{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

Penge for tegninger {{forumTopicSubject}}

Godaften HG
-Nu er jeg bare lidt intra i jeres mening hihi.
Jeg er 14 (15 om 2 uger) og jeg har tegnet siden jeg var i stand til at holde en blyant.
Her igen i aften begyndte jeg så lidt at tænke på om jeg skulle begynde at tage penge for mine tegninger. Men igen, det kræver virkelig også talentet til det.
hvad med jer der tager penge for jeres tegninger,
Hvor gamle er i?
Har i taget tegnekurser?
Har i oplevede utilfredse kunder, hvis jag hvordan håndterer man sådan en situation?
Her nedenunder er et af mine seneste projekter. -er dog ikke færdig.
fortæl gerne hvad i syntes.
den er signeret -??? som er et del af mit navn (bare lige til info haha)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Penge for tegninger
  • #1   25. apr 2016 ved ??? skulle der stå parkseoyeon

• #2   26. apr 2016 Da jeg var 15 ville jeg igang med at sælge tegninger, jeg nåede dog aldrig til det fordi presset af at skulle sælge dem fik mig til at miste ALT tegnelyst. Så husk på om du kan klare presset smiley

En tegning fra dengang ca. 50*70 tegnet på en væg (med papir på væggen fordi jeg ikke måtte tegne på væggen smiley )

profilbillede
  • #3   26. apr 2016 Tænker det kommer lidt an på hva pris ogs'? smiley

• #4   26. apr 2016 Hende her tegner i kul, hun er sindsygt dygtig, og har lige bestilt 2 billeder mere hos hende, har 2 i forvejen, betaler gerne for hendes billeder..
    hun er super dygtig til at få det til at ligne, få alle kende tegnene ved hesten frem osv.. virkelig dygtig..

http://www.hestegalleri.dk/kultegning-af-din-hest---nu-ogsaa-a3/id-700512

Jeg betaler gerne hvis man er dygtig nok..
    Tegnede lidt selv engang men gik død i det og er aldrig kommet i gang igen..
    Overvejede også salg af billeder men valgte at lade vær, da bar det at tegne gratis for folk og ikke bar for sjov længere gjorde at jeg mistede lysten..
    Dengang var jeg vel en 16/17år..

Er man dygtig nok betaler folk glædeligt penge for det, ligegyldigt alderen, meen man skal nok starte stille op og bar kun lige få dækket sine udgifter i starten, er der stor interesse og det bar går godt kan man så gradvist sætte prisen op..
    Bar husk når folk betaler forventer man også et godt stykke arbejde og ikke noget der tager flere måneder smiley

• #5   26. apr 2016 Jeg tegner på bestilling, altså for penge. Mine priser rangerer imellem 600 som det billigste jeg har lavet og 1200 for det dyreste. Jeg bruger så også omkring 15 til 25 timer på hver tegning, og dyre materialer. Alle mine farveblyanter er så lightfaste som muligt, sådan at de ikke mister farven, og papiret noget af de lækreste (og desværre dyreste) du finder, alt i alt for at garanterer at tegningen holder evigt!

Dog startede jeg faktisk med at sælge tegninger der jeg var 15, men jeg mistede fuldstændig lysten fordi jeg ikke kunne udfolde mig kreativt som jeg havde lyst til, og det var derfor først da jeg var 19 at jeg igen begyndte at tegne på bestilling og jeg tegner kun et par tegninger om året på bestilling (6-7 stykker) smiley Jeg gør det udelukkende af hyggens skyld, og skal på ingen måde leve af det, så det er kun når jeg har tid til det, at jeg åbner op for bestillinger.

Jeg har endnu ikke oplevet nogen være utilfreds, hvilket jo er meget rart. En vigtig ting at huske er også ikke at undersælge sig selv! Jeg ser mange der sælger sine tegninger for 200-300 kroner, hvor jeg ved der lægger 10-15 timer i det. Det kommer selvfølgelig også an på hvor afhængig man er af pengene, men man ligger mange timer og kærlighed i hvert værk smiley

profilbillede
  • #6   26. apr 2016 Lige et billede mere, så du har en ide om hvordan mine tegninger ser ud.

profilbillede
  • #7   26. apr 2016 Jeg begyndte som 13 årig (2009) at tage penge for mine tegninger, og har nu gjort det lige siden. Og som de andre siger, så mister man tegnelysten! Så det skal du være forberedt på, for det sker højst sandsynligt smiley

Jeg startede ud med et lille beløb, og efter som årene gik, så blev prisen jo selvfølgelig sat op til hvad jeg selv syntes er fair, men samtidig også så kunderne kan betale. smiley

Men det er en tidskrævende hobby, så du skal vælge om du vil tage timeløn eller at du har en fast pris for fx en A4 tegnet med blyant.

Jeg har endnu ikke haft utilfredse kunder (tror jeg da ikke) der er i hvertfald ingen der har sagt noget. Men nu sender jeg også normalt et billede af tegningen inden jeg sender, så folk kan sige til hvis de vil have rettet noget smiley

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 9 Heste: 1 Svar: 29
    #10   26. apr 2016 Hold fast du er dygtig! Du kan roligt tage penge for dine tegninger. Jeg er 47 år og ville gerne betale dig for dine billeder. Portrætter er svære at tegne men jeg synes du gør det virkelig godt! I starten ville jeg overveje hvad jeg kunne tillade og tage for dem, hør dine forældre og familie af hvilken pris du kunne sætte på billederne. Jeg selv har tegnet og malet siden jeg var lille pige. Jeg har solgt mange af mine billeder, haft dem på udstilling osv. Det gælder om at få folk til at se dem. Held og lykke ...bliv ved med at tegne det er en dejlig ting og du har talent, så plej det. Jeg er også selvlært men har også været på forskellige kurser hvilket kan varmt anbefales, man får nogle gode fif og tekniker man kan bruge.

• #11   26. apr 2016 Åhh hvor er jeg glad for at der er så mange der siger man mister lysten! smiley Jeg troede bare jeg var mærkelig og for dum til ikke og kunne klare lidt pres. smiley

Kommentér på:
Penge for tegninger

Annonce