994 visninger
|
Oprettet:
Børnesocialrådgivning hvad er det ??? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg stå i den situation at jeg fik af vide her til morgen da jeg afleveret min søn (2år) i vuggestue
At de var begyndet at snakke om en Børnesocialrådgivning
Men hvad kan det indebære og hvad gør en Børnesocialrådgivning ???
Jeg er meget nervøs for at nogen skal tage min søn fra mig
Håber nogen kan give mig lidt vished om hvad de er for nogen og hvad sådan nogen Børnesocialrådgivning gør
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Nu skal du ikke bekymre dig for meget. De henviser jo ikke til en børnesocialrådgiver og siger haps nu tager vi ham. Der vil være et forløb hvor at de prøver at hjælpe dig eller ham, alt efter hvad de mener at problemet er. Så tag en dyb indånding, mød dem med et åbent sind om at de er der for at hjælpe, lyt til deres råd, uden at gå i forsvar (for det gør man jo nemt når man frygter at ens barn bliver taget), og se så hvad i finder ud af
sep 2004
Følger: 51 Følgere: 106 Heste: 8 Emner: 62 Svar: 442
Formålet med børnesocialrådgovning er at sikre, at børn og unge med særlige behov kan opnå de samme muligheder for personlig udvikling, sundhed og et selvstændigt voksenliv som deres jævnaldrende.
Det er også via Børnesocialrådgivningen, børn og familier bliver visiteret til de ydelser og behandlingstilbud, som Kommunen kan iværksætte på baggrund af Serviceloven.
Så du skal være åbensindet og tage imod den hjælp du kan få
jul 2015
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 126 Svar: 379
Jeg ville self være åben og imødekomme over for det er bare nervøs
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Så selv hvis det havde været den slags børnesocialrådgivere arbejdede med, så ro på, hvis du er en helt almindelig mor, der behandler dit barn nogenlunde fornuftigt, så er der altså ingen grund til at straks at tænke tvangsfjernelse
Men nå -du fik vist svar på dit spørgsmål (og lidt ro i sindet
Børnesocialrådgivning hvad er det ???