får forrige lejers post {{forumTopicSubject}}
hej
Jeg står i et mindre dilemma.
Min kæreste og jeg modtager forrige lejers post nogle gange, og vi har prøvet at sende hende en sms om det, men da hun er flyttet til Berlin, dur nummeret nok ikke mere.
Jeg har prøvet at skrive til hende på Facebook, men uden held, er heller ikke helt sikker på, det er hende, jeg skriver til.
Jeg ved man kan aflevere posten på posthuset, men det får hun det vel ikke af, når hun ikke bor i DK mere?
Hvad gør man? Det ligner nemlig nogle ret vigtige breve fra arbejdsgivere.
Tak på forhånd.
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.160
så må jeg nok hellere finde nærmeste postkasse
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
At hun ikke har meldt adresseændring er hendes problem. Aflevere til postbudet
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Jeg HAR meldt adresseændring for noget nær 1½ år siden -jeg går ud fra al min post ankommer korrekt nu (i hvert fald har jeg ikke savnet noget post i et stykke tid nu), men det er stadig mit mobilnummer der står, når jeg søger på adressen.
Så jeg synes nu alligevel man skal gøre hvad man kan, indenfor rimelighedens grænser, når man modtager sådan noget post -men det synes jeg også TS har gjort.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
SÅ jo det er ganske simpel.
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.160
Så hun har nu fået billeder af alt posten, så må hun selv finde ud af at ringe til de forskellige
nov 2007
Møffe -jeg synes nu også du har gjort hvad du kunne. Og hvis hun har svaret, så er hun jo nu i hvert fald bekendt med problemet, så er det jo op til hende at gøre noget ved det
sep 2009
Så det jo ikk postdanmark som laver fejl men dem som afsender det. Måske dig som ikke har skrevet og rettet adressen?
Men ja det kan jo ske fejl vi er jo blot mennesker
nov 2007
Men ja, det handler også om at rette adresse bør være skrevet på brevet .det burde den jo så, ved breve fra f.eks. kommune/region, bank o.l. som henter adresser i folkeregisteret. Det fungerer bare ikke altid.
sep 2009
Og nu skal man selv rette sin adresse i folkeregister og hos kommunen også vidre for at den kommer rigtig
nov 2007
I hvert fald hos offentlige instanser kan det handle om, at borgerens "profil" i systemet ikke er blevet opdateret -det oplever jeg selv, når jeg på arbejde skal sende en indkaldelse til en patient som ikke har e-boks. Så skal jeg altså lige tjekke at oplysningerne er opdaterede, ellers kan der stå et forkert telefonnummer eller en forkert adresse.
Så nej, det er ikke altid borgerens skyld, når brevet ankommer forkert.
får forrige lejers post