{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.213 visninger | Oprettet:

får forrige lejers post {{forumTopicSubject}}

hej smiley
Jeg står i et mindre dilemma.
Min kæreste og jeg modtager forrige lejers post nogle gange, og vi har prøvet at sende hende en sms om det, men da hun er flyttet til Berlin, dur nummeret nok ikke mere.
Jeg har prøvet at skrive til hende på Facebook, men uden held, er heller ikke helt sikker på, det er hende, jeg skriver til.
Jeg ved man kan aflevere posten på posthuset, men det får hun det vel ikke af, når hun ikke bor i DK mere?

Hvad gør man? Det ligner nemlig nogle ret vigtige breve fra arbejdsgivere.

Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  får forrige lejers post
  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #1   7. jul 2016 Du kan ikke gøre noget rigtigt, med mindre du vil til at opspore hende. Hendes breve - hendes problem, så skriv "ukendt på adressen" på dem, og smid dem i den nærmeste postkasse smiley Du behøver ikke aflevere dem på posthuset.

• #2   7. jul 2016 Jeg er villig til at gå langt, men ligefrem opspore hende, det bliver for meget arbejde smiley
    så må jeg nok hellere finde nærmeste postkasse smiley

• #3   7. jul 2016 Du kan virkelig ikke gøre andet end at aflevere brevene til postbudet og sige den person bor her ikke længere..
    At hun ikke har meldt adresseændring er hendes problem. Aflevere til postbudet

• #4   8. jul 2016 Det er desværre ikke så simpelt som at "så kunne hun bare have husket at melde adresseændring" for de kan hun meget vel have gjort og alligevel går der ged i posten -jeg fik i meget lang tid efter sidste flytning stadig af og til et brev på den gamle adresse (som heldigvis er lige i nærheden), og jeg får i øvrigt stadig opringninger fra folk der tror de ringer til vedkommende der bor der nu -søger man adressen på krak, de gule sider osv. er det nemlig mit nummer man får, så jeg har har snakket med alt fra forsikringsselskaber til elselskaber, som tror det er mig der bor der.
    Jeg HAR meldt adresseændring for noget nær 1½ år siden -jeg går ud fra al min post ankommer korrekt nu (i hvert fald har jeg ikke savnet noget post i et stykke tid nu), men det er stadig mit mobilnummer der står, når jeg søger på adressen.

Så jeg synes nu alligevel man skal gøre hvad man kan, indenfor rimelighedens grænser, når man modtager sådan noget post -men det synes jeg også TS har gjort.

• #5   8. jul 2016 Nå man laver adresse ændring så kan man lave så alt post bliver omdiageret i et halvt år til anden adresse MEN efter dette halve år skal man selv huske og have meldt ny adresse til alle de forskellige steder man få brev fra eller bliver det leveret på den gamle adresse.

SÅ jo det er ganske simpel.

• #6   8. jul 2016 Hun svarede tilbage i går kort tid efter jeg skrev smiley
    Så hun har nu fået billeder af alt posten, så må hun selv finde ud af at ringe til de forskellige smiley

• #7   8. jul 2016 Camilla -det er rigtigt, men det er bare ikke altid det fungerer. Som sagt; jeg HAR lavet adresseændring og fik alligevel ikke al min post i næsten et helt år efter (noget af det kom, noget gjorde ikke, det blev fortsat leveret til gamle adresse). Og jeg er næppe den eneste der har haft det problem.

Møffe -jeg synes nu også du har gjort hvad du kunne. Og hvis hun har svaret, så er hun jo nu i hvert fald bekendt med problemet, så er det jo op til hende at gøre noget ved det smiley

• #8   8. jul 2016 Tænker hvis dem som afsender det har skrevet den nye adresse ryger det nok ikke til den gamle adresse ?
    Så det jo ikk postdanmark som laver fejl men dem som afsender det. Måske dig som ikke har skrevet og rettet adressen?

Men ja det kan jo ske fejl vi er jo blot mennesker

• #9   8. jul 2016 Camilla -pestDK leverer ikke nødvendigvis til den adresse der står på brevet, men (er min erfaring) til det sted hvor de enten "altid" har leveret det, eller hvor de tror det skal leveres smiley

Men ja, det handler også om at rette adresse bør være skrevet på brevet .det burde den jo så, ved breve fra f.eks. kommune/region, bank o.l. som henter adresser i folkeregisteret. Det fungerer bare ikke altid.

• #10   8. jul 2016 Aaaah det passer ikke.. de levere til den adresse som står på brevet. Tingene bliver soteret efter adresser og sådan. Så nej de levere ikke til anden adresse end der står på brevet fordi det en vane og levere andet sted det var da virkelig en mærkelig konstatering

Og nu skal man selv rette sin adresse i folkeregister og hos kommunen også vidre for at den kommer rigtig smiley Igen Ikke post danmarks skyld enten afsender eller modtager.

• #11   9. jul 2016 Camilla -og jeg gentager: adressen BLEV ændret da jeg flyttede, alligevel kom posten ikke til ny adresse (heller ikke post fra kommune o.l.). Noget af posten havde den gamle adresse (og så er det jo afsender der har fucked op), men noget af det havde altså den nye adresse og røg alligevel til den gamle.

I hvert fald hos offentlige instanser kan det handle om, at borgerens "profil" i systemet ikke er blevet opdateret -det oplever jeg selv, når jeg på arbejde skal sende en indkaldelse til en patient som ikke har e-boks. Så skal jeg altså lige tjekke at oplysningerne er opdaterede, ellers kan der stå et forkert telefonnummer eller en forkert adresse.
    Så nej, det er ikke altid borgerens skyld, når brevet ankommer forkert.

Kommentér på:
får forrige lejers post

Annonce