{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fransk, tysk eller spansk hvad har i på gym?
  • #1   26. jan 2016 nu går jeg ikke selv på gymnasiet går på hg EUX og der afslutter vi C niveau i tysk

og det syntes jeg personligt var nemt så jeg ville vælge tysk B hvis jeg skulle stå og vælge i stedet for at starte med et helt nyt sprog

• #2   26. jan 2016 Jeg havde tyskfortsætter. Jeg valgt tysk, da det var det jeg havde haft i folkeskolen, og jeg er elendig til at lære sprog. Derfor gad jeg ikke forsøge på at lærer et nyt sprog, og ud over dette ville jeg ikke bruge et af mine A-niveaus fag på et sprog.

• #3   26. jan 2016 Jeg valgte spansk. I folkeskolen havde jeg haft fransk, som jeg bestemt ikke brød mig om. Så derfor tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne lære et nyt sprog. Jeg havde jo lidt "basis" for spansk, fordi jeg havde haft fransk og de to sprog minder meget om hinanden.

• #4   26. jan 2016 Jeg havde tysk B. Af den grund at godt kan lide sproget, men også fordi, der er stor sandsynlighed for, at man kommer til at bruge det på et eller andet tidspunkt smiley

Er ved at uddanne mig til lærer, med engelsk som hovedfag, og forhåbentlig tysk efter sommer smiley

• #5   26. jan 2016 Havde fransk i folkeskolen og i det første halve år af gym, men da jeg skiftede klasse kunne jeg ikke have det mere smiley Så jeg fik spansk i stedet.
    Fransk har altid været et af mine absolutte yndlingssprog! Synes det er så flot, og jeg kunne vildt godt tænke mig at lære det udenad smiley

• #6   26. jan 2016 Min linje på gym hedder som basis Spansk A og engelsk A og så kan man vælge enten fransk A eller tysk fortsætter eller begynder eller samfundsfag.

Jeg startede med at vælge fransk fordi jeg tænkte yes! To nye sprog det var bare super, men 3 uger inde i 1g fandt jeg ud af at det var ikke lige noget for mig med to nye sprog på A niveau, det blev lidt for forvirrende, selvom jeg er lidt af et sprogøre;-)

Jeg var så heldig at kunne skifte til en af de andre to muligheder. Tysk var udelukket efter 3 laaange år i folkeskole, så jeg valgte samfundsfag da det blev nemmere for mig kun at fokusere på et sprog.

Jeg er til gengæld super glad for at have spansk, det er sjovt at lære og kan godt lide udtalen og så havde vi en super tur til spanien i 2g hvor vi kunne bruge den smule spansk vi havde lært. Der er dog flere fra min klasse som har fransk eller tysk og har været super glad for det, så det kommer også meget an på hvad man selv føler at man kan holde til og hvad der lyder mest interessant, hvis du så starter på gym og ikke helt føler for det alligevel kan du altid snakke med skolen om det er en mulighed at skifte smiley

• #7   26. jan 2016 Jeg har spansk A, ville hellere have haft fransk da jeg synes det er så flot et sprog og havde haft lidt af det i folkeskolen smiley Men det kunne jeg desværre ikke vælge..
    Jeg var virkelig træt at tysk så det var helt udelukket smiley

Er dog ikke ret glad for spansk, men det var ikke muligt at vælge andet med min linje, og vil dog stadig hellere have det end tysk smiley

• #8   26. jan 2016 Jeg kan rigtig godt lide sprog, men er kørt lidt fast i det tyske så derfor er jeg blevet i tvivl ?? skal udover det have Samfundsfag A og engelsk A smiley

• #9   26. jan 2016 Jeg går i 9, og skal på gym efter sommerferien. Jeg hader fransk (alle i min klasse har fortrudt det), så jeg tager spansk som skal sluttes på A. smiley

• #10   26. jan 2016 Jeg havde tysk på A-niveau, det valgte jeg fordi jeg havde tysk i folkeskolen og godt kunne lide sproget, det er super flot smiley

• #11   26. jan 2016 Vi havde muligheden for italiensk også, og da jeg igennem mange år har leget med tanken om at flytte der ned, om ikke andet for en periode, valgte jeg det.
    Af de tre... jeg tror jeg var endt på spansk, da mange af de lande jeg gerne vil rejse til snakker spansk

• #12   26. jan 2016
    Tag tysk. Fortrød så meget at jeg tog fransk. De der havde valgt fransk kunne allerede en del fordi de havde det i folkeskolen også og niveauet var sat pænt højt fra start af.

Fransk kan man heller ikke rigtigt bruge til noget, så hellere tysk.

• #13   26. jan 2016 Dem der har haft det i folkeskolen kommer på et fortsætterhold, dem der først lærer sproget nu kommer på et begynderhold, man kan ikke bare starte et begynderhold ud fra et langt højere niveau. Sådan var det da i hvert fald ikke hos os smiley

• #14   26. jan 2016 Da jeg tog tysk (på HF), var der kun fortsætter - hvor niveauet var rimelig, og altså ikke nemt for begyndere smiley

• #15   26. jan 2016 Jeg havde italiensk på gymnasiet. Af de nævnte muligheder havde jeg valgt spansk smiley

• #16   26. jan 2016 Tysk - valgte det som fortsættersprog B niveau, men har så taget det op på A niveau her i 3g og har IKKE fortrudt det! Valgte det bl.a. fordi jeg kendte det, men også fordi jeg altid godt har kunne lide sproget og alt grammatikken smiley

Puh, at skulle lære et HELT nyt sprog som fransk eller spansk orkede jeg simpelthen ikke, og jeg var da rimelig til tysk i folkeskolen, så tænkte det var piece of cake. Jeg havde snust lidt til fransk og spansk også, og det er interessante sprog, men synes de virkede for indviklede til min smag smiley
    Det var det i og for sig også piece of cake med det tysk der - hvis min lærer da havde været bedre!
    Skiftede tyskhold i starten af 2g, da jeg slet ikke kunne udholde min lærer mere, og kun blev dårligere til tysk inde ved ham (3 tyskhold på min årgang, da ekstremt mange valgte tysk), og fik så lov til at vælge et hold hvor "min" lærer fra en talentklasse jeg havde gået i da jeg gik i 9. klasse (gik i 9. klasse på min "normale" skole i Vinderup, og fik i perioden fra efterårsferien til vinterferien så tidligere fri fra min "normale" skole hver tirsdag, fordi jeg skulle videre til gymnasiet i Struer for at gå 2 timer i en talentklasse med tysk, fransk, spansk, latin og engelsk). Kendte læreren grundet talentklassen, hvor jeg netop havde hende til latin og tysk, og i 2g havde jeg hende så også til oldtidskundskab, så jeg var lykkelig over, at min studievejleder gav mig lov til at skifte til det hold jeg ønskede smiley Fik 4-7 ved ham jeg havde i 1g (fik 10-12 i folkeskolen, og jeg ved selvfølgelig godt, at det er sværere på gym, men alligevel! smiley ), og da jeg havde været 2 uger inde ved hende jeg havde ønsket, fik jeg 10, og resten af året 12. Det er også hende jeg har nu hvor vi har A niveau, og jeg har stadig holdt mine karakterer skriftligt på 10-12, og mundtligt er det stadig 12 smiley

Men jeg var ikke i tvivl om, at skulle jeg til at lære et HELT nyt sprog, ja både udtale og grammatik, og så skulle kunne gå til eksamen i det efter 3 år - ja det ville jeg ikke kunne, så hellere tage et sprog jeg kendte, og som jeg ikke skulle lære, men "blot" forbedre mig i smiley

• #17   26. jan 2016 Jeg er på sproglig linje - så jeg har Engelsk A, Spansk A som studieretningsfag, og så Italiensk A som fremmedsprog.
    Folk har tit spurgt mig om det ikke er mega svært da spansk og italiensk minder en del om hinanden - men jeg er utrolig glad for det! smiley

• #18   26. jan 2016 Fraaaaansk! smiley <3 Så skønt et sprog og så er der rent faktisk hoved og hale i grammatikken smiley
    Jeg startede på fransk i 7. klasse og havde BÅDE tysk og fransk. Jeg havde begge dele i 7., 8. og 9. I 10. var jeg på efterskole og de havde kun tysk desværre. Da jeg kom på gym havde jeg Fransk Fortsætter på B i 1.G og 2.G. Vi var desværre kun 3 på holdet, men da vi alle gerne ville have det på A-niveau og så lille en klasse allerede var skidedyr for skolen, og de derfor ikke kunne oprette et A-hold, er vi havnet inde ved begynderne på A. Vi er da foran dem, og gennemgår nogle af de samme ting som vores hold gjorde på C og B, men det er klart det værd smiley

• #19   27. jan 2016 da jeg aldrig rigtig lærte tysk i folkeskolen valgte jeg spansk, hvilket jeg fortrød efter en måned da vi var en kæmpe klasse og mange tog spansk fordi de troede det ville blive nemt. så jeg hoppede over på fransk og har fortrudt jeg ikke havde valgt fransk fra starten smiley

• #20   27. jan 2016 Jeg går pt. i 2.g, sproglig linje på STX med Spansk A, Engelsk A og Tysk B.
    Spansk er så absolut en af mine yndlings sprog.
    Tysk er okay dog synes jeg det grammatiske er ret svært, så jeg har valgt et vælge det fra i 3.g smiley

• #21   28. jan 2016 jeg går på STX, med Spansk som valgfag. Jeg er rigtig glad for det, og syntes det er et fedt sprog, faktisk også ret nemt at lære smiley

• #22   28. jan 2016 Jeg har Fransk A (eller Fransk Begynder). Jeg er utroligt glad for, at jeg valgte fransk, da jeg var kørt 'fast' i Tysk i folkeskolen. Jeg var uheldig at have lærere, som ikke brændte for at lære, men underviste fordi det blot var deres arbejde.

Jeg valgte fransk, fordi jeg altid har syntes, at fransk er et spændende sprog - uden at vide et kvæk om sproget da jeg valgte det. Jeg har en lærer der virkeligt har brændt for at gøre sproget til et virkeligt fedt sprog og give elever lyst til at lære.

Du kan være heldig eller uheldig med din lærer, og flere vil mene at det er ens egen opgave at lære, men læreren gør bare en stor forskel. Ved ikke hvordan det foregår på dit kommende gymnasium, men vi havde muligheden for at få fagpræsentationer, inden vores endelige valg af fag på gymnasiet.

• #23   28. jan 2016 Jeg har spansk, og fortryder så meget jeg ikke valgte tysk!

Kommentér på:
fransk, tysk eller spansk hvad har i på gym?

Annonce