{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

DRF reglement - Ridehjelm {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget alle reglementer på DRF igennem, men er stadig i tvivl om hvor jeg skal ride med en af de nye godkendte hjelme på stævnepladsen. Nogle der er mere opdateret end jeg er, som ved det??
Jeg planlægger at starte stævner igen når min hest er blevet opdraget på ny, men det kræver måske en ny hjelm, hvis reglementet for de nye hjelme træder i kraft fra den 1. januar 2016 i stedet for 2017 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRF reglement - Ridehjelm
  • #1   31. dec 2015 Du skal først ride med den nye VG godkendelse fra 1/1-17 smiley Så du har et helt år endnu til at købe en ny.

• #2   31. dec 2015 Det var godt. Jeg så nemlig bare at lundemøllen sælger CO hjelme som er VG1 godkendt, så tænkte om det allerede var nu. Men har ikke 1300 til en ny hjelm lige på stående fod smiley smiley

• #3   31. dec 2015 Jeg har lige skullet købe ny hjelm, så for mig var det vigtigt at købe en VG1 godkendt hjelm. Ellers skulle jeg købe en ny om et år, og det ville være tosset smiley

Så mon ikke det er derfor de reklamerer med det allerede, og derfor man skal være på vagt overfor et godt tilbud på hjelme i 2016 - det kunne jo være at der skal sælges ud af dem som ikke længere er lovlig pr 1/1-17 smiley

Mvh Charlotte

• #4   31. dec 2015 De bliver solgt i læssevis til 100-500 kr i øjeblikket fordi folk som mangler en hjelm nu alligevel køber VG1 godkendte (som du jo også gjorde) smiley

• #6   31. dec 2015 Det er først D. 1/1-17 det træder i kræft, dog har jeg allerede fået en VG1 godkendt hjelm. smiley
    Så hvis du skal have ny, køb en VG1

• #7   31. dec 2015 Hvis jeg har forstået det rigtigt så er vg1 godkendelsen ikke sikker endnu

• #8   31. dec 2015 Det burde være den man skulle holde sig til? Ellers er CO da også dum hvis han laver en ny VG1 godkendt hjelm, for hvis VG1 ikke er sikker endnu, så kan de hjelme jo heller ikke bruges til næste år. Og Shamshield tager omkring 4500 for deres VG1 godkendte hjelme så den kan bruges når den nye lov træder i kræft smiley
    Eller har jeg misforstået noget et sted? smiley

• #9   1. jan 2016 Det er først pr 1/1-17 at den gamle godkendelse udløber. Husk på at VG1 kun er en midlertidig godkendelse og det kan sagtens være denne ikke er den gyldige i den sidste ende. Derfor venter jeg personligt med at købe ny indtil udgangen af 2016, evt først starten af 2017 smiley Distancesæsonen starter alligevel først lidt inde i året.

Hjelmproducenterne ved ligeså lidt som os, og udmeldingen fra EU var at VG1 er en midlertidig godkendelse som er aktuel indtil den endelige godkendelsestandard bliver klar smiley Og nej det er da ikke dumt af dem at producerer hjelme med den midlertidige godkendelse, det gør da netop at de kan sælge hjelme stadig smiley Hvilket også er årsagen til jeg tænker der blev lavet en midlertidig godkendelse smiley

• #10   1. jan 2016 De formoder at VG1 bliver den endelige, derfor laver de hjelme med den. smiley

• #12   1. jan 2016 Nanna: Kommer der en ny vil VG1 blive udfaset, pt er den godkendt uden nogen øvre tidsbegræsning. Men hvis der kommer en ny er jeg ret sikker på DRF giver VG1 en tidsgrænse smiley

• #13   1. jan 2016 Det er ikke sikkert at det lige bliver VG1, så lad vær med at købe en ny endnu smiley

• #14   1. jan 2016 De formoder det bliver VG1.

Kommentér på:
DRF reglement - Ridehjelm

Annonce