724 visninger
|
Oprettet:
Billeshave efterskole 16/17 {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg vil hører om der er nogle af her der skal gå på Billeshave efterskole her i 16/17, det skal jeg selv. Hvis i har gået der, kunne det også være fedt at hører om jeres erfaringer fra efterskolen.
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 532
aug 2014
Følger: 25 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 157
Jeg gik der sidste år, og det var det bedste år i mit liv! Ridelinjen er god - så længe man holder sig i lærernes good graces, og laver sine ting. Det er hårdt, men også super fedt, når man har sine bedste venner at kæmpe sig igennem vintermånederne med
Skolen selv er rar, lærerne er skidesøde, og jeg kan godt lide omgivelserne. Nogle af værelserne er lidt smånussede, men som gammel ejer af sådan et, kan jeg sige, at det ikke irriterede mig i længden. Man skal være forberedt på, at der kommer rigtig mange forskellige typer dernede. Med en kokkelinje, kunstlinje, ridelinje, adventurelinje og skaterlinje er Billeshave ikke den klassiske efterskole.
Men en ting er sikkert, jeg er gået derfra med de allerbedste venner og oplevelser, og jeg kommer jævnligt på efterskolen (arbejder som hestepasser) og siger hej.
mar 2011
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 124
Som Conrad også skriver længere oppe oplevede vi en masse ting, hvor man virkelig følte ansvaret i at have egen hest. Man er med til dyrlægebesøg, smed, tandraspning, genoptræning, hegnkurser m.m. Ridelinje eleverne er et team, hvor vi skal samarbejde om at passe alle hestene.
Min part Rimma (du kan finde hende på min side) var præget af skader mange gange, så jeg fik lært om en masse genoptræning, og om hvordan man håndterer en skrøbelig hest. Var så heldig at få hende med hjem, så nu har jeg et minde fra efterskolen helt tæt på min hverdag
Ridelærerne er virkelig søde, men sørg for at lave dine opgaver på Ridelinjen, og ikke være for sløv
- Hvis du er 16+ kan du få ATV kørekort!
Jeg er nu hestepasser i ferierne, hvilket er det fedeste! Så kan man på en måde rejse tilbage til ens efterskoleår og få opfrisket alle minderne, mens man laver det man elsker (er sammen med hestene)
Velkommen til Billeshave Efterskole og nyd nu dit år, for det flyver afsted!
mar 2011
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 124
Billeshave efterskole 16/17