{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Børnesocialrådgivning hvad er det ??? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg stå i den situation at jeg fik af vide her til morgen da jeg afleveret min søn (2år) i vuggestue
At de var begyndet at snakke om en Børnesocialrådgivning

Men hvad kan det indebære og hvad gør en Børnesocialrådgivning ???

Jeg er meget nervøs for at nogen skal tage min søn fra mig

Håber nogen kan give mig lidt vished om hvad de er for nogen og hvad sådan nogen Børnesocialrådgivning gør

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børnesocialrådgivning hvad er det ???
  • #2   2. maj 2016 Nu googlede jeg det hurtigt og fandt lidt info på skanderborg kommune, men det er vel det samme alle steder https://www.skanderborg.dk/Borger/Boern-og-unge/HjAelp-til-boern-og-familier/Raadgivning/Boernesocialraadgivningen.aspx

Nu skal du ikke bekymre dig for meget. De henviser jo ikke til en børnesocialrådgiver og siger haps nu tager vi ham. Der vil være et forløb hvor at de prøver at hjælpe dig eller ham, alt efter hvad de mener at problemet er. Så tag en dyb indånding, mød dem med et åbent sind om at de er der for at hjælpe, lyt til deres råd, uden at gå i forsvar (for det gør man jo nemt når man frygter at ens barn bliver taget), og se så hvad i finder ud af smiley

• #3   2. maj 2016 Det et gratis tilbud kommunerne tilbyder til familier med børn. Det kan være af forskellige årsager men
    Formålet med børnesocialrådgovning er at sikre, at børn og unge med særlige behov kan opnå de samme muligheder for personlig udvikling, sundhed og et selvstændigt voksenliv som deres jævnaldrende.

Det er også via Børnesocialrådgivningen, børn og familier bliver visiteret til de ydelser og behandlingstilbud, som Kommunen kan iværksætte på baggrund af Serviceloven.

Så du skal være åbensindet og tage imod den hjælp du kan få smiley

• #4   2. maj 2016 Tak for jeres input smiley

Jeg ville self være åben og imødekomme over for det er bare nervøs smiley

• #6   2. maj 2016 Det var da lidt drastisk straks at gå til "så vil de nok tage mit barn" -der er altså ikke ligefrem tradition for at børn bare sådan uden videre fjernes her i landet. Der skal jo dels være tale om omsorgssvigt, misbrug, vold e.l. og dels sker det jo ikke sådan lige over nat... skulle der være mistanke om den slags, så vil man jo først starte en undersøgelse...
    Så selv hvis det havde været den slags børnesocialrådgivere arbejdede med, så ro på, hvis du er en helt almindelig mor, der behandler dit barn nogenlunde fornuftigt, så er der altså ingen grund til at straks at tænke tvangsfjernelse smiley

Men nå -du fik vist svar på dit spørgsmål (og lidt ro i sindet smiley )

Kommentér på:
Børnesocialrådgivning hvad er det ???

Annonce