{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Pædagogisk kandidat uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg skriver i håbet om, at nogle af jer måske har været i samme båd som jeg.
Jeg er uddannet pædagog, men har et ønske om at læse videre på en pædagogisk kandidatuddannelse. Hvilken det specifikt skal være, er jeg ikke klar over endnu.

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber at en nuværende eller tidligere studerende på kandidatuddannelse kan svare mig på:
- Er der mødepligt til forelæsningerne?
- Kan man arbejde (30t ugentligt) og samtidig gå i skole? Her tænker jeg ikke på den samlede arbejdsbyrde, som jeg har taget stilling til, men mere om det kan lade sig gøre i forhold til at følge med på studiet, hvis man fx. misser nogle forelæsninger og i stedet læser hjemmefra.

Jeg håber at høre fra nogen, der har erfaringer på området smiley

Venlig hilsen Mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pædagogisk kandidat uddannelse
  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #1   1. aug 2016 Jeg har været optaget på cand.pæd.psyk for nogle år tilbage men måtte hurtigt opgive, da jeg af økonomiske årsager var nødt til at bibeholde arbejde imens. Det gik ikke i spænd. Men skal ikke kunne sige, om det kan afhænge af hvilket studium der er tale om, hvad angår om det kan lade sig gøre eller ej. Jeg måtte desværre opgive planen ihvertfald.

• #2   1. aug 2016 Tak for dit svar. Jeg er bange for at havne i samme situation nemlig, så det er rart at høre andres erfaringer smiley

• #3   1. aug 2016 Det kommer også meget an på eksamensformen, hvilket arbejde man har ved siden af (I hvilket tidsrum) samt ens egen personlighed.

Fx så læser jeg psykologi på KU, er lige pt på bacheloren, og har ca 20timers arbejde om ugen ved siden af. Mine forlæsninger er ikke obligatoriske, men mine øvelseshold er - og jeg skal have en fremmøde procent på 75%.
    Jeg har 14-ugers semestre - og min fremmøde procent betyder at jeg må være fraværende ca 3 gange pr fag - hvilket betyder at jeg i princippet har 11 uger per semester hvor jeg SKAL være i skole.

Det er dog ikke skole fra 8-16, men som regel 2-3 timer per dag.

Jeg har/har haft weekendarbejde (hvor jeg simpelthen arbejdede 9 timer om dagen HVER WEEKEND), aftenarbejde, private rengøringsjobs hvor jeg selv kan tilrettelægge tiden, vikariater hvor jeg tager fx en værtindevagt på en messe og arbejder 10-12 timer om dagen 5-6 dage i træk... så dvs. alt muligt!

Det er yderst sjælendt at jeg kommer til forlæsninger, for selv hvis jeg har tiden, har jeg ikke energien. Det er også yderst sjælendt jeg rent faktisk får læst det stof vi har for til hver uge - af samme årsag.

Hvordan kommer jeg så overhovedet igennem studiet? Jo, vores eksamener er 90% skriftlige hjemmeopgaver som strækker sig over ca en uge, plus minus. Med alt litteratur til rådelighed i den uge. Og jeg er typen der sagtens kan sætte mig ind i tingene på den uge, og få skrevet noget, der er godt nok. Det er muligvis ikke til 12, men til 10 eller 7 - men hvad så.

Det kan jeg som person godt leve med. Mange af mine medstuderende (som også er en del år yngre), kan slet ikke leve sådan. De får stress og press og dårlig samvittighed og går helt i sort. Jeg er ligeglad. Jeg har et mål - og så er det bare med at gøre hvad der skal til.

Jeg har nemlig brugt min SU op på en tidligere bachelor, og jeg ønsker ikke at tage lån, hvis jeg kan klare mig uden.

Som min uddannelse skrider frem, kommer jeg også til at være nødsaget til, at arbejde endnu mere.

Men sådan er det i denne her periode af mit liv, og det er jeg indstillet på.

Jeg tror dog ikke jeg ville kunne det, hvis eksamensformen var anderledes og der fx var meget udenadslære på studiet. For jeg ville ikke have koncentrationen eller energien til, at lære udenad.

Prøv at gå ind på pædagogik uddannelsens hjemmeside og læs deres studieordning, så burde du kunne se hvad der er af obligatoriske fremmøder, og hvordan eksamnerne er - så kan du måske bedre tage stilling.

Håber det hjalp!

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #4   1. aug 2016 Jeg tror også der er forskel på, hvorvidt du kan klare dig med 20 timers job eller skal op i 30+/noget der ligner en fuldtidsstilling. Jeg skal også nævne, at jeg er mor, hvilket selvsagt også har indflydelse på både timer til rådighed til studiet såvel som mentalt overskud (det lyder som om min datter er en "belastning" men jeg tror du ved hvad pointen er). Så er man kun sig selv tænker jeg da det gir mere mulighed for at køre et mere presset program.

• #5   1. aug 2016 Ja det gør godt nok noget at være mor - det tror jeg slet ikke jeg havde kunnet smiley Men 30 timer bliver jeg nok nødt til at kunne, da jeg kun har SU et år endnu.

Men man kan også tage sommerkurser, der gør, at man så har færre timer på et semester. Og, nu har KU gennemført at man kun skal bestå 45 ESTC point per år, frem for 60 - og man dermed kan blive et år forsinket på bacheloren og et år forsinket på kandidaten - så det KAN lade sig gøre.

Hvor der er vilje, er der vej smiley

Men jeg føler også at jeg er igang med mit "livs kald" - så der hjælper nok også en del på motivationen.

Kommentér på:
Pædagogisk kandidat uddannelse

Annonce