{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afslutning i et resumé?
  • #1   25. jan 2016 I et resume skal der ikke, men det skal der derimod i et referat smiley

• #2   25. jan 2016 Som skrevet er et resumé uden afsløring af slutningen smiley

• #3   25. jan 2016 Et resume er som oftest kort og præcist uden at røbeslutningen, dette vil man eks bruge i en analyse af en novelle til eksamen da man ikke skal bruge sine dyrebare minutter på et lang smører om handlingen, da man skal gå udfra censor ved det, derfor er resumeet som oftest på 3-5 linjer ikke mere smiley referatet er derimod lang og fuld af detaljer dette benytter man sig af i eks dansk stile hvor man analyserer på en tekst hvor man har plads og lov til at det må fylde mere,

Hvis det er svært at huske kan du tænke på: et resume af en film er det man finder på bagsiden af en film, det må derfor ikke afslører slutningen, et referat tages af mødet, så alle ved hvad der skete i mødet, derfor skal det være med mange detaljer og en slutning smiley

• #4   25. jan 2016 Tak!

• #5   25. jan 2016 Nu kan det godt være at jeg misforstår.. og du bare mener et lille resumé.. men jeg har skrevet en del litterære artikler gennem gymnasietiden (og derfor i starten et lille slags resumé af det mest vigtige i den pågældende tekst) og den dårligste taktik man kan vælge er da at man ikke vil afsløre slutningen..

Snakker vi et separat resumé fx. på en hjemmeside eller lignende, nej så afslører man ikke slutningen, men er det fx. et lille resumé som en del af en litterær artikel, så plejer man altid at hive de væsentligste pointer frem og gemmer ikke slutningen til sidst.

En væsentlig pointe kan fx. være slutningen på en novelle, og har det betydning for ens analyse (hovedpersonen tager måske et drastisk valg til slut) ja så nævner man det i ens indledning smiley Jeg snakker selvfølgelig ud fra fx. en litterær artikel men ved ikke om det er det, du er i gang med

• #6   25. jan 2016 Som du kan se, så skriver jeg at et i en stil som eks. Litterær artikkel skal man skrive et kort referat af den novelle eller digt osv. Eller et langt resume. Et resume vil du som oftes bruge til eks en dansk eksamen som er ekstremt kort dog betyder det ikke du ikke nødvendigvis kan afslører slutningen dog siger man oftest et resume er kort og et referat er langt, resume betyder netop på engelsk en kort gengivelse derfor siger man resume er kort og referat er langt, derfor skal man self overveje hvad man bruger den pågældende ting til der er bare nogle overordnede regler som man bruger til at beskrive de to ting = referat langt med detaljer, resume kort med mindre detaljer og son oftes uden afslører slutningen dog skal man self se hvad der giver mening for ens opgave det giver jo kun mening hvis det er et resume med slutning så bruger man dog det, i litterære artikler bruger jeg dog selv et referat med god feedback, dog starter man ikke ud med et referat eller resume i en litterær artikel som man starter med det i en dansk eksamen hvor jeg ville vælge et resume smiley

Kommentér på:
Afslutning i et resumé?

Annonce