stået stille i 2,5 år. Så det er vel hvad man går efter, så må man jo også forvente at prisen er derefter.

• #15   29. sep 2015 Da jeg købte min oldenborger hoppe var hun 3 år, helt rå og med rødt pas. jeg gav 12000 - hvilket var ret billigt med hendes stamtavle, men avler skulle afvikle sit hestehold hurtigt. Hun er sidenhen kåret med 8 i helhed og hovedstambogshoppe i DOA, og godt redet.
    Du spørger efter prisen på en oldenborger - og så antager jeg, at det er en oldenborger vi snakker om, og ikke en blanding.. kan jo så læse at du er ligeglad med papirer, og det er jo en ærlig sag.. men så er det jo ikke nemt at svare på, hvad sådan én vil koste smiley Blandinger er vel generelt bare billigere, og det afhænger jo af hvad den er en blanding af, alder og sundhedstilstand..

• #16   29. sep 2015 enig med Mimre! Jeg har en plag, som er et godt mix af islænder, knapstrupper og jysk.. det ville godt nok være skørt hvis jeg valgte at kalde den én af de tre racer.. hun er en blanding, bum.

• #17   29. sep 2015 enig med de øvrige -man kan ikke prissætte en hest udelukkende udfra dens alder og hvilke øvelser den kan.

Det afhænger dælme da af meget andet -dens kapacitet, dens gang, dens eksteriør, dens helbred, dens ridelighed osv...

To lige gamle heste der kan nøjagtigt de samme øvelser og har været redet nøjagtigt lige lang tid, kan være prissat MEGET forskelligt

• #18   1. okt 2015 Jeg ville droppe det der, hvis du er så ligeglad med papirene. Så kik istedet på blandings-heste, ikke alle har brug for en hest med gode gangarter. Ville istedet kikke efter blandings-heste der har nogle okay gangarter, det fåes altså! Men er svære at finde, det giver ingen mening at lede efter en delvis oldenborg, da den ikke er andet en en blanding.

Hvis du elsker oldenborgen, havde jeg sparet op og ventet med indkøb til pengene var der til en ordentlig oldenborg.
    Jeg ville også sige hold dig fra dv, der er efterhånden så mange der fejler alt muligt.

Kommentér på:
Prisklasse Oldenborg?

Annonce