Penge for tegninger {{forumTopicSubject}}
Godaften HG
-Nu er jeg bare lidt intra i jeres mening hihi.
Jeg er 14 (15 om 2 uger) og jeg har tegnet siden jeg var i stand til at holde en blyant.
Her igen i aften begyndte jeg så lidt at tænke på om jeg skulle begynde at tage penge for mine tegninger. Men igen, det kræver virkelig også talentet til det.
hvad med jer der tager penge for jeres tegninger,
Hvor gamle er i?
Har i taget tegnekurser?
Har i oplevede utilfredse kunder, hvis jag hvordan håndterer man sådan en situation?
Her nedenunder er et af mine seneste projekter. -er dog ikke færdig.
fortæl gerne hvad i syntes.
den er signeret -??? som er et del af mit navn (bare lige til info haha)
nov 2013
Følger: 35 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 99
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
En tegning fra dengang ca. 50*70 tegnet på en væg (med papir på væggen fordi jeg ikke måtte tegne på væggen
jul 2013
Følger: 51 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 122
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
hun er super dygtig til at få det til at ligne, få alle kende tegnene ved hesten frem osv.. virkelig dygtig..
http://www.hestegalleri.dk/kultegning-af-din-hest---nu-ogsaa-a3/id-700512
Jeg betaler gerne hvis man er dygtig nok..
Tegnede lidt selv engang men gik død i det og er aldrig kommet i gang igen..
Overvejede også salg af billeder men valgte at lade vær, da bar det at tegne gratis for folk og ikke bar for sjov længere gjorde at jeg mistede lysten..
Dengang var jeg vel en 16/17år..
Er man dygtig nok betaler folk glædeligt penge for det, ligegyldigt alderen, meen man skal nok starte stille op og bar kun lige få dækket sine udgifter i starten, er der stor interesse og det bar går godt kan man så gradvist sætte prisen op..
Bar husk når folk betaler forventer man også et godt stykke arbejde og ikke noget der tager flere måneder
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
Dog startede jeg faktisk med at sælge tegninger der jeg var 15, men jeg mistede fuldstændig lysten fordi jeg ikke kunne udfolde mig kreativt som jeg havde lyst til, og det var derfor først da jeg var 19 at jeg igen begyndte at tegne på bestilling og jeg tegner kun et par tegninger om året på bestilling (6-7 stykker)
Jeg har endnu ikke oplevet nogen være utilfreds, hvilket jo er meget rart. En vigtig ting at huske er også ikke at undersælge sig selv! Jeg ser mange der sælger sine tegninger for 200-300 kroner, hvor jeg ved der lægger 10-15 timer i det. Det kommer selvfølgelig også an på hvor afhængig man er af pengene, men man ligger mange timer og kærlighed i hvert værk
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
Jeg startede ud med et lille beløb, og efter som årene gik, så blev prisen jo selvfølgelig sat op til hvad jeg selv syntes er fair, men samtidig også så kunderne kan betale.
Men det er en tidskrævende hobby, så du skal vælge om du vil tage timeløn eller at du har en fast pris for fx en A4 tegnet med blyant.
Jeg har endnu ikke haft utilfredse kunder (tror jeg da ikke) der er i hvertfald ingen der har sagt noget. Men nu sender jeg også normalt et billede af tegningen inden jeg sender, så folk kan sige til hvis de vil have rettet noget
aug 2014
Følger: 9 Heste: 1 Svar: 29
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Penge for tegninger