2.182 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med JM Horses salgstald? :-D {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Da jeg leder efter ny hest har jeg kigget lidt på JM horses, og synes de har nogen meget fine heste
Men ville bare vide hvilke erfaringer i har med det?
Kh. Maya
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 770
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
Har i efteråret i år også været derovre og kigge hest. Der var han super flink og fik fundet os nogle heste selvom han lige var ved at køre en masse heste over til Sjælland og derfor ikke havde så meget tilbage.
Synes Jan er super reel og han fortæller hvis hesten har en skade som han kender til. Som standard får alle hestene derovre røntgen af ben og efter prisen får de også tjekket ryggen.
Han lytter til de krav man har og viser ikke noget frem som ikke opfylder dem, sådan har det været begge gange jeg har været deroppe og prøve.
Når man laver en aftale med ham, så udvælger han nogle heste ud fra ens krav og ønsker som han tror vil passe, de vil så stå inde i stalden når man kommer. Den hest jeg købte den første gang jeg var deroppe, var faktisk ikke en som han havde udvalgt den stod bare tilfældigvis i stalden da vi kom. Jeg spurgte ind til hesten og hvad den kunne, og så fik jeg lov at prøve den også, og det viste sig så at være hesten jeg skulle have.
Han gør generelt meget i at prøve og matche hest og rytter, og vælge heste efter rytterens niveau også. Så man ikke bliver sat op på en hest man ikke kan ride.
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
Jan er rigtig flink og hjælper med at matche dig og hest!
Der er god service, men det er jo en salgsstald.
De har mange fine heste.
Man skal huske at få dem ordentligt handelsundersøgt.
jun 2007
Følger: 276 Følgere: 249 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 390
mar 2011
aug 2010
Følger: 160 Følgere: 102 Svar: 156
Prøvede to heste hos ham, hvor jeg blev helt vild med den ene, så vi aftalte, at jeg kunne få den på prøve en uge. Desværre kom hesten med et hævet bagben - den var dog ikke halt - men dyrlægen kunne ikke godkende den og frarådede os at købe den. Noget andet var, at hesten så også var nok så vild og ustyrlig, da vi fik den hjem, hvilket den vidst også var ved dem, der endte med at købe den og desuden aflevere den igen - dog havde de ikke købt hesten igennem Jan, men en anden salgsstald?
Men ja, jeg er da sikker på, at han også har mange fine heste. Nu har jeg så også med egne øjne set nogle af de ponyer, han lige havde hentet hjem fra Irland, og det var ikke så kønt et syn..
Jan er uden tvivl en rar mand med mange forskellige salgsheste, så bare man får tjekket hesten ordentligt, så er der vidst ingen problemer i det
jan 2008
Jan importere hestene og så fordeler han dem mellem sig selv, og nogle andre salgstalde. De heste han ikke selv kan få solgt bliver også delt ud til de andre salgstalde.
Må man spørge hvad du mener med at det ikke var et kønt syn?
aug 2010
Har intet imod Jan - han er en rar og ærlig mand, og han har da også fortalt at nogle af hestene, der fx hentes i Holland, ryger retur igen. Men der er jo som sagt mange forskellige typer heste i hans stald i forskellige prisklasser.
Har dog desværre også flere gange hørt om folk, der har fået købt en hest/pony, der senere viste sig ikke at 'du', men der er da helt sikkert mange, som har købt fine og gode heste igennem ham.
jan 2008
Jeg tror desværre altid der er en risiko for at købe en hest/pony som ikke er som forventet/ikke dur, ligegyldigt om det er privat salg, hestehandler eller salgsstald. Det er en reel risiko hver gang man køber hest desværre
aug 2010
jan 2008
Prøv hesten flere gange, få den tjekket af egen dyrlæge, prøv at finde frem til dens for historie(nettet er jo fantastisk)
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 23
nogle gange er han en ærlig hestehandler men nogle gange svindler han forfærdeligt
nov 2011
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 7 Emner: 44 Svar: 325
mar 2011
Erfaringer med JM Horses salgstald? :-D