{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lam til gjorden
  • #1   26. dec 2015 Jeg bruger det, fordi den gjord jeg har ikke er særlig behagelig.

• #2   26. dec 2015 Det er meget forskelligt smiley

Har brugt et separat overtræk til gjorden engang fordi ponyen fik skarvsår af lædergjorden, trods den ellers blev rengjort efter hver tur. Værst var det om sommeren. På med noget lam, og så har der ikke været sår siden smiley

Min egen har en gjord med fast lammeskind. Havde først bare købt en almindelig gjord, bare en af de billigere dressurgjorde med elastik i en side. Den var anatomisk formet sådan set, ponyen havde ikke problemer med den - indtil i sommers, hvor hun blev redet hver dag, og ja, så var materialet åbenbart ikke for godt til hende så (sympatex), for hun fik en gjordtrykning (ret voldsom) der udviklede sig til en byld (selvfølgelig efter kun 1 uge på ridelejr, vi skulle være der 1 uge mere, så resten af tiden måtte foregå bareback på en unghest der var redet i 10 måneder, og det skulle foregå i både spring, dressur og ponygames i alle tre gangarter smiley ). Valgte den nye gjord, da jeg var overbevist om, at en ny gjord klart skulle til, og der SKULLE være lam på! Så endte med denne jeg har nu, den har ikke elastik overhovedet, den er bred på midten og har stadig den lidt anatomiske form, og så har den som sagt fast lam.

Fælles for begge ponyer er, at de er meget sensitive og med ganske tynd pels, troede dog ikke min egen var SÅ sensitiv, men ja, det blev hun da i sommers fandt jeg ud af. Efter jeg skiftede til den nye gjord, har der ikke været problemer smiley

Det er dog også en fordel mht. temperatur, da det er bevist, at temperaturen under lammeskind er konstant, da det til en vis grad er varmeabsorberende smiley

• #3   26. dec 2015 Det er denne gjord jeg har valgt; Caldene lammeskindsgjord u. elastik - og GUD jeg elsker den gjord!

profilbillede
  • #4   26. dec 2015 Tusind tak, den ser også super fin ud! smiley

• #5   26. dec 2015 Jeg har været den lykkelige ejer af en lammeskindsgjord i snart 1½ år og det er en fantastisk ting - overtræk har det med at glide rundt er min erfaring, så for mig var det vigtigt at det sad fast.

Med Taura faldt valget på lammeskind, da hun bliver meget følsom på den hvide del af pelsen (broget) og så bliver hun bare lyserød hver gang hun fælder = let til gjordsår. Lammeskindet er blødt, trykfordelende og så luner det om vinteren (super for frøkenen).

Jeg støvsuger min gjord når den trænger (ligesom alt mit andet lam) - jeg har endnu ikke vasket den, men kun støvsuget - så holder den længere og den ser stadig ud som ny smiley

• #6   26. dec 2015 JEg elsker min lammegjord. Har en idé om, at den er mere behagelig end en gjord uden lam smiley

Kommentér på:
Lam til gjorden

Annonce