{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

tidligere nervøs rytter mangler selvtillid - hvordan? {{forumTopicSubject}}

hej med jer smiley

søger erfaringer og gode råd til at få noget selvtillid i min ridning. det er en lang historie, men jeg vil prøve at gøre den så kort som muligt.

da jeg var omkring 8-9 år red jeg på min nabos pony. jeg frygtede ingenting og jeg stolede blindt på hende. efter at have redet på hende i nogen år, var jeg blevet for stor til hende, og først 10 år efter kom jeg op på en hest igen.
min psyke var, på det tidspunkt, helt af helvede til og jeg var lige blevet udredt og fået en psykisk diagnose. jeg var smadder nervøs og virkelig skrækslagen bare ved tanken om at skulle sætte i trav.
nogen år efter hjalp jeg til på en rideskole og som ''løn'' red jeg med i timerne, så ofte som muligt. jeg lærte at slappe af og det at sætte i trav var lige pludselig ikke noget problem overhovedet.
efter et par år fik jeg undervisning hos min veninde, på hendes hest, og jeg overvandt min frygt og fik sat i galop.

de sidste 2 år har jeg haft ''part'' på en hest, Bella. der gik ihvertfald et halvt år, før jeg satte mig op på hende, og pga det har vi i dag et helt særligt bånd. desværre smed hun mig af i februar og jeg kæmpede med mig selv for at komme op på hende igen. det er lykkes for mig en del gange efterhånden, at jeg er kommet op på hende og skridtet i maks 10 min og ned igen, men jeg kan ikke komme videre.

jeg har mange ting der er imod mig, og bremser mig, lige for tiden, men det er osse en lang historie.

jeg har lavet en del jordarbejde med Bella, jeg er fuldstændig afslappet og der er ingen problemer der, overhovedet. mit største problem er at komme op på hende, især når jeg er selv. da hun smed mig af dengang, var jeg alene og var kun lig kommet på hende, uden sadel, og nåede ikke at komme ordentligt op, inden hun gik frem og satte i galop.
skridt er som sådan ikke længere et problem, men jeg kan bare ikke komme videre derfra.

som sagt har jeg en masse ting der er imod mig, udover min diagnose, og det gør det rigtig svært for mig at fokusere og især selvtilliden er helt væk, når jeg sidder på en hest.
jeg har et par gange, siden februar, haft aftaler med min veninde, om undervisning på hendes hest, men jeg er altid bakket ud i sidste øjeblik, for jeg kan simpelthen ikke få mig selv til det.

er der nogen der har erfaringer eller gode råd omkring det her, så tager jeg glædeligt imod det. spørg endelig hvis jeg mangler noget eller i undrer jer over noget.


Kommentarer på:  tidligere nervøs rytter mangler selvtillid - hvordan?
Kommentér på:
tidligere nervøs rytter mangler selvtillid - hvordan?

Annonce