{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Nogen der er uddannet dyrepasser? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at skrive en oso opgave om en ungdomsuddannelse, men skal også skrive om en videregående uddannelse og der har jeg tænkt mig at skrive noget om dyrepasser.

Til opgaven skal man have to interviews. En af hver uddannelse. Jeg mangler så en uddannet dyrepasser til at svare på nogle spørgsmål. En som er ved at uddanne sig, kan også godt gå tror jeg.

Så er der nogen som har lyst og tid må i meget gerne skrive. Det haster lidt, for skal være færdig i næste uge.

På forhånd tak:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der er uddannet dyrepasser?
  • #1   9. nov 2015 Jeg er desværre ikke fuldt uddannet endnu (er færdig marts 2017), men mangler kun to skoleophold, så er lidt halvvejs. Ved ikke om det kan hjælpe, men hvis der er spørgsmål til uddannelsen vil jeg meget gerne hjælpe dig smiley

• #3   9. nov 2015 Vickie, hvis du har spørgsmål til uddannelsen må du gerne sende en PB til mig? smiley

• #5   9. nov 2015 Jeg har taget dyrepasser udd med heste som speciale.
    så jeg kan godt prøve at hjælpe:)

• #6   9. nov 2015 Super tak Sarah. Sender lige spørgsmålene smiley

• #7   9. nov 2015 Eller kan også lægge dem ind her. Så kan andre også svare hvis de kan svare på nogle af dem:-)

• #8   9. nov 2015 Hvorfor valgte du at blive dyrepasser
    Hvordan er jobmulighederne?
    Hvordan er lønnen?
    Hvordan er arbejdsforholdene?
    Kan man læse videre til noget andet fra dyrepasser af?
    Hvilke døre åbner det at blive dyrepasser?
    Kan man bruge uddannelsen i udlandet?
    Hvor er jobmulighederne som dyrepasser? Altså andre steder end zoologisk have smiley

• #9   9. nov 2015 Er dyrepasser ikke en erhvervsuddannelse? Vidergående kan den ihvertfald ikke kasificeres som, da dette er de uddannelser som kræver en gymnasieludannelse for inden.

• #10   9. nov 2015 Nå det kan forresten godt være. Jeg er ikke helt inde i alt det der uddannelses halløj. Men jeg mener nu bare en uddannelse efter gymnasie eller hvad man nu vælger at tage.

• #11   9. nov 2015 Det ville måske være smart at forhøre en lære ad smiley Ville være ærgerligt st have misforstået opgaven og derfor lave den forkert. For en dyrepasser er en erhvervsuddannelse og tror faktisk dette er det samme som en ungdomsuddannelse smiley

• #12   9. nov 2015 Altså man skal bare skrive om et job, som man godt kunne tænke sig at have smiley

• #13   9. nov 2015 Brug hjemmesiden ug.dk, du skriver blot dyrepasser i søgefeltet. Den vil give dig svar på de fleste af dine spørgsmål smiley

• #14   9. nov 2015 Kender godt siden:-)Problemet er bare at vi skal have to interviews smiley

• #15   9. nov 2015 Hvad med at spørge ind til personens job, altså mindre generelle spørgsmål (mindre fakta)? smiley

• #16   10. nov 2015 Blev færdig i 2009 med hestespeciale

Hvorfor valgte du at blive dyrepasser? Jeg vidste ikke hvad jeg skulle. Havde taget gymnasiet på matematisk linje og endte med dårlige karakterer. Jeg arbejdede så i ca. 1½ år, da jeg fladt over annoncen i en avis, og tænkte, at det var lige noget for mig.
    Hvordan er jobmulighederne? Dårlige. Der er mange der har taget andre uddannelser efter grundet mangel på arbejde. Jeg har heller ikke selv arbejde som dyrepasser. Der er nogle der er heldige. Jeg fik dengang af vide at jeg kunne arbejde på tværs af specialerne, men jeg tror at jeg havde været bedre stillet med et andet speciale. Jeg blev færdig ca samtidig som de fyrede hos nogle af de større forsøgsdyrssteder, så lige pludselig var der mange virkelig dygtige medarbejdere med erfaring på jobmarkedet. Jeg er ikke 100% på hvordan det ser ud den dag i dag. Jeg ville ikke anbefale nogen at tage uddannelsen, simpelthen fordi markedet er så mættet, jeg ville hellere være gået efter en uddannelse, hvor man kan se at der er mangel på medarbejdere, men det var der i forsøgsdyrsbranchen dengang jeg startede på uddannelsen.
    Hvordan er lønnen? det sidste jeg kan huske jeg fik var 22500 før skat som vikar i den offentlige forsøgsdyrssektor.
    Hvordan er arbejdsforholdene? Jeg har været heldig kun at have været super gode steder. Jeg elskede mine arbejdspladser og savner det den dag i dag. Jeg har dog også hørt om meget dårlige forhold, men det er primært indenfor heste og landbrug.
    Kan man læse videre til noget andet fra dyrepasser af? jordbrugsteknolog, men vær opmærksom på at det er nye regler alt efter hvornår du startede på uddannelsen, så det skal du nok undersøge gennem ug.dk
    Hvilke døre åbner det at blive dyrepasser? Jeg forstår ikke dette spørgsmål, det åbner vel døren for et job som faglært og en mulighed for videreuddannelse til jordbrugsteknolog?
    Kan man bruge uddannelsen i udlandet? ja. Dog er der i de andre lande også mangel på arbejde inden for dette fag.
    Hvor er jobmulighederne som dyrepasser? Altså andre steder end zoologisk have: det har du allerede spurgt om... læs svar længere oppe.

• #17   10. nov 2015 Tusind tak. Har lige et mere. Hvordan er arbejdstiden ?:-)

• #19   10. nov 2015 Det kommer an på hvad du arbejder med. Ved forsøgsdyrene arbejdede jeg fra 8-16, men nogle steder feks hestepensioner, kan arbejdstiden være delt, så du arbejder noget om morgenen, har et par timer fri, og så arbejder igen aften. Det kommer an på rytmen med ind-ud-lukning, fodring osv

• #20   10. nov 2015 Team Grafik
    Jeg mener da at man nu man dage kan vælge at tage en dyrepasser-EUX-uddannelse, hvor man jo så både får erhvervsusdannelsen (altså selve dyrepasserdelen) og så får man også EUX-delen, som jo er en ganske almindelig studentereksamen.

Så derfor kan KAN man godt faktisk godt tage dyrepasseruddannelsen som en videregående uddannelse, eftersom man jo så også bliver student smiley

• #21   10. nov 2015 Cecilie: Argh, EUX'en giver adgang og dette er en gymnasieluddannelse hvor man oveni får en erhvervsuddannelse. Men uanset hvad, er dyrepasser ikke en videregående uddannelse, men faktisk en ungdomsuddannelse/erhversuddannelse.

• #22   10. nov 2015 Cecilie er du sikker på at dyrepasseruddannelsen tilbyder eux? Har aldrig mødt nogen som har taget den, derfor undre det mig. Ved at landmænd kan tage den.

Kommentér på:
Nogen der er uddannet dyrepasser?

Annonce