{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Sadel køb equipe - haster! {{forumTopicSubject}}

Jeg står og er ved at købe en equipe sadel til min hest.

Jeg skriver med to forskellige og der er en som har en som hun fik med til sin hest, så hun ved ikke hvor gammel den er. Der er slitage nederst på sadelklapperne på begge sider( læderet er slidt af) og hun vil have 5000kr. Og hullerne koster omkring 800 at få lavet..

Så er der en anden som har en helt magen til men uden slitage. Brugt men rigtig fin i stand. 10 år men han vil have 5500 i hurtig handel..

Hvad ville i vælge? Hende den første skriver at hun ikke tror den er så gammel, så ved ikke om jeg måske får en yngre sadel og måske bedre hvis fejlen bliver lavet, hvor den anden ikke fejler noget men er derimod 10 år.. Er det meget for en equipe sadel?

På forhånd tak:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel køb equipe - haster!
  • #1   7. okt 2015 Jeg vel hellere have en fejlfri 10 år gammel sadel end en 5 år gammel sadel med fejl - men vigtigst af alt skal den selvfølgelig passe hesten!
    Prisen for denne sadel kender jeg ikke til, så det vil jeg ikke kommentere. Men hvorfor skulle den anden være bedre bare fordi den MÅSKE er yngre? Hvis sadlerne ellers er ens og nr 2 sadel ikke fejler noget, kan jeg ikke se hvordan du får en bedre sadel ved at lappe den anden?

• #2   7. okt 2015 Det er også det jeg tænker. Jeg har prøvet rigtig mange sadler, og har haft sadelmager ude og dem hun anbefaler passer ikke og ikke engang en tilpasset sadel ville passe.

Jeg ved ikle om den vil passe min hest, men den har samme mål, som en sadel jeg låner der passer nogenlunde, og hvis den passer så er det jo bare dejligt, hvis ikke må jeg se om der kan blive lavet noget ved den:-)

• #3   7. okt 2015 Bare være opmærksom på at de er med uld stopningen. Er de med skum kan du ikke få den stoppet om, kun bom breden kan ændres. Også vil jeg kontakte Hanne Ericsson for at høre om hun ikke kan slå nummeret op på sadlerne, så får du er sikkert svar på hvor gamle de er. Held og lykke smiley

• #4   7. okt 2015 Okay tak! Har kontaktet hende. Dog for at høre hendes vurdering. :-)Det ved jeg ikke om man kan:-/?

• #5   7. okt 2015 Det tror jeg bestemt du kan, alle store mærker registrere deres sadler. Men det kan hun helt sikkert fortælle dig smiley Måske Hanne ikke kan, men så kan hun oplyse hvem du skal kontakte.

• #6   7. okt 2015 Det er jo underordnet hvor gammel en sadel er, hvis den er passet ordentligt på og plejet efter kunstens regler smiley En 5 år gammel sadel kan være i langt værre stand, end en 10 år gammel, hvis den ikke er passet ordentligt. Så jeg ville helt klart vælge den til 5500 - ikke mindt fordi du jo reelt set skal give 5800 kr for den anden, inden den kan bruges, og så er der endda stadig slitage på klapperne smiley
    En anden ting er jo, om den passer hesten, men det har du jo nok haft med i overvejelserne, inden du er startet med at kigge efter en smiley

• #7   7. okt 2015 Ja det har jeg. Er virkelig på herrens mark hvad angår sadler. Har prøvet SÅ mange sadler og den som Sadelmagerene har anbefalet passer heller ikke, så ja det er lidt et sats. Men har hørt så meget godt om den sadel og synes den virker vildt lækker og passer den ikke, så må den jo sælges igen:-)

• #8   7. okt 2015 Jeg kender ikke til den type sadel, men det er virkelig en jungle! Det er jo også vigtigt, at man selv sidder godt i den, så kender godt den situation, du står i smiley

• #9   7. okt 2015 Ja det er virkelig forfærdeligt. Har en meget vanskelig hest..kan måske være heldig at finde en som ligger, men laver man nedsidning ja så glider den frem:-( Men der er ikke andet for end, at prøve sig frem:-/

• #10   7. okt 2015 Ja, der er ikke andet for, end at væbne sig med tålmodighed! smiley

Kommentér på:
Sadel køb equipe - haster!

Annonce