{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Tæge på urolig hund {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Sagen er den at min kære gamle hund, har fået en tæge på læben.
Han har aldrig haft problemer med at få fjernet tæger før, men grundet placeringen, er den utrolig svær at få fat om og - kan jeg forestille mig - rigtig øm og træls. Han vil simpelthen ikke sidde stille. Han løber rundt, er rigtig stresset og rigtig ked af det. Vi vil ikke fortsætte med at prøve når han helt tydeligt er så utryg.
Han er en sofa og sengehund, men må simpelthen ikke nærme sig disse sålænge den sidder på ham.

Nogle der har nogle fif? eller skal vi simpelthen bare vente til den falder af, af sig selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæge på urolig hund
  • #1   20. apr 2016 Ved os der har det nogle gange hjulpet os, at vi har sat os ned og nusset med hunden, til den blev HELT rolig, og så sørgede vi for, vi sad på den helt rigtige måde ift. at tage tægen, når hunden var rolig, og vi havde muligheden nemt og hurtigt lige at snuppe den.. Håber du forstod det smiley

• #3   20. apr 2016 Ja jeg ville så være noget mere bestemt. Jeg ville holde hunden fast imens den blev fjernet. Dét skader ikke hunden, men den kan få nogle rigtig grimme sygdomme hvis man lader tægen sidde. Bla. Borrelia

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   20. apr 2016 enten holder i hunden fast og fjerner tægen, og ellers lader i bare tægen side smiley

om tægen sidder 1 min eller 10 timer gør ingen forskel, var tægen smittebærer ville hunden være smittet med det samme

• #5   20. apr 2016 Det er så faktisk ikke helt korrekt AMT. Der går ca 1 døgn før smitten overføres. Dette er påvist ved de amerikanske skovflåter, og selvom det jo selvfølgelig ikke kan overføres direkte til de europæiske flåter, er det en god huskeregel. Og det anbefales altid at man fjerner den så hurtigt som muligt.

• #6   20. apr 2016 Det er ikke muligt bare at være mere bestemt og holde den fast. Vi har siddet flere mand omkring den og den bliver bare mere og mere desperat, bange og ked af det. En ting er at den skal blive siddende, men det er i hele 4 dage vi kan forvente at skovflåten sidder der og så falder den blot af i live og er klar igen lidt efter. Vi har behandlet med bayvantic, måske det kan slå den ihjel men det er dog ilke sikkert...
    Bare rigtig øv, for den er blevet stor og rigtig klam!

• #7   20. apr 2016 Flåter kan være farlig hvis de har sidde der indefor de 24 timer. smiley
    hvis man ikke kan for den af så vil jeg lige har taget den til dyrlægen og for den fjerne det er jo ikke rare for hunden at have sådan en sidderene i. munden

Kommentér på:
Tæge på urolig hund

Annonce